Wangedrag leerlingen in het vo

08-03-2024 12:12 207 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Naar aanleiding van dit artikel en onderzoek van RTL ben ik benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn. Als medewerker op een school, als ouder of als (voormalig) leerling.
https://www.rtlnieuws.nl/onderzoek/arti ... an-stoppen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het zelf ergens een schokkende uitkomst, ergens ook niet omdat het eigenlijk niet nieuw is.

Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoon is gymdocent. Al tijdens zijn stages werd het hem duidelijk dat hij echt niet op het vo wilde gaan lesgeven. Allemaal pubers met een grote bek volgens hem.

Hij geeft nu gymles op 3 basisscholen en zelfs daar zijn er al rotte appels.
Alle reacties Link kopieren Quote
Best herkenbaar. Ben dit jaar in het VO gestart en geef les aan de eerste klassen op het VMBO.
Tijd geleden stond ik naast een vechtpartij tussen een jongen en meisje. De jongen werd tegen gehouden door klasgenoten, hij kwam los en ramde mijn collega aan de kant om het meisje weer aan te vliegen. Mijn collega is een kop kleiner dan de jongen. Hij 1.90 en fors gebouwd.
Ze was zo ontdaan. Ze bleef namelijk rustig voordat hij haar ramde.

Ook vaker boze leerlingen gezien die met deuren smijten, omdat ze hebt gesprek niet willen aangaan.

Daarnaast krijg ik ook vaak een grote bek. Zo had een leerling totaal geen respect voor mij. Dat zei hij ook recht in mijn gezicht. Er kwam nog wat straattaal achteraan.
Alleen omdat ik het zat was dat hij steeds omgekeerd zat toen ik aan het uitleggen was.
Het respect is wel echt minder geworden.. Je hebt weinig gezag meer.

Verder geef ik ook les aan de liefste schatten ter wereld! Het merendeel.
Alle reacties Link kopieren Quote