Wat stemmen er veel mensen voor FVD, ik vind het schokkend.

19-03-2019 21:17 3283 berichten
Ook in mijn tijdlijn zie ik er behoorlijk wat voorbij komen. Ook mensen die ik hoog heb zitten. Wat heeft die Thierry Baudet wat ik niet zie? Mijn vraag is serieus. Want hoe ik hem en zijn partij ook aanvlieg, ik vind het echt een vreselijk misselijk mannetje.
Boeb schreef:
02-04-2019 12:52
Welke standpunten stroken er dan niet met zijn eigen achtergrond?
Die noem ik dus tot twee keer toe: de overtuiging van de boreale superioriteit en het idee van de homeopathische verdunning van een bevolking.
Alle reacties Link kopieren
PhoneHome schreef:
01-04-2019 10:19
Er zijn een beperkt aantal grootmachten op de wereld. USA, Rusland en China. Europa probeert daar een tegenwicht in te geven. Want wanneer er dreigingen zouden zijn, of economische consequenties, dan zou Europa voorheen nooit tijdig kunnen reageren.
Daarnaast is één Europa een plan over meerdere generaties heen. We worden een soort van United States of Europe. En net zoals je in Amerika een texaan niet kunt vergelijken met iemand uit Florida, zo kunnen wij een Italiaan niet vergeleken met een Deen.
Wat mij betreft gaan deze open grenzen nog niet ver genoeg. Laten we gewoon alle grenzen afschaffen, duidelijke wetgeving voor iedereen en kerk en staat gescheiden houden. Dat haalt alle drang naar macht weg en behandelen we onze aarde zoals hij is: voor iedereen. Want grenzen is puur iets dat we zelf bedacht hebben. En als je perse je testosteron kwijt moet, dan doe je dat lekker in je sport. Dan kun je zeggen: mijn stad, land of wat dan ook is de beste.





En? Ben je er zoveel op achteruit gegaan? Op wat voor telefoon zit je te forummen? Wat voor tv staat er in je woonkamer? Wat voor auto rij je? Wanneer was je laatste internetbestelling? Met andere woorden, je uitgavenpatroon is sinds 2001 ook veranderd. Wees eens eerlijk of het echt zoveel achteruit is gegaan.
Ja ik ben enorm achteruit gegaan. Wij geven veel minder uit omdat het niet meer kan.
Want:
Je wil antwoord op vragen nou hier komt ie
Tv. Een kleine tv van bijna 10 jaar oud
Auto. Kleine stadsauto uit 2005
En ik zit te forummen op een mini i pad van 4 jaar oud.

Situatie is verder hetzelfde. Werk nog zelfde aantal uren maar vaste lasten enorm gestegen. Huur bijna verdubbeld om van de zorgkosten maar te zwijgen .
We konden met ons inkomen jaren geleden veel en veel meer doen. Vaak uit eten, dagjes uit heerlijk. Nu is het werken en rekeningen betalen.
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
02-04-2019 12:30
Gisteren iemand hier aan tafel gehad die riep: als alle domme mensen nou het stemrecht wordt ontnomen dan hebben we dat gezeik in dit land tenminste ook niet meer.
Uh..
een klein testje vooraf, dat testje bepaalt of je stem telt.
Eenvoudige vragen:
Hoe heet de minister-president
Hoeveel zetels telt de tweede kamer
Wat zijn de Staten-Generaal

Wat mij betreft zetten we de vragen vooraf ergens online, dat wie wil ze zeker goed heeft
Alle reacties Link kopieren
. Welke standpunten stroken er dan niet met zijn eigen achtergrond?
Die noem ik dus tot twee keer toe: de overtuiging van de boreale superioriteit en het idee van de homeopathische verdunning van een bevolking.

Dat zijn geen standpunten van hem hoor.
anoniem_384354 wijzigde dit bericht op 02-04-2019 13:44
74.76% gewijzigd
Poppy_del_Rio schreef:
02-04-2019 13:01
Die noem ik dus tot twee keer toe: de overtuiging van de boreale superioriteit en het idee van de homeopathische verdunning van een bevolking.
Volgens mij bedoelt hij gewoon de westerse cultuur die nu verdund wordt door mensen uit culturen die zich totaal niet naar westerse normen en waarden willen voegen, die er hier bij lopen alsof ze zo met de teletijdmachine uit een of ander Afrikaans dorp zijn geteleporteerd.
En? Ben je er zoveel op achteruit gegaan? Op wat voor telefoon zit je te forummen? Wat voor tv staat er in je woonkamer? Wat voor auto rij je? Wanneer was je laatste internetbestelling? Met andere woorden, je uitgavenpatroon is sinds 2001 ook veranderd. Wees eens eerlijk of het echt zoveel achteruit is gegaan.

Een gemiddeld huishouden uit 2014, gecorrigeerd voor inflatie, vrijwel hetzelfde besteedbaar inkomen als een huishouden uit 1977 en laten dan niet vergeten dat het gemiddelde huishouden nu uit meerdere inkomens bestaat dus dat er in feite een flinke verslechtering aan de gang is.
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 02-04-2019 13:55
36.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
PhoneHome schreef:
01-04-2019 21:44
Ah, dus alleen de mensen die jou uitkomen die je wil je wel hebben. Voor de kut baantjes als stront scheppen, schoonmaken.

Maar wat als... De Polen die ik ken beter Nederlands spreken dan veel Nederlanders. Of anders een beter arbeidsethos hebben maar helaas zelden de mogelijkheid hebben om hun carrière vorm te geven? Of die dag in dag uit gewoon onze bollen staan te plukken in de velden? Jaar na jaar. Die gun je ook niet de voordelen van hard werken in Nederland? Nee dat moet dan liever naar de tokkies die hun biertje lopen te hijsen de hele dag voor hun voordeur?

En generaliserend gezegd: de Marokkaan die je drugs verkoopt? Moet die het land uit, of ziet hij kansen in Nederland omdat de helft aan de xtc zit en de rest aan de joints? Wie moet je daar aanpakken? De dealer of de junk?

Misbruik van regels die we hebben, mogen best harder gecontroleerd worden. Helemaal mee eens. Maar laten we dan ook beginnen met alle witte-boorden-criminaliteit. Gemeentes, overheden, banken, ze gooien allemaal geld over de balk.

Maar het feit dat een deel van de buitenlanders wel welkom is, als ze maar de juiste arbeidsethos hebben, slaat nergens op. Of je verwelkomt ze en accepteert dat er rotte peren bij zitten die je aanpakt, of je accepteert niemand en putjesschepper wordt weer een serieuze carrière optie voor je kinderen.

Als je alleen de beste van de beste wilt uit het buitenland voor tijdelijk, dan leef je pas echt in een utopie.
Wat suggereer jij nou? Ik kom net thuis van Mn werk en heb meer dan genoeg stront gezien. Altijd dat gezeik over Nederlanders die geen vies werk wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
02-04-2019 13:46
Een gemiddeld huishouden uit 2014, gecorrigeerd voor inflatie, vrijwel hetzelfde besteedbaar inkomen als een huishouden uit 1977 en laten dan niet vergeten dat het gemiddelde huishouden nu uit meerdere inkomens bestaat dus dat er in feite een flinke verslechtering aan de gang is.
Klopt. Allemaal terug te lezen, o.a. in dit rapport:

https://economie.rabobank.com/publicati ... jwel-stil/

Inhoudsopgave
Besteedbaar inkomen van huishoudens staat al bijna veertig jaar vrijwel stil
Ook na correctie voor de groei van het aantal huishoudens is de inkomensgroei mager
De vruchten van economische groei vertalen zich niet in huishoudinkomen
Een groter deel van het inkomen gaat naar de overheid
Inkomensdeel van bedrijven het hardst gegroeid
Arbeidsinkomensquote sterk gedaald sinds begin jaren tachtig
Dalende AIQ mondiale trend
Sterke inkomensdaling middenklasse in Nederland
Wat kan Nederland doen om het dalende loonaandeel tegen te gaan?
Conclusie
Voetnoten
Bibliografie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven