Uithuisplaatsing van meisje van 3,5

03-08-2020 00:49 464 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]

Dit is toch verschrikkelijk!

Het was niet eens onveilig of onliefdevol thuis. Alleen maar omdat moeder niet meewerkte aan omgang met de biologische vader die dat kind nog nooit heeft gezien. Beredenering rechtbank: opgroeien zonder vaderfiguur slecht voor de identiteitsvorming van kind ehmmmm.

Ik ben benieuwd naar jullie oordeel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2020 11:32
Reden: privacy
15.25% gewijzigd
Pinarcik schreef:
03-08-2020 01:18
Nou ik vind de uitspraak zieker dan ziek hoor. Meisje mag van moeder, om bepaalde redenen, niet weten wie de vader is en de consequentie daarvan is dat het meisje haar moeder nu maar 1 uur per week mag zien??

Waarom is dit de beste oplossing volgens de rechter?
Het gaat nog wel iets verder dan dat. Lees de stukken maar die ik hier gezet heb.
Alle reacties Link kopieren
Als ik de posts van LilyRose hier lees ligt het een stuk gecompliceerder dan dat ze alleen haar vader niet mag zien.
Alle reacties Link kopieren
Tja, boontje komt om zijn loontje. En blijkbaar heeft moeder meer haat voor haar ex dan liefde voor haar kind, want moeder én oma geven aan bij een uithuisplaatsing naar vader het contact met het meisje te zullen verbreken.
chocolol schreef:
03-08-2020 01:20
Als ik de posts van LilyRose hier lees ligt het een stuk gecompliceerder dan dat ze alleen haar vader niet mag zien.
Zijn de stukken uit het verslag van de zitting.
Omdat die moeder niet spoort. Dat laat de uitspraak duidelijk zien.
Er is geen enkel bewijs voor alle aantijgingen tegen vader die ze doet.
Alle reacties Link kopieren
Pinarcik schreef:
03-08-2020 01:18
Nou ik vind de uitspraak zieker dan ziek hoor. Meisje mag van moeder, om bepaalde redenen, niet weten wie de vader is en de consequentie daarvan is dat het meisje haar moeder nu maar 1 uur per week mag zien??

Waarom is dit de beste oplossing volgens de rechter?
Lees het dan pinarcik. De rechtbank schrijft letterlijk dat in dit geval beide keuzes kwade keuzes zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zij hebben namelijk verklaard dat zij zich waarschijnlijk geheel zullen terugtrekken uit het leven van [minderjarige 1] bij een wijziging van de hoofdverblijfplaats en/of een uithuisplaatsing.
Voetbalgek1 schreef:
03-08-2020 01:20
moeder én oma geven aan bij een uithuisplaatsing naar vader het contact met het meisje te zullen verbreken.
Koekoek!!
Alle reacties Link kopieren
Oh wow ik hoop echt dat zowel oma als moeder dit niet doorzetten.

‘Door de moeder en de oma is geen verzoek gedaan tot het vaststellen van een zorgregeling, zodat de rechtbank geen regeling kan vastleggen. Wel vindt de rechtbank het van belang om daar iets over te zeggen, vooral gelet op wat de oma en de moeder (bij monde van haar advocaat) daarover hebben verklaard op zitting. Zij hebben namelijk verklaard dat zij zich waarschijnlijk geheel zullen terugtrekken uit het leven van [minderjarige 1] bij een wijziging van de hoofdverblijfplaats en/of een uithuisplaatsing. De rechtbank begrijpt dat voor de oma en de moeder deze beslissing ontzettend moeilijk zal zijn. Zij zijn echter tot nu toe wel de belangrijkste personen in het leven van [minderjarige 1] geweest. De rechtbank hoopt en verwacht dan ook dat de moeder en oma zich over hun eigen verdriet heen zullen zetten en zo toch een rol willen blijven spelen in het leven van [minderjarige 1] . Het zou voor [minderjarige 1] namelijk nog schadelijker zijn als de moeder en de oma elk contact met [minderjarige 1] zouden verbreken. [minderjarige 1] krijgt dan het gevoel dat ze door de moeder en de oma in de steek gelaten wordt, wat haar vertrouwen in volwassenen verder zou beschadigen. Zoals hiervoor immers juist zo vaak benadrukt is, heeft [minderjarige 1] contact met beide ouders nodig om op te groeien tot een evenwichtige volwassene‘.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
LīlyRose schreef:
03-08-2020 01:22
Zij hebben namelijk verklaard dat zij zich waarschijnlijk geheel zullen terugtrekken uit het leven van [minderjarige 1] bij een wijziging van de hoofdverblijfplaats en/of een uithuisplaatsing.
Wat een armoede.
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
03-08-2020 01:22
Koekoek!!
Euhm nee, dat hebben ze beweerd in de rechtszaal en hun advocaat heeft dit de rechtbank verteld
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Holy shit. Arm kind. Moeder die zegt dat ze zich helemaal gaat terugtrekken uit het leven van haar dochter? Ik hoop maar dat ze dat niet meent. Wat een drama zeg die overdracht. Dat hadden oma en moeder wel anders kunnen aanpakken om het makkelijker te maken voor dat meisje. Wat erg. Nou voorlopig slaap ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
03-08-2020 01:23
Wat een armoede.
Ja, dat wel. Emotionele armoede.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mermedina schreef:
03-08-2020 01:24
Holy shit. Arm kind. Moeder die zegt dat ze zich helemaal gaat terugtrekken uit het leven van haar dochter? Ik hoop maar dat ze dat niet meent. Wat een drama zeg die overdracht. Dat hadden oma en moeder wel anders kunnen aanpakken om het makkelijker te maken voor dat meisje. Wat erg. Nou voorlopig slaap ik nog niet.
Zulke moeders zijn er echt. Al is het maar om af te dwingen dat het gaat zoals zij wil.
Alle reacties Link kopieren
Voetbalgek1 schreef:
03-08-2020 01:20
Tja, boontje komt om zijn loontje. En blijkbaar heeft moeder meer haat voor haar ex dan liefde voor haar kind, want moeder én oma geven aan bij een uithuisplaatsing naar vader het contact met het meisje te zullen verbreken.
Ik denk dat dat een met zeer boze emotie gedane uitspraak is die nu tegen haar wordt gebruikt. Uit machteloosheid zeg maar. Sowieso zal de moeder psychisch niet helemaal ok zijn door dit jarenlang durende strijd.
Pinarcik schreef:
03-08-2020 01:27
Ik denk dat dat een met zeer boze emotie gedane uitspraak is die nu tegen haar wordt gebruikt. Uit machteloosheid zeg maar. Sowieso zal de moeder psychisch niet helemaal ok zijn door dit jarenlang durende strijd.
Deze uitspraak is vooraf al gedaan, voor de zitting, dus niet uit emotie.
Wat erg voor dat kind en ik vraag me echt af wat die moeder en oma bezielt om zelfs verzoeken van de rechter en dwangsommen te negeren?! Als de vader echt zo verschrikkelijk is dan ga je er toch alles aan doen om de rechter dat duidelijk te maken?!

Nu lijkt het echt puur een machtsspelletje met chantage er bovenop.
Wat een ellende. Ik benijd de rechter die dit dossier moest behandelen niet.

Eerlijk gezegd vreesde ik eerst een situatie als in dit topic: kinderen/gezag-na-huiselijk-geweld/list ... s/464332/6. Maar zo te lezen is deze zaak onvergelijkbaar.

Of het meisje geholpen is met dit besluit van de rechter, dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
De uitspraak lezende denk ik: ernstig psychisch verwarde vrouw die nog steeds bij moeder woont, moeder/oma steunt de wanen en doet werkelijk niets om haar dochter te helpen om (klein)dochter te behouden. Wellicht net zo van het paadje.

I.p.v. stimuleren om hulpverlening aan te nemen (al is het pro forma om goodwill te tonen) komt ze aanzetten met een willekeurige buurvrouw als getuige dat het kind ‘niet bedreigd is in haar ontwikkeling’.

Voorts blijken die beschuldigingen richting vader steeds meer op te lopen zonder enige objectieve onderbouwing. Ik denk dat PTSS nog het minste probleem is.

Al met al: ontzettend triest voor dit kind. En dan ook nog herkenbaar in beeld haar grootste trauma op FB en andere media geplempt. Goed dat de vader zijn verantwoordelijkheid heeft genomen naar zijn dochter en haar welzijn toe. Ik hoop dat alle betrokkenen de hulp krijgen die ze dringend nodig hebben.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dit doet me denken aan een aantal jaren terug toen een klein jongetje bij zijn moeder weggehaald werd en moeder de beelden Online deelde om bijval te genereren. Heette dat jongetje niet Tom ofzo?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
03-08-2020 01:34
Dit doet me denken aan een aantal jaren terug toen een klein jongetje bij zijn moeder weggehaald werd en moeder de beelden Online deelde om bijval te genereren. Heette dat jongetje niet Tom ofzo?
Daar moest ik ook aan denken. Was ook zo dramatisch, die moeder die dat kind wat al overstuur was gillend vast bleef houden. Ik weet niet meer hoe hij heette. Thijs?

Filmpje van dit meisje heb ik niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
03-08-2020 01:26
Zulke moeders zijn er echt. Al is het maar om af te dwingen dat het gaat zoals zij wil.
Dit is zó naar, dat ik liever niet geloof dat zulke mensen bestaan. Ik weet het wel, maar ik wil dat het niet zo is. “Zeg me, dat het niet zo is... zeg me, dat het niet waar is.”
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
03-08-2020 01:34
Dit doet me denken aan een aantal jaren terug toen een klein jongetje bij zijn moeder weggehaald werd en moeder de beelden Online deelde om bijval te genereren. Heette dat jongetje niet Tom ofzo?
Hansje toch?
Mermedina schreef:
03-08-2020 01:35
Dit is zó naar, dat ik liever niet geloof dat zulke mensen bestaan. Ik weet het wel, maar ik wil dat het niet zo is. “Zeg me, dat het niet zo is... zeg me, dat het niet waar is.”
Het is wel zo. Helaas. En ook niet eens echt een uitzondering.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
03-08-2020 01:34
Dit doet me denken aan een aantal jaren terug toen een klein jongetje bij zijn moeder weggehaald werd en moeder de beelden Online deelde om bijval te genereren. Heette dat jongetje niet Tom ofzo?
Ja aan die situatie moest ik ook gelijk denken. Die vader werd afgeschilderd als een of andere psychopaat. Allerlei mensen op FB die helemaal hysterisch werden, die jeugdzorgmedewerker is moeten onderduiken nadat moeder haar stiekem had gefilmd.. Uiteindelijk bleek die moeder batshit crazy te zijn en was Veilig Thuis vanuit iedere andere hoek (haar eigen familie, buren, kennissen) ook al ingeseind.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 03-08-2020 01:46
0.22% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven