Waarom zijn Britt en baby Yassin nog niet terug?

03-10-2018 22:29 231 berichten
https://www.ad.nl/binnenland/britt-en-b ... ~acc47c65/

Dat arme meiske zit al meer dan 2 maanden in een Egyptische hotelkamer met haar baby die nogal onverwacht geboren werd.

Waarom wordt de terugreis naar Nederland niet geregeld? Kan de ambassade of het ministerie van Buitenlandse Zaken echt niet aan wat touwtjes trekken daar?

En als er dan echt zo nodig een officiele vader moet zijn, is er in heel NL niemand te vinden die deze rol (al is het tijdelijk..) op zich kan nemen?

Ik verbaas me er echt over en hoop dat ze snel naar huis kunnen. Haar situatie is al moeilijk genoeg.
Attawo schreef:
09-10-2018 16:49
Maar dat krijg je dus als je je kinderen de achternaam van moeder geeft? Dan moet je elke keer gaan bewijzen dat de man die mee gaat de vader is?
Lekker feministisch, als kind gewoon vaders' naam heeft gaan ze toch ook niet vragen of je kan bewijzen dat jij de moeder bent?
Het is ook een wassen neus.
Attawo schreef:
09-10-2018 16:49
Maar dat krijg je dus als je je kinderen de achternaam van moeder geeft? Dan moet je elke keer gaan bewijzen dat de man die mee gaat de vader is?
Lekker feministisch, als kind gewoon vaders' naam heeft gaan ze toch ook niet vragen of je kan bewijzen dat jij de moeder bent?

Jawel, dat doen ze wel. Heeft verder geen fluit met feminisme te maken.
Hetvrijewoord schreef:
09-10-2018 16:58
Jawel, dat doen ze wel. Heeft verder geen fluit met feminisme te maken.
Mijn ex is het nog nooit gevraagd, mij ook niet en kind is 2x gevraagd met wie hij reisde (vliegen vanuit de UK).
Verder nooit controle gehad, niet binnen en niet buiten Europa.
Nemaìn’ schreef:
09-10-2018 17:01
Mijn ex is het nog nooit gevraagd, mij ook niet en kind is 2x gevraagd met wie hij reisde (vliegen vanuit de UK).
Verder nooit controle gehad, niet binnen en niet buiten Europa.

Het heeft niets met mannetje of vrouwtje te maken maar met achternamen.
Verduidelijking: ze kunnen dit vragen, bij de Nederlandse douane is dit niet nodig.


Reizen naar het buitenland met een kind met een andere achternaam kan problemen geven en daarom adviseert de overheid om niet alleen het paspoort van het kind mee te nemen. We zullen dit toelichten.

Nederland
Bij paspoortcontrole in Nederland heeft de Koninklijke Marechaussee toegang tot de Basisregistratie Personen (BRP) en het Centraal Gezagsregister, waarin zij bij twijfel kan nagaan wie de ouders van een kind zijn of wie het ouderlijk gezag heeft. In deze situatie hoef je dus slechts over het paspoort of de identiteitskaart van je kind te beschikken.

Buitenland
Sommige landen eisen echter een verklaring waaruit blijkt dat je als volwassene met een meereizend kind ook daadwerkelijk de ouder bent. Je kunt informeren bij de ambassade of het consulaat van het land van bestemming of dat land deze eis hanteert.
Nemaìn’ schreef:
03-10-2018 23:38
Met 2 mannen seks in dezelfde periode en je hebt geen naam ed kan natuurlijk prima. Ik denk niet dat ze daar voor haar lol vast zit.
Nou, kan prima.. Het kan en veel meisjes/vrouwen doen het kennelijk. Maar het is m.i. absoluut niet prima. Deze situatie is nogal een extreem voorbeeld, maar ik hoop dat ze ervan geleerd heeft.
Lotus90 schreef:
09-10-2018 17:13
Nou, kan prima.. Het kan en veel meisjes/vrouwen doen het kennelijk. Maar het is m.i. absoluut niet prima. Deze situatie is nogal een extreem voorbeeld, maar ik hoop dat ze ervan geleerd heeft.
Wat moet ze er van geleerd hebben dan?
Nemaìn’ schreef:
09-10-2018 17:14
Wat moet ze er van geleerd hebben dan?
Dat het niet handig is om onveilige seks te hebben met een wildvreemde. Of zelfs met meerdere jongens/mannen binnen een zeer korte periode (namelijk één cyclus).

Je kan als meisje/vrouw zijnde nu eenmaal onverwacht zwanger raken. Het minste wat je voor jezelf -en eventueel het kind- kan doen is weten wie in dat geval de verwekker is. En daarnaast natuurlijk de pil én condooms te gebruiken.

Als tiener was ik me daar al bewust van. Dat je maar beter verantwoordelijk kan omgaan met je eigen lichaam, gezondheid en seksualiteit.
Lotus90 schreef:
09-10-2018 17:41
Dat het niet handig is om onveilige seks te hebben met een wildvreemde. Of zelfs met meerdere jongens/mannen binnen een zeer korte periode (namelijk één cyclus).

Je kan als meisje/vrouw zijnde nu eenmaal onverwacht zwanger raken. Het minste wat je voor jezelf -en eventueel het kind- kan doen is weten wie in dat geval de verwekker is. En daarnaast natuurlijk de pil én condooms te gebruiken.

Als tiener was ik me daar al bewust van. Dat je maar beter verantwoordelijk kan omgaan met je eigen lichaam, gezondheid en seksualiteit.
Ah.
Daarom kan het nog wel prima.
Nemaìn’ schreef:
09-10-2018 17:45
Ah.
Daarom kan het nog wel prima.
Klopt. En het kan ook prima zo zijn dat de wet & regelgeving strenger is in een land als Egypte. En dan kan je dus prima een vrij groot probleem hebben. Dat is het gevolg van haar eigen actie. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
09-10-2018 17:41
Dat het niet handig is om onveilige seks te hebben met een wildvreemde. Of zelfs met meerdere jongens/mannen binnen een zeer korte periode (namelijk één cyclus).

Je kan als meisje/vrouw zijnde nu eenmaal onverwacht zwanger raken. Het minste wat je voor jezelf -en eventueel het kind- kan doen is weten wie in dat geval de verwekker is. En daarnaast natuurlijk de pil én condooms te gebruiken.

Als tiener was ik me daar al bewust van. Dat je maar beter verantwoordelijk kan omgaan met je eigen lichaam, gezondheid en seksualiteit.
En misschien deed ze dat allemaal wel. We weten het niet, hè. Ze kan ook ziek geworden zijn waardoor de pil niet optimaal werkte.
Of condoom gescheurd, niet doorgehad, en niet aan de pil.

Je weet het niet.
¡Apagando las luces!
Lotus90 schreef:
09-10-2018 17:51
Klopt. En het kan ook prima zo zijn dat de wet & regelgeving strenger is in een land als Egypte. En dan kan je dus prima een vrij groot probleem hebben. Dat is het gevolg van haar eigen actie. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
Nee, dat is niet het gevolg van haar eigen gedrag. Het gevolg van haar eigen gedrag is een kind.
Dat ze niet naar Nederland terug kan komen is een gevolg van de Egyptische wetgeving.

Ik hoop dat ze het snel oplossen, zowel voor moeder als kind.
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
09-10-2018 17:55
En misschien deed ze dat allemaal wel. We weten het niet, hè. Ze kan ook ziek geworden zijn waardoor de pil niet optimaal werkte.
Of condoom gescheurd, niet doorgehad, en niet aan de pil.

Je weet het niet.
Ze had een one-night-stand op een feestje. Ze weet dus wel wie de vader is, maar ze kent hem verder niet van naam. De ouders hebben dit bekend gemaakt in de hoop dat die jongen het zich herinnert en zich bekend maakt.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
09-10-2018 18:08
Ze had een one-night-stand op een feestje. Ze weet dus wel wie de vader is, maar ze kent hem verder niet van naam. De ouders hebben dit bekend gemaakt in de hoop dat die jongen het zich herinnert en zich bekend maakt.
Dat wist ik niet, dankjewel voor het informeren. :)
¡Apagando las luces!
Maar wat nou als de vader zich niet meldt, mag Yassin dan nooit het land verlaten?
Alle reacties Link kopieren
Dus tegenwoordig stellen ze zichzelf niet eens meer voor voordat er geneukt wordt maar gaan ze gewoon hop er op?? o_o ik wordt echt oud.. :-?
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
09-10-2018 19:11
Dus tegenwoordig stellen ze zichzelf niet eens meer voor voordat er geneukt wordt maar gaan ze gewoon hop er op?? o_o ik wordt echt oud.. :-?
Da’s echt niet iets van ‘tegenwoordig’, hoor.
¡Apagando las luces!
lizenlotte schreef:
09-10-2018 19:11
Dus tegenwoordig stellen ze zichzelf niet eens meer voor voordat er geneukt wordt maar gaan ze gewoon hop er op?? o_o ik wordt echt oud.. :-?
Zichzelf voorstellen zal misschien nog wel gebeuren.

Maar 9 maanden (of intussen 11 maanden) later nog weten hoe ie heette met voor- en familienaam ...



En dan kan je héél misschien nog wel onthouden dat je eens gewipt hebt met Jan, en een andere keer met Filip en nog keer met Piet ...
Maar als je wel vaker one nights hebt, probeer ze dan maar es uit elkaar te houden en precies te onthouden wie wanneer.
En wat hun achternaam was en waar ze te vinden zijn.
lizenlotte schreef:
09-10-2018 19:11
Dus tegenwoordig stellen ze zichzelf niet eens meer voor voordat er geneukt wordt maar gaan ze gewoon hop er op?? o_o ik wordt echt oud.. :-?
Oh, ik heb ook best wat afgesloerd vroeger als student. Echt niet iets van nu hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ok.. dan ben ik een unicum. Ik weet van alledrie mijn bedpartners voor en achternaam en waar ze momenteel uithangen omdat er nog steeds contact is, ditzelfde geldt ook voor de jongens/mannen waarmee ik alleen maar ooit eens gezoend of gevoosd heb. Zal er wel aan liggen dat ik in een dorp ben opgegroeid?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog heel wat in te halen dus begrijp ik als ik ooit nog es weer vrijgezel wordt! ;-)
lizenlotte schreef:
09-10-2018 19:22
Ik heb nog heel wat in te halen dus begrijp ik als ik ooit nog es weer vrijgezel wordt! ;-)
Je hoeft niet persé met de eerste de beste het bed in te duiken als je dat niet wil.

Maar in 't uitgaansleven is het dus niet volkomen vreemd dat je niet heel iemand's background kent en dat je 9 maanden later niet meer weet hoe ie heette.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
09-10-2018 19:21
Ok.. dan ben ik een unicum. Ik weet van alledrie mijn bedpartners voor en achternaam en waar ze momenteel uithangen omdat er nog steeds contact is, ditzelfde geldt ook voor de jongens/mannen waarmee ik alleen maar ooit eens gezoend of gevoosd heb. Zal er wel aan liggen dat ik in een dorp ben opgegroeid?
Mijn ervaring is dat juist de mensen uit dorpen erop los sloeren ;-D
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
09-10-2018 19:28
Mijn ervaring is dat juist de mensen uit dorpen erop los sloeren ;-D
Jep. Iedereen ligt daar met iedereen in bed bij de gemiddelde 15- à 18-jarige.
Al helemaal als ze wekelijks in de kroeg / op plaatselijke feestjes rondhangen.

En dan hele saga's en drama's als er nog een relatie was ergens.

Of dat was het hier toch vroeger in een klein dorp waar iedereen elkaar kende.


Het voordeel was dus dat iedereen elkaar kende en je wel een paar potentiële namen had.
Het nadeel ... dat er rustig 5 kandidaten konden zijn als potentiële vader én er ook wel es buiten het dorp wat gebeurde.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 09-10-2018 19:33
19.18% gewijzigd
SombraOnline schreef:
09-10-2018 19:28
Mijn ervaring is dat juist de mensen uit dorpen erop los sloeren ;-D
Yup, rokjes omhoog achter de dorpshal.
Tiana_76 schreef:
09-10-2018 19:32
Yup, rokjes omhoog achter de dorpshal.
Gewoon na een feestje bij iemand thuis wiens ouders op weekend waren.
Of de plaatselijke jeugdbewegings-lokalen waren ook best handig om droog te zitten / liggen.
(Altijd wel iemand op 't feestje die een sleutel had.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven