Wat zou jij willen aanpassen?

08-11-2018 15:20 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Positiviteitsgoeroe Emilie Ratelband noemt zich tegenwoordig "bewustzijnsverruimer".
Hij lijdt naar eigen zeggen 'ernstig onder alle praktische beperkingen waar hij als bijna-zeventigjarige tegenaan loopt'. Bedrijven willen hem namelijk niet inhuren omdat hij 69 is.

Hij voelt zich jonger dan de leeftijd in zijn paspoort en daarom pleitte hij maandag voor de rechtbank zijn gevoelsleeftijd legaal te maken, hij wil zijn leeftijd wettelijk twintig jaar terug schroeven.

Zijn verzoek vergelijkt hij met het verzoek van een transgender om zijn geslacht op het paspoort te veranderen. En hij denkt of hoopt dat hij meer aandacht zal krijgen op Tinder als hij niet hoeft te liegen over zijn leeftijd.

Op de foto lijkt hij echter helemaal geen 49 jaar is mijn mening. Ik moest wel lachen om zijn verzoek en vroeg me voor de grap af: Voelen jullie je ook jonger dan je echte leeftijd en hoeveel jaren zouden jullie willen terugschroeven of wat zou je op je paspoort willen laten aanpassen als de mogelijkheid er was?



Buitenlandse media duiken massaal op Ratelband http://a.msn.com/07/nl-nl/BBPtmQq?ocid=se
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
08-11-2018 16:30
Oh dan wil ik op papier er wel 20 jaar bij hoor. Pensioen incasseren en leuke dingen gaan doen op eigen voorwaarden ;-D

Maar dan wel met de botten en gewrichten van nu?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
ik ben eind 40, wordt meestal jonger geschat. Ik voel me ook niet perse eind 40 maar mijn klachten zorgen ervoor dat ik me regelmatig 80+ voel. Medisch gezien ben ik van binnen ook oud zoals mijn neuroloog mij zo vriendelijk vertelde laatst ;-) Ben versleten.. (familiair aanleg) Ik zou alleen maar nieuwe heupen willen. Ik mag al bijna ;-)
Hoe komt het trouwens dat er zoveel meer mensen altijd jonger worden geschat? Ik ben echt een van de weinigen voor wie dat niet geldt volgens mij.
Er worden meer mensen jonger dan ouder geschat.
NYC schreef:
08-11-2018 16:47
Hoe komt het trouwens dat er zoveel meer mensen altijd jonger worden geschat? Ik ben echt een van de weinigen voor wie dat niet geldt volgens mij.
Er worden meer mensen jonger dan ouder geschat.
Beleefdheid. Mijn opa zei altijd: nooit schatten en als je het wel doet, dan altijd tien jaar eraf trekken. Ik denk dat het daarom is.
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
08-11-2018 15:39
Waarom krijgt deze idioot, die vrouwen mishandelt, zoveel aandacht?
Precies, waarom krijgt dit walgelijke figuur nog publieke aandacht?
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
08-11-2018 16:47
Hoe komt het trouwens dat er zoveel meer mensen altijd jonger worden geschat? Ik ben echt een van de weinigen voor wie dat niet geldt volgens mij.
Er worden meer mensen jonger dan ouder geschat.
Of dat echt zo is kun je moeilijk toetsen. Veel mensen denken ook dat het bon ton is om vijf jaar van de eerste ingeving af te halen, beetje slijmen. Ik geef in ieder geval nooit meer antwoord op de vraag “Hoe oud denk je dat ik ben?” :-D. Ik schijn mensen chronisch ouder in te schatten en dat valt niet bij iedereen even goed.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Inhoudelijk vind ik het overigens ook een onzinnig verzoek. Vrij denigrerend om dit te vergelijken met transgender zijn.
Niks, ik ben op mijn 43e veel fitter dan vroeger. Het is prima zo.
Fluithaas schreef:
08-11-2018 16:30
Oh dan wil ik op papier er wel 20 jaar bij hoor. Pensioen incasseren en leuke dingen gaan doen op eigen voorwaarden ;-D
Dit!
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
08-11-2018 16:27
Ik ben de 50 gepasseerd en hier dik tevreden mee.
Ik voel mij ook niet jonger ofzo.
Ik ben alleen soms oprecht verbaasd als ik in de spiegel kijk, in mijn gedachten zie ik er nog zo uit als toen ik rond de 30 was. Dat valt elke keer weer behoorlijk tegen.
Ook zou ik nog wel weer eens in het verleden willen duiken toen de kinderen nog klein waren. Soms heb ik wel even spijt dat ik gevoelsmatig te weinig genoten heb van die tijd.
Ik wilde toen zoveel en was regelmatig gehaast. De kinderjaren zijn dus voorbij gevlogen.
Vroeger zeiden mensen weleens tegen mij: " geniet er maar van, ze zijn zo groot". Dan knikte ik wat en dacht: " het zal wel".
Nu zou ik dit jonge ouders ook willen toeschreeuwen, maar zij zullen net zo min luisteren als ik toen.

Dit heel erg!
Dat van die kinderen ook. Nooit meer zo'n kleintje, die z'n armen om je middel slaat. Dat is nu andersom o_o
Later is nu
vrouwjagersma schreef:
08-11-2018 16:48
Beleefdheid. Mijn opa zei altijd: nooit schatten en als je het wel doet, dan altijd tien jaar eraf trekken. Ik denk dat het daarom is.
Ah dat zou kunnen inderdaad. Het is dus niet per se zo dat mensen er tegenwoordig massaal heel erg jong uitzien. Het viel me in elk geval op dat mensen het zo vaak zeggen dat ze zo jong geschat worden terwijl je bijna nooit hoort dat mensen zeggen dat men er bij hen meestal 10 jaar boven zit. Of mensen bij wie dat wel gebeurt houden zich dat misschien vaker voor zich.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-11-2018 15:23
Idioot! Waarom zou hij willen werken als hij eindelijk pensioengerechtigd is?
Omdat er ook mensen zijn die hun werk wel leuk vinden? Als je zo'n heken hebt aan je werk dat je alleen maar kunt uitkijken naar de dag dat je kunt stoppen doe je echt iets vreselijk fout. Dan heb je dus een lang kutleven en dan wordt je ziek en ga je dood op je 70ste.
Fleurtje_5 schreef:
08-11-2018 16:32
Maar dan wel met de botten en gewrichten van nu?
Tuurlijk, op papier zei ik ook :-D
Ratelband wordt ook niet fysiek jonger ala hij gelijk zou krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Ratelband vindt dat hij fysiek jonger ís, dan de gemiddelde 70 jarige. Ratelband heeft het nogal hoog in z'n bol.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
09-11-2018 08:13
Ratelband vindt dat hij fysiek jonger ís, dan de gemiddelde 70 jarige. Ratelband heeft het nogal hoog in z'n bol.

Een blaaskaak van 69.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Ratelband is blij met uitspraak http://a.msn.com/07/nl-nl/BBQq6MJ?ocid=se

:geek:

Emile is blij met deze uitspraak, omdat hij allemaal aanknopingspunten ziet om in hoger beroep te gaan tegen deze uitspraak.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven