Waarom is dit gebeurd met Tommy?

09-06-2020 23:22 444 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp hier helemaal niks van, waarom is dit gebeurd met Tommy?
Die arme hond heeft een trauma voor het leven en zijn baasjes ook, dit moet echt zwaar bestraft worden! Hoe is het mogelijk?

Teken hier de petitie! Al meer als 41.000 handtekeningen. https://www.petities.com/ontslag_politi ... e=fb_share

Filmpje bekijken op eigen risico, het filmpje speelt pas af zodra je hierop klikt, je zal eerst informatie lezen over wat er gebeurd is. Ik hoop dat iedereen die dit leest de petitie tekent, dit mag echt niet meer gebeuren!

Aanvullende informatie https://www.ad.nl/binnenland/br-hond-to ... google.nl/
knopper wijzigde dit bericht op 14-06-2020 20:31
28.99% gewijzigd
Prinsesmaxima2019 schreef:
10-06-2020 11:06
Thanks! Helemaal overheen gekeken.
Gelijk ondertekend.
Mag hopen dat deze dierenbeul op z’n minst wordt ontslagen, al zou een straf plus ontslag gepaster zijn
Ik mag hopen dat de rijksrecherche dit voorval goed in kaart brengt en er een rechter zich hierover buigt. Dit gedrag is door de ratten besnuffeld en ontoelaatbaar. Zeker van mensen in een voorbeeldfunctie.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
09-06-2020 23:42
Het filmpje heb ik niet gezien maar alleen de tekst riep bij mij al paniekaanvallen op. :-( Jarenlang gewerkt met ernstig mishandelde honden. Heel veel nare dingen gezien. Mensen die dieren zo kunnen mishandelen mogen van mij sterven aan de pijnlijkste dood.
Je hebt echt een aantal malen lopen hyperventileren van alleen een tekst? Of overdrijf je een beetje?

Mensen die dieren zo behandelen moeten per direct ontslagen worden trouwens.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
10-06-2020 11:48
Je hebt echt een aantal malen lopen hyperventileren van alleen een tekst? Of overdrijf je een beetje?

Mensen die dieren zo behandelen moeten per direct ontslagen worden trouwens.
De tekst sprak anders genoeg tot de verbeelding.
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
10-06-2020 11:48
Je hebt echt een aantal malen lopen hyperventileren van alleen een tekst? Of overdrijf je een beetje?

Mensen die dieren zo behandelen moeten per direct ontslagen worden trouwens.
Ik hyperventileer nooit als ik een paniekaanval heb. Maar ik ben wel getraumatiseerd door mijn werk met mishandelde dieren ja. Dus dit soort dingen komen harder binnen.
Alle reacties Link kopieren
Super fijn om te lezen dat de meeste het met mij eens zijn dat dit iets is wat nooit maar dan ook nooit meer mag gebeuren en dat deze agenten aangepakt moeten worden. Ik ben heel benieuwd wat er uit het onderzoek komt.

Nogmaals ik heb dit absoluut niet als sensatie hierop gezet, ik had het filmpje net gezien dus ik was er erg van geschrokken. Jammer dat mensen niet lezen maar wel oordelen. Dit gaat om Tommy de hond en niet om mij. Ben je tegen dit geweld tegen een weerloze hond dan teken je de petitie en ben je een stem die Tommy niet kan laten horen. Reacties aan mij als TS over sensatie etc. zijn niet nodig. Je hoeft alleen maar te lezen en er staan 2 links waar je op kunt klikken voor meer informatie.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk komt er wat uit dat interne onderzoek. Of je het nu ‘stemmingsmakerij’ vindt of niet, ik kan geen enkele situatie bedenken waarin een agent een ‘gevaarlijke hond’ moet bedwingen om zijn werk uit te voeren maar wel de tijd heeft om twee tanden met wortel en al eruit te rukken en nog vier tanden af te breken met schoppen.

Die gek zal maar in een team zitten dat een woning moet binnenvallen in het pikkedonker en dat er een kind door het kabaal uit zijn bed komt en komt kijken met ‘iets’ in de handen...
Nee heb je, ja kun je krijgen
Prinsesmaxima2019 schreef:
10-06-2020 12:11
De tekst sprak anders genoeg tot de verbeelding.
Ik hou niet eens van honden maar ik werd er ook niet lekker van. Die tanden 😢
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
10-06-2020 12:33
Hopelijk komt er wat uit dat interne onderzoek. Of je het nu ‘stemmingsmakerij’ vindt of niet, ik kan geen enkele situatie bedenken waarin een agent een ‘gevaarlijke hond’ moet bedwingen om zijn werk uit te voeren maar wel de tijd heeft om twee tanden met wortel en al eruit te rukken en nog vier tanden af te breken met schoppen.

Die gek zal maar in een team zitten dat een woning moet binnenvallen in het pikkedonker en dat er een kind door het kabaal uit zijn bed komt en komt kijken met ‘iets’ in de handen...
De toevoeging van een kind is totaal overbodig Vind ik. Dat hij dit met een dier kan doen maakt hem meer dan genoeg ongeschikt om ooit nog z’n functie als agent te mogen uitoefenen.
Überhaupt om nog iets met dieren dan wel mensen te mogen doen
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
knopper schreef:
10-06-2020 12:25
Dit gaat om Tommy de hond en niet om mij.
Waarschijnlijk hopst Tommy alweer vrolijk rond, blij dat hij weer los is en hopelijk herstelt van zijn avontuur.

Dit gaat wel degelijk om jou, jij voelt onrecht en daar zoek je een uitweg voor. Dieren zullen altijd mishandeld worden, hoeveel petities we ook tekenen.
Je boosheid en verdriet zijn heel legaal maar doe niet alsof dit niks met jou te maken heeft.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
10-06-2020 13:00
Waarschijnlijk hopst Tommy alweer vrolijk rond, blij dat hij weer los is en hopelijk herstelt van zijn avontuur.

Dit gaat wel degelijk om jou, jij voelt onrecht en daar zoek je een uitweg voor. Dieren zullen altijd mishandeld worden, hoeveel petities we ook tekenen.
Je boosheid en verdriet zijn heel legaal maar doe niet alsof dit niks met jou te maken heeft.
Herstelt van zijn avontuur? Nogal een bewoording.. Overigens raken honden ook makkelijk getraumatiseerd van dergelijke gebeurtenissen. Ook eenmalige mishandelingen.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
10-06-2020 13:00
Waarschijnlijk hopst Tommy alweer vrolijk rond, blij dat hij weer los is en hopelijk herstelt van zijn avontuur.

Dit gaat wel degelijk om jou, jij voelt onrecht en daar zoek je een uitweg voor. Dieren zullen altijd mishandeld worden, hoeveel petities we ook tekenen.
Je boosheid en verdriet zijn heel legaal maar doe niet alsof dit niks met jou te maken heeft.
Hopst vrolijk rond? Weet je wel wat je zegt? Deze hond is voor zijn leven getraumatiseerd, heeft meerdere verwondingen en is nog niet uitbehandeld.

Tuurlijk heb ik dit topic geopend omdat het iets met mij deed maar alsnog is dit topic gestart om Tommy te helpen of iig ervoor te zorgen dat dit niet nog een keer kan gebeuren en de agenten die zulk gedrag vertonen of dit nou naar een mens of een dier is bestraft moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Prinsesmaxima2019 schreef:
10-06-2020 12:54
De toevoeging van een kind is totaal overbodig Vind ik. Dat hij dit met een dier kan doen maakt hem meer dan genoeg ongeschikt om ooit nog z’n functie als agent te mogen uitoefenen.
Überhaupt om nog iets met dieren dan wel mensen te mogen doen
Mag je vinden.
Ik vind zo’n ongeleid projectiel dat volgens de wet met getrokken wapens mag ‘spelen’ een groot gevaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
10-06-2020 13:00
Waarschijnlijk hopst Tommy alweer vrolijk rond, blij dat hij weer los is en hopelijk herstelt van zijn avontuur.

Dit gaat wel degelijk om jou, jij voelt onrecht en daar zoek je een uitweg voor. Dieren zullen altijd mishandeld worden, hoeveel petities we ook tekenen.
Je boosheid en verdriet zijn heel legaal maar doe niet alsof dit niks met jou te maken heeft.
De petitie eist het ontslag van dat ongeleid projectiel. Het is geen ‘oh God mijn hart bloed bij dierenmishandeling dus ik teken een vage algemene petitie tegen dierenmishandeling’.

En waarschijnlijk ‘hopst’ Tommy alweer vrolijk rond... :facepalm:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
En als Tommy vanaf nu vreemd gedrag naar vreemden vertoond, komt dat omdat het "zo'n soort hond" is.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
10-06-2020 13:57
De petitie eist het ontslag van dat ongeleid projectiel.
Dan komt er weer een nieuw ongeleid projectiel.

Zolang we vinden dat we huisdieren van dieren moeten maken zal dit gebeuren. Mensen zijn nu eenmaal beesten.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
10-06-2020 13:00
Waarschijnlijk hopst Tommy alweer vrolijk rond, blij dat hij weer los is en hopelijk herstelt van zijn avontuur.

Dit gaat wel degelijk om jou, jij voelt onrecht en daar zoek je een uitweg voor. Dieren zullen altijd mishandeld worden, hoeveel petities we ook tekenen.
Je boosheid en verdriet zijn heel legaal maar doe niet alsof dit niks met jou te maken heeft.
Hij is 1 oog kwijtgeraakt door de mishandeling. Dus zo ontspannen en vrolijk rondlopen is vergezocht.
Daarbij een onbekende die hij vriendelijk benaderde heeft hem meerdere stroomschokken toegediend, hoezo is dat niet traumatiserend ?
Rooss4.0 schreef:
10-06-2020 15:10
Zolang we vinden dat we huisdieren van dieren moeten maken zal dit gebeuren. Mensen zijn nu eenmaal beesten.
Er is nogal een verschil tussen huisdieren houden en andermans huisdieren molesteren.
Wel zou het fijn zijn als bepaalde mensen geen vechthond mogen aanschaffen, maar dat is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
10-06-2020 15:10
Dan komt er weer een nieuw ongeleid projectiel.

Zolang we vinden dat we huisdieren van dieren moeten maken zal dit gebeuren. Mensen zijn nu eenmaal beesten.
Ja nou, dan kan de mensheid alle verdere acties wel opschorten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
10-06-2020 15:10
Dan komt er weer een nieuw ongeleid projectiel.

Zolang we vinden dat we huisdieren van dieren moeten maken zal dit gebeuren. Mensen zijn nu eenmaal beesten.
Jezus wat een domheid O_o
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
Prinsesmaxima2019 schreef:
10-06-2020 15:52
Jezus wat een domheid O_o
Tot het haar of een bekende van haar over komt... En nee dat wens ik niemand toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel bizar dat juist politieagenten dit op hun geweten hebben, ze hebben een voorbeeldfunctie en de meeste Nederlanders zijn gewoon dol op dieren, moeilijk te geloven dat dit zo gebeurt is. Je kunt de beschaving van een land aflezen aan hoe ze met hun dieren omgaan en dit is echt heel vreemd gedrag, ik hoop dat het zwaar bestraft wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel bizar dat juist politieagenten dit op hun geweten hebben, ze hebben een voorbeeldfunctie en de meeste Nederlanders zijn gewoon dol op dieren, moeilijk te geloven dat dit zo gebeurt is. Je kunt de beschaving van een land aflezen aan hoe ze met hun dieren omgaan en dit is echt heel vreemd gedrag, ik hoop dat het zwaar bestraft wordt.
Alle reacties Link kopieren
Erg goed dat er een topic over geopend is, dit kunnen we toch niet zomaar voorbij laten komen als krantenartikel en onze schouders ophalen?! Dit gaat echt ver.
Alle reacties Link kopieren
knopper schreef:
10-06-2020 18:20
Tot het haar of een bekende van haar over komt... En nee dat wens ik niemand toe.
Ja idd. Dan piepen mensen wel anders.. sta echt versteld van hoe een enkeling dit gedrag toch nog kan goedpraten of bagitaliseren.
Zelfs als je zelf helemaal niets met dieren hebt moet je dit toch gruwelijk vinden?!
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven