Vermist Anne Faber

01-10-2017 14:08 3012 berichten
Lukt me niet om een link te plaatsen:-(

Zag via Facebook dat er een vrouw van 25 wordt vermist, Anne Faber, sinds vrijdag uit Utrecht.

Haar vriend Nathanael Fidder heeft iig een oproep geplaatst.

Ze zou een lange fietstocht hebben gemaakt naar onbekende bestemming/ route en weer terug naar haar vriend zijn huis keren, of na een feest, als ik mij niet vergis, waar zij niet is verschenen.

Dit was toen het zo hard regende op vele plaatsen.
Zij heeft haar vriend nog een selfie geappt in de regen, dit was als ik mij niet vergis in Baarn, of Hollandse rading, vlakbij Hilversum/Utrecht.

Hopelijk is er niks gebeurt.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 14:48
3.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
14-10-2017 18:08
Zijn oom is een beruchte tbs'er die vastzat voor moord en gediagnosticeerd werd met schizofrenie.

Ik geloof niet dat de rechtbank rekening houd met criminele familie leden.

En terecht natuurlijk, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
14-10-2017 19:17
Ik geloof niet dat de rechtbank rekening houd met criminele familie leden.

En terecht natuurlijk, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Daar gaat het ook niet om, het verband is indirect bedoeld. Mocht schizofrenie in die familie zitten, dan zou Michael P. daar ook wel eens aanleg voor kunnen hebben en is een psychiatrisch onderzoek nog meer aan te bevelen.
Alle reacties Link kopieren
Amen @ meikebikker.
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
14-10-2017 18:11
@mwtheelepel, leuk en aardig (politiek correct), maar Michael P. vertoonde volgens zijn omgeving al zolang die hem kende onmiskenbaar psychopathisch gedrag, het is bekend dat hij fietsers aanreed voor de fun etc. etc. Of kan een normaal denkend mens daar ook toe in staat zijn volgens jou?


Maar dat is wat mij betreft geen reden iedereen te leren bij ieder ander psychopathie te constateren. Zaken zoals die van Anne zijn gelukkig zeldzaam en natuurlijk moeten we alles binnen het redelijke doen dat te voorkomen. Maar een soort heksenjacht starten in de maatschappij waarbij iedereen elkaar wantrouwend (want het kan weleens een psycho zijn!!) tegemoet treed is echt niet de oplossing. Daarmee creëer je juist het tegenovergestelde van het eerder genoemde omkijken en zorgen voor elkaar, mensen moeten dan eerst "bewijzen" dat ze te vertrouwen zijn. Je kunt leken niet via de middelbare school of op een andere manier voldoende kennis bijbrengen een adequate inschatting te maken van een dergelijk complexe stoornis. Het enige wat je dan creëert is een hoop onnodig angst voor iets dat zelden voorkomt. Je kunt beter les geven over hoe je je in het verkeer zou moet gedragen, het risico van gebruik van telefoons duidelijk maken enz. Dat scheelt veel meer doden dan psychopaten kunnen opsporen, zonder vervelende neveneffecten als wantrouwen.

Psychopathie herken je niet enkel aan heel opvallend bizar gedrag zoals het opzettelijk van de weg rijden van fietsers. Wat natuurlijk nooit normaal is maar ook niet betekend dat iemand een psychopaat is. Om dat te bepalen is veel meer nodig. Lang niet elke psychopaat doet zulke overduidelijk bizarre dingen voor ze echt in de fout gaan in de zin van verkrachten en moorden. En dan zijn dus ook nog eens lang niet alle moordenaars en verkrachters psychopaten. De investering en negatieve neveneffecten van een dergelijk idee wegen gewoon niet op tegen dat hele kleine beetje veiligheid wat we daarmee misschien zouden krijgen. Het effect lijkt me vooral klein omdat je eigenlijk niets met die kennis kunt. Al ben je er van overtuigt dat de buurman een psychopaat is, als hij niets gedaan heeft kun je daar niets mee, er is in elk geval geen plan voor. Tenzij iemand hier een antwoord op dit ethische vraagstuk heeft waar de professionals niet uitkomen natuurlijk.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Het laatste wat we nodig hebben is nog meer burgers die allemaal psychiater gaan spelen. Je ziet het hier al op het forum dat iedereen het allemaal beter weet over borderline, ADHD, autisme, narcisme.... en dan vooral lekker kort door de bocht, eenzijdig en de bekende stereotypen.

Het meeste wat we op burgerniveau kunnen doen is onszelf en onze kinderen weerbaar maken.
Alle reacties Link kopieren
"Onbegrijpelijk noemt Van Marle het dat P. aan tbs ontkwam. 'Die verkrachting in 2010 was zo bizar en weerspiegelt het fantasieleven van de dader, dat je als rechter kunt zeggen: hij is gestoord. Daar hoef je niet deskundig voor te zijn.' Korver wijst op de Utrechtse serieverkrachter. Ook die weigerde mee te werken in het Pieter Baan Centrum, ook hij ontliep tbs - ondanks zestien jaar cel. 'Terwijl elke Nederlander kon vaststellen dat er een steekje los aan hem zat.'"https://www.volkskrant.nl/binnenland/is ... ~a4521759/
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Van wat ik heb gelezen over M.P. denk ik eerder aan een sociopaat dan aan een psychopaat. Maar goed, laten ze hem a.u.b. voorgoed opsluiten en vooral nooit maar dan echt nooit meer vrijlaten. Weg met dat uitschot.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
14-10-2017 19:16
Mw Theelepel, ik kreeg nou niet het idee dat Suzy65 er letterlijk voor pleitte om 'de massa' te leren psychopaten te herkennen, dat kan natuurlijk helemaal niet. Ik lees er in dat sociale weerbaarheid ontwikkelen belangrijk kan zijn. Wat Suzy bedoelt kan ze alleen maar zelf verduidelijken.
Ik zelf ben een leek op dit gebied, maar het lijkt me niet dat alleen psychiaters hier iets over zouden mogen zeggen.
Wat je schrijft is heel genuanceerd en to the point, maar wat blijft is de vraag hoe gewone mensen, in sociale relaties, om kunnen gaan met mensen die zich als sociaal of seksueel roofdier gedragen.
En : hoe bescherm je je dochter tegen de mannen die loverboys genoemd worden, je kinderen tegen pesters, wat doe je als je vriendin mishandeld wordt door haar man.
Wat psychopathie is, en hoe daarmee om te gaan is iets om heel behoedzaam mee om te gaan, maar ik denk dat sociale weerbaarheid, en fysieke weerbaarheid wél zijn te trainen, en meer aandacht verdienen. En dat publieke sociale betrokkenheid ook wel iets zou kunnen helpen (maar dat zei ik al).
Daarmee voorkom je niet dat er slachtoffers vallen zoals nu Anne, en 100 % veiligheid bestaat niet, inderdaad.

En speculaties over de familie van Michael P. en zijn verleden vind ik persoonlijk heel ongepast, naar mijn idee creëert dat zelfs minder veiligheid, ipv meer. Ik lees er sensatiebelustheid in, en dat vind ik een vorm van onveiligheid.

Ik denk niet dat kennis bij de massa veel bijdraagt aan het voorkomen van dit soort daden. Bewustzijn en kennis van sociale omgang en de omgeving is natuurlijk belangrijk en kan op een hoop vlakken bijdragen aan het voorkomen van ellende. Maar niet aan het soort ellende waar het in dit topic om gaat. Dingen als pesten, mishandeling en loverboys moet je eigenlijk niet op een hoop gooien met een delict als dit, dat zijn zulke verschillende dingen en het antwoord op wat je ermee moet is ook heel verschillend denk ik. Ik denk niet dat er een antwoord anders dan; rennen, is als je te maken hebt met een roofzuchtige psychopaat in je omgeving. Dat zijn gevaarlijk en onvoorspelbare mensen. Maar de kans dat je er een herkent voor het te laat is is klein, ook als je er ooit enige kennis over hebt opgedaan.

Weerbaarheid is belangrijk en zeker te trainen, daar ben ik ook niet tegen. Wat mij betreft wordt er zelfverdediging gegeven tijdens gym in plaats van voetbal op de middelbare school. Maar dat is iets anders dan dat iedereen ook kennis over psychopathie moet hebben. Echt bizar gedrag zoals het opzettelijk aanrijden van fietsers kun je natuurlijk gewoon bij de politie aangeven. Daar hoef je inderdaad geen psychiater voor te zijn om te snappen dat dat bizar gedrag is en er dan iets los zit bij iemand. Maar daar heb je dan verder ook geen kennis via de middelbare school voor nodig want dat snappen we allemaal zo ook wel.

Ik denk dat iedereen vooral eens diep adem moet halen en de daarvoor bevoegde instanties de tijd geven hun werk te doen. Er worden onderzoeken opgestart en het onderzoek in de zaak van Anne is natuurlijk nog in volle gang. Veel mensen zijn geëmotioneerd en reageren vanuit die emotie, als dat een beetje gezakt is dan zal de heftigheid er wel afgaan.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
14-10-2017 20:18


Weerbaarheid is belangrijk en zeker te trainen, daar ben ik ook niet tegen. Wat mij betreft wordt er zelfverdediging gegeven tijdens gym in plaats van voetbal op de middelbare school.

Om een beetje te kunnen vechten heb je wel iets meer nodig dan wat gymlessen - zelfverdediging.
Het maakt je wat zelfverzekerder dat wel.

Verder is er geen consensus over wat je wel / niet moet doen bij een aanranding / verkrachting.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
snug schreef:
14-10-2017 19:26
Daar gaat het ook niet om, het verband is indirect bedoeld. Mocht schizofrenie in die familie zitten, dan zou Michael P. daar ook wel eens aanleg voor kunnen hebben en is een psychiatrisch onderzoek nog meer aan te bevelen.
Alsjeblieft niet zeg.
Kan hij straks lekker gek spelen om in aanmerking te komen voor strafvermindering.
Hij was immers ook slim genoeg om tbs te omzeilen.
Alle reacties Link kopieren
Ik pleit voor het vrijgeven en gebruik van pepperspray onder strenge voorwaarden. Is ook weer een hele discussie op zich natuurlijk. Ik heb mijn eigen gemaakte pepperspray altijd op zak, ik ben veel en vaak alleen in de natuur. Het is niet als zodanig herkenbaar maar zeer effectief als het erop aan komt.
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
14-10-2017 20:48
Alsjeblieft niet zeg.
Kan hij straks lekker gek spelen om in aanmerking te komen voor strafvermindering.
Hij was immers ook slim genoeg om tbs te omzeilen.
Ja hoor, michael P. was slim genoeg... Zijn advocaat bedoel je?
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
meikebikker schreef:
14-10-2017 20:58
Ik pleit voor het vrijgeven en gebruik van pepperspray onder strenge voorwaarden. Is ook weer een hele discussie op zich natuurlijk. Ik heb mijn eigen gemaakte pepperspray altijd op zak, ik ben veel en vaak alleen in de natuur. Het is niet als zodanig herkenbaar maar zeer effectief als het erop aan komt.
Top idee!!!

Gegarandeerd dat verkrachters, aanranders en overvallers er dankbaar gebruik van gaan maken.
Met je ogen dichtgespoten vind jij je eigen bus traangas / pepperspray niet meer.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Bblientje schreef:
14-10-2017 20:48
Alsjeblieft niet zeg.
Kan hij straks lekker gek spelen om in aanmerking te komen voor strafvermindering.
Hij was immers ook slim genoeg om tbs te omzeilen.
Ik denk dat hij dan ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard en voor een jaar of 30 wordt opgesloten in een gevangenis voor gedragsgestoorde gedetineerden.
Bblientje schreef:
14-10-2017 20:48
Alsjeblieft niet zeg.
Kan hij straks lekker gek spelen om in aanmerking te komen voor strafvermindering.
Hij was immers ook slim genoeg om tbs te omzeilen.
Dat heeft hij vast niet zelf bedacht. Daar heeft hij een slimme advocaat voor gehad. Wordt vaker geadviseerd.
meikebikker schreef:
14-10-2017 20:58
Ik pleit voor het vrijgeven en gebruik van pepperspray onder strenge voorwaarden. Is ook weer een hele discussie op zich natuurlijk. Ik heb mijn eigen gemaakte pepperspray altijd op zak, ik ben veel en vaak alleen in de natuur. Het is niet als zodanig herkenbaar maar zeer effectief als het erop aan komt.
En hoe gaan die voorwaarden eruit zien en wie bepaalt of men eraan voldoet?
anoniem_95458 wijzigde dit bericht op 14-10-2017 21:18
0.22% gewijzigd
hollebollegijs schreef:
14-10-2017 21:06
Top idee!!!

Gegarandeerd dat verkrachters, aanranders en overvallers er dankbaar gebruik van gaan maken.
Met je ogen dichtgespoten vind jij je eigen bus traangas / pepperspray niet meer.
Daar wordt indd. voor gewaarschuwd om die reden.
Beter een scheidsrechterfluitje meenemen, daar zal de belager geen gebruik van maken maar mogelijk wel van schrikken en daarna komen de lessen van zelfverdediging wel goed van pas.
Alle reacties Link kopieren
meikebikker schreef:
14-10-2017 20:58
Ik pleit voor het vrijgeven en gebruik van pepperspray onder strenge voorwaarden. Is ook weer een hele discussie op zich natuurlijk. Ik heb mijn eigen gemaakte pepperspray altijd op zak, ik ben veel en vaak alleen in de natuur. Het is niet als zodanig herkenbaar maar zeer effectief als het erop aan komt.
Elk wapen kan afgepakt en tegen je gebruikt worden. Dan ben je nog verder van huis.
nounou
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
14-10-2017 21:06
Top idee!!!

Gegarandeerd dat verkrachters, aanranders en overvallers er dankbaar gebruik van gaan maken.
Met je ogen dichtgespoten vind jij je eigen bus traangas / pepperspray niet meer.
Als je erop getraind wordt hoe het te gebruiken valt dat nogal mee denk ik. Ik heb bv mijn verstuiver altijd zo in de aanslag dat van afpakken geen sprake kan zijn voor ze de volle lading al te pakken hebben. Maar ik heb wsl mede door mijn achtergrond en omstandigheden makkelijk praten.
meikebikker schreef:
14-10-2017 21:22
Als je erop getraind wordt hoe het te gebruiken valt dat nogal mee denk ik. Ik heb bv mijn verstuiver altijd zo in de aanslag dat van afpakken geen sprake kan zijn voor ze de volle lading al te pakken hebben. Maar ik heb wsl mede door mijn achtergrond en omstandigheden makkelijk praten.
Maar je zoekt ook bewust plekken op waar je zoiets nodig denkt te hebben? Ik bedoel, ik ben werkelijk nog nooit ergens geweest waarvan ik dacht "had ik nu maar een wapen". Ja, in de townships van Kaapstad misschien, maar die plekken zoek ik dus niet voor de lol op.
Alle reacties Link kopieren
Waar het mij eigenlijk om gaat is dat zelfverdedigingsmiddelen verboden zijn. Op zich een interessante discussie denk ik. Als ik de fut er voor heb open ik er een topic over. Als een ander dat doet ook dikke prima!
meikebikker schreef:
14-10-2017 21:29
Waar het mij eigenlijk om gaat is dat zelfverdedigingsmiddelen verboden zijn. Op zich een interessante discussie denk ik. Als ik de fut er voor heb open ik er een topic over. Als een ander dat doet ook dikke prima!
Als ik het me goed herinner is daar een week geleden een topic over geweest, in ieder geval over peppersprays.
Alle reacties Link kopieren
meikebikker schreef:
14-10-2017 21:22
Als je erop getraind wordt hoe het te gebruiken valt dat nogal mee denk ik. Ik heb bv mijn verstuiver altijd zo in de aanslag dat van afpakken geen sprake kan zijn voor ze de volle lading al te pakken hebben. Maar ik heb wsl mede door mijn achtergrond en omstandigheden makkelijk praten.
.

Oorspronkelijk waren de wapens die in de VS te koop waren ook bedoeld voor zelfverdediging.
Logisch in een tijd dat de sheriff er een halve dag over deed om van dorp naar dorp te gaan.

Momenteel is het middel erger dan de kwaal en is het een oncontroleerbaar probleem geworden al besef ik dat veel Amerikanen dat anders zien.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
14-10-2017 21:26
Maar je zoekt ook bewust plekken op waar je zoiets nodig denkt te hebben? Ik bedoel, ik ben werkelijk nog nooit ergens geweest waarvan ik dacht "had ik nu maar een wapen". Ja, in de townships van Kaapstad misschien, maar die plekken zoek ik dus niet voor de lol op.
Het internet staat vol met voorbeelden van aangevallen mensen in een park in een dorpje. Natuurlijk zoek ik niet bewust plekken op waar ik een groot risico loop, dat deed/voorzag Anne toch ook niet? Ik woon in een natuurgebied met prachtige, doch eenzame plekjes waar ik graag van de natuur geniet. Hierbij 1 voorbeeld: https://www.telegraaf.nl/nieuws/375328/ ... uw-in-park
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
14-10-2017 21:31
.

Oorspronkelijk waren de wapens die in de VS te koop waren ook bedoeld voor zelfverdediging.
Logisch in een tijd dat de sheriff er een halve dag over deed om van dorp naar dorp te gaan.

Momenteel is het middel erger dan de kwaal en is het een oncontroleerbaar probleem geworden al besef ik dat veel Amerikanen dat anders zien.
Wat is het nut of de toegevoegde waarde om de geschiedenis en het hedendaagse wapenbeleid wat daar uit voortkwam in Amerika
te vergelijken met de voorvallen in Nederland?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven