Wapenbezit in de VS.

25-05-2022 10:53 121 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanochtend wakker geworden met wéér een schietpartij in de de VS. Ik begrijp (of eigenlijk ook niet) dat wapenbezit in de VS heel anders wordt gezien dan in Nederland of sowieso in Europa maar wanneer is het eindelijk eens genoeg om er iets aan te doen.

https://nos.nl/artikel/2430146-aanslag- ... g-onbekend
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
19 basisschoolkinderen overhoop geschoten maar nee hoor, 'we hebben het recht om wapens te dragen'. Achterlijk volk. De tijd om er iets aan te doen was twintig jaar geleden al.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze gebeurtenis is natuurlijk ook weer een argument voor juist meer wapens 'want dan kun je jezelf verdedigen tegen dit soort figuren'. Stelletje debielen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De NRA en consorten willen juist meer wapens op scholen. Moet je voorstellen dat je daar als leraar voor de klas staat met een wapen in je bureaula. Te gek voor woorden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt daar maar beter in de baarmoeder blijven zitten want het ongeboren leven is wél heilig voor de wapenlobby.
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
25-05-2022 11:00
De NRA en consorten willen juist meer wapens op scholen. Moet je voorstellen dat je daar als leraar voor de klas staat met een wapen in je bureaula. Te gek voor woorden.
En zou zo'n lerares dan het pistool pakken op zo'n moment? Ik denk dat ze voor die tijd al neergeschoten is.

De republikeinen zeggen dat vooral mensen psychologische problemen dit soort schietpartijen houden en vinden dat dan aangepakt moet worden. Maar gezondheidszorg bereikbaar voor iedereen zien ze dan ook weer niet zitten. Wapens zjin volgens hun niet de oorzaak van problemen.
Abortus mag niet
Maar wapens hebben mag wel
We beschermen onze kinderen jaja
Alle reacties Link kopieren Quote
Calla schreef:
25-05-2022 11:09
Abortus mag niet
Maar wapens hebben mag wel
We beschermen onze kinderen jaja
In Amerika is alleen het ongeboren kind heilig, daarna zoek je het maar uit (in ieder geval in de Republikeinse hoek).
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
25-05-2022 11:03
En zou zo'n lerares dan het pistool pakken op zo'n moment? Ik denk dat ze voor die tijd al neergeschoten is.

De republikeinen zeggen dat vooral mensen psychologische problemen dit soort schietpartijen houden en vinden dat dan aangepakt moet worden. Maar gezondheidszorg bereikbaar voor iedereen zien ze dan ook weer niet zitten. Wapens zjin volgens hun niet de oorzaak van problemen.
Nou ja, dat klopt natuurlijk ook wel ergens. Die wapens schieten niet van zelf. Maar goed; het blijft idioot daar. Een wapenverbod zal ongetwijfeld niet dé uitkomst zijn, maar iedere schietpartij die kan worden voorkomen, is er eentje natuurlijk.

Ik las ergens dat er dit jaar al 200zoveel massa-moorden zijn gepleegd in Amerika.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
25-05-2022 10:55
19 basisschoolkinderen overhoop geschoten maar nee hoor, 'we hebben het recht om wapens te dragen'. Achterlijk volk. De tijd om er iets aan te doen was twintig jaar geleden al.
Dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ja, in Nederland doen we heel moeilijk over wapens en krijgen we dit soort dingen niet 100x per jaar langs.
Maar in Amerika is de oplossing voor een gek / extremist / puber met wapens: Er zijn niet genoeg wapens! Er moeten méér wapens komen.

Nou ja, hun land, hun aanpak.

Dit is trouwens legendarisch en 100% waar, geen speld tussen te krijgen (en hilarisch):

https://www.youtube.com/watch?v=0rR9IaX ... mJefferies
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad: er wordt alweer geroepen dat de scholen beter beveiligd moeten worden.
Het is echt een kwaadaardig en achterlijk volk. Sommigen pleiten voor een "mental health check" voordat je een wapen mag aanschaffen. Als een IQ-test daarbij een eis wordt, heb je het halve probleem waarschijnlijk al opgelost. Dat geloof ik serieus.
Alle reacties Link kopieren Quote
KooktMetKnoflook schreef:
25-05-2022 13:02

Dit is trouwens legendarisch en 100% waar, geen speld tussen te krijgen (en hilarisch):

https://www.youtube.com/watch?v=0rR9IaX ... mJefferies
Geweldig filmpje!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
En wel abortus verbieden.
Maar voor kinderen is het inmiddels een roulette of ze niet doodgeschoten worden tijdens de rekenles.

'we moeten onze woning beschermen' koop gewoon een alarmsysteem. Of een groepje ganzen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zit daar zo bij mensen in het systeem, het recht op het dragen van een wapen, dat is voor ons en veel andere landen gewoon niet voor te stellen.

Die groep mensen is relatief klein maar heeft, helaas, veel macht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon op dit moment in USA. Wij rennen een jaar eerder als verwacht heel hard terug naar Nederland. Het land is echt prachtig, maar op meerdere gebieden zo ontzettend ziek en stuk, heel triest.

Net kind 1 op de bus naar school gezet en zo is kind 2 aan de beurt. Gaat vandaag niet van harte kan ik je zeggen.

Er zijn echt wel veel mensen die iets willen veranderen, ook steeds meer geluiden uit Republikeinse hoek ( in de vorm van betere check, hogere leeftijd en verbod op automatische wapens voor burgers)
Maar omdat alles alles alles hier gedaan wordt vanuit politiek zijn er automatisch grote groepen die bij alles wat Biden zegt boe roepen, hoe verstandig/slim het ook is.

Ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
25-05-2022 11:26
Nou ja, dat klopt natuurlijk ook wel ergens. Die wapens schieten niet van zelf. Maar goed; het blijft idioot daar. Een wapenverbod zal ongetwijfeld niet dé uitkomst zijn, maar iedere schietpartij die kan worden voorkomen, is er eentje natuurlijk.

Ik las ergens dat er dit jaar al 200zoveel massa-moorden zijn gepleegd in Amerika.
Waarvoor dient een wapen anders dan om iets of iemand mee dood te schieten? Ik lees her en der de vergelijking met een auto. "Ja maar met een auto kan je ook mensen doden." Wat een onzin, een auto gebruik ik om van punt A naar punt B te rijden, en de meeste mensen ook. Een wapen heeft geen andere functie dan te schieten en wat het raakt kapot te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als de USA niet oppast zijn ze een derdewereld land voordat ze het door hebben. Man man man.
Al 27 mass shootings dit jaar, en het is nog niet eens juni.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren Quote
AeonOfWinter schreef:
25-05-2022 16:20
Als de USA niet oppast zijn ze een derdewereld land voordat ze het door hebben. Man man man.
Al 27 mass shootings dit jaar, en het is nog niet eens juni.
27?! Was het maar waar! Volgens de officiële lijst 252: https://www.massshootingtracker.site/data/?year=2022
Het is zoals Jim Jefferies zegt: één zo'n klas met 19 kinderen moet toch al genoeg zijn om actie te ondernemen? Maar het gebeurt zowat wekelijks en ze doen NIETS. Bizar.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
25-05-2022 17:34
Het is zoals Jim Jefferies zegt: één zo'n klas met 19 kinderen moet toch al genoeg zijn om actie te ondernemen? Maar het gebeurt zowat wekelijks en ze doen NIETS. Bizar.
Inderdaad. Volgende week wordt er gewoon weer ergens een klas kinderen overhoop geschoten. Ik heb een vriendin in de VS met 2 kinderen. Die laat ze al niet eens meer naar school gaan want ze vindt het te onveilig. Te bizar voor woorden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wijndruifje schreef:
25-05-2022 16:20
Waarvoor dient een wapen anders dan om iets of iemand mee dood te schieten? Ik lees her en der de vergelijking met een auto. "Ja maar met een auto kan je ook mensen doden." Wat een onzin, een auto gebruik ik om van punt A naar punt B te rijden, en de meeste mensen ook. Een wapen heeft geen andere functie dan te schieten en wat het raakt kapot te maken.
Nou ja, volgens de Republikeinen dient een wapen om af te schrikken. Je moet het ongeveer zo zien:

Stel je een schoolplein voor met kindertjes die pauze hebben en gezellig aan het spelen zijn samen. Dan vindt 1 kindje een stok en begint daarmee om zich heen te slaan.
Democraten zeggen dan: Pak dat kind die stok af!
Republikeinen zeggen: Geef alle kinderen een stok! (En Trumpianen zullen misschien zeggen: geef alle witte kinderen een stok. Of wacht, geef ze er 2. Met stekels)

Het probleem is niet de stok, die groeit gewoon aan een boom. Het probleem is een door-en-door verrotte moraal. En geld. Want die stokken worden zwaar gesubsidieerd door de NRA, die zo'n beetje alle Republikeinen op de loonlijst heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Athan schreef:
25-05-2022 17:30
27?! Was het maar waar! Volgens de officiële lijst 252: https://www.massshootingtracker.site/data/?year=2022
Wow, het is nog veel erger dan ik al dacht. Het lijkt het wilde westen wel daar. :"-(
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij vinden ons politiek model in Nederland of Europa het beste maar in andere landen wordt daar anders tegenaan gekeken. Die vinden het helemáál geen goede zaak als je je erf niet kan verdedigen en die functie aan de overheid moet overlaten.

's Lands wijs 's lands eer. Ik vind ook sommige wetten idioot of onrechtvaardig maar daar is kennelijk toch een meerderheid voor. Toch willen zeer veel mensen in Amerika leven (en erheen emigreren!) en zouden voor dit land met al zijn vrijheden én narigheden willen sterven. Europa lijkt hun een gruwel.

Het gaat allemaal de kant uit van absolute controle door overheid en grote bedrijven tenslotte; zij hebben de middelen om anderen hun wil op te leggen, dus laten we nog van onze vrijheden genieten zolang het kan en die zelf verdedigen. Eens is het afgelopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren Quote
retrostar schreef:
26-05-2022 08:08
Wij vinden ons politiek model in Nederland of Europa het beste maar in andere landen wordt daar anders tegenaan gekeken. Die vinden het helemáál geen goede zaak als je je erf niet kan verdedigen en die functie aan de overheid moet overlaten.
Maar om je erf te verdedigen heb je toch geen geweer nodig? Laat staan een volautomatisch geval dat tig kogels per minuut kan afvuren? Want ook dat soort wapens zijn de in de VS makkelijk te verkrijgen.

Ik vind de VS in meerdere opzichten een erg onprettig en idioot land. Niet alleen het vrij wapenbezit dat tot vele schietpartijen en doden leidt. Maar ook de slechte (als in: heel erg dure) gezondheidszorg, dat een gek als Trump er president wordt, schietgrage politie (goh, hoe zou dat toch komen?) , racisme, ...

Ok, Nederland is ook niet perfect, maar 100x beter dan de VS, als je het mij zou vragen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven