Waarom vind je het leuk om nu naar het strand te gaan?

06-08-2020 15:13 109 berichten
Ik ben even benieuwd, want ik kan me er echt niks bij voorstellen. Het is snikheet buiten, en mensen gaan massaal naar het strand. Waarom zou je nu zin hebben in die drukte? Mogelijk in de file of een overvolle trein, strand heel erg druk en veel lawaai, overal rijen, geen anderhalve meter afstand. Is het de zee die toch trekt, of de activiteiten op het strand?

Het is helemaal niet dat ik het stom vind of veroordeel ofzo, ben gewoon nieuwsgierig naar de beweegredenen om wel te gaan. Ik kan me er gewoon helemaal niets bij voorstellen. Maar ik hou sowieso al niet van drukte.
Griebus67 schreef:
06-08-2020 15:36
Ik doe het ook niet, maar dat continu wijzen naar elkaar ben ik echt heel erg beu. Hoewel deze TO minder veroordelend klinkt dan die van het vorige topic, dat moet gezegd.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
06-08-2020 15:23
Ik denk dat de parken in Amsterdam, Utrecht en Den Haag ook vol zijn.

En massaal op terrasjes gaan zitten is nu ook niet echt mogelijk. Minder bezoekers voor zwembaden, etc.
Minder vol dan het strand hoor. Veel mensen die niet naar zee gaan, maar wel buiten willen recreëren gaan naar stranden bij rivieren en meertjes en dergelijke in plaats van naar het park.
Het grofvuil kon je wel gewoon weer dumpen bij de gemeente geen wachttijden! :proud:
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
06-08-2020 15:39
Minder vol dan het strand hoor. Veel mensen die niet naar zee gaan, maar wel buiten willen recreëren gaan naar stranden bij rivieren en meertjes en dergelijke in plaats van naar het park.
Dan komen wij vast in andere delen van steden ;-) alle parken die ik ken zaten vol met studenten en jongeren bij temperaturen als deze.
Those who don’t believe in magic will never find it
*2020* schreef:
06-08-2020 15:40
Het grofvuil kon je wel gewoon weer dumpen bij de gemeente geen wachttijden! :proud:
Ah, meer tips voor activiteiten die nu rustig zijn terwijl ze normaal druk zijn? De mijne is dus: populair park in Amsterdam 🙂
Griebus67 schreef:
06-08-2020 15:36
Ik doe het ook niet, maar dat continu wijzen naar elkaar ben ik echt heel erg beu. Hoewel deze TO minder veroordelend klinkt dan die van het vorige topic, dat moet gezegd.
Ik ken het vorige topic niet (misschien ben je daardoor bevooroordeeld) maar ik zie er geen wijzen naar elkaar in. Ik woon ook in een flat in de stad dus daar heeft het niets mee te maken. Echt nuttig is zo'n topic natuurlijk niet; ik zie het meer als tijdverdrijf tijdens de hitte.
Alle reacties Link kopieren
Wel altijd grappig dat het juist de mensen zijn die nooit naar het strand gaan, die altijd denken precies te weten hoe het er dan op het strand aan toe gaat op een warme dag en hoe verschrikkelijk dat wel niet is. Ik merk dat ook in het echte leven, ik hoorde zo vaak 'je bent GEK dat je naar het strand gaat met die drukte, ik zou dat NOOIT doen' . Dan heb je toch ook geen flauw benul hoe dat is? Ik had dan meestal een heerlijk rustige stranddag gehad.

En dat van dat ijsje en die toiletten snap ik ook niet. Op het strand heb je gewoon strandtenten, daar kun je prima naar de WC en je kan er ook alles kopen. Meestal een stuk beter geregeld dan bij de natuurplassen hier in de buurt. Daar ga ik ook weleens heen, maar daar is veel minder ruimte en is het bijna altijd drukker dan op het strand. Veel minder ruimte om te gaan liggen ook, mensen liggen er veel dichter op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
06-08-2020 15:41
Dan komen wij vast in andere delen van steden ;-) alle parken die ik ken zaten vol met studenten en jongeren bij temperaturen als deze.
Ik weet in mijn stad altijd nog een park te vinden waar het prima toeven is idd.
Nee mijn informatie komt inderdaad uit de media. Maar van die files valt landelijk gezien dus wel mee?

Ik ga weleens naar het strand, maar dan is het inderdaad wel naar de heel bekende plekken, en wel altijd op rustige dagen.
Tja. Wij wonen ook in een appartement. Normaal prima, maar met deze temperaturen echt niet oké. Plat dak en binnen tikt het hier de 28 gr aan.
Plas waar we normaal naartoe gaan zit blauwalg in:( Plantsoen hier in de buurt zit tjokvol. Het is dat er geen zee in de buurt is hier, anders ging ik ook heen....
ozymandias schreef:
06-08-2020 15:44
Wel altijd grappig dat het juist de mensen zijn die nooit naar het strand gaan, die altijd denken precies te weten hoe het er dan op het strand aan toe gaat op een warme dag en hoe verschrikkelijk dat wel niet is. Ik merk dat ook in het echte leven, ik hoorde zo vaak 'je bent GEK dat je naar het strand gaat met die drukte, ik zou dat NOOIT doen' . Dan heb je toch ook geen flauw benul hoe dat is? Ik had dan meestal een heerlijk rustige stranddag gehad.

En dat van dat ijsje en die toiletten snap ik ook niet. Op het strand heb je gewoon strandtenten, daar kun je prima naar de WC en je kan er ook alles kopen. Meestal een stuk beter geregeld dan bij de natuurplassen hier in de buurt. Daar ga ik ook weleens heen, maar daar is veel minder ruimte en is het bijna altijd drukker dan op het strand. Veel minder ruimte om te gaan liggen ook, mensen liggen er veel dichter op elkaar.
Dat ik "nooit" naar het strand ga, wil niet zeggen dat ik er nooit geweest ben. Ik heb me in het verleden meermaals laten overhalen om mee te gaan, maar ben tot de conclusie gekomen dat het dus niets voor mij is. Een natuurplas trouwens ook niet om dezelfde redenen.
We gingen wel eens met de kinderen naar Ouddorp toen ze nog jong waren. Dat vond ik qua drukte goed te doen, maar dan nog vond ik het heet en saai.
Alle reacties Link kopieren
Het waait hier lekker en het is beter uit te houden dan in de stad of in je tuin of in sommige huizen / appartementen. Wordt het te warm, dan ga je het water in, de temperatuur van de Noordzee is momenteel prima.

De sfeer is relaxed, in de stad of bij een zwembad kunnen mensen nog weleens wat opgefokt reageren en vooral nu met corona en die anderhalve meter. Op het strand is er meer ruimte (eventueel 5 minuten verder lopen) en zijn mensen veel relaxter.

En ja, ik lig momenteel op het strand :sun:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Gisteren naar het strand gefietst en het was helemaal niet zo druk, terwijl het toch een populaire badplaats is. We konden de hele dag makkelijk 10 meter afstand houden i.p.v. 1,5 en het was heerlijk onder ons parasolletje. Drankjes halen & naar het toilet bij de dichtstbijzijnde strandtent.

Maar ik heb geen zin in overvolle treinen en bussen, of drie kwartier fietsen met 30+ graden in de volle zon, dus dat was het voor deze hittegolf, vrees ik. Jammer, want kind vindt het heerlijk en is er uren zoet; veel makkelijker dan in ons hete appartement.
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
06-08-2020 15:47
Nee mijn informatie komt inderdaad uit de media. Maar van die files valt landelijk gezien dus wel mee?

Ik ga weleens naar het strand, maar dan is het inderdaad wel naar de heel bekende plekken, en wel altijd op rustige dagen.
Die files staan er rond de middag inderdaad vast wel. Maar dan ben ik dus al minstens twee uur op het strand. ;-)
Ik heb nog nooit in een strandfile gestaan om 9 uur 's ochtends, ook niet op een hete zaterdag in augustus. Dan kun je gewoon doorrijden.

Natuurlijk vindt niet iedereen het strand leuk, dat hoeft ook helemaal niet. Ieder zijn ding. Maar dat je verplicht in de file moet staan en dan met honderd mensen op tien vierkante meter zit, klopt in mijn ervaring niet. Ik houd echt van het Nederlandse strand. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk het strand met dit weer!
Ik woon dan ook bewust op fietsafstand.

Ik ga geen hele dagen, maar lekker vroeg in de ochtend, kinderen en ik vermaken ons uitstekend met forten bouwen, schelpen zoeken, met schepnetten dingen uit zee vissen. We doen balspelletjes en strandracket spelletjes. Even zwemmen, opdrogen, ijsje halen.

Wat ik jammer vind is dat de regio hier alle buitenbaden gesloten heeft, behalve voor baantjeszwemmen. De plassen ga ik wel eens heen, maar vaak zit daar idd na een paar warme dagen blauwalg of botulisme. En ik vind het er vaak viezer, er zijn geen toiletten, vrijwel geen horeca op een verdwijlde ijscokar na.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet waarom mensen in de zon gaan liggen met deze temperaturen.

Als ik naar het water ga neem ik wel een strandtentje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen weer naar het strand. Lekker zwemmen in zee om af te koelen.

In de plas zit blauwalg en in het gras word je gek van de mieren en wespen.
Het zwembad is alleen 's ochtends geopend om baantjes te trekken dus daar hoef je ook niet heen.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
06-08-2020 16:02
Ik begrijp niet waarom mensen in de zon gaan liggen met deze temperaturen.

Als ik naar het water ga neem ik wel een strandtentje mee.
Volgens mijn mobiel is het hier (Noordzeekust) momenteel 26 graden. In combinatie met een lekker windje is het goed te doen en ik mis de schaduw niet. Maar ik zie hier inderdaad ook meerdere strandtentjes :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
06-08-2020 16:04
Ik ga morgen weer naar het strand. Lekker zwemmen in zee om af te koelen.

In de plas zit blauwalg en in het gras word je gek van de mieren en wespen.
Het zwembad is alleen 's ochtends geopend om baantjes te trekken dus daar hoef je ook niet heen.

Zwembaden vind ik momenteel ook niet relaxed.

Veel plezier op het strand morgen!
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar het strand omdat mijn familie me altijd meevraagt, en ik het leuk vind om in hun gezelschap te zijn. Ik richt me op hen en met de duizenden anderen die ook naar het strand gaan heb ik geen biet te maken. En dat je door de drukte geen anderhalve meter afstand zou kunnen houden heb ik dit seizoen nog niet meegemaakt.

Maar eerlijk: het strand op zich vind ik niet zo prettig. Tenzij het windstil is en/of er een grasvlakte is waar je op kan zitten/liggen.
Zand... :nooo:
Ya no puede caminar
Alle reacties Link kopieren
En sommige mensen houden echt van drukte
Alle reacties Link kopieren
Misschien een hele rare gedachte, maar er zijn ook mensen die gewoon van mensen en reuring om zich heen houden?

We zijn niet allemaal mensen die alleen maar leven voor ons keukentje, onze twee kindjes Bram en Lisa en ons ventje, en die buiten dat kleine, veilige haventje mensenschuw zijn.

Wat je al niet ziet voorbij lopen de hele dag op zo'n strand kan best fascinerend zijn. Daarnaast heeft het ook wel wat zodra de dag een einde neemt, de zon begint te zakken, en je al een beetje rozig bent doordat je net je vijfde wijntje naar binnen hebt gegoten, het strand begint langzaam leger te laten. Voelt voor mij een beetje vergelijkbaar met een festivaldag.

Waarom gaan mensen naar carnaval? Waarom naar een voetbalstadion? Waarom naar een festival?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet, wat er zo leuk is aan het strand. Ik heb een hekel aan al dat zand en ik vind de zee maar eng. Ik lig nu in de tuin, maar toen ik nog in een appartement woonde met minibalkon vond ik het strand ook al geen hol aan. Als ik al ergens heen ging, was het ‘t dichtstbijzijnde park. En het zou mij sowieso nu veel te warm zijn, zo zonder schaduw.
drackie wijzigde dit bericht op 06-08-2020 16:36
20.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook de lol niet in van hutje mutje op het strand liggen te vegeteren.

Ik ben sowieso geen strandmens , loop er graag in najaar maar zomer ? Nope. Ook zwemmen in zee is niet aan mij besteed
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
06-08-2020 15:33
Ja. En ook toen was de conclusie dat het makkelijk oordelen is als je in het zwembad in je eigen tuin zit. En dat je wel anders piept als je in het centrum van een grote stad woont, met hooguit een klein balkonnetje tot je beschikking en de verstikkende hitte van alle stenen en betonnen gebouwen om je heen.
Dan zou ik eerder schaduwrijk park opzoeken. Lekker onder de bomen. Boekje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven