Vermeende pedofiel in speeltuin doodgeslagen

24-08-2019 22:27 1478 berichten
In Assen is vanmiddag een man, die op ongepaste wijze aan een vierjarig kind zou hebben gezeten, dood aangetroffen onder een groep van vijf mannen. Politie was op de melding dat er een kind werd lastig gevallen afgekomen, maar deze mannen hadden er eerder lucht van gekregen en zijn met zn vijven verhaal gaan halen. Met fatale afloop. Ik Ben doodsbang voor pedo’s en sta niet voor mijzelf in als er eentje aan mijn kind komt. Maar dit gaat toch echt te ver. Ik las ergens dat deze man een bekende pedo was. Bekende pedo’s horen voor eeuwig achter slot en grendel is mijn mening. Of ze moeten chemisch gecastreerd worden. Een bekende pedo zal altijd het risico lopen dat iemand het recht in eigen hand Dus beter voor de samenleving en beter voor de pedo. Het is nl. geen aandoening dat genezen kan worden. Achter slot en grendel hoeft niet totaal onprettig te zijn. Als ze maar nooit vrijkomen. Mee eens of zijn er andere oplossingen?
miekemv schreef:
24-08-2019 23:42
O het is al bewezen? Dat wist ik niet.
Bewezen? Dit is wat politie heeft verklaart. Wat zij hebben aangetroffen zeg maar.
julius schreef:
24-08-2019 23:38
Man in speeltuin. Helpt niet als er al roddels en verdachtmakingen rondgaan. En als hij dan ook nog een kind heeft aangeraakt dan zou ik ook denken, damn, dat is er eentje.

Niet dat ik hem dan zou doodslaan natuurlijk, maar als hij een paar weken door een rietje moet eten vind ik het prima.
Stoer zeg.
SallySpectra* schreef:
24-08-2019 23:44
Bewezen? Dit is wat politie heeft verklaart. Wat zij hebben aangetroffen zeg maar.

Waar lees je dat?
Hetvrijewoord schreef:
24-08-2019 23:45
Waar lees je dat?
Op verschillende nieuwssites. Niet moeilijk te vinden hoor.
SallySpectra* schreef:
24-08-2019 23:44
Bewezen? Dit is wat politie heeft verklaart. Wat zij hebben aangetroffen zeg maar.
Je punt heeft geen nadere uitleg nodig hoor. Wordt het poging tot doodslag of dood door schuld. Dat is mijn punt.
SallySpectra* schreef:
24-08-2019 23:47
Op verschillende nieuwssites. Niet moeilijk te vinden hoor.

Er wordt helemaal nergens gesproken over een lynching, dat verzin je er zelf even bij.
miekemv schreef:
24-08-2019 23:47
Je punt heeft geen nadere uitleg nodig hoor. Wordt het poging tot doodslag of dood door schuld. Dat is mijn punt.
Dat weet je helemaal niet.
Het is mooi dat we in Nederland geen juryrechtspraak kennen.
Hetvrijewoord schreef:
24-08-2019 23:51
Het is mooi dat we in Nederland geen juryrechtspraak kennen.
Nou inderdaad :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
24-08-2019 23:51
Het is mooi dat we in Nederland geen juryrechtspraak kennen.
-
Godzijdank niet!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
24-08-2019 23:27
Doodstraf voor daadwerkelijke daders zou wat mij betreft een oplossing zijn. Maar dat bestaat niet. Iemand mag nooit per abuis verkeerd ter dood veroordeeld worden.
Jij vindt het prima om iemand op te zadelen met de taak om een ander om te brengen onder het mom van "gerechtigheid"?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
24-08-2019 23:49
Er wordt helemaal nergens gesproken over een lynching, dat verzin je er zelf even bij.
Nou nee. Eigenrichting is lynching.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
24-08-2019 23:54
Nou nee. Eigenrichting is lynching.

Nope.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het in en in triest , er was en is nog geen bewijs, er zijn geen getuigen, de “getuigen” die wel iets zien, weten hebben zich niet gemeld.
Dan 5 mannen die even heel dapper een man in elkander slaan, bedwingen, in de houdgreep nemen, kom nou....
Er zijn nu 6 gezinnen,families met verdriet en pijn en ellende.

5 dappere, mannen, als zij met hun pilsje op de bank bij het speeltuintje hadden gezeten, of wat vaker over hun schutting heen keken was het anders gelopen.
Ik ken de buurt, ik ken de mensen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is dit een vorm van "lynching", en als vijf mannen dit gezamenlijk hebben gedaan is het toch met voorbedachte rade?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
SallySpectra* schreef:
24-08-2019 23:50
Dat weet je helemaal niet.
Net zo min als jij. Maar als het klopt dat ze hem geslagen hebben dan loopt het daar wel op uit.
Alixane schreef:
24-08-2019 23:56
Natuurlijk is dit een vorm van "lynching", en als vijf mannen dit gezamenlijk hebben gedaan is het toch met voorbedachte rade?

Als dat zo is, maar dat beweert de politie helemaal niet omdat er eerst onderzoek moet plaatsvinden.
En eigen rechter spelen is niet automatisch een lynching.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
24-08-2019 23:54
Nope.
Ik zou kunnen zeggen dat je gelijk hebt, maar dan hebben we het allebei mis.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alixane schreef:
24-08-2019 23:56
Natuurlijk is dit een vorm van "lynching", en als vijf mannen dit gezamenlijk hebben gedaan is het toch met voorbedachte rade?
Volgens de burgemeester vanuit emotie, dan zal het in een opwelling zijn geweest.
Kia•Ora schreef:
24-08-2019 23:53
Jij vindt het prima om iemand op te zadelen met de taak om een ander om te brengen onder het mom van "gerechtigheid"?
Er zijn genoeg ziekelingen die dit met plezier doen hoor...
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
24-08-2019 23:58
Als dat zo is, maar dat beweert de politie helemaal niet omdat er eerst onderzoek moet plaatsvinden.
En eigen rechter spelen is niet automatisch een lynching.
-
Ik vind het moeilijk te geloven dat ze dit alle vijf spontaan, los van elkaar, hebben gedaan. Maar er moet inderdaad eerst een onderzoek plaatsvinden.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
julius schreef:
24-08-2019 23:38
Man in speeltuin. Helpt niet als er al roddels en verdachtmakingen rondgaan. En als hij dan ook nog een kind heeft aangeraakt dan zou ik ook denken, damn, dat is er eentje.

Niet dat ik hem dan zou doodslaan natuurlijk, maar als hij een paar weken door een rietje moet eten vind ik het prima.
+1.

En het moment bepaald ook voor een groot deel hoe je reageert in zo een situatie. Ik moet de dader niet treffen op het moment dat het misbruik zich afspeelt of net af heeft gespeeld. Denk dat haast geen ouder dan zijn kalmte kan bewaren en overmand wordt door emoties.
Ik vind niet dat je de ouders dat zwaar aan kunt rekenen.
Trieste zaak toch wel.
Ben heel benieuwd naar de bevindingen van de politie.
miekemv schreef:
24-08-2019 23:56
Net zo min als jij. Maar als het klopt dat ze hem geslagen hebben dan loopt het daar wel op uit.
Geslagen, geschopt, geduwd. Dat staat er natuurlijk niet precies.
Hetvrijewoord schreef:
24-08-2019 23:49
Er wordt helemaal nergens gesproken over een lynching, dat verzin je er zelf even bij.
Ik zei ook helemaal niet dat de politie het had over lynching :facepalm:
Vanzai schreef:
24-08-2019 23:59
Ik zou kunnen zeggen dat je gelijk hebt, maar dan hebben we het allebei mis.

Je kunt de definitie van lynching gewoon opzoeken, er komt wel wat meer bij kijken dan eigen rechter.
Of hanteer jij je eigen definities, onhandig lijkt mij dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven