Vrouwenmars komt op voor vluchtelingen en de islam

11-03-2020 20:34 293 berichten
Tijdens de internationale vrouwendag waren vrouwen in Amsterdam aan het protesteren voor onderdrukte minderheden, de islam, het klimaat, meer orgasmes en Palestina. En uiteraard tegen Forum voor Democratie. UP network doet verslag met Eva Vlaardingerbroek.

Vlaardingerbroek duidt: "Het is één grote mars van het slachtofferschap. Allemaal mensen bij elkaar met het idee dat ze onderdrukt worden en dat ze slachtoffer zijn van een groter onderdrukkend systeem. Het is natuurlijk fijn, want als je onderdrukt wordt dan hoef je geen verantwoordelijkheid te nemen voor dingen die niet lukken in het leven."

"Er is volledige gelijkheid voor de wet tussen mannen en vrouwen. [...] Het hele verhaal dat vrouwen voor hetzelfde werk minder geld zouden krijgen dan mannen is onzin. En als het al zo is dan komt dat doordat vrouwen minder snel om bijvoorbeeld loonsverhoging vragen. Het institutioneel discrimineren van vrouwen gebeurt [in Nederland] gewoon niet. En er zijn wel degelijk landen waar het wel gebeurt en daar hebben deze [demonstranten] allemaal geen oog voor".

Het volledige verslag is hier terug te zien: https://www.youtube.com/watch?v=vDGrJI26ysU&t=29s

Als ik de vrouwenmars zou lopen doe ik dat voor:

Totaal aantal stemmen: 56

Vrouwenrechten in Nederland (23%)
Vrouwenrechten elders op de wereld. (38%)
Palestina (2%)
Islam (5%)
De rechten van minderheden (13%)
Meer diversiteit (2%)
Anders nl; (18%)
anoniem_366318 wijzigde dit bericht op 11-03-2020 20:53
1.25% gewijzigd
S-Meds schreef:
12-03-2020 08:42
De man was altijd al de vijand. waar hij vandaan komt maakt niet uit
Dat is in ieder geval wel een consequent standpunt. Feminisme voor jou is de strijd van vrouwen tegen mannen dus?
Bombus-Sylvarum schreef:
12-03-2020 09:44
Dat is in ieder geval wel een consequent standpunt. Feminisme voor jou is de strijd van vrouwen tegen mannen dus?
Rare conclusie
Chienandalou schreef:
12-03-2020 08:23
Welke rechten en mogelijkheden van mannen worden openlijk bestreden door feministen? Ik ben echt benieuwd.
Kijk, HET feminisme bestaat niet. Het is een samenraapsel van allerlei opvattingen. Wat je wel hebt is een groep mensen die zichzelf feminist noemen en voor bepaalde waarden streven zoals. De moderne feminist streeft naar:

- Het afdwingen van diversiteit. Dat betekent dat je alles dat niet blank en niet man is bevoordeeld.
- Sommige feministen pleiten zelfs voor zieligheidspunten. Donkere lesbische vrouwen krijgen volgens dit stelsel de meeste punten. Blanke mannen uiteraard de minste punten.
- Meer straatnaambordjes met vrouwen erop
- Genderneutrale toiletten
- Genderneutrale speelgoedboekjes met jongens die een stofzuiger vasthouden en meisjes die met modeltreinen spelen.
- Dat je je schaamhaar mag scheren en weer mag opplakken bij je oksels.
- Vrouwen- of mannenquota. Waarbij je dus beperkingen of mogelijkheden oplegt aan een bepaalde groep.
- Meer (niet-Westerse) migranten naar Nederland halen

Het feminisme van nu strijd niet meer voor de rechten van vrouwen. Die zijn immers allang verwezenlijkt. Het strijd nu om mensen op basis van hun sekse en huidskleur (namelijk man en blank) mogelijkheden te ontzien omdat veronderstelt wordt dat deze meerderheidsgroep de zo gewenste diversiteit in de weg staat.

Of wil je zeggen dat feminisme ergens anders voor staat?
S-Meds schreef:
12-03-2020 09:48
Rare conclusie
Dan snap ik je eerdere post niet. Of moest ik het sarcastisch opvatten?
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
12-03-2020 08:23
Welke rechten en mogelijkheden van mannen worden openlijk bestreden door feministen? Ik ben echt benieuwd.
Ik quote mezelf even: TO, heb je een onderbouwing van deze stelling?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Bombus-Sylvarum schreef:
12-03-2020 09:53
Kijk, HET feminisme bestaat niet. Het is een samenraapsel van allerlei opvattingen. Wat je wel hebt is een groep mensen die zichzelf feminist noemen en voor bepaalde waarden streven zoals. De moderne feminist streeft naar:

- Het afdwingen van diversiteit. Dat betekent dat je alles dat niet blank en niet man is bevoordeeld.
- Sommige feministen pleiten zelfs voor zieligheidspunten. Donkere lesbische vrouwen krijgen volgens dit stelsel de meeste punten. Blanke mannen uiteraard de minste punten.
- Meer straatnaambordjes met vrouwen erop
- Genderneutrale toiletten
- Genderneutrale speelgoedboekjes met jongens die een stofzuiger vasthouden en meisjes die met modeltreinen spelen.
- Dat je je schaamhaar mag scheren en weer mag opplakken bij je oksels.
- Vrouwen- of mannenquota. Waarbij je dus beperkingen of mogelijkheden oplegt aan een bepaalde groep.
- Meer (niet-Westerse) migranten naar Nederland halen

Het feminisme van nu strijd niet meer voor de rechten van vrouwen. Die zijn immers allang verwezenlijkt. Het strijd nu om mensen op basis van hun sekse en huidskleur (namelijk man en blank) mogelijkheden te ontzien omdat veronderstelt wordt dat deze meerderheidsgroep de zo gewenste diversiteit in de weg staat.

Of wil je zeggen dat feminisme ergens anders voor staat?
Ja, wij vrouwtjes hebben echt een man nodig om het feminisme even voor ons te mansplainen. Anders snappen we er niks van.
Alle reacties Link kopieren
De wereld wordt gek.
Zolang er mensen zijn, zijn er leiders.
Niet iedereen kan (of wil) leider zijn, je hebt werkmensen nodig.
Anders zakt het systeem in elkaar.
Al met al worden we op deze manier allemaal "onderdrukt".
De werkers omdat ze nu eenmaal moeten werken en hier zitten dan weer regels aan enz.
De leiders, die weliswaar meer verdienen, maar die veel verantwoordelijkheid dragen. Bovendien moeten ze een balans vinden, zodat de werkers tevreden blijven.
Je huis/ huur moet betaald, je verzekeringen, eten, kleding enz. Enz.
Al met al is niemand vrij en zijn we allen slaven van de moderne maatschappij.

De balans is echter zoek.
Er zijn leiders en werkers. En hier tussen in zit een dikke laag, veelal overbodige, controlleurs. Gecreërde banen.
Ze hebben geen leiding, ze bouwen/ verbouwen/ verzorgen niets. Ze slurpen een groot bedrag met zijn allen op.
Wie betaald dat? Juist. De werkers.
Die krijgen minder, dus meer onvrede.

En dan gaat het fout.
Kijk naar alle oude beschavingen... waaraan zijn ze ten onder gegaan?
Of kijk naar een bijenvolk....

Kortom. Mensen moeten eens tevreden zijn met wat ze hebben.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Snarky schreef:
12-03-2020 10:05
Ja, wij vrouwtjes hebben echt een man nodig om het feminisme even voor ons te mansplainen. Anders snappen we er niks van.
dat mannen ook denken te kunnen bepalen wat feminisme is. Zoveel angst bij die witte mannen
Bombus-Sylvarum schreef:
12-03-2020 09:54
Dan snap ik je eerdere post niet. Of moest ik het sarcastisch opvatten?
Je snapt sowieso niks van vrouwen of van feminisme. Dat geeft niet maar meng je dan ook niet in de discussie
Snarky schreef:
12-03-2020 10:05
Ja, wij vrouwtjes hebben echt een man nodig om het feminisme even voor ons te mansplainen. Anders snappen we er niks van.
Maar hoe het volgens jou wel zit, dat vertel je dan weer niet. Beetje flauw toch zo'n reactie?
TO wat je moet begrijpen is dat er binnen elke beweging een extremistische stroming bestaat die, zoals het woord al zegt, uitschiet in extremen. Die als voorbeeld nemen voor waar de beweging voor staat, geeft een geheel vertroebeld en onjuist beeld, ongeacht over welke beweging (religieus, politiek, maatschappelijk of noem maar op,) je ook spreekt.
S-Meds schreef:
12-03-2020 10:38
Je snapt sowieso niks van vrouwen of van feminisme. Dat geeft niet maar meng je dan ook niet in de discussie
Leg het dan uit zou ik zeggen. Nu is het vooral roepen dat ik er niks van snap, maar zelf in het ongewisse laten hoe het wel zit. Ergens krijg ik dan het idee dat mijn beeld best accuraat is. Wellicht wat scherp geformuleerd, maar ik laat graag het probleem zien wanneer mensen voor "diversiteit" zeggen te strijden. Diversiteit komt er feitelijk op neer dat je minder blanke mannen wilt.

Verder zou ik niks van vrouwen snappen. Maar ik zie inmiddels steeds meer vrouwen precies hetzelfde zeggen. Niet voor niets haal ik Eva Vlaardingerbroek aan. Dat feminisme van nu (of hedendaags feminisme) de blanke man de facto ziet als de vijand.
Astromeria schreef:
12-03-2020 11:15
TO wat je moet begrijpen is dat er binnen elke beweging een extremistische stroming bestaat die, zoals het woord al zegt, uitschiet in extremen. Die als voorbeeld nemen voor waar de beweging voor staat, geeft een geheel vertroebeld en onjuist beeld, ongeacht over welke beweging (religieus, politiek, maatschappelijk of noem maar op,) je ook spreekt.
Dat snap ik. Maar waar staan de "mainstream" feministen dan voor? Kijk, ik heb een aantal dochters die ik moet opvoeden, dus in de klassieke zin zou ik mezelf ook wel feminist kunnen noemen. Alleen voel ik enkel nog de noodzaak om die verworvenheden van het klassieke feminisme (gelijke rechten in juridische zin, acceptatie op de werkvloer, enzovoort) te behouden. Mijn activisme richt zich dan ook meer op zorgen omtrent de komst van heel veel mannen uit zeer patriarchale samenlevingen, want daardoor staan die verworvenheden onder druk in mijn ogen.
Chienandalou schreef:
12-03-2020 09:54
Ik quote mezelf even: TO, heb je een onderbouwing van deze stelling?
Vrijwel iedereen die zichzelf openlijk feminist noemt streeft diversiteit na. Diversiteit komt de facto neer op minder blanke mannen.
Alle reacties Link kopieren
Bombus, waar ben je zo bang voor?
Alle reacties Link kopieren
Bombus-Sylvarum schreef:
12-03-2020 09:44
Dat is in ieder geval wel een consequent standpunt. Feminisme voor jou is de strijd van vrouwen tegen mannen dus?
De strijd van vrouwen tegen blanke mannen gok ik.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Bombus-Sylvarum schreef:
12-03-2020 11:21
Vrijwel iedereen die zichzelf openlijk feminist noemt streeft diversiteit na. Diversiteit komt de facto neer op minder blanke mannen.
En dat is toch ook een mooie representatie van onze samenleving?

Mijn zus werkt bij een groot bedrijf, waar overwegend blanke mannen de boel runnen. En dat is echt niet zo omdat zij het meest geschikt zijn hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bombus-Sylvarum schreef:
12-03-2020 11:21
Vrijwel iedereen die zichzelf openlijk feminist noemt streeft diversiteit na. Diversiteit komt de facto neer op minder blanke mannen.
Heden ten dage wel ja en dan vind ik die zitplassende gefeminiseerde mannen nog wel het ergst.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
femina = is de verzameling maatschappelijke en politieke stromingen of bewegingen, waaronder de vrouwenbeweging, die ongelijke (machts)verhoudingen tussen mannen en vrouwen kritisch analyseren en emancipatie nastreven op economisch, politiek, sociaal en persoonlijk vlak. Ik snap niet dat je denkt dat hiermee de man in verdrukking komt.
JenBarber schreef:
12-03-2020 11:38
En dat is toch ook een mooie representatie van onze samenleving?
Ik wil gewoon de beste mensen op de beste plek. Mensen die omwille van een huidskleur of sekse een plek krijgen aangeboden dat is gewoon racisme in de puurste vorm.
JenBarber schreef:
12-03-2020 11:38
Mijn zus werkt bij een groot bedrijf, waar overwegend blanke mannen de boel runnen. En dat is echt niet zo omdat zij het meest geschikt zijn hoor.
Nee, maar wel het meest geschikte wat ze waarschijnlijk kunnen krijgen.
MijnmeesteIk schreef:
12-03-2020 11:40
femina = is de verzameling maatschappelijke en politieke stromingen of bewegingen, waaronder de vrouwenbeweging, die ongelijke (machts)verhoudingen tussen mannen en vrouwen kritisch analyseren en emancipatie nastreven op economisch, politiek, sociaal en persoonlijk vlak. Ik snap niet dat je denkt dat hiermee de man in verdrukking komt.
Dat hangt af van de methode.

De huidige voorhoede van het feminisme wil het aandeel van blanke mannen uitdunnen door te gaan selecteren op huidskleur en sekse. Dat heet dan diversiteit, want dan klinkt het alsof je geen racist bent.
Rosabella1 schreef:
12-03-2020 11:39
Heden ten dage wel ja en dan vind ik die zitplassende gefeminiseerde mannen nog wel het ergst.
In mijn vakgebied zijn het mannen van 50 en 60 die een mooie maatschappelijke positie hebben verworven en mannen onder hen de les gaan lezen dat vrouwen te weinig kansen hebben gehad.

Ik denk dan altijd: stap dan zelf op, maar plaats voor een vrouw. Alleen dat doen ze ook niet. Mooipraterij, vleien met "vrouwenrechten" en het willen redden van prinsesjes. En ondertussen niet doorhebben hoe extreem fout het is om te gaan selecteren op kenmerken als huidskleur en geslacht.
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef: ↑
12-03-2020 11:38
En dat is toch ook een mooie representatie van onze samenleving? Ik wil gewoon de beste mensen op de beste plek. Mensen die omwille van een huidskleur of sekse een plek krijgen aangeboden dat is gewoon racisme in de puurste vorm.

Dan moet jij juist blij zijn dat het zo veranderd. Vroeger was de beste en meest geschikte altijd "Wit" en nu niet meer en dan gelijk denken dat het ligt aan iemand zijn sexse of huidskleur. Ha ha ha h. If the truth hurts, you'll be in paine and if the thruts drive you grazy you'll be insane.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vrouw, heb gestudeerd, heb een gelijkwaardig huishouden (beiden vier dagen werken, goede taakverdeling), heb een baan waarin ik door kan groeien tot het niveau wat ik zou willen.
Maar hell no dat ik me in de verste verte zou willen identificeren met het gros van de vrouwen dat meeliep met die vrouwenmars. Met Palestina-vlaggen ( ja hoor Mei Li Vos, dat is omdat in Palestina ook vrouwen onderdrukt worden :sarcastic: ) en spandoeken over "toxische mannelijkheid". Wat een droefheid als vrouwen het daar van moeten hebben zeg.
Alle reacties Link kopieren
"De huidige voorhoede van het feminisme wil het aandeel van blanke mannen uitdunnen" Wauw dat klinkt erg paranoïde. Maar als het je helpt om zo in het leven te staan....doe je ding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven