Waarom zijn Britt en baby Yassin nog niet terug?

03-10-2018 22:29 231 berichten
https://www.ad.nl/binnenland/britt-en-b ... ~acc47c65/

Dat arme meiske zit al meer dan 2 maanden in een Egyptische hotelkamer met haar baby die nogal onverwacht geboren werd.

Waarom wordt de terugreis naar Nederland niet geregeld? Kan de ambassade of het ministerie van Buitenlandse Zaken echt niet aan wat touwtjes trekken daar?

En als er dan echt zo nodig een officiele vader moet zijn, is er in heel NL niemand te vinden die deze rol (al is het tijdelijk..) op zich kan nemen?

Ik verbaas me er echt over en hoop dat ze snel naar huis kunnen. Haar situatie is al moeilijk genoeg.
Het feit dat ze wat ONS'en heeft gehad vind ik nou echt niet schokkend. Ook vind ik het geen argument om maar te doen alsof het allemaal haar eigen schuld is.
We weten niets over of en welke ac ze gebruikte; ac die gefaald kan hebben.

Het is ook allemaal niet relevant. Ik hoop gewoon dat er een oplossing voor ze komt.
Alle reacties Link kopieren
Attawo schreef:
09-10-2018 16:49
Maar dat krijg je dus als je je kinderen de achternaam van moeder geeft? Dan moet je elke keer gaan bewijzen dat de man die mee gaat de vader is?
Lekker feministisch, als kind gewoon vaders' naam heeft gaan ze toch ook niet vragen of je kan bewijzen dat jij de moeder bent?
Oh jawel hoor, daar hebben wij een tijd geleden gedoe mee gehad. We waren inmiddels 4x de douane gepasseerd tijdens die reis en bij terugkomst in Duitsland (vlogen via dusseldorf) ging de beste man van de douane vragen stellen. Of ik de moeder van mijn dochter was. En nog belangrijker; hoe ik dat daar ging bewijzen. Na lang lullen als brugman mochten we toch door.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
09-10-2018 17:41
Dat het niet handig is om onveilige seks te hebben met een wildvreemde. Of zelfs met meerdere jongens/mannen binnen een zeer korte periode (namelijk één cyclus).

Je kan als meisje/vrouw zijnde nu eenmaal onverwacht zwanger raken. Het minste wat je voor jezelf -en eventueel het kind- kan doen is weten wie in dat geval de verwekker is. En daarnaast natuurlijk de pil én condooms te gebruiken.

Als tiener was ik me daar al bewust van. Dat je maar beter verantwoordelijk kan omgaan met je eigen lichaam, gezondheid en seksualiteit.
Ik zie veel reacties over veilig of onveilig seks hebben en dat het haar eigen schuld is. Ik vind niet dat dat hier besproken moet worden. Het gaat erom dat zij een kind heeft gekregen en hiermee niet meer terug naar Nederland kan. Daar moet wat aan worden gedaan, we kunnen haar niet in Egypte laten. Iemand van de Nederlandse regering die hierover gaat, moet hier iets aan doen. Daar gaat het voor mij meer om, niet of het nou wel of niet verstandig is om onveilig seks te hebben etc.
RebeccaJoanne schreef:
09-10-2018 21:11
Ik zie veel reacties over veilig of onveilig seks hebben en dat het haar eigen schuld is. Ik vind niet dat dat hier besproken moet worden. Het gaat erom dat zij een kind heeft gekregen en hiermee niet meer terug naar Nederland kan. Daar moet wat aan worden gedaan, we kunnen haar niet in Egypte laten. Iemand van de Nederlandse regering die hierover gaat, moet hier iets aan doen. Daar gaat het voor mij meer om, niet of het nou wel of niet verstandig is om onveilig seks te hebben etc.
De hele regering kan op zijn kop gaan staan. Zolang Egypte niet meewerkt verandert er niets.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
09-10-2018 21:22
De hele regering kan op zijn kop gaan staan. Zolang Egypte niet meewerkt verandert er niets.
Dat is waar, maar moet Nederland dan niet z'n best doen om dit op te lossen. Dat ze er in ieder geval wel mee bezig zijn. Ik snap dat als Egypte niet meewerkt dat er dan niet zoveel te doen valt op het moment, maar Nederland mag het niet links laten liggen. Daar gaat het mij meer om.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
09-10-2018 19:41
Het feit dat ze wat ONS'en heeft gehad vind ik nou echt niet schokkend. Ook vind ik het geen argument om maar te doen alsof het allemaal haar eigen schuld is.
We weten niets over of en welke ac ze gebruikte; ac die gefaald kan hebben.

Het is ook allemaal niet relevant. Ik hoop gewoon dat er een oplossing voor ze komt.
Inderdaad! Deze situatie wordt steeds schrijnender. Ze zit met een baby van bijna 2 maanden in een hotelkamer. Niet wetende wanneer ze terug kan. En dan nog alle juridische kosten etc. Lijkt me een hel. In een tijd dat je zoveel mogelijk van je baby wil genieten.
Ik hoop echt dat ze snel weer naar huis kan.

Het kan toch niet zo zijn dat ze nu voor jaren vast zit in Egypte?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
09-10-2018 21:22
De hele regering kan op zijn kop gaan staan. Zolang Egypte niet meewerkt verandert er niets.
minister Blok is er mee bezig.
RebeccaJoanne schreef:
09-10-2018 21:57
Dat is waar, maar moet Nederland dan niet z'n best doen om dit op te lossen. Dat ze er in ieder geval wel mee bezig zijn. Ik snap dat als Egypte niet meewerkt dat er dan niet zoveel te doen valt op het moment, maar Nederland mag het niet links laten liggen. Daar gaat het mij meer om.
Dat doen ze ook niet.
Heb ik iets gemist, of zit dat kind 2 maand later nog altijd vast in Egypte?
Ik hoop het toch niet, Belg. Lijkt me verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Als je haar facebook opzoekt, zie je dat ze eind november filmpjes heeft geplaatst. Zo te zien nog hetzelfde bed als de hotelkamer... :(

Even een toevoeging;
Haar vader was een week geleden nog in Egypte. Ze zitten nog steeds vast. Wat verschrikkelijk.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, die zit dus al 4 maanden daar?
En nu met de feestdagen voor de boeg...
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
13-12-2018 13:56
Als je haar facebook opzoekt, zie je dat ze eind november filmpjes heeft geplaatst. Zo te zien nog hetzelfde bed als de hotelkamer... :(

Even een toevoeging;
Haar vader was een week geleden nog in Egypte. Ze zitten nog steeds vast. Wat verschrikkelijk.
Allemachtig zeg, wat erg.
nounou
Alle reacties Link kopieren
https://www.rijnmond.nl/nieuws/176413/B ... e-verlaten
En volgens RTV Rijnmond is ze onderweg naar huis!
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
20-12-2018 19:43
https://www.rijnmond.nl/nieuws/176413/B ... e-verlaten
En volgens RTV Rijnmond is ze onderweg naar huis!
Je was me net voor, ik lees het zojuist ook op het AD. Supernieuws, wat ontzettend fijn!
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
¡Apagando las luces!
Nou, hulde voor de jongen die zich als vader heeft gemeld. En net voor de feestdagen weer thuis.
Alle reacties Link kopieren
Absurd dat zo'n economische grootmacht als Nederland niet wat meer powerplay heeft gespeeld bij het repatriëren van een onschuldig staatsburger en haar kind.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Waar lezen jullie dat er zich een vader heeft gemeld en dat de overheid niets heeft gedaan?
Nummer*Zoveel schreef:
20-12-2018 22:17
Waar lezen jullie dat er zich een vader heeft gemeld en dat de overheid niets heeft gedaan?
https://www.ad.nl/binnenland/britt-en-v ... ~ae33a64e/
Alle reacties Link kopieren
In het bericht van het AD staat
“Volgens Britt was ze in november zwanger geraakt van een onbekende man na een feest in Nederland. Nu zou zich een vader hebben gemeld. Blok kon daar in verband met privacy niets over zeggen.”
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
20-12-2018 22:21
In het bericht van het AD staat
“Volgens Britt was ze in november zwanger geraakt van een onbekende man na een feest in Nederland. Nu zou zich een vader hebben gemeld. Blok kon daar in verband met privacy niets over zeggen.”
“Er zou”, oftewel onbevestigd. En het feit dat Blok daar ivm privacy niets over wil zeggen suggereert juist wèl betrokkenheid van de overheid.
Alle reacties Link kopieren
Vier maanden hotelkosten...nog afgezien van dat je tegen je wil wordt vastgehouden, moet je dat ook maar kunnen betalen. Of zou de Nederlandse ambassade de kosten betalen?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Tiana_76 schreef:
20-12-2018 20:17
Nou, hulde voor de jongen die zich als vader heeft gemeld. En net voor de feestdagen weer thuis.
De verwekker kreeg na bijna 4 maanden eindelijk een beetje medelijden en dacht “laat ik me toch maar ff melden”.
kopjekoffie70 schreef:
20-12-2018 22:43
Vier maanden hotelkosten...nog afgezien van dat je tegen je wil wordt vastgehouden, moet je dat ook maar kunnen betalen. Of zou de Nederlandse ambassade de kosten betalen?
Die hotelkosten dacht ik ook aan.. Dat is toch onbetaalbaar! Ik zou het echt heel erg vinden als opa & oma alles zelf moesten betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven