Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:ciambella schreef op 17 juli 2014 @ 20:35:

Wie kan mij helpen? Een vriendin zou vandaag naar Bali vertrekken, weet niet hoelaat, welke vlucht. Kan haar niet bereiken. Heb geen gegevens van haar familieleden. Hoe kom ik erachter of ze erin zit? Dank voor de informatie. Ben non stop het nieuws aan het volgen.

Als ze met D-reizen vloog is er een apart telefoonnummer geopend maar dat weet je waarschijnlijk niet. Op Schiphol is ook een cafe geopend voor nabestaanden maar ik denk niet dat daar meer nieuws is dan wat wij meekrijgen.

Op Twitter verschijnen steeds meer foto's van paspoorten maar dat is niet aan te raden...

Wie kan mij helpen? Een vriendin zou vandaag naar Bali vertrekken, weet niet hoelaat, welke vlucht. Kan haar niet bereiken. Heb geen gegevens van haar familieleden. Hoe kom ik erachter of ze erin zit? Dank voor de informatie. Ben non stop het nieuws aan het volgen.Schiphol mss?

Wie kan mij helpen? Een vriendin zou vandaag naar Bali vertrekken, weet niet hoelaat, welke vlucht. Kan haar niet bereiken. Heb geen gegevens van haar familieleden. Hoe kom ik erachter of ze erin zit? Dank voor de informatie. Ben non stop het nieuws aan het volgen.Kan je niet bellen met de klm?
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.

Wie kan mij helpen? Een vriendin zou vandaag naar Bali vertrekken, weet niet hoelaat, welke vlucht. Kan haar niet bereiken. Heb geen gegevens van haar familieleden. Hoe kom ik erachter of ze erin zit? Dank voor de informatie. Ben non stop het nieuws aan het volgen.Ik hoorde net op het journaal dat Schiphol met een telefoonnummer komt waar je informatie kan vragen. Maar ik weet niet of daarheen mag bellen als je geen familie bent.
Stressed is just desserts spelled backwards

Wie kan mij helpen? Een vriendin zou vandaag naar Bali vertrekken, weet niet hoelaat, welke vlucht. Kan haar niet bereiken. Heb geen gegevens van haar familieleden. Hoe kom ik erachter of ze erin zit? Dank voor de informatie. Ben non stop het nieuws aan het volgen.

Contact opnemen met het nummer van schiphol of naar schiphol gaan met haar naam.

Of mogen wij helpen zoeken? Zo ja: Wat is haar naam?

Rustig blijven voor nu, meer kun je niet doen
Ik woon ver van Schiphol vandaan. Maar dat is wel een optie idd. Ik hoorde over het nummer van Malesyan airlines, maar dat ging zo snel voorbij dat ik hetniet op kon schrijven. Van D-reizen ook gehoord, maar nergens kunnen vinden. Zo stom, je praat leuk over de reis, maar had niet naar specifieke gegevens gevraagd, zo stom . Mijn condoleances aan iedereen die iemand is verloren.
quote:Star schreef op 17 juli 2014 @ 20:34:

Sky News correspondent Mark White, citing aviation sources, said the aircraft appeared to have been flying through a block of airspace deemed "unsuitable for civilian aircraft".

"It doesn't mean aircraft are banned from flying into that airspace but pilots are certainly advised not to," he said.Negatief advies betrof het niet lager vliegen dan +/- 9 km hoogte, boven betreffend gebied. Toch vreemd dat de gevaren nog werden onderschat, terwijl eea aan vliegtuigen daar intussen is neergehaald.
Ik hoop dat het wel duidelijk wordt waardoor dit kon komen, voor de nabestaanden. Maar er zijn 2 en mogelijk 3 partijen die verantwoordelijk kunnen zijn en ze wijzen allemaal naar de ander.

En als er allerlei volk wat er niks te zoeken heeft, daar van alles aan het wegnemen is, dan wordt het wel erg lastig om onderzoek te doen naar de toedracht. Als er al een onafhankelijk team mag komen daar.
quote:re.set schreef op 17 juli 2014 @ 20:42:

[...]

Negatief advies betrof het niet lager vliegen dan +/- 9 km hoogte, boven betreffend gebied. Toch vreemd dat de gevaren nog werden onderschat, terwijl eea aan vliegtuigen daar intussen is neergehaald.

Ik zie het net op de Volkskrant idd:

Een medewerker van de Russische luchtverkeersleiding zei dat het neergestorte vliegtuig over een gebied vloog waar sinds enkele dagen een verbod geldt om lager dan 7900 meter te vliegen. Kiev had dit verbod ingesteld om te voorkomen dat vliegtuigen een antiterreuractie zouden verstoren. Maar als de berichten kloppen dat de Boeing 777 van Malaysia Airlines op meer dan 10.000 meter vloog, zou het verbod volgens de medewerker in dit geval geen gevolgen hebben gehad.
rond 9 uur een persconferentie
Vreselijk dit..

Overigens (gelukkig!) nergens foto's van lichamen tegengekomen. Wordt dat gedeeld door jullie vrienden ofzo?
Ik ben foto's tegengekomen op bepaalde nieuwssites
quote:Dystania schreef op 17 juli 2014 @ 20:43:

Vreselijk dit..

Overigens (gelukkig!) nergens foto's van lichamen tegengekomen. Wordt dat gedeeld door jullie vrienden ofzo? Ik zag ze gewoon op de NOS...
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden

Vreselijk dit..

Overigens (gelukkig!) nergens foto's van lichamen tegengekomen. Wordt dat gedeeld door jullie vrienden ofzo?

Nee ik zoek op twitter naar nieuws, en dan komen ze langs onder de populaire hashtags.

Verder lijkt het me op dit moment wel steeds duidelijker worden dat dit vliegtuig niet het beoogde doel was, maakt het eigenlijk alleen maar triester.

Maar maakt me wel "minder" bezorgd WW3-wise...

Vreselijk dit..

Overigens (gelukkig!) nergens foto's van lichamen tegengekomen. Wordt dat gedeeld door jullie vrienden ofzo? Ik las net op Facebook dat dat vooral op Twitter gebeurd.
quote:ciambella schreef op 17 juli 2014 @ 20:41:

Ik woon ver van Schiphol vandaan. Maar dat is wel een optie idd. Ik hoorde over het nummer van Malesyan airlines, maar dat ging zo snel voorbij dat ik hetniet op kon schrijven. Van D-reizen ook gehoord, maar nergens kunnen vinden. Zo stom, je praat leuk over de reis, maar had niet naar specifieke gegevens gevraagd, zo stom . Mijn condoleances aan iedereen die iemand is verloren.

Ook geen vertrektijd op Facebook gepost ofzo? Hoop op het beste!

En inderdaad, op Twitter steeds meer paspoorten maar dat is niet aan te raden.

Vreselijk dit..

Overigens (gelukkig!) nergens foto's van lichamen tegengekomen. Wordt dat gedeeld door jullie vrienden ofzo? Nee gelukkig niet, gewoon op nieuwssites.
Ik hou m'n hart vast voor de internationale gevolgen met zowel Amerikanen als Britten ook aan boord
Heeft iemand het nummer van Makesyan airlines? Het ging weer zo snel voorbij. Google kon me niet helpen?
Op het journaal komen die beelden steeds weer voorbij.

Malaysian Airlines is de complete lijst slachtoffers nog aan het samenstellen.
Oh okay, nee op Twitter zit ik niet en we hebben hier geen Nederlands nieuws, dus dan zit ik 'veilig'..
quote:ciambella schreef op 17 juli 2014 @ 20:48:

Heeft iemand het nummer van Makesyan airlines? Het ging weer zo snel voorbij. Google kon me niet helpen?Meis, ik denk dat dat allemaal geen zin heeft, je bent geen familie. Je zal geduld moeten hebben.
quote:ciambella schreef op 17 juli 2014 @ 20:41:

Ik woon ver van Schiphol vandaan. Maar dat is wel een optie idd. Ik hoorde over het nummer van Malesyan airlines, maar dat ging zo snel voorbij dat ik hetniet op kon schrijven. Van D-reizen ook gehoord, maar nergens kunnen vinden. Zo stom, je praat leuk over de reis, maar had niet naar specifieke gegevens gevraagd, zo stom . Mijn condoleances aan iedereen die iemand is verloren.Vind ik helemaal niet stom. Je baalt er nu van en dat is logisch, maar je vraagt toch meestal geen vluchtnummer etc als je ze niet hoeft op te halen/op hun huis let etc. Ik vind het wel heel vervelend voor je en hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
Bij NOS proberen ze het avondprogram te vullen; hoe langer het duurt hoe dommer de vragen.
Zwarte dozen zijn op weg naar Moskou.. daar wordt het hoogstwaarschijnlijk in de doofpot gestopt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven