Wat stemmen er veel mensen voor FVD, ik vind het schokkend.

19-03-2019 21:17 3283 berichten
Ook in mijn tijdlijn zie ik er behoorlijk wat voorbij komen. Ook mensen die ik hoog heb zitten. Wat heeft die Thierry Baudet wat ik niet zie? Mijn vraag is serieus. Want hoe ik hem en zijn partij ook aanvlieg, ik vind het echt een vreselijk misselijk mannetje.
Alle reacties Link kopieren
Jest schreef:
19-03-2019 22:03
Je hebt geen idee dus.

Je hebt me te pakken 😢
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
FvD wil van alle partijen het meeste werk maken van bestuurlijke vernieuwing. D66 is hier ooit voor opgericht, maar heeft met oa het slopen van het raadgevend referendum een soort van hoogverraad gepleegd aan haar eigen uitgangspunten. Er is op dat vlak echt helemaal niets bereikt, ondanks D66 in het kabinet.

FvD lijkt mij een partij die iets kan doen tegen de kleffe en ondemocratische bestuurscultuur van Nederland. De geheimzinnige burgemeestersbenoemingen, de veel te grote invloed van een stroperig en middelmatig middenveld (klimaatakkoord!!), een parlement dat zich opstelt als lakeien van een regeerakkoord, dit zijn allemaal symptomen van een best wel groot probleem.
Wij willen:

Behoud van een goed vangnet voor degenen die dat echt nodig hebben.
Maar werken moet altijd lonen en werken moet aanzienlijk meer lonen dan een uitkering.

Sociaal vangnet is bedoeld voor hen die niet kunnen, niet voor hen die niet willen. Strenge controle op fraude.

Hervorming en versimpeling toeslagenstelsel.

Eerste 10 jaar in Nederland geen uitkering voor immigranten die werkloos zijn gebleven.

Stoppen voorrangsregeling immigranten op sociale huurwoningen in de grote steden. Deze dienen ter beschikking te worden gesteld aan docenten in het onderwijs, politieagenten, verpleegkundigen en andere mensen die onmisbaar zijn voor de publieke voorzieningen.

Wow! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
19-03-2019 21:17
Ook in mijn tijdlijn zie ik er behoorlijk wat voorbij komen. Ook mensen die ik hoog heb zitten. Wat heeft die Thierry Baudet wat ik niet zie? Mijn vraag is serieus. Want hoe ik hem en zijn partij ook aanvlieg, ik vind het echt een vreselijk misselijk mannetje.
Z'n oude kompaan weet het véél beter te brengen......
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
19-03-2019 21:50
Bindend referendum.
Gekozen burgemeester.

Om er maar 2 te noemen.
Voor een bindend referendum zal toch eerst de grondwet aangepast moeten worden. Art 81Gw om precies te zijn. Mocht het ooit zover komen dan zou ik graag willen dat iedereen dan het voltallige dossier, waar over gestemd moet worden, eerst heel goed leest om vervolgens een toets af te laten nemen of je wel de inhoud van het dossier hebt begrepen.

Dit om te voorkomen dat mensen zich laten horen middels referendum op onderbuikgevoelens of om een partij af te rekenen, terwijl het referendum over iets anders gaat.

Kortom.. Mijn mening is dat we blij mogen zijn dat er geen referendum zijn op staatsniveau.
MarkSD schreef:
19-03-2019 22:01
Dit vind ik dan weer erg grappig.

Heeft iemand ooit gevraagd om een concreet standpunt van de CDA of D66? Niemand die weet wat die nu willen.
En daarna gelachen hoe dat standpunt wegfladderde zodra de eerste uitkering van het pluche in beeld kwam?

FvD heeft prima standpunten.

https://forumvoordemocratie.nl/standpunten
Maar wat vind je dan een prima standpunt? Onderwijs naar Fins model? Afschaffen van de schenk- en erfbelasting? Een gekozen minister-president? Een referendum over de Euro? Terugdraaien visumvrijheid Oekraïners? Een normale, constructieve omgang met Rusland? Promoten Nederlandse geschiedenis en cultuur?
Alle reacties Link kopieren
Castor1975 schreef:
19-03-2019 22:06
Ik heb me altijd voorgenomen: als ik rechts wil gaan stemmen hoop ik dat ze me een goed werkend spuitje geven....

Sterkte donderdag als je wakker wordt in een wereld met een Eerste Kamer waar de VVD de grootste is daarna FVD en dan pas GROEN LINKS
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik vraag mij af hoe je tegen de standpunten van FvD kan zijn.
Wil jij geen betere overheid?
summerheat schreef:
19-03-2019 22:07
Voor een bindend referendum zal toch eerst de grondwet aangepast moeten worden. Art 81Gw om precies te zijn. Mocht het ooit zover komen dan zou ik graag willen dat iedereen dan het voltallige dossier, waar over gestemd moet worden, eerst heel goed leest om vervolgens een toets af te laten nemen of je wel de inhoud van het dossier hebt begrepen.

Dit om te voorkomen dat mensen zich laten horen middels referendum op onderbuikgevoelens of om een partij af te rekenen, terwijl het referendum over iets anders gaat.

Kortom.. Mijn mening is dat we blij mogen zijn dat er geen referendum zijn op staatsniveau.
Pffff zeg dat wel!
FvD is wat de VVD vroeger was. Daarnaast zijn ze voor goed onderwijs met kleinere klassen, meer geld naar het onderwijs (wat D66 vroeger was), strengere migratieregels (ze zijn niet anti-islam zoals Wilders), meer geld naar de zorg en een referendum (D66).

Kortom: een combinatie tussen VVD en het vroegere D66.

Ik heb net naar het verkiezingsdebat gekeken en alleen Marijnissen vond ik echt goed uit de verf komen. Rob Jetten weet niet heel veel en is vooral een Europese GL, Klaver weet net zo weinig en komt sympathieker over dan Jetten. Wilders heeft een punt als het neerkomt op de grote steden. Kuzu is een walgelijk sujet en ik word angstig van zo'n partij als DENK, Thieme blijkt maar wauwelen en het was een genante vertoning ten opzichte van Kuzu. De CU en SGP kwamen nog wel oke over, maar Buma was een drama.

En dan heb ik het nog niet eens over Rutte. Dat was een wanvertoning en ik mot 'm niet meer.

Met andere woorden: ik snap de keuze voor de FvD. Dat de voorman wat moeilijk overkomt zegt niet direct dat ze slechte ideeen hebben.

Ik heb eerder het idee dat maar weinigen die roepen dat ze echt niet snappen dat iemand FvD stemt zelf bar weinig hebben gelezen en maar wat roepen. Alsof GL en D66 zulke fantastische partijen zijn met zulke goede ideeen.

Mijn stem gaat naar Marijnissen.
MarkSD schreef:
19-03-2019 22:10
Ik vraag mij af hoe je tegen de standpunten van FvD kan zijn.
Wil jij geen betere overheid?
Daar zijn twee woorden voor: holle retoriek
Ik vind het veel schokkender dat er zoveel mensen nog in de VVD geloven.

En ja ik ben dus één van die FvD stemmers
Om de redenen die MarkSD hierboven al heeft genoemd.
hollebollegijs schreef:
19-03-2019 22:09
Sterkte donderdag als je wakker wordt in een wereld met een Eerste Kamer waar de VVD de grootste is daarna FVD en dan pas GROEN LINKS
Ja dan kan ik wel een flinke borrel gebruiken.
Jammer maar ja iedereen mag een stem uitbrengen natuurlijk.
Jest schreef:
19-03-2019 22:09
Maar wat vind je dan een prima standpunt? Onderwijs naar Fins model? Afschaffen van de schenk- en erfbelasting? Een gekozen minister-president? Een referendum over de Euro? Terugdraaien visumvrijheid Oekraïners? Een normale, constructieve omgang met Rusland? Promoten Nederlandse geschiedenis en cultuur?
Nou, dit vind ik dus prima punten.
Jest schreef:
19-03-2019 22:09
Maar wat vind je dan een prima standpunt? Onderwijs naar Fins model? Afschaffen van de schenk- en erfbelasting? Een gekozen minister-president? Een referendum over de Euro? Terugdraaien visumvrijheid Oekraïners? Een normale, constructieve omgang met Rusland? Promoten Nederlandse geschiedenis en cultuur?

Bijna alles op een paar kleine punten na (kinderbijslag, uit eigen belang haha)

Dus inderdaad: afschaffen erfbelasting (pure lijkenpikkerij), referenda over zoveel mogelijk zaken, Normalisering met Rusland (jeeee goedkoop gas en geen verzakkingen), legaliseren softdrugs, stoppen met voordringen van immigranten op woningmarkt, geen naturalisatie van migranten, vereenvoudiging ontslagrecht en belastingcirkels....
Alle reacties Link kopieren
summerheat schreef:
19-03-2019 22:07

Kortom.. Mijn mening is dat we blij mogen zijn dat er geen referendum zijn op staatsniveau.
D66 wil ook een bindend referendum
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
KleinBeertje schreef:
19-03-2019 22:12
Ik vind het veel schokkender dat er zoveel mensen nog in de VVD geloven.

En ja ik ben dus één van die FvD stemmers
Om de redenen die MarkSD hierboven al heeft genoemd.

Ik vind het nog schokkender dat mensen GL stemmen. Het is dat Klaver een fijn overkomen heeft, maar het is echt een hypocriete partij.
Jest schreef:
19-03-2019 22:12
Daar zijn twee woorden voor: holle retoriek
Haha, is zo. Maar vertel jij dan eens op welk punt je het zo oneens bent met FvD.
hollebollegijs schreef:
19-03-2019 22:14
D66 wil ook een bindend referendum
Ik denk dat die stiekem allang genezen zijn..
MarkSD schreef:
19-03-2019 22:14
Bijna alles op een paar kleine punten na (kinderbijslag, uit eigen belang haha)

Dus inderdaad: afschaffen erfbelasting (pure lijkenpikkerij), referenda over zoveel mogelijk zaken, Normalisering met Rusland (jeeee goedkoop gas en geen verzakkingen), legaliseren softdrugs, stoppen met voordringen van immigranten op woningmarkt, geen naturalisatie van migranten, vereenvoudiging ontslagrecht en belastingcirkels....

't Is dat ik na jaren D66 nu SP stem, maar ik kan me vinden in bovenstaande punten. Ik kan me eerlijk gezegd niet indenken dat iemand het hier niet mee eens is.
MarkSD schreef:
19-03-2019 22:14
Bijna alles op een paar kleine punten na (kinderbijslag, uit eigen belang haha)

Dus inderdaad: afschaffen erfbelasting (pure lijkenpikkerij), referenda over zoveel mogelijk zaken, Normalisering met Rusland (jeeee goedkoop gas en geen verzakkingen), legaliseren softdrugs, stoppen met voordringen van immigranten op woningmarkt, geen naturalisatie van migranten, vereenvoudiging ontslagrecht en belastingcirkels....
Het klinkt wat opportunistisch en egoïstisch, maar het is in ieder geval stukken inhoudelijker dan wat ik tot nu toe van @hollebollegijs heb gehoord.
anoniem_336277 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 22:21
0.31% gewijzigd
MarkSD schreef:
19-03-2019 22:15
Haha, is zo. Maar vertel jij dan eens op welk punt je het zo oneens bent met FvD.

Waarschijnlijk met het persoon Baudet als geheel. Ik geef toe: Baudet komt ook gewoon ruk over. Ik denk dat hij nog wat mediatraining nodig heeft of anders een andere lijsttrekker. Nanninga bijvoorbeeld.
summerheat schreef:
19-03-2019 22:07
Voor een bindend referendum zal toch eerst de grondwet aangepast moeten worden. Art 81Gw om precies te zijn. Mocht het ooit zover komen dan zou ik graag willen dat iedereen dan het voltallige dossier, waar over gestemd moet worden, eerst heel goed leest om vervolgens een toets af te laten nemen of je wel de inhoud van het dossier hebt begrepen.

Dit om te voorkomen dat mensen zich laten horen middels referendum op onderbuikgevoelens of om een partij af te rekenen, terwijl het referendum over iets anders gaat.

Kortom.. Mijn mening is dat we blij mogen zijn dat er geen referendum zijn op staatsniveau.

Precies de reden waarom ik ook tegen een bindend referendum ben.
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
19-03-2019 22:13

Jammer maar ja iedereen mag een stem uitbrengen natuurlijk.

Ach GL gaat ook winnen en dat vind ik weer vreselijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Maar goed, Isabellarose: wat vind jij nu daadwerkelijk van de FvD nadat je bovenstaande punten hebt gelezen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven