Verkiezingen- op een vrouw stemmen!

24-02-2017 18:06 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de aanloop van de vorige verkiezingen las ik hier op het forum dat een deel zeer bewust op een vrouw stemt (omdat zij graag meer vrouwen in de politiek zien of om een andere reden).



Gaan jullie dit ook doen? Wat vinden jullie hiervan?

Ga jij tijdens de as verkiezing op een vrouw stemmen?

Totaal aantal stemmen: 156

Ja, bewust. (56%)
Ja, niet bewust. (3%)
Weet nog niet. (14%)
Nee. (26%)
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 28 februari 2017 @ 09:01:

echt weer feminazi's: laten we op een vrouw stemmen want we zijn zelf ook vrouwen, jeej. Nee rot op, ik stem op een man omdat ik hem goed vindIk stem niet op een vrouw omdat ik zelf ook een vrouw ben. Ik stem op een vrouw omdat vrouwen (bewust of onbewust) meer moeite moeten doen om hetzelfde te bereiken als mannen. En ik mag vrouwen die daar ambities in hebben best in ondersteunen.
In Nederland stem je niet op personen maar op partijen, als een vrouw op nummer 2 veel meer stemmen krijgt dan een man op nummer 1 maakt dat helemaal 0,0 uit. Zie VVD met Mark en Rita destijds (was dat anders gelopen dan hadden we nu geen PVV gehad).



Alleen vrouwen die lager op de lijst staan kunnen dankzij voorkeursstemmen in de kamer komen als mensen boven hun minder stemmen hebben geloof ik, maar hoe dat precies zit weet ik ook niet..



Het zou beter zijn voor iedereen als we stoppen met kieslijsten, de tijd dat mensen binnen een partij een eigen mening hadden die afwijkt van de partij-mening die opgelegd wordt ligt ver en ver achter ons. Stem gewoon op een partij en laat de partij maar uitvogelen wie er in de kamer komt.



Ik stem altijd op een vrouw, heel simpel, omdat ik daar liever naar kijk
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 28 februari 2017 @ 09:01:

echt weer feminazi's: laten we op een vrouw stemmen want we zijn zelf ook vrouwen, jeej. Nee rot op, ik stem op een man omdat ik hem goed vind



Moet je eens op het internet kijken om te zien hoeveel mannen er op zeer laatdunkende en beledigende manier over vrouwen in het algemeen spreken. Daarbij heb ik het niet over de speciale vrouwenhaat sites, maar allerlei soorten sites. Denk maar niet dat die mannen op een vrouw gaan stemmen, hoe goed ze ook is.



Zolang ik dat nog steeds in deze grote mate signaleer, is er niks mis met een beetje tegengewicht en het steunen van vrouwelijke politici.



Daar doet je gescheld niks aan af.
Waarom geen vrouwenpartij oprichten? Zo te horen is daar wel animo voor.



Er is al een bejaardenpartij (50+) dus waarom niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kinase3000 schreef op 05 maart 2017 @ 20:17:

Waarom geen vrouwenpartij oprichten? Zo te horen is daar wel animo voor.



Er is al een bejaardenpartij (50+) dus waarom niet.Leven we ib de jaren 60/70? Een vrouwenpartij zou het ultieme voorbeeld zijn van een mislukte gelijkheid tussen man en vrouw. Door jezelf in zo'n calimeropositie te zetten, leg je de nadruk op verschil in sekse. Ik zou er niet op stemmen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zullen de veren rondvliegen in zo'n kippenhok!
Alle reacties Link kopieren
Ik stem op een vrouw, maar dat is omdat haar partij de beste is. Had daar een man aan de top gestaan had ik daar op gestemd. Ik geloof niet in vrouwenquota.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
quote:RP7 schreef op 05 maart 2017 @ 20:20:

[...]

Leven we ib de jaren 60/70? Een vrouwenpartij zou het ultieme voorbeeld zijn van een mislukte gelijkheid tussen man en vrouw. Door jezelf in zo'n calimeropositie te zetten, leg je de nadruk op verschil in sekse. Ik zou er niet op stemmen.Daar zit Henk Krol toch al? 50+ is ook zo'n partij.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 05 maart 2017 @ 22:30:

[...]



Daar zit Henk Krol toch al? 50+ is ook zo'n partij.Ja net als de one issue zoals partijen PvdD. Goede reden om er niet nog 1 op te richten.
quote:RP7 schreef op 05 maart 2017 @ 20:20:

[...]





Leven we ib de jaren 60/70? Een vrouwenpartij zou het ultieme voorbeeld zijn van een mislukte gelijkheid tussen man en vrouw. Door jezelf in zo'n calimeropositie te zetten, leg je de nadruk op verschil in sekse. Ik zou er niet op stemmen.



Veel dames hier zeggen dat ze specifiek op een vrouw stemmen, de nadruk op sekse is er dus al.



Er is al een partij voor Nederlanders met een Turkse immigratieachtergrond en een partij voor bejaarden, dus waarom niet? Ideologie eruit, identiteitspolitiek erin.



Ben wel benieuwd wat een goede naam zou zijn? Partij voor de Vrouwen? De Damespartij? Forum voor Vrouwen? V'17?



En welke punten er in het partijprogramma zouden worden nagestreeft? Nonstop herhalingen van Gilmore Girls op tv?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kinase3000 schreef op 06 maart 2017 @ 01:53:

[...]





Veel dames hier zeggen dat ze specifiek op een vrouw stemmen, de nadruk op sekse is er dus al.



Er is al een partij voor Nederlanders met een Turkse immigratieachtergrond en een partij voor bejaarden, dus waarom niet? Ideologie eruit, identiteitspolitiek erin.



Ben wel benieuwd wat een goede naam zou zijn? Partij voor de Vrouwen? De Damespartij? Forum voor Vrouwen? V'17?



En welke punten er in het partijprogramma zouden worden nagestreeft? Nonstop herhalingen van Gilmore Girls op tv?



Ik stem ook op een vrouw, maar omdat ik haar goed vind. Niet omdat het een vrouw is. Nu ik de man gister heb gezien, overtuigde hij me toch ook. Normaal maakt hij wat missertjes, nu ging dat perfect. Zit nu dus een beetje op 50-50 tussen die 2.



Je bedoelt vooral het laatste ongetwijfeld niet serieus maar je maakt jezelf gewoon totaal belachelijk met een vrouwenpartij. Terug in de jaren 70. Het verwijt tegen vrouwenemancipatie te zijn werd trouwens bij het rtl debat richting een christelijke partij gedaan, die kapte het idd af door te zeggen dat het niet meer van deze tijd was.
Zo zeg, ik had die Diana Matroos gisteravond wel een stuk ducktape over haar grote mond willen plakken. Leuk hoor, kritische vragen, maar ik had graag de antwoorden kunnen horen
Alle reacties Link kopieren
quote:herfstappeltaart schreef op 06 maart 2017 @ 07:46:

Zo zeg, ik had die Diana Matroos gisteravond wel een stuk ducktape over haar grote mond willen plakken. Leuk hoor, kritische vragen, maar ik had graag de antwoorden kunnen horen Ik moest wel lachen om Krol, die pakte haar volledig in . Daarna was de ook duidelijk rustiger.
Alle reacties Link kopieren
Er is al een vrouwenpartij.

Volgens mij staat deze ook op het biljet in sommige regio's maar dat weet ik niet zeker.





Ik stem niet per se op een vrouw. Ik stem wel bewust op een jonge (<35) politicus/a, want ik vind meer jongeren in de politiek belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
http://www.vrouwenpartij.nl/
quote:AnAppleADay schreef op 06 maart 2017 @ 08:15:

http://www.vrouwenpartij.nl/

Gewoon een communistische partij dus.



Echt, vrouwen zouden eens wat rationeler moeten gaan doen. Ik begin steeds meer te begrijpen waar om sommige mannen tegen emancipatie en vrouwelijke leiders zijn. Kom met een goed economisch plan, niet met van die gevoelsdingetjes en compleet irreële standpunten over 'we hebben geen vrije markt nodig' gevolgd door 'er moet geld naar a t/m z').



/rant
quote:RP7 schreef op 06 maart 2017 @ 08:03:

[...]





Ik moest wel lachen om Krol, die pakte haar volledig in . Daarna was de ook duidelijk rustiger.Dat was wel het hoogtepuntje van dat hele debat verder voor de rest vond ik het saai en die reclameblokken tussendoor heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie trouwens nu dat die VP het niet-stemmen aan het promoten is.

Waarschijnlijk gefrustreerd dat ze niet op alle biljetten staan.
quote:Defietsboer schreef op 28 februari 2017 @ 19:57:

[...]





Moet je eens op het internet kijken om te zien hoeveel mannen er op zeer laatdunkende en beledigende manier over vrouwen in het algemeen spreken. Daarbij heb ik het niet over de speciale vrouwenhaat sites, maar allerlei soorten sites. Denk maar niet dat die mannen op een vrouw gaan stemmen, hoe goed ze ook is.



Zolang ik dat nog steeds in deze grote mate signaleer, is er niks mis met een beetje tegengewicht en het steunen van vrouwelijke politici.



Daar doet je gescheld niks aan af.

+1000.



In de periode waarin vrouwenemancipatie 'niet meer van deze tijd' is, zitten we (helaas) nog láng niet.
quote:RP7 schreef op 06 maart 2017 @ 07:31:

[...]





Ik stem ook op een vrouw, maar omdat ik haar goed vind. Niet omdat het een vrouw is. Nu ik de man gister heb gezien, overtuigde hij me toch ook. Normaal maakt hij wat missertjes, nu ging dat perfect. Zit nu dus een beetje op 50-50 tussen die 2.



Je bedoelt vooral het laatste ongetwijfeld niet serieus maar je maakt jezelf gewoon totaal belachelijk met een vrouwenpartij. Terug in de jaren 70. Het verwijt tegen vrouwenemancipatie te zijn werd trouwens bij het rtl debat richting een christelijke partij gedaan, die kapte het idd af door te zeggen dat het niet meer van deze tijd was.



Aardig wat vrouwen stemmen op een vrouw simpelweg omdat ze een vrouw is. Dat is dus identiteitspolitiek, net als een vrouwenpartij dat is. Blijkbaar leven veel vrouwen, volgens jouw logica, nog in de jaren 70.



Maar goed, er bestaat dus al een vrouwenpartij. Ik lees dat ze iedereen een basisinkomen van 1000 euro netto per maand willen geven. Waarbij je ook nog 3 maanden mag reizen. En bijverdienen tot 20.000 euro per jaar. En de WW, WAO, WIA, en AOW zullen blijven bestaan en kunnen zelfs uitgebreid worden. Hoe het betaald wordt? Uit "een percentage van het BNP." Daar heeft de vrouwenpartij toch goed over nagedacht!



Niks over Gilmore Girls, toch jammer. Is ook een stukkie goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
quote:tomcat schreef op 28 februari 2017 @ 12:31:

In Nederland stem je niet op personen maar op partijen

Nietwaar. Je stemt op personen en als die de partij verlaten, blijven ze gewoon zitten. Daar hebben we de voorbeelden afgelopen jaar van gezien.



quote:tomcat schreef op 28 februari 2017 @ 12:31:

Ik stem altijd op een vrouw, heel simpel, omdat ik daar liever naar kijk

En dit alledaags staaltje van minachting voor de intrinsieke kwaliteiten van vrouwen is waarom het zo belangrijk dat er meer vrouwen in leidinggevende posities komen. Vrouwen zijn tot halverwege vorige eeuw (wettelijk) uit hun baan gedwongen (getrouwd/kinderen wegwezen). Geen kiesrecht tot begin vorige eeuw. Geen handelingsbekwaamheid tot halverwege die eeuw. En daar hebben mijn ouders (nu 80) mee te maken gehad. Mijn moeder mocht niet werken en moest haar man om een handtekening vragen, als een kind.

Onze maatschappij zit nog steeds met de erfenis daarvan. Te veel haantjes in de toppen van bedrijven, die elkaar de loef proberen af te steken. Meer balans tussen man en vrouw in directies zou daar veel verbetering in brengen. Voorkeursstemmen voor vrouwen is een prima manier om die balans in de politiek te verbeteren. Wie dat wil moet overigens niet op de eerste vrouw op de kieslijst stemmen, maar op de vrouw die net niet in de kamer zou komen op basis van het verwachte aantal zetels. Zo komt ze net wel in de kamer. (Niet doen als je haar een slechte politica vindt natuurlijk, maar dat spreekt voor zich.)
quote:Wandelen_afvallen schreef op 06 maart 2017 @ 16:06:

[...]



Nietwaar. Je stemt op personen en als die de partij verlaten, blijven ze gewoon zitten. Daar hebben we de voorbeelden afgelopen jaar van gezien.





[...]



En dit alledaags staaltje van minachting voor de intrinsieke kwaliteiten van vrouwen is waarom het zo belangrijk dat er meer vrouwen in leidinggevende posities komen. Vrouwen zijn tot halverwege vorige eeuw (wettelijk) uit hun baan gedwongen (getrouwd/kinderen wegwezen). Geen kiesrecht tot begin vorige eeuw. Geen handelingsbekwaamheid tot halverwege die eeuw. En daar hebben mijn ouders (nu 80) mee te maken gehad. Mijn moeder mocht niet werken en moest haar man om een handtekening vragen, als een kind.

Onze maatschappij zit nog steeds met de erfenis daarvan. Te veel haantjes in de toppen van bedrijven, die elkaar de loef proberen af te steken. Meer balans tussen man en vrouw in directies zou daar veel verbetering in brengen. Voorkeursstemmen voor vrouwen is een prima manier om die balans in de politiek te verbeteren. Wie dat wil moet overigens niet op de eerste vrouw op de kieslijst stemmen, maar op de vrouw die net niet in de kamer zou komen op basis van het verwachte aantal zetels. Zo komt ze net wel in de kamer. (Niet doen als je haar een slechte politica vindt natuurlijk, maar dat spreekt voor zich.)Ervan uitgaande dat een vrouw die net niet in de kamer zou komen daar staat omdat ze net wat minder capabel is dan de man boven haar, krijg je dus minder capabele volksvertegenwoordigers als allemaal vrouwen daarop gaan stemmen.
Dubbel
GOH, de meerderheid van dit forum is dus voor positieve discriminatie en vrouwenquota. Dat feit zal ik meenemen in toekomstige discussies.
quote:kadanz schreef op 06 maart 2017 @ 16:15:

GOH, de meerderheid van dit forum is dus voor positieve discriminatie en vrouwenquota. Dat feit zal ik meenemen in toekomstige discussies.Ben je daar nou werkelijk verbaasd over?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven