Verkiezingen- op een vrouw stemmen!

24-02-2017 18:06 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de aanloop van de vorige verkiezingen las ik hier op het forum dat een deel zeer bewust op een vrouw stemt (omdat zij graag meer vrouwen in de politiek zien of om een andere reden).



Gaan jullie dit ook doen? Wat vinden jullie hiervan?

Ga jij tijdens de as verkiezing op een vrouw stemmen?

Totaal aantal stemmen: 156

Ja, bewust. (56%)
Ja, niet bewust. (3%)
Weet nog niet. (14%)
Nee. (26%)
Alle reacties Link kopieren
quote:RP7 schreef op 26 februari 2017 @ 08:37:

Voor de geinteresseerden: straks om 9.30 het vrouwendebat bij WNL.



Ik heb het gezien. Het was best een aardig debat. Jammer dat de PvdA afwezig was, maar die zitten volgens mij deze verkiezingen even uit.



Alleen die Fleur Agema. Laten we het erop houden dat ze geen Geert Wilders is en dat ze dat zelf ook heel goed merkte. Ze had de SP nodig om de helft van haar punten überhaupt duidelijk te maken. Wat een misser, zeg.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
quote:sssssst schreef op 24 februari 2017 @ 18:17:

Ik mis een optie in de poll, Nee, bewust niet of nee, maar geen bewuste keuze.Inderdaad. Die opties had ik er ook bij verwacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maechtje schreef op 26 februari 2017 @ 10:25:

[...]





Ik heb het gezien. Het was best een aardig debat. Jammer dat de PvdA afwezig was, maar die zitten volgens mij deze verkiezingen even uit.



Alleen die Fleur Agema. Laten we het erop houden dat ze geen Geert Wilders is en dat ze dat zelf ook heel goed merkte. Ze had de SP nodig om de helft van haar punten überhaupt duidelijk te maken. Wat een misser, zeg.





Agema tetterde alleen maar overal doorheen en heeft weinig echte punten gemaakt. VVD idem trouwens: niet op de hoogte van cijfers en alleen maar bezig met schamper lachen tegenover punten van anderen.



Vond SP en D66 het sterkst: mensen uit laten praten en luisteren,dan met gedegen argumenten reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:RP7 schreef op 26 februari 2017 @ 10:31:

[...]



Agema tetterde alleen maar overal doorheen en heeft weinig echte punten gemaakt. VVD idem trouwens: niet op de hoogte van cijfers en alleen maar bezig met schamper lachen tegenover punten van anderen.



Vond SP en D66 het sterkst: mensen uit laten praten en luisteren,dan met gedegen argumenten reageren.



De VVD zat natuurlijk ook wel in het lastige pakket dat ze de afgelopen vier jaar in de regering hebben gezeten. Alle andere partijen konden natuurlijk roepen wat ze allemaal anders gedaan zouden hebben.



SP en D66 waren inderdaad het sterkst, al vond ik CDA ook best aardig. Plasschaert vond ik ook tegenvallen; ze zat er maar wat en stond meerdere keren met de mond vol tanden. Jammer, want ik vind haar wel een goede politica.



Ik ben geen PVV-stemmer maar ik had van Agema toch echt meer verwacht. Is dit echt het beste wat Wilders in huis heeft? Ik begrijp dat het lastig is om een niet-bestaand partijprogramma te verdedigen, maar ze deed echt maar wat. Wat een afgang.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:RP7 schreef op 26 februari 2017 @ 10:31:

[...]





Agema tetterde alleen maar overal doorheen en heeft weinig echte punten gemaakt. VVD idem trouwens: niet op de hoogte van cijfers en alleen maar bezig met schamper lachen tegenover punten van anderen.



Vond SP en D66 het sterkst: mensen uit laten praten en luisteren,dan met gedegen argumenten reageren.oh mooi dat ik niet gekeken heb. Ik heb zo'n hekel aan dat elkaar vliegen afvangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek eerst een partij uit en kijk daarna wie er het uit het noorden komt. Dat mag zelfs een Fries zijn, maar ik wil meer noorderlingen in de Tweede Kamer. Man/vrouw zou ik daarna naar kijken. Indien mogelijk, een vrouw uit het noorden, en anders een man uit het noorden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Maechtje schreef op 26 februari 2017 @ 10:37:

[...]





De VVD zat natuurlijk ook wel in het lastige pakket dat ze de afgelopen vier jaar in de regering hebben gezeten. Alle andere partijen konden natuurlijk roepen wat ze allemaal anders gedaan zouden hebben.



SP en D66 waren inderdaad het sterkst, al vond ik CDA ook best aardig. Plasschaert vond ik ook tegenvallen; ze zat er maar wat en stond meerdere keren met de mond vol tanden. Jammer, want ik vind haar wel een goede politica.



Ik ben geen PVV-stemmer maar ik had van Agema toch echt meer verwacht. Is dit echt het beste wat Wilders in huis heeft? Ik begrijp dat het lastig is om een niet-bestaand partijprogramma te verdedigen, maar ze deed echt maar wat. Wat een afgang.



Agema is natuurlijk niet onder dwang daar gaan zitten en ze is zelf net zo goed verantwoordelijk voor het partij programma. Als je dat moet verdedigen op nationale tv stel je toch binnen je fractie kritische vragen?



Het is wel zo idd dat de andere partijen kunnen roepen wat ze anders gedaan hadden, maar dan nog vond ik het weinig overtuigend. Zeker gezien het feit dat VVD verder weinig verschijnt in debatten. Ze zat een aantal keer toch met de mond vol tanden en vond het zelfs een soort PVV light als het over bepaalde zaken zoals immigratie ging. Weinig diepgang ook wat betreft normen en waarden waar het over ging. 'Het land uit als je geen kerst, maar wel een offerfeest viert' slaat natuurlijk kant nog wal en is zelf tegen de grondwet (want uitsluiting op basis van religie).
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 26 februari 2017 @ 11:10:

Ik zoek eerst een partij uit en kijk daarna wie er het uit het noorden komt. Dat mag zelfs een Fries zijn, maar ik wil meer noorderlingen in de Tweede Kamer. Man/vrouw zou ik daarna naar kijken. Indien mogelijk, een vrouw uit het noorden, en anders een man uit het noorden.Haha, ik stem juist vaker op Limburgers. Niet dat ik iets tegen noorderlingen heb hoor! Ik vind de randstad oververtegenwoordigd.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maechtje schreef op 26 februari 2017 @ 11:32:

[...]





Haha, ik stem juist vaker op Limburgers. Niet dat ik iets tegen noorderlingen heb hoor! Ik vind de randstad oververtegenwoordigd.



Dan zijn we het gewoon helemaal met elkaar eens.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:RP7 schreef op 26 februari 2017 @ 11:14:

[...]





Agema is natuurlijk niet onder dwang daar gaan zitten en ze is zelf net zo goed verantwoordelijk voor het partij programma. Als je dat moet verdedigen op nationale tv stel je toch binnen je fractie kritische vragen?



Iets zegt me dat die binnen de PVV niet getolereerd worden. Dan nog deed ze het erg slecht; ze overschreeuwde zichzelf volkomen, ze interpreteerde alles verkeerd. Ze was gebrand op het aanvallen van anderen, maar die trapten daar niet in en kaatsten de bal net zo hard terug. Ik denk dat ze inzette op boosheid - dat is de PVV modus - maar het soort mensen dat daarvoor valt zal meestal niet naar dit soort debatten kijken.



Op een gegeven moment sprak ze zelfs de namen van haar mede-debattanten verkeerd uit. Genant...



quote:Het is wel zo idd dat de andere partijen kunnen roepen wat ze anders gedaan hadden, maar dan nog vond ik het weinig overtuigend. Zeker gezien het feit dat VVD verder weinig verschijnt in debatten. Ze zat een aantal keer toch met de mond vol tanden en vond het zelfs een soort PVV light als het over bepaalde zaken zoals immigratie ging. Weinig diepgang ook wat betreft normen en waarden waar het over ging. 'Het land uit als je geen kerst, maar wel een offerfeest viert' slaat natuurlijk kant nog wal en is zelf tegen de grondwet (want uitsluiting op basis van religie).



Ja, dat klopt. Die Bolkenstein-opmerking van Stientje van Veldhoven kwam ook hard aan. Ze was gewoon slecht voorbereid.



Jammer, want ik vind haar echt wel een goede politica.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maechtje schreef op 26 februari 2017 @ 10:25:

[...]





Ik heb het gezien. Het was best een aardig debat. Jammer dat de PvdA afwezig was, maar die zitten volgens mij deze verkiezingen even uit.



Alleen die Fleur Agema. Laten we het erop houden dat ze geen Geert Wilders is en dat ze dat zelf ook heel goed merkte. Ze had de SP nodig om de helft van haar punten überhaupt duidelijk te maken. Wat een misser, zeg.



En maar verwijzen naar 'ons A-viertje' waar alles op zou staan.



Ik vond het jammer dat PvdA en groen links er niet bij waren. Vond het wel verfrissend eens anderen te zien debatteren ipv de lijsttrekkers. Zouden ze vaker moeten doen, met de nummers 6 ofzo. Kijken hoe iemand anders de standpunten verwoord.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En de SP zou de vrouw van vanmorgen (ik weet haar naam inderdaad niet meer) heel goed als lijsttrekker neer kunnen zetten. Ik vond haar erg goed. Prettiger ook dan Roemer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 26 februari 2017 @ 11:10:

Ik zoek eerst een partij uit en kijk daarna wie er het uit het noorden komt. Dat mag zelfs een Fries zijn, maar ik wil meer noorderlingen in de Tweede Kamer. Man/vrouw zou ik daarna naar kijken. Indien mogelijk, een vrouw uit het noorden, en anders een man uit het noorden.Iets dergelijks doe ik ook: iemand uit het Noorden en bij gelijke geschiktheid kies ik voor een vrouw.
Zouden ze meelezen:



http://nos.nl/artikel/216 ... n-in-de-tweede-kamer.html



Als je op een vrouw stemt om meer vrouwen in de tweede kamer te krijgen, idd dus beter niet op een hooggeplaatste vrouw stemmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 26 februari 2017 @ 13:14:

En de SP zou de vrouw van vanmorgen (ik weet haar naam inderdaad niet meer) heel goed als lijsttrekker neer kunnen zetten. Ik vond haar erg goed. Prettiger ook dan Roemer.Renske Leijten! Ik stem op haar, maar dat deed ik al voor dit debat. Ik vond het alleen een bevestiging van mijn keuze. Ze kwam rustig en gedegen over, luisterde goed naar andere en kwam met prima argumenten.
Alle reacties Link kopieren
mijn stem gaat naar een vrouw, omdat ze geweldig is.
Als je op de eerste vrouw op de lijst stemt dan stem soms gewoon op de tweede persoon. Als de partij van je keuze serieus meedoet dan komt die vrouw toch wel in de regering.



Als je dan al bewust op een vrouw gaat stemmen haal ze dan allemaal even door Google en kies dan de vrouw waarvan jij vindt dat ze echt mee zou moeten doen om haar kwaliteiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 26 februari 2017 @ 13:10:



Ik vond het jammer dat PvdA en groen links er niet bij waren.Ik hoorde dat Arib van de PvdA er niet bij mocht zijn omdat ze kamervoorzitter is en neutraal moet zijn. Ofzo.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Zo, Agema heeft vanmorgen weer eens haarscherp laten zien waar de PVV voor staat: alles is de schuld van de buitenlanders en die moeten er allemaal uit. Verder de inhoud van een natte wind. Goedzo Fleur!
Alle reacties Link kopieren
quote:LunchLover schreef op 26 februari 2017 @ 17:48:

[...]



Ik hoorde dat Arib van de PvdA er niet bij mocht zijn omdat ze kamervoorzitter is en neutraal moet zijn. Ofzo.Rick Nieman zei inderdaad dat ze dat als reden had opgegeven,,maar jeetje, dan neem je toch de volgende vrouw op de lijst?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel, tussen de nr 2,5 &10.

Ofwel Plasschaert,Dijkhoff of Azmani.





Ik heb een hekel aan discriminatie en geloof niet in positieve discriminatie.

Een normaal evenwicht vind ik een goed streven, maar enkel omdat iemand vrouw is en voor de rest geen bewezen kwaliteiten heeft
Alle reacties Link kopieren
Met deze poll kan ik niet meedoen. Ik stem op iemand die ik goed vind en toevallig is dat een vrouw. Ik stem dus wèlbewust op iemand die vrouw is, maar niet omdat ze vrouw is. Ik haat die woorden-in-de-mondleggerij van polls en enquêtes.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 26 februari 2017 @ 21:11:

Ik twijfel, tussen de nr 2,5 &10.

Ofwel Plasschaert,Dijkhoff of Azmani.





Ik heb een hekel aan discriminatie en geloof niet in positieve discriminatie.

Een normaal evenwicht vind ik een goed streven, maar enkel omdat iemand vrouw is en voor de rest geen bewezen kwaliteiten heeft heel veel mensen op de lijst hebben geen bewezen kwaliteiten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
vrouwen en politiek...
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
echt weer feminazi's: laten we op een vrouw stemmen want we zijn zelf ook vrouwen, jeej. Nee rot op, ik stem op een man omdat ik hem goed vind
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven