Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:evygreat schreef op 18 juli 2014 @ 16:30:

De Koning kan natuurlijk ook geen verwijten maken aan het adres van Poetin. Daar dronk hij nog een biertje mee bij de Olympische Spelen, bedenk ik me net. Maar wellicht dat hij steun kan betuigen aan de getroffenen van deze aanslag.Dat heeft hij gisteren allang gedaan
quote:re.set schreef op 18 juli 2014 @ 16:38:

[...]

Tegen Poetin/Rusland natuurlijk.

Poetin zit zelf ook niet te wachten op een oorlog met Europa.

Maar de enige taal die hij verstaat is harde taal, en actie in plaats van eindeloze zachte woordjes, bezoekjes en communicatie. Poetin lacht zich rot.

??

Want Poetin heeft zelf de ontsteker in zijn hand gehad?

Hij heeft de opdracht gegeven?

En dat Rusland achter de (eventuele) aanslag zit staat onomstotelijk vast?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Eens met Nummerzoveel en Summerdance. Oh en voor de onoplettenden de koning heeft gisteren al van zich laten horen.
quote:Summerdance schreef op 18 juli 2014 @ 16:40:

[...]

??

Nope.

Want de separatisten hebben reeds het materiaal in handen wat al lang overgeleverd had moeten zijn.
En het duurde te lang eer het gebied werd vrijgegeven, daarom.
Niets staat onomstotelijk vast en aangezien men de berichtgeving naar buiten eerst wikt en weegt, weet je nooit zeker of je de hele waarheid meekrijgt. Het viel me gister al op dat er vrij snel beschuldigingen over en weer werden geuit. Onafhankelijke berichtgeving is onmogelijk als die afhankelijk is van partijen die er belang bij hebben de waarheid ten gunste van hunzelf te verdraaien. Noem het paranoia, maar ik vertrouw niet wat er op het nieuws gezegd wordt. Zo kwam er gisteravond eerst het beeld het neergeschoten vliegtuig uit de koker van CNN en DAARNA werd gezegd dat die beelden wellicht van een andere crash zijn.

Feit is dat onschuldige mensen omgekomen zijn in een oorlogsgebied.
quote:re.set schreef op 18 juli 2014 @ 16:43:

En het duurde te lang eer het gebied werd vrijgegeven, daarom.Ja, die BUKinstallatie moest eerst opgeruimd.
quote:MarianneDavids schreef op 17 juli 2014 @ 17:38:

Vreselijk. Een vriendin van me gaat volgende maand naar Kuala Lumpur, ze zou deze maand zijn gegaan maar haar nicht kon niet eerder. Toeval?Wat anders?

Lekker respectvol naar de twee mensen die nu wél in dat toestel zaten.
quote:re.set schreef op 18 juli 2014 @ 16:43:

En het duurde te lang eer het gebied werd vrijgegeven, daarom.

En harde woorden draaien dat terug of zo?

En dan wordt het eerder vrijgegeven ineens?
quote:Summerdance schreef op 18 juli 2014 @ 16:46:

[...]

En dan wordt het eerder vrijgegeven ineens?

Nogmaals, ik heb het over actie.

Het komt er dus op neer nog zo lang mogelijk om elkaar heen te blijven hangen, wat de kans vergroot dat meer en meer bewijsmateriaal verloren kan gaan.

Daar mag zeker wel wat van worden gezegd.

Dat onafhankelijke onderzoeksteam had er al binnen uren moeten staan. Maar ineens mist een draaiboek hoe hier direct in actie te komen.

[...]

??

En dat Rusland achter de (eventuele) aanslag zit staat onomstotelijk vast?Poetin heeft niks te maken met de pro-Russen? Oke.
Ik weet dat de koning al schriftelijk heeft gereageerd, maar ik denk dat hij dat ook nog op camera zal doen. Vanmiddag gaat hij het condoleanceregister tekenen in Den Haag. Wellicht dat hij dan de pers te woord zal staan.
Ik vind het allemaal veel te voorbarig. Wacht eerst eens de resultaten van het onderzoek af.
Gelukkig heeft Poetin zelf Oekraine wel al de schuld gegeven zonder af te wachten.
Eens met re.set.

Actie dus en als Nederland een Amerika was geweest, dan had het meteen de leiding genomen omdat het grotendeels om háár burgers gaat. Dan is lijdzaam afwachten niet een houding die je verwacht van een land dat onschuldige burgers heeft verloren in een conflict waar het niets mee te maken heeft.

[...]

??

De VS hebben al gesteld dat de separatisten de raket hebben afgevuurd. Er zijn al voldoende aanwijzingen om dat te stellen. Dezelfde seperatisten die hun wapentuig uit Rusland krijgen, die niks zouden kunnen zonder steun van Rusland. Dus ja, Poetin is verantwoordelijk voor deze aanslag ook al heeft hij hem hoogstwaarschijnlijk niet gewild.

Hij heeft de zware wapens in de handen van die idioten in Oost-Oekraine geduwd en nu is dit gebeurd.

Er zou geeist moeten worden dat Rusland onmiddelijk en aantoonbaar stopt met het steunen van de rebellen op welke manier dan ook, anders worden de diplomatieke betrekkingen verbroken tussen de EU en de sancties per direct opgeschroefd tot utieindelijk een volledige economische boycot.

Zo'n boycot kan Rusland niet aan, dan stort de economie volledig in elkaar en komt het land in opstand. Zover kan Poetin het niet laten komen, maar dan moet hij wel echt geloven dat we daartoe bereid zijn. Daar zal hij nu niet van overtuigd zijn.

Verder kan nederland Art.5 van de NAVO aanroepen door te stellen dat er een aanslag is gepleegd op een NAVO-lidstaat.
quote:Sensy12 schreef op 18 juli 2014 @ 16:45:

Noem het paranoia, maar ik vertrouw niet wat er op het nieuws gezegd wordt. Zo kwam er gisteravond eerst het beeld het neergeschoten vliegtuig uit de koker van CNN en DAARNA werd gezegd dat die beelden wellicht van een andere crash zijn.

Ik ook niet, en ik noem het realistisch zijn.

Laten we hopen dat er heel snel duidelijkheid komt.
quote:twijfelaarstertje schreef op 18 juli 2014 @ 16:51:

Gelukkig heeft Poetin zelf Oekraine wel al de schuld gegeven zonder af te wachten.En Oekraïne liet fijntjes weten dat het zeker weten om een terroristische daad ging. Wel zonder Rusland te noemen, maar die suggestie lag er duimendik bovenop.
quote:re.set schreef op 18 juli 2014 @ 16:48:

[...]

Het komt er dus op neer nog zo lang mogelijk om elkaar heen te blijven hangen, wat de kans vergroot dat meer en meer bewijsmateriaal verloren kan gaan.

Dat onafhankelijke onderzoeksteam had er al binnen uren moeten staan. Maar ineens mist een draaiboek hoe hier direct in actie te komen.

Maar dat kan je Poetin niet aanrekenen.

Hoezeer ik snap dat iedereen wil dat er snel wordt gehandeld, ik snap ook dat in het wilde weg harde woorden roepen niet zo veel zin heeft

Dat daar misschien meer mee kapot gemaakt wordt aan kansen op een gedegen onderzoek.

Hoe erg ook, de politiek IS gewoon niet zuiver

Niet alleen Nationaal niet, maar zeker ook Internationaal niet

En natuurlijk is dat niet goed te praten

Maar mensen die je nodig hebt, en linksom om rechtsom heb je Poetin toch nodig, tegen je in het harnas jagen door harde woorden heeft simpelweg geen zin.

Want Poetin denkt echt niet ineens..oehoeoeoeoe, Mark is boos, nou laat ik nu maar alles doen wat hij zegt.
quote:Qthee schreef op 18 juli 2014 @ 16:45:

[...]

Wat anders?

Lekker respectvol naar de twee mensen die nu wél in dat toestel zaten.Nou inderdaad, alsof die vriendinnetjes van de schrijfster een speciaal plekje bij God hebben ofzo.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben zeker niet Pro Poetin, verre van

Ik denk alleen dat ondanks alle ellende politiek politiek blijft

(1 van de redenen dat ik nooit de politiek in zal gaan, te veel gekonkel)
Ik vind het zo verschrikkelijk wat er is gebeurd, sinds gisteren aan de tv/laptop gekluisterd. Je leest zoveel mensen die een dierbare hebben verloren..

Lees net dit op twitter: http://www.vox.com/2014/7 ... ed-than-the-us/in/5677250

Laat wel zien hoe groot dit 'ongeluk' is voor ons kleine landje.
quote:Sensy12 schreef op 18 juli 2014 @ 16:51:

Eens met re.set.

Actie dus en als Nederland een Amerika was geweest, dan had het meteen de leiding genomen omdat het grotendeels om háár burgers gaat. Dan is lijdzaam afwachten niet een houding die je verwacht van een land dat onschuldige burgers heeft verloren in een conflict waar het niets mee te maken heeft.Klopt. En dan start je een oorlog in Irak omdat Saddam Hoessein weapons of mass destruction heeft. Oh, en je start een oorlog in Afghanistan om Bin Laden uit zijn hol te roken.
quote:Sensy12 schreef op 18 juli 2014 @ 16:52:

[...]

En Oekraïne liet fijntjes weten dat het zeker weten om een terroristische daad ging. Wel zonder Rusland te noemen, maar die suggestie lag er duimendik bovenop.Vond wat Poetin zei stukken erger. Dat je werkelijk de woorden in je mond neemt dat zodra Oekraine was gestopt, dit nooit was gebeurd. Schandalig, er zijn honderden mensen dood.
quote:re.set schreef op vrijdag 18 juli 2014 16:48 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Summerdance in "Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in R..."" class="messagelink">Summerdance schreef op 18 juli 2014 @ 16:46</a>:</b>

[...]

En dan wordt het eerder vrijgegeven ineens?</div></blockquote>

Dat onafhankelijke onderzoeksteam had er al binnen uren moeten staan. Maar ineens mist een draaiboek hoe hier direct in actie te komen. Je hebt volledig gemist dat er oorlog in dat gebied is? Je begrijpt niet dat oorlogsgebied moeilijker te bereizen is dan veilig terrein? Je snapt niet dat de veiligheid van de mensen in de onderzoeksteams ook in overweging wordt genomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven