Waarom is dit gebeurd met Tommy?

09-06-2020 23:22 444 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp hier helemaal niks van, waarom is dit gebeurd met Tommy?
Die arme hond heeft een trauma voor het leven en zijn baasjes ook, dit moet echt zwaar bestraft worden! Hoe is het mogelijk?

Teken hier de petitie! Al meer als 41.000 handtekeningen. https://www.petities.com/ontslag_politi ... e=fb_share

Filmpje bekijken op eigen risico, het filmpje speelt pas af zodra je hierop klikt, je zal eerst informatie lezen over wat er gebeurd is. Ik hoop dat iedereen die dit leest de petitie tekent, dit mag echt niet meer gebeuren!

Aanvullende informatie https://www.ad.nl/binnenland/br-hond-to ... google.nl/
knopper wijzigde dit bericht op 14-06-2020 20:31
28.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stukje van de film gezien, maar ik vind het een raar verhaal.
Waarom gaat deze vrouw naar buiten met een vechthond aan een lijn als er arrestatieteams in de straat lopen?

Afschuwelijk wat die hond is overkomen maar ik vraag me af wat de rol en verantwoordelijkheid is van de eigenaren.

Vreemde timing ook om dit nu uit te brengen en te verwijzen naar de discussies over politiegeweld.
nounou
Eze schreef:
10-06-2020 00:32
Ik keur dierenmishandeling natuurlijk af, maar als je de dood van George Floyd door politiegeweld ziet als een goede aanleiding om politiegeweld tegen een hond aan de kaak te stellen, zoals de maakster van een documentaire over deze hond op Twitter doet, zit er toch echt een steekje bij je los.

Zie hier: https://nos.nl/artikel/2336760-onderzoe ... -hond.html
Jij vergelijkt een man die daden heeft gepleegd waar de (pni) honden geen brood van lusten met een onschuldige hond???
Zazamaenade schreef:
10-06-2020 00:49
Ik heb een stukje van de film gezien, maar ik vind het een raar verhaal.
Waarom gaat deze vrouw naar buiten met een vechthond aan een lijn als er arrestatieteams in de straat lopen?

Afschuwelijk wat die hond is overkomen maar ik vraag me af wat de rol en verantwoordelijkheid is van de eigenaren.

Vreemde timing ook om dit nu uit te brengen en te verwijzen naar de discussies over politiegeweld.
Hoezo vechthond?? En het is laat en dat snap je misschien niet maar zo'n beest moet op straat. Laatst hier brand, ga ik ook mét hond ff kijken en vragen of alles ok is. Hond moet toch uit. En de rol???? dat ze gehoorzaam de hond hebben vastgebonden. En de eigenaar is NIET gearresteerd!!!!
Alle reacties Link kopieren
“De politie zegt het verhaal aangrijpend te vinden”... @( ja, dat het uitgekomen is waarschijnlijk.
Als jij toch een collega hebt die zoiets doet dan zeg je daar wat van of wanneer je dat op dat moment niet durft, dan meld je dat in ieder geval later bij een vertrouwenspersoon/leidinggevende.
Hier gaan 6 man op hun gemakje staan kijken hoe een collega een dier staat te mishandelen dat vastgebonden zit. Ik begreep dat het om een arrestatieteam ging..zeker niemand hardhandig kunnen arresteren en dan je frustratie maar zo af reageren :nooo:

En het erge is nog, dat behalve alle excuses waar de politie wel mee zal komen (hij voelde zich bedreigd, hij dacht dat de riem niet sterk genoeg was, hij had geen goed overzicht over de situatie en de andere 6 ook niet :facepalm: ) een hond voor de wet een voorwerp is, dus dat er hier dan hoogstwaarschijnlijk alleen sprake gaat zijn van vernieling van een voorwerp..Net alsof je een fiets in elkaar staat te trappen dus en geen levend wezen.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik vind het een raar verhaal en ik heb het idee dat deze agenten deze in hun ogen criminele familie een lesje hebben willen leren en dachten ermee weg te kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Politiemensen die zo gestoord zijn bij een hond tanden te trekken, horen in een gesticht. Wat een sadisme.
Verschrikkelijk gewoon, en onbegrijpelijk dat iedereen zijn collega’s dit toe hebben gelaten.

Ik heb het filmpje niet durven kijken, maar zag de foto’s op Facebook echt hartverscheurend arm, arm dier.

Ik hoop dat hier toch echt wat mee gedaan wordt en dat de dader mocht hij huisdieren hebben deze ook onmiddellijk weg gehaald worden.

Echt een sadist :cry:
🤮

Waarom lees ik dit?🤦‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Mensen die huisdieren kwaad doen zijn in feite ontzettend woedend op hun medemensen. Het is een vorm van afreageren. Het dier kan niets terugdoen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
knopper schreef:
10-06-2020 00:24
Hond is door zijn baasje vastgebonden aan een boom omdat dit moest van de politie, nadat zijn baasje en andere gearresteerd waren hebben ze de hond 7 keer getaserd en zwaar mishandeld. 6 agenten stonden erbij maar hebben niks gedaan om de mishandeling te stoppen. 1 agent leek de aanstichter. Ze hebben de hond op meerdere plaatsen getrapt, zijn op de hond gaan zitten en hebben met een tang tanden/ kaken uit zijn mond getrokken toen die voor dood lag na al die keren getaserd te zijn. Daarna hebben ze hem bij de DA gebracht met de mededeling dat de hond hun aanviel. Gelukkig zijn er camerabeelden die laten zien dat de hond onschuldig is en de agenten alle boekjes te buiten gaan.
Ik vind dat jij ontzettend véroordelend, sensatiebelust en tendentieus, hier de politie in een kwaad daglicht stelt.

Áls alles klopt, verdient/verdienen de betrokken agent(en) straf, zonder deiscussie.

Maar het probleem is, dat we helemaal niet weten óf het verhaal klopt.

Er duikt 'ineens' een filmpje op over een hond die klaarblijkelijk mishandeld wordt, door eat in ieder geval líjkt op agenten. Maar het is indirect, en suggestief, we kennen de context niet, én we kennen de authenticiteit van het filmpje niet.

Wel zijn de intenties van de maker/ster duidelijk bij aanvang, en geloof ik niet in de bevalligheid van de timing van dit filmpje.

Jij véroordeelt op basis van een filmpje, meent hier vanallles als féit te kunnen neerzetten, terwijl de betrokkenen nog moeten begínnen met een onderzoek.

Kansloos verhaal van je!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Laten we voor elk geval van onrecht op de wereld een topic openen op het Viva forum. Dan stopt het onrecht vast.
Love is the meaning of life
Ik heb het vanmorgen gezien bij de kwaliteitszender sbs6.
Echt belachelijk wat er gebeurd!

Ze komen al bij die mevrouw na een valse melding, daarom moet zij haar hond aan de boom vastbinden.
Ik heb het filmpje gezien en het is walgelijk.
Die hond kwispelt zelfs als ze naar hem toe lopen, daarna wordt hij getasert en niet 1 keer maar 6 keer.

Echt totaal ongeschikt voor het vak die politieagenten.
Vuile hufters.
2east schreef:
10-06-2020 07:42
Ik vind dat jij ontzettend véroordelend, sensatiebelust en tendentieus, hier de politie in een kwaad daglicht stelt.

Áls alles klopt, verdient/verdienen de betrokken agent(en) straf, zonder deiscussie.

Maar het probleem is, dat we helemaal niet weten óf het verhaal klopt.

Er duikt 'ineens' een filmpje op over een hond die klaarblijkelijk mishandeld wordt, door eat in ieder geval líjkt op agenten. Maar het is indirect, en suggestief, we kennen de context niet, én we kennen de authenticiteit van het filmpje niet.

Wel zijn de intenties van de maker/ster duidelijk bij aanvang, en geloof ik niet in de bevalligheid van de timing van dit filmpje.

Jij véroordeelt op basis van een filmpje, meent hier vanallles als féit te kunnen neerzetten, terwijl de betrokkenen nog moeten begínnen met een onderzoek.

Kansloos verhaal van je!

Jij hebt het fimpje gezien?
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
10-06-2020 07:55
Laten we voor elk geval van onrecht op de wereld een topic openen op het Viva forum. Dan stopt het onrecht vast.
Elk geval van de suggestie van onrecht!
Dan durft écht niemand meer......
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Anyco schreef:
10-06-2020 08:04
Jij hebt het fimpje gezien?
Helaas wel.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Anyco schreef:
10-06-2020 08:03
Ik heb het vanmorgen gezien bij de kwaliteitszender sbs6.
Echt belachelijk wat er gebeurd!

Ze komen al bij die mevrouw na een valse melding, daarom moet zij haar hond aan de boom vastbinden.
Ik heb het filmpje gezien en het is walgelijk.
Die hond kwispelt zelfs als ze naar hem toe lopen, daarna wordt hij getasert en niet 1 keer maar 6 keer.

Echt totaal ongeschikt voor het vak die politieagenten.
Vuile hufters.
Want SBS is een betrouwbare nieuwsbron?

Check ff hoe vaak die al hebben moeten rectificeren van de rechter.....
jouw leven is een keuze
2east schreef:
10-06-2020 08:07
Helaas wel.

Die hond zit aangelijnd!
Waarom taseren?
6 Keer?

Het is gewoon mishandeling.
Stelletje "helden" :pukey:
2east schreef:
10-06-2020 08:08
Want SBS is een betrouwbare nieuwsbron?

Check ff hoe vaak die al hebben moeten rectificeren van de rechter.....
Het filmpje spreekt in dit geval voor zichzelf.
Hond zit aangelijnd en wordt overduidelijk getaserd, meer dan 1 keer.
Ze trappen ook nog in zijn ballen.

En als je sbs niet vertrouwd google dan maar, ook andere nieuwssites hebben hetzelfde verhaal.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... am-politie

En dan beweren dat de hond ze aanviel.
Ammehoela.
Stelletje hufters.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
09-06-2020 23:24
In plaats van dat je nou gewoon verteld wat er gebeurd is. Ik heb geen zin om een "eigen risico" filmpje te openen.

Echt weer sensatiegedoe dit.
Precies.

De topictitel idem.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
10-06-2020 07:42
Ik vind dat jij ontzettend véroordelend, sensatiebelust en tendentieus, hier de politie in een kwaad daglicht stelt.

Áls alles klopt, verdient/verdienen de betrokken agent(en) straf, zonder deiscussie.

Maar het probleem is, dat we helemaal niet weten óf het verhaal klopt.

Er duikt 'ineens' een filmpje op over een hond die klaarblijkelijk mishandeld wordt, door eat in ieder geval líjkt op agenten. Maar het is indirect, en suggestief, we kennen de context niet, én we kennen de authenticiteit van het filmpje niet.

Wel zijn de intenties van de maker/ster duidelijk bij aanvang, en geloof ik niet in de bevalligheid van de timing van dit filmpje.

Jij véroordeelt op basis van een filmpje, meent hier vanallles als féit te kunnen neerzetten, terwijl de betrokkenen nog moeten begínnen met een onderzoek.

Kansloos verhaal van je!
Huh hoe wil je dit anders uitleggen dan dat het filmpje laat zien?
Het filmpje plus de reactie van de dierenarts.
Kansloze reactie dit
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
Echt te walgelijk voor woorden deze actie van de politie. Een onschuldige hond zo zwaar mishandelen.
Deze “agenten” zouden wat mij betreft per direct op non actief gezet mogen worden. Stelletje hufters!
Arme arme hond
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
strings-attached schreef:
10-06-2020 01:21
Jij vergelijkt een man die daden heeft gepleegd waar de (pni) honden geen brood van lusten met een onschuldige hond???
Jij mag je dan weer kapotschamen dat je een zwarte medemens boven een hond stelt. En wat verwacht jij weinig van de politie zeg. Het zijn getrainde professionals die zich naar mens en dier binnen de wet moeten gedragen en daar hoort marteling en moord niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
10-06-2020 08:38
Jij mag je dan weer kapotschamen dat je een zwarte medemens boven een hond stelt. En wat verwacht jij weinig van de politie zeg. Het zijn getrainde professionals die zich naar mens en dier binnen de wet moeten gedragen en daar hoort marteling en moord niet bij.
Lekkere “professionals” dan :|
Als dit mijn hond was geweest had ik echt alles en meer uit de kast getrokken om te proberen ervoor te zorgen dat deze idioot nooit meer als politieagent aan t werk zou mogen.
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
2east schreef:
10-06-2020 07:42

Áls alles klopt, verdient/verdienen de betrokken agent(en) straf, zonder deiscussie.

Maar het probleem is, dat we helemaal niet weten óf het verhaal klopt.
Alleen als alles klopt? Volgens mij zit die agent al fout door het inzetten van die taser en dan hebben we het nog niet eens over de frequentie en wat daarna gebeurt.
anoniem_234989 wijzigde dit bericht op 10-06-2020 11:04
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
10-06-2020 00:32
Ik keur dierenmishandeling natuurlijk af, maar als je de dood van George Floyd door politiegeweld ziet als een goede aanleiding om politiegeweld tegen een hond aan de kaak te stellen, zoals de maakster van een documentaire over deze hond op Twitter doet, zit er toch echt een steekje bij je los.

Zie hier: https://nos.nl/artikel/2336760-onderzoe ... -hond.html
Juist een prima gelegenheid om het aan de kaak te stellen. Bizarre woordkeus trouwens als je bedenkt wat oa de mishandeling was. Het is afgrijselijk. Schiet de hond dan dood indien gevaarlijk. Maar aangezien deze al vast zat was dat ook niet aan de orde. Iemand schreef agenten moeten op non actief.. nou dat vind ik wel heel erg makkelijk. Zwaar zwaar gestraft moeten ze, liefst een verdovingsloos bezoek aan de tandenbeul.
Klaar mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven