Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:StoraHuntur schreef op 18 juli 2014 @ 16:18:

Wat vinden jullie v/d persconferentie van Rutte?Kan aan mij liggen, maar zijn woorden kwamen niet overeen met zijn uitstraling. Hij zei dat hij diep geschokt was, maar hij stond er vrij relaxed bij. Apart vond ik het.
Ons nationale ei, Rutte is ook weer aan het woord.

Wat een slap gelul weer. Geen greintje verontwaardiging te bemerken.
Ik vind Rutte totaal ongeschikt als landsleider. Het klopt gewoon niet, zijn uitstraling, bij wie hij moet zijn.
Poetin lacht zich suf om Rutte. Hij komt er waarschijnlijk gewoon weer mee weg.
quote:Sensy12 schreef op 18 juli 2014 @ 16:20:

[...]

Kan aan mij liggen, maar zijn woorden kwamen niet overeen met zijn uitstraling. Hij zei dat hij diep geschokt was, maar hij stond er vrij relaxed bij. Apart vond ik het.

Ja, het had van mij wel iets empathischer gemogen en ik krijg het idee dat NL geen enkele vinger in de pap heeft; Merkel, Obama en

Poetin runnen de show.
Rutte, weer veel te zwak natuurlijk.
quote:StoraHuntur schreef op 18 juli 2014 @ 16:24:

[...]

Ja, het had van mij wel iets empathischer gemogen en ik krijg het idee dat NL geen enkele vinger in de pap heeft; Merkel, Obama en

Poetin runnen de show.Nederland kan echt wel wat meer doen. Deze regering is daar echter te laf voor.
Ik herinner me die burgermeester van Zeist die de dood van de twee broertjes aankondigde. Die maakte het alleen maar erger met die dramatische vertoning bij zijn persconferenties. Verschrikkelijk vond ik dat. Liever heldere, rustige mensen als Rutte en Gorter. Het is al erg genoeg.

Ik denk dat de Koning ook nog wel van zich laat horen. (Weet niet of dat mag van het protocol) Het traditionele persmoment met zijn gezin vandaag is afgelast.
quote:StoraHuntur schreef op 18 juli 2014 @ 16:24:

[...]

Poetin runnen de show.Inderdaad ik heb het gevoel dat Rutte Poetin niet voor het hoofd wil stoten. En dat hij tegen Poetin opkijkt net zoals hij tegen Obama opkijkt. Maar ik kan het mis hebben.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Dat onafhankelijk onderzoeksteam had er allang moeten zijn.

Ja we willen eerst feiten.

Doe er dan wat aan!
quote:markovic schreef op 18 juli 2014 @ 16:26:

[...]

Nederland kan echt wel wat meer doen. Deze regering is daar echter te laf voor.Precies, desnoods met hulp van onze bondgenoten.
De Koning kan natuurlijk ook geen verwijten maken aan het adres van Poetin. Daar dronk hij nog een biertje mee bij de Olympische Spelen, bedenk ik me net. Maar wellicht dat hij steun kan betuigen aan de getroffenen van deze aanslag.
Evygreat: maar herinner je je dan ook de man die ook sprak bij persco over Zeist? Want er zat daar een blonde man met krullen die het werkelijk fantastisch deed. Dat vermogen om op een dergelijke manier situaties te handelen moet een minister president toch gewoon bezitten?

En als niet: tot ziens!
Ik vind dat Rutte het eigenlijk wel duidelijk en helder doet. Hij kan natuurlijk ook niet zoveel zeggen nog. Ik zou wel doodmoe worden van al die stomme vragen die steeds opnieuw gesteld worden en waarop je het antwoord wel weet. Verschrikkelijk irritant.
Ik vind Rutte helemaal geen zacht ei. Erg duidelijk.
Wat moet NL doen dan? Tegen wie moeten ze dreigende taal uitspreken? We weten nog steeds niet zeker wie hier achter zitten. En wat helpt zo'n dreigement mee mbt de wereldvrede? Deze oorlog heeft nu al 298 levens gekost! Laten we in Godsnaam blij zijn dat NL niet van plan is om nog meer olie op dit vuur te gooien!
Bah! Wat een slappe zak!

Er is al meer dan genoeg bekend om heel harde woorden richting Rusland te uiten, maar nee, Rutte denkt weer met zijn portemonnee.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... laaiend-moeten-zijn.dhtml
quote:re.set schreef op 18 juli 2014 @ 16:29:

[...]

Precies, desnoods met hulp van onze bondgenoten.

Ja, maar die economische belangen he. Ik zie dat telefoongesprek met Poetin al helemaal voor me:

"Niet meer doen hè, Vlad"

"Nee, zal het nóóit meer doen. Volgende WK krijg je een biertje van me"

"Oke, morgen sturen we dan gewoon weer een partij bloemen".
Die herinner ik me ook nog, die deed het goed. Rutte moet zijn hoofd koel houden. Dat is zijn werk. Ik vind dat hij die persmomenten goed doet. En nee, hij is niet de meest warme persoon op aarde.
Hij heeft gewoon gelijk. Je gaat toch niet zonder dat je het 100% zeker weet zeggen dat het een aanslag is? En allesbehalve een slappe zak, hij is te duidelijk voor woorden en blijft bij z'n punt.
Oe ik geloof dat ik de enige ben, maar ik vond Rutte juist wel sterk.

Duidelijk.

Eerste zorg zijn de nabestaanden.

Hij zegt ook dat het toestel waarschijnlijk is neergeschoten

Maar niemand weer vanaf waar, en wie verantwoordelijk zijn

Het zou niet verstandig zijn om te gaan wijzen naar mensen, maar wat nou als het net de andere waren?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:evygreat schreef op 18 juli 2014 @ 16:35:

Die herinner ik me ook nog, die deed het goed. Rutte moet zijn hoofd koel houden. Dat is zijn werk. Ik vind dat hij die persmomenten goed doet. En nee, hij is niet de meest warme persoon op aarde.Klopt hij heeft de warmte van een buikspreekpop vind ik.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Summerdance, ik zie het hetzelfde als jij.
Bij dit soort zaken denk ik vrij simpel: we hebben de technologie om naar de maan en terug te reizen, maar uitvinden wie waar geschoten heeft, kost blijkbaar veel meer moeite. Dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de waarheid bovenhalen niet de hoogste prioriteit heeft.
quote:NummerZoveel schreef op 18 juli 2014 @ 16:32:

Wat moet NL doen dan? Tegen wie moeten ze dreigende taal uitspreken?

Tegen Poetin/Rusland natuurlijk.

Poetin zit zelf ook niet te wachten op een oorlog met Europa. Dat gaat niet gebeuren.

Maar de enige taal die hij verstaat is harde taal, en actie in plaats van eindeloze zachte woordjes, bezoekjes en communicatie. Poetin lacht zich rot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven