Verkiezingen 2023

01-03-2023 11:27 2060 berichten
15 maart a.s. zijn de Provinciale Staten- en de waterschapsverkiezingen.

Praat gezellig ( :biggrin: ) mee.
Loeki schreef:
07-03-2023 09:00
Ik kan die vrouw niet horen of zien. En aangezien al heel lang ze volop in de media te vinden is moet ik veel zappen.
Maar dat ze vaak onzin uitkraamt of met halve waarheden komt is toch allang uitgezocht?
Maar veel mensen willen dat niet horen en vinden roeptoeteren verfrissend.
Gelukkig leven we in een democratie en zijn we niet afhankelijk van een persoonlijke mening en oneliners.
Alle reacties Link kopieren Quote
Loeki schreef:
07-03-2023 09:06
Ik vind de standpunten die op hun website staan ook echt te erg voor woorden.

Ik kan helaas geen plaatjes plakken, maar die is een link.

https://pbs.twimg.com/media/FqiTERdX0A ... name=large
Heb je het punt (2) daarboven gezien? Dat is politieke censuur op schoolboeken.

Maar Caroline is een topvrouw. Van de grootzakelijke agrarische industrie, want kleine boeren hebben er weinig aan. Randactiviteiten waar de kleinere boeren belang bij hebben willen ze beperken ("want de vruchtbare grond moet voor de voedselproductie beschikbaar blijven"), daarmee ben je voor mij "gezien".

Forum voor Democratie (hoe erg ik Baudet ook vind) stemt consequenter voor boerenbelangen (van álle boeren) dan BBB, maar het lijkt wel of de mensen dat niet willen zien.
champoo wijzigde dit bericht op 07-03-2023 09:25
11.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
06-03-2023 22:30
Kijkt er iemand naar Jinek? Wat valt die Caroline toch door de mand, zeg. Die vrouw zit echt onzin uit te kramen, echt gênant gewoon.
Wat zegt ze dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Loeki schreef:
07-03-2023 09:00
Ik kan die vrouw niet horen of zien. En aangezien al heel lang ze volop in de media te vinden is moet ik veel zappen.
Maar dat ze vaak onzin uitkraamt of met halve waarheden komt is toch allang uitgezocht?
Maar veel mensen willen dat niet horen en vinden roeptoeteren verfrissend.
De hele politiek maakt zich schuldig aan onzin uitkramen en halve waarheden verkondigen. Of dacht jij van niet?
Ik begrijp wel dat alles zal worden aangegrepen Caroline in een kwaad daglicht te stellen want ze wordt een serieuze bedreiging voor de gevestigde orde. En elk tegengeluid komt wel erg slecht uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
07-03-2023 09:23
Ik begrijp wel dat alles zal worden aangegrepen Caroline in een kwaad daglicht te stellen want ze wordt een serieuze bedreiging voor de gevestigde orde. En elk tegengeluid komt wel erg slecht uit.
Dat denk ik ook. Al zal ik denk ik niet op haar stemmen, omdat partijen die uit het niets groot worden vaak meteen daarna imploderen.
Destiny schreef:
07-03-2023 09:25
Dat denk ik ook. Al zal ik denk ik niet op haar stemmen, omdat partijen die uit het niets groot worden vaak meteen daarna imploderen.
De andere grote partijen leveren ook nogal wat zetels in dus daarvoor hoef je het niet te laten. En ik mag toch hopen dat na de toeslagenaffaire en de spelletjes er na niemand meer op de VVD gaat stemmen.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
07-03-2023 09:23
Ik begrijp wel dat alles zal worden aangegrepen Caroline in een kwaad daglicht te stellen want ze wordt een serieuze bedreiging voor de gevestigde orde. En elk tegengeluid komt wel erg slecht uit.
Wat wordt er dan aangegrepen om BBB in een kwaad daglicht te stellen? Feit: het programma is vooral gericht op het grootbedrijf van de agrarische industrie. Feit: BBB wil politieke censuur toepassen op schoolboeken en de uitlatingen van leraren en daarmee artikel 7 Grondwet inperken.

Staat gewoon in BBB's eigen programma.
Champoo schreef:
07-03-2023 09:37
Wat wordt er dan aangegrepen om BBB in een kwaad daglicht te stellen? Feit: het programma is vooral gericht op het grootbedrijf van de agrarische industrie. Feit: BBB wil politieke censuur toepassen op schoolboeken en de uitlatingen van leraren en daarmee artikel 7 Grondwet inperken.

Staat gewoon in BBB's eigen programma.
Ja hoor.
,
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 14-07-2023 14:34
99.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
07-03-2023 09:42
Ja hoor.
Dan geloof je het niet. Het is één van de drie partijen die de vrijheid van meningsuiting in wil perken. Maar in tegenstelling tot sommige anderen vind ik het niet nodig (en onterecht) om naar Van der Plas persoonlijk te gaan uithalen. Het verkiezingsprogramma van BBB zegt namelijk alles.
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
07-03-2023 09:10
Hier zal er een proteststem uitkomen. Geen idee nog op welke partij. Maar in ieder geval wil ik niet bijdragen aan het doorgaan van de onzalige plannen van dit kabinet.
Ik ga linkser dan ooit stemmen, ben helemaal klaar met de zittende partijen en de puinhoop die ze er van maken.
Hier voor het eerst SP.

Ik heb de afgelopen 2 landelijke verkiezingen ook helemaal niet gestemd op de partijen die er gezeten hebben. Dus je hebt in feite niks aan, maar ja.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
snug schreef:
07-03-2023 09:44

Carolaain is een joviale persoonlijkheid, maar ik vind haar weinig stevig in haar schoenen staan. Ze riep in het begin allerlei genuanceerde dingen, maar haar stemgedrag laat compleet iets anders zien. Ze gedraagt zich als een gewillige marionet van de grote boerenbedrijven. Die gaan alleen voor poen. Dat kost kleine boeren de kop, ik mag hopen dat die niet zo naïef zijn.
Dit dus. Ik heb haar ook een keer vol de aanval in zien gaan, over de mega slachterijen want dat was helemaal niet dieronvriendelijk. Want zij was er wezen kijken en het was allemaal prima geregeld. Right. Het gaat erom hoe het eraan toe gaat als niemand kijkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
07-03-2023 09:21
Wat zegt ze dan?
Ze zat enorme onzin uit te kramen over stikstof en over boeren en over de klimaatcrisis. Oh, en ook nog een of ander wazig plan over belastingen afschaffen. Waarop een van de tafelgasten, volgens mij Wouter de Winter, zei "Dit is er zo een in de categorie "Gratis bier!""

Ik was een beetje verbaasd dat ze zo zwak in het debat is als er tegenover haar iemand zit die verbaal scherp is. Ze had Harm Edens, Wouter de Winter, Peter Pannenkoek en natuurlijk Eva Jinek zelf tegenover zich en dat ging haar beduidend slecht af.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
07-03-2023 09:48
Ik ga linkser dan ooit stemmen, ben helemaal klaar met de zittende partijen en de puinhoop die ze er van maken.
Hier voor het eerst SP.

Ik heb de afgelopen 2 landelijke verkiezingen ook helemaal niet gestemd op de partijen die er gezeten hebben. Dus je hebt in feite niks aan, maar ja.
Waarom niet GroenLinks? Hoe groter zij worden hoe groter de kans dat we echt een ander beleid gaan zien. SP blijft toch altijd een beetje een nichepartij in de marge, hoe sympathiek ik ze verder ook vind.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
07-03-2023 09:51
Dit dus. Ik heb haar ook een keer vol de aanval in zien gaan, over de mega slachterijen want dat was helemaal niet dieronvriendelijk. Want zij was er wezen kijken en het was allemaal prima geregeld. Right. Het gaat erom hoe het eraan toe gaat als niemand kijkt.
Ze zei gister ook dat boeren helemaal geen stikstof crisis veroorzaken, boeren zijn juist de enige mensen die iets van natuur en klimaat snappen, want zij zijn de hele dag met "het land" bezig en de rest van Nederland woont "in steen" en rijdt "op wegen". En als je bij een boer gaat kijken dan vliegen daar zwaluwen en insecten en dus is er helemaal geen sprake van stikstofschade.
Am Yisrael Chai!
Champoo schreef:
07-03-2023 09:44
Dan geloof je het niet. Het is één van de drie partijen die de vrijheid van meningsuiting in wil perken. Maar in tegenstelling tot sommige anderen vind ik het niet nodig (en onterecht) om naar Van der Plas persoonlijk te gaan uithalen. Het verkiezingsprogramma van BBB zegt namelijk alles.
Geen idee waar je het over hebt. Als ik iets al dictatoriaal vind is dat Rutte veel te lang aanblijft.

Ik denk dat de BBB best groot gaat worden dus ik volg het met interesse.
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
07-03-2023 10:00
Waarom niet GroenLinks? Hoe groter zij worden hoe groter de kans dat we echt een ander beleid gaan zien. SP blijft toch altijd een beetje een nichepartij in de marge, hoe sympathiek ik ze verder ook vind.
Ik heb voor het kabinet wel op Groen Links gestemd, maar ik merk dat ik het veel meer eens ben met de dingen die Lilian Marijnissen benoemd. En als Groen Links en PVDA groter worden dan trekken ze de SP er toch wel bij. En mijn stemwijzer voor provinciaal zat ik ook dichter bij SP dan de andere partijen.
Stressed is just desserts spelled backwards
fashionvictim schreef:
07-03-2023 10:02
Ze zei gister ook dat boeren helemaal geen stikstof crisis veroorzaken, boeren zijn juist de enige mensen die iets van natuur en klimaat snappen, want zij zijn de hele dag met "het land" bezig en de rest van Nederland woont "in steen" en rijdt "op wegen". En als je bij een boer gaat kijken dan vliegen daar zwaluwen en insecten en dus is er helemaal geen sprake van stikstofschade.
Iets genuanceerder want ik heb ook gekeken.

En de mensen die ze tegenover zich had zou ik persoonlijk niet mee in gesprek gaan, het zag er nogal gluiperig uit. Brrr. Knap dat ze het dan wel gedaan heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
07-03-2023 09:58
Ze zat enorme onzin uit te kramen over stikstof en over boeren en over de klimaatcrisis. Oh, en ook nog een of ander wazig plan over belastingen afschaffen. Waarop een van de tafelgasten, volgens mij Wouter de Winter, zei "Dit is er zo een in de categorie "Gratis bier!""
Ik knapte echt helemaal af toen ze in het debat over de wolven zei dat het wachten is tot het eerste kind wordt opgegeten.
Waarom zouden wolven een kind pakken als alle weilanden met schapen omheind zijn met 2 ijzerdraadjes. :bonk: Dat is het makkelijkste lopend buffet wat er is.

en daarnaast leven er in heel Europa al veel langer wolven, ook in dichtbevolkte gebieden en daar worden ook geen kinderen opgegeten. Maar Caroline moet het sentiment van de boeren en de jagers vertegenwoordigen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Die verkiezingsstandpunten zijn ook wel een beetje gebakken lucht. Hoog inzetten, schrijven dat zij het toch allemaal echt gaan veranderen.

En na de verkiezingen moeten er coalities worden gevormd, water bij de wijn worden gedaan, van standpunten worden afgeweken. En opeens is dan wat jij als kiezer zo belangrijk vond, opeens behoorlijk anders.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
07-03-2023 10:05
Geen idee waar je het over hebt. Als ik iets al dictatoriaal vind is dat Rutte veel te lang aanblijft.
Ik ben het een keer met jou eens!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag me ook af hoe een partij die fors lijkt te groeien in de peilingen (bijvoorbeeld een BBB) aan voldoende competente, deskundige en ervaren mensen gaan komen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Maleficent schreef:
07-03-2023 10:09
Ik knapte echt helemaal af toen ze in het debat over de wolven zei dat het wachten is tot het eerste kind wordt opgegeten.
Waarom zouden wolven een kind pakken als alle weilanden met schapen omheind zijn met 2 ijzerdraadjes. :bonk: Dat is het makkelijkste lopend buffet wat er is.

en daarnaast leven er in heel Europa al veel langer wolven, ook in dichtbevolkte gebieden en daar worden ook geen kinderen opgegeten. Maar Caroline moet het sentiment van de boeren en de jagers vertegenwoordigen.
Nou ja sentiment? Er zijn al drie provincies los van Caroline die aangeven dat er simpelweg te weinig natuur is voor ze en de schade voor het wild te groot.
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
07-03-2023 10:09
Die verkiezingsstandpunten zijn ook wel een beetje gebakken lucht. Hoog inzetten, schrijven dat zij het toch allemaal echt gaan veranderen.

En na de verkiezingen moeten er coalities worden gevormd, water bij de wijn worden gedaan, van standpunten worden afgeweken. En opeens is dan wat jij als kiezer zo belangrijk vond, opeens behoorlijk anders.
Ik vraag me af waar BBB zo snel alle mensen vandaan moet gaan trommelen als ze ineens zo groot worden. Dan krijg je hetzelfde gedonder als bij LPF en FvD. Je kunt beter langzaam groeien zodat je wel goede en betrouwbare politica om je heen hebt.
Stressed is just desserts spelled backwards

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven