Vader en zes kinderen verschuilen zich jaren in een kelder.

15-10-2019 12:22 461 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vader en zes kinderen schuilen jaren in kelder in Drenthe, wachtend op einde der tijden

De politie heeft in een afgelegen boerderij in het Drentse dorp Ruinerwold een gezin aangetroffen dat in volledige afzondering leefde en zou hebben gewacht op het einde der tijden. Het gaat om een 58-jarige man met zes kinderen. Een daarvan, een 25-jarige man, meldde zich gisteren in verwarde toestand in een kroeg in zijn woonplaats. Vervolgens werd de politie ingeschakeld die de familie op het huisadres vond.

De politie doorzocht de verlaten ogende en dichtgetimmerde boerderij en ontdekte achter een kast een trap naar een kelder, meldt RTV Drenthe. Daar zaten de vader en nog vijf andere kinderen, allen tussen de 16 en 25 jaar. De vader lag in bed, omdat hij een paar jaar geleden werd getroffen door een herseninfarct..

RTV Drenthe meldt dat het gezin zichzelf in leven hield met een groentetuin en een geit. Een buurman dacht dat er alleen een man in de boerderij woonde. Het gezin is door de politie meegenomen en naar een recreatiepark gebracht. De kinderen zouden geen idee hebben gehad dat er nog andere mensen op de wereld bestonden. Op het terrein liepen alleen een paar ganzen en een hond.

De politie in Drenthe bevestigt dat het gezin is aangetroffen en dat gisteravond een onderzoek is begonnen. Het terrein rond de boerderij is afgesloten. Onduidelijk is waar de moeder van het gezin is. Er wordt rekening mee gehouden dat ze is overleden en mogelijk bij de boerderij is begraven. ,,We hebben nog veel onbeantwoorde vragen”, aldus de politie.

Volgens de politie werkte de eigenaar van het pand, de 58-jarige vader, niet mee. Hij is aangehouden.

Een woordvoerder van de gemeente De Wolden kan nog niet zeggen of het gezin bekend was bij de gemeente of bij andere instanties. ,,We zien het allereerst als onze taak om goede opvang en ondersteuning te bieden aan het gezin.” Voor verdere vragen verwijst de gemeente door naar de politie.

Het lijkt er op dat de zaak aan het rollen kwam door een bezoek van een van de kinderen van het gezin aan de plaatselijke kroeg, café de Kastelein. Eigenaar Chris Westerbeek rook onraad en tipte de politie. Volgens de kroegbaas gaat het om een 25-jarige man. Die zat zondagavond voor de tweede keer in korte tijd op het terras van de Kastelein. „Hij keek verward om zich heen", zegt hij tegen het Dagblad van het Noorden. „Deze man zag er onverzorgd uit, had lang verwilderd haar en zei dat hij hulp nodig had en nooit naar school was geweest.”

RTV Drenthe meldt dat de jongen ook vertelde dat de familie al negen jaar niet buiten geweest was.
https://www.ad.nl/binnenland/vader-en-z ... ~a814b97d/

Ik las dit net en ik ben echt een beetje geschokt. In Drenthe, niet een of andere afgelegen compound in Amerika. Hoe is het mogelijk dat mensen zo lang onder de radar blijven? Een buurman dacht dat er alleen een man woonde, de moeder is spoorloos.

Ja, niet echt een discussietopic, Maar vond dit wel nieuwswaardig en shocking.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
15-10-2019 13:28
Wat een bizar verhaal.

Stel dat het een hypotheekvrij huis was, dan zit je toch met gemeentelijke belastingen?
volgens mij ging iedereen er van uit, dat er wel iemand woonde, de vader
zolang hij de administratie etc goed bijhield, kraaide er geen kip naar
Alle reacties Link kopieren
Bizar allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Merkwaardig verhaal, ik hoop dat de kinderen goed beschermd worden tegen alle aandacht die deze zaak krijgt. Wellicht dat wij ooit horen wat er wel en niet gebeurd is, meeste in de media is nu speculatie. Politie heeft tot nu toe niet veel bekend gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
15-10-2019 13:28
Wat een bizar verhaal.

Stel dat het een hypotheekvrij huis was, dan zit je toch met gemeentelijke belastingen?
Ja, dat kan toch? Hij zal ook wel een of ander inkomen hebben gehad. De buren dachten dat hij er alleen woonde. Wie weet deed die vader aanvankelijk gewoon boodschappen/liet ze bezorgen?

Het vreemdste vind ik nog dat blijkbaar niemand die kinderen gemist heeft. Zouden ze ooit wèl een normaal leven hebben gehad? Dan moeten er toch mensen/instanties zien die dit is opgevallen? Of is er misschien zelfs geen aangifte van hun geboorten gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar werd er wel een persoon elke dag gezien bij het huis, dat vertelt die buurman. Diegene kan natuurlijk ook het erf af om boodschappen te doen etc. Ik vraag me alleen af wie dat dan geweest is, aangezien de vader bedlegerig is. En er is een man van 58 opgepakt, de eigenaar van het huis. Maar is dat dan ook de vader of de man die men in de tuin zag? En wist die man dan van het gezin, ik neem aan van wel? Het wordt raarder met elk woord aan informatie dat erbij komt.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
15-10-2019 13:38
ik hoop dat de kinderen goed beschermd worden tegen alle aandacht die deze zaak krijgt. Wellicht dat wij ooit horen wat er wel en niet gebeurd is,
dubbel is dat he?
1. de kinderen moeten beschermd worden
2. ik wel eigenlijk wel op heel veel vragen een antwoord
AnAppleADay schreef:
15-10-2019 13:25
Een andere situatie en een andere leeftijdscategorie (en bovendien fictief) maar als je dit interessant vindt moet je het boek Room van Emma Donoghue eens lezen. Is ook een film over gemaakt.
Of de film/boek mockingbird don’t sing. Maar dat meisje zat vastgebonden en kon niet praten.
Maar voor die 9 jaar moet iemand toch ook al een vrouw en/of kinderen hebben gezien? Als die er toen tenminste al waren en niet later verzameld zijn. Zes kinderen onder de 16 toen...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-10-2019 13:40
dubbel is dat he?
1. de kinderen moeten beschermd worden
2. ik wel eigenlijk wel op heel veel vragen een antwoord
Dat is het ook, vragen kunnen ook beantwoord worden bij een eventuele rechtsgang bijvoorbeeld. De kinderen kunnen daarbij beschermd worden.
Alle reacties Link kopieren
Heftig hoor, zoveel vragen.
pamelacourson schreef:
15-10-2019 13:38
Blijkbaar werd er wel een persoon elke dag gezien bij het huis, dat vertelt die buurman. Diegene kan natuurlijk ook het erf af om boodschappen te doen etc. Ik vraag me alleen af wie dat dan geweest is, aangezien de vader bedlegerig is. En er is een man van 58 opgepakt, de eigenaar van het huis. Maar is dat dan ook de vader of de man die men in de tuin zag? En wist die man dan van het gezin, ik neem aan van wel? Het wordt raarder met elk woord aan informatie dat erbij komt.
Ze zijn zelfvoorzienend, dus boodschappen waren niet nodig.
yette schreef:
15-10-2019 13:38
Ja, dat kan toch? Hij zal ook wel een of ander inkomen hebben gehad. De buren dachten dat hij er alleen woonde. Wie weet deed die vader aanvankelijk gewoon boodschappen/liet ze bezorgen?

Het vreemdste vind ik nog dat blijkbaar niemand die kinderen gemist heeft. Zouden ze ooit wèl een normaal leven hebben gehad? Dan moeten er toch mensen/instanties zien die dit is opgevallen? Of is er misschien zelfs geen aangifte van hun geboorten gedaan?
Als de kinderen bij geboorte nooit zijn aangegeven bestaan ze niet voor de papieren molen.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
15-10-2019 14:01
Ze zijn zelfvoorzienend, dus boodschappen waren niet nodig.
las net een artikel, dat eer 'een man' (de vader? maar die ligt toch in bed) elke dag daar aan huis kwam
aldus de buren
Alle reacties Link kopieren
er was blijkbaar ook geen contact met ouders en schoonouders?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-10-2019 14:03
las net een artikel, dat eer 'een man' (de vader? maar die ligt toch in bed) elke dag daar aan huis kwam
aldus de buren
Er is schijnbaar een 58 jarige man (eigenaar huis, kwam regelmatig met de auto?) en een vader die na een herseninfarct in bed lag.
Dat kan/zal dan toch niet dezelfde man zijn? Lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een bizar verhaal.

Het gaat om een vader met 6 kinderen. De jongen die zich in de kroeg meldde is de oudste van de kinderen en is 25 jaar. De 58-jarige zal dus de vader zijn. Hij lag op bed tijdens de inval, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij ook meteen permanent bedlegerig is ten gevolge van zijn hersenbloeding. Het kan dus best zijn dat hij ook de man was die dagelijks het huis bezocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik las juist ergens dat hij al een aantal jaren in bed lag, vandaar.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
15-10-2019 14:04
Er is schijnbaar een 58 jarige man (eigenaar huis, kwam regelmatig met de auto?) en een vader die na een herseninfarct in bed lag.
Dat kan/zal dan toch niet dezelfde man zijn? Lijkt mij.
Kan best hoor. Er gaan zat mensen met NAH naar zorgboerderijen voor hun dagbesteding. Volgens de berichtgeving lag de vader in bed op het moment dat de politie kwam kijken, dat wil niet automatisch zeggen dat hij bedlegerig is.
Alle reacties Link kopieren
Oh mosterd :) wat NummerZoveel zegt dus.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een bizar verhaal zeg.
Ik lees net dat niet bekend is waar de moeder is en dat de mogelijkheid bestaat dat ze op het terrein begraven ligt.

https://nos.nl/artikel/2306196-vader-zi ... ijden.html

Waar de moeder is, is niet bekend. De mogelijkheid bestaat dat zij begraven ligt op het terrein.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bizar inderdaad!

Het AD schrijft dat volgens een buurtbewoner de 58 jarige man niet de vader van het gezin was.
Alle reacties Link kopieren
Kijk hier las ik dat, op AD.nl. Over de 58 jarige.

Hij weigerde mee te werken met de politie. Over de identiteit van de man kan de politie nog niks zeggen. Volgens een buurtbewoner is de opgepakte man niet de vader van het gezin. Die zou op bed liggen sinds hij een hersenbloeding kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Maar zo'n man die een hersenbloeding heeft gehad en die bedlegerig is heeft die geen medicatie of medische hulp nodig?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zoals te verwachten krijgt deze zaak veel aandacht van de media. Waarbij natuurlijk ook buren e.d. ondervraagd worden. Het wekt uiteraard veel speculatie op. Wat er wel en niet klopt zal hopelijk blijken uit politie onderzoek.

Een eigen verhaal ervan maken is vrij zinloos, vaak blijkt bij een rechtszaak dat het verhaal toch heel anders in elkaar steekt.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
15-10-2019 13:38
Merkwaardig verhaal, ik hoop dat de kinderen goed beschermd worden tegen alle aandacht die deze zaak krijgt. Wellicht dat wij ooit horen wat er wel en niet gebeurd is, meeste in de media is nu speculatie. Politie heeft tot nu toe niet veel bekend gemaakt.

De talkshows zullen wel over elkaar heen buitelen om een van de gezinsleden in hun show te krijgen..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven