Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:NummerZoveel schreef op 18 juli 2014 @ 12:01:

[...]

Ik lees overal dat het op ca 10km gebeurde. Geen idee waar de 33k feet vandaan komt, maar wellicht stopten signalen pas iets later?33k feet is 10 km...
quote:Donkeyshot schreef op 18 juli 2014 @ 11:58:

[...]

Ok thx, dat wist ik niet. Heb je een bron voor me ?

Als die info bekend was, mag ik het dan vreemd vinden dat er luchtvaartmaatschappijen bleven vliegen boven dit gebied ?

Terwijl er andere maatschappijen waren die hun routes omlegden ?

Blijkbaar was er geen IATA richtlijn en werd het gebied (nog) als veilig aangemerkt. Met de kennis van nu is dat best vreemd.

Ongetrainde fanatici die beschikken over gestolen midrange AA raketten en die vooraf dreigen om vliegtuigen naar beneden te halen.

En die al enkele (Oekraïnse) vliegtuigen hebben neergehaald. Boven zo'n gebied ga je toch niet vliegen ??

Zoals je ook niet gaat vliegen boven Syrië of boven Irak op dit moment. Lijkt me.

Boven Irak wordt gewoon gevlogen. Boven Syrie niet.

Regels zullen nu, wellicht, aangescherpt gaan worden.

[...]

Ik lees overal dat het op ca 10km gebeurde. Geen idee waar de 33k feet vandaan komt, maar wellicht stopten signalen pas iets later?Scheelt toch maar 200 feet?
quote:markovic schreef op vrijdag 18 juli 2014 12:03 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in R..."" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 18 juli 2014 @ 12:01</a>:</b>

[...]

Ik lees overal dat het op ca 10km gebeurde. Geen idee waar de 33k feet vandaan komt, maar wellicht stopten signalen pas iets later?</div></blockquote>33k feet is 10 km... Je hebt gelijk, ik heb het nagezocht. Dan klopt de tabel dus niet die hier eerder geplaatst werd.

[...]

Ik lees overal dat het op ca 10km gebeurde. Geen idee waar de 33k feet vandaan komt, maar wellicht stopten signalen pas iets later?33000 feet is 10 km.
quote:markovic schreef op vrijdag 18 juli 2014 12:02 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in R..."" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 18 juli 2014 @ 11:54</a>:</b>

Wat ik trouwens wel een hele geruststellende gedachte vind, is de volgende quote van Wikipedia over hypoxie:

"Ook krijgt men na enige tijd een euforie-gevoel, het gevoel dat alles goed gaat en verlies van besef van de werkelijkheid."</div></blockquote>

Hou toch op.

Geruststellende gedachte, m'n reet! Respectloos! Eikel!
quote:polydox schreef op 18 juli 2014 @ 11:54:

[...]

Laatste contact was het 33.000 ft

Rusland heeft op de dag van de vliegramp met de Malaysia Airlines-Boeing radaractiviteit waargenomen van een BUK-raketsysteem dat onder controle stond van Oekraïne. De BUK-eenheid stond opgesteld ten zuiden van Donetsk. Dat stelt het Russische ministerie van Defensie vrijdag. (ANP)Het schoonvegen is begonnen. Het verhaaltje dat ze gisteren de wereld in probeerden te helpen dat het neergeschoten zou zijn door Oekraiense gevechtsvliegtuigen valt niet vol te houden dus nu proberen ze dit.
quote:NummerZoveel schreef op 18 juli 2014 @ 12:06:

[...]

Respectloos! Eikel!

Volgens mij ben jij respectloos, met je idiote gerustellende gedachten.

Sneu om te gaan schelden als een Tokkie.
quote:loquase schreef op 18 juli 2014 @ 11:55:

Ik probeer mijn vriendin te bereiken. Ze zal waarschijnlijk samen met haar familie zijn. Haar broer hield zich al jaren bezig met aids onderzoek. Hij heeft o.a. samengewerkt met Joep Lange. Toen ik op dit topic las over de conferentie in Melbourne was ik er al bang voor dat hij een van de passagiers was.

Enfin, ik ga nu even uitloggen. Sterkte.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Er was wel gewaarschuwd dat je niet lager dan 7km mocht vliegen over Donetsk en omstreken, en er over heen was niet verboden maar werd ook niet per se aangemoedigd ( zo iets las ik gisteren).

Er schijnen wel maatschappijen om het gebied heen te hebben gevlogen ipv er over.
quote:strikjemetstippels schreef op 18 juli 2014 @ 12:09:

Er was wel gewaarschuwd dat je niet lager dan 7km mocht vliegen over Donetsk en omstreken, en er over heen was niet verboden maar werd ook niet per se aangemoedigd ( zo iets las ik gisteren).

Er schijnen wel maatschappijen om het gebied heen te hebben gevlogen ipv er over.Ja British airways onder andere.
quote:polydox schreef op vrijdag 18 juli 2014 12:09 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="strikjemetstippels in "Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in R..."" class="messagelink">strikjemetstippels schreef op 18 juli 2014 @ 12:09</a>:</b>

Er schijnen wel maatschappijen om het gebied heen te hebben gevlogen ipv er over.</div></blockquote>Ja British airways onder andere. Er was idd een no-flyzone tot een bepaalde hoogte. Maar dan nog beslissen de piloten en maatschappijen niet zelf waar zij vliegen.
quote:NummerZoveel schreef op 18 juli 2014 @ 12:10:

[...]

Er was idd een no-flyzone tot een bepaalde hoogte. Maar dan nog beslissen de piloten en maatschappijen niet zelf waar zij vliegen.mwah landen beslissen ook individueel of ze een bepaalde maatschappij over hun land willen hebben: On 12 May 2005, Onur Air was denied access to Dutch airspace for a month. Several incidents were the cause of the suspension of the airline. Negotiations took place between the Dutch authorities and Onur Air and on May 24, 2005 Onur Air had permission to fly from and to the Netherlands again

[...]

Respectloos! Eikel!

Bijzondere combinatie van 2 woorden.
Lid Eerste Kamer ook omgekomen: http://www.eerstekamer.nl ... r_witteveen_omgekomen_bij
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 juli 2014 @ 11:43:

[...]

En nu zijn er al twee nabestaanden die het niet prettig vinden. Jij vindt het wel prettig, misschien moet je dan een speculatietopic openen. Die 6 minuten vond ik verre van keurig en bovendien ook nog fout. Net zoals het verhaal dat de vleugel geraakt zou zijn en daarmee de suggestie dat de nabestaanden bewust de crash hebben meegemaakt.Ik pretendeer niet dat ik de wijsheid in pacht heb, toch? Ik reageer ook alleen maar op wat ik in het nieuws lees. Als je op 32.000 ft vliegt en je maakt een vrije val - dus dat er geen enkele vorm van lift is - dan duurt dat om en nabij 6 minuten. Ik heb dat niet verzonnen hoor. Het is inderdaad niet bekend onder welke omstandigheden dit specifieke toestel is gecrasht. Maar ik hoor graag wat er fout is in de berekening van 6 minuten.
@ nummerzoveel Ik vraag me af of dat zo is, als je op de website van KLM kijkt zie je landen/gebieden die ze vermijden. Ook andere vliegmaatschappijen geven aan bepaalde gebieden of routes te vermijden.

https://twitter.com/KLM

http://www.bloomberg.com/ ... ded-by-qantas-asiana.html

quote ander artikel:

Korean Air Line also said it had rerouted cargo and passenger flights in early March amid the worsening situation over the Crimean peninsula. Likewise, Australia's Qantas stopped flying over Ukraine several months ago and shifted its London-Dubai route 645 kilometers (400 miles) to the south.

Air China changed its route for flights between Beijing and Rome to avoid Ukrainian airspace following Thursday's incident, according to an employee of the airline's publicity department, who would give only his surname, Xu. Xu said the airline has several possible routes for each flight and removed the one that passed through Ukraine from its list of options for Rome flights.

A statement from Hong Kong's Civil Aviation Department said local "airlines do not use air routes that cross Ukrainian airspace."

Je zegt dat nu wel zo stellig, maar ik vind weinig wat dat onderbouwt.

[...]

Respectloos! Eikel!Zullen we uit respect voor de nabestaanden en slachtoffers elkaars mening proberen te respecteren en niet gaan schelden ajb.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Felice en Superwijf, ik lees nu net pas bij, veel sterkte voor jullie allebei
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 juli 2014 @ 11:37:

[...]

Dat mag je vast niet zeggen hier, alles moet maar gezegd kunnen worden blijkbaarJa mensen zeiden zomaar dingen, vroegen zich zomaar dingen af. Hela hola, waar záten ze met hun gedachten? Dat gaat zomaar niet. Wat waren zij denkende? Te paard Meds!
quote:samosa schreef op 18 juli 2014 @ 12:16:

[...]

Ik pretendeer niet dat ik de wijsheid in pacht heb, toch? Ik reageer ook alleen maar op wat ik in het nieuws lees. Als je op 32.000 ft vliegt en je maakt een vrije val - dus dat er geen enkele vorm van lift is - dan duurt dat om en nabij 6 minuten. Ik heb dat niet verzonnen hoor. Het is inderdaad niet bekend onder welke omstandigheden dit specifieke toestel is gecrasht. Maar ik hoor graag wat er fout is in de berekening van 6 minuten.

Samosa, je bent al pagina's lang aan het verdedigen dat je hier best mag speculeren. Het is inderdaad een vrij land, maar er heeft al minstens één nabestaande aangegeven dat ze dit gespeculeer niet aankunnen. Dat is iemand die misschien troost zou kunnen vinden op dit forum bij andere mensen die ook iemand verloren hebben in deze tragedie, maar niet terug durft te komen, omdat hij/zij door al dit gespeculeer heen moet lezen. De oplossing is een speciaal speculeertopic te openen, aangezien de meeste forummers (waaronder ik) hier al begonnen zijn met delen van hun verlies en hoe je het wendt of keert, het recht van de nabestaanden gaat toch boven het recht van willekeurige mensen die graag willen speculeren over het lot van de geliefden van de nabestaanden. Dus ik denk: als jij inderdaad geen slechte, sensatiebeluste bedoelingen hebt, waarom heb je dan nog geen eigen topic geopend waarop je uitgebreid kunt speculeren over de gruwelijkheden?

Of heb ik me vergist en geef je gewoon geen drol om de gevoelens van mensen die momenteel door pijn en verdriet heengaan?
Occam's razor
quote:Debora schreef op 18 juli 2014 @ 12:32:

[...]

Samosa, je bent al pagina's lang aan het verdedigen dat je hier best mag speculeren. Het is inderdaad een vrij land, maar er heeft al minstens één nabestaande aangegeven dat ze dit gespeculeer niet aankunnen. Dat is iemand die misschien troost zou kunnen vinden op dit forum bij andere mensen die ook iemand verloren hebben in deze tragedie, maar niet terug durft te komen, omdat hij/zij door al dit gespeculeer heen moet lezen. De oplossing is een speciaal speculeertopic te openen, aangezien de meeste forummers (waaronder ik) hier al begonnen zijn met delen van hun verlies en hoe je het wendt of keert, het recht van de nabestaanden gaat toch boven het recht van willekeurige mensen die graag willen speculeren over het lot van de geliefden van de nabestaanden. Dus ik denk: als jij inderdaad geen slechte, sensatiebeluste bedoelingen hebt, waarom heb je dan nog geen eigen topic geopend waarop je uitgebreid kunt speculeren over de gruwelijkheden?

Of heb ik me vergist en geef je gewoon geen drol om de gevoelens van mensen die momenteel door pijn en verdriet heengaan?De oplossing is dus dat mensen die dit topic niet trekken, hier gewoon niet meer lezen. Ze hebben de vrijheid dit topic niet meer te openen tenslotte. Als ze een speciaal nabestaandentopic willen kunnen ze dat zelf openen.
Wat een rare dag. Alles staat op zijn kop. Het is zo onwerkelijk. Mijn telefoon staat roodgloeiend en de "zeg alsjeblieft dat het niet waar is" berichten zijn bijna niet te beantwoorden.

Want het is echt waar.

Maar ik heb zonet het zwembad opgeblazen en mijn kinderen heel hard geknuffeld en ze toen met een grijns in het water gegooid. Ik tel mijn zegeningen, wat moet ik anders?
Ondanks waarschuwingen zouden er gister 290 passagiersvliegtuigen boven Oekraine vliegen. Alleen Amerikaanse vliegtuigen ontweken het gebied.

http://www.dailymail.co.u ... ine-day-MH17-tragedy.html
quote:Donkeyshot schreef op 18 juli 2014 @ 11:58:

[...]

Ok thx, dat wist ik niet. Heb je een bron voor me ?

Als die info bekend was, mag ik het dan vreemd vinden dat er luchtvaartmaatschappijen bleven vliegen boven dit gebied ?

Terwijl er andere maatschappijen waren die hun routes omlegden ?

Blijkbaar was er geen IATA richtlijn en werd het gebied (nog) als veilig aangemerkt. Met de kennis van nu is dat best vreemd.

Dat vind ik ook vreemd. Het is wijsheid achteraf, en het nadeel van 'long tail risks' (onwaarschijnlijke gebeurtenissen) is dat niemand er vooraf serieus rekening mee houdt dat zoiets kan gebeuren.

Maar met de kennis dat er gevochten wordt, dat geavanceerd luchtafweergeschut in handen is gevallen van een ongestructureerd rebellenleger en dat zij er al eerder in waren geslaagd om vliegtuigen die kilometers hoog vlogen uit de lucht te halen, was het niet heel vreemd (en ook niet heel ingewikkeld) geweest om dit gebied gewoon volledig te vermijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven