We gaan erop "vooruit" maar alles word weer duurde

18-09-2018 17:58 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Prinsjesdag kaalpluk dag.

De eerste belastingschijf gaat omhoog, zuur voor degenen die max 20.000 verdienen.

De btw op de eerste levensbehoeften gaan omhoog.
De belasting op energie gaat omhoog en ook de tarieven.
De zorgpremie stijgt flink.
De huur gaat ook omhoog.

De toeslagen stijgen dan wel maar dat is meer om de gaten te repareren.

En dit alles om het schrappen van de dividendbelasting te financierrn.


Maar toch roept die gehaktkwal van een Rutte dat we er allemaal op "vooruit" gaan. De rijken ja, die wel.

Ik ben zo klaar met dit kabinet.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Elastiekje22 schreef:
18-09-2018 18:50
Maar even een oprechte vraag aan iedereen die zo klaagt. Hebben jullie echt het gevoel dat jullie het slecht hebben? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen
Als je nou even stopt met egotrippen en om je heen kijkt met oprechte openheid, misschien hoeven we het dan niet voor je in te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
18-09-2018 18:50
Je klinkt nu net als Margareth Thatcher+ die vond dat arme mensen een karakterfout hadden :nooo:
Nee hoor geen karakterfout, wel genoeg kansen
Elastiekje22 schreef:
18-09-2018 18:50
Maar even een oprechte vraag aan iedereen die zo klaagt. Hebben jullie echt het gevoel dat jullie het slecht hebben? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen
Dit. Eensch met elastiekje. Ik ben ook oprecht benieuwd naar het 'ik heb bet zó slecht gevoel'. Kunnen jullie werkelijk dat tientjes extra in de maand zorgpremie niet betalen?
Waarom noemen ze Prinsjesdag een feestdag, erg blij werd ik er niet van.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
18-09-2018 18:52
Als je nou even stopt met egotrippen en om je heen kijkt met oprechte openheid, misschien hoeven we het dan niet voor je in te vullen.
Ik weet niet wat je bedoelt met egotrippen, maar ik kijk zeker wel om me heen. Daarom vraag ik mij af hoe het komt dat er zo geklaagd wordt
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
18-09-2018 18:52
Als je nou even stopt met egotrippen en om je heen kijkt met oprechte openheid, misschien hoeven we het dan niet voor je in te vullen.
Ik weet niet wat je bedoelt met egotrippen, maar ik kijk zeker wel om me heen. Daarom vraag ik mij af hoe het komt dat er zo geklaagd wordt
ClaireSophie schreef:
18-09-2018 18:53
Dit. Eensch met elastiekje. Ik ben ook oprecht benieuwd naar het 'ik heb bet zó slecht gevoel'. Kunnen jullie werkelijk dat tientjes extra in de maand zorgpremie niet betalen?
Niemand beweert dat niet te kunnen. Het gaat hier over de fratsen die bijna iedereen treffen, ook jou.
Cateautje schreef:
18-09-2018 18:52
Als je nou even stopt met egotrippen en om je heen kijkt met oprechte openheid, misschien hoeven we het dan niet voor je in te vullen.
Ik zie het dagelijks in mijn werk, en het is 99% foute keuzes die mensen maken. Tienermoeder die na een jaar al de tweede hummel op de wereld zetten. Meiden van 17/18 in een geweldadige relatie. Meiden die hun opleiding niet afmaken.

Keuzes, keuzes, keuzes...
Elastiekje22 schreef:
18-09-2018 18:53
Nee hoor geen karakterfout, wel genoeg kansen
Och hou toch op, evengoed veel kansen om tussen wal en 't schip te vallen. De zwervers buiten die hebben volgens jou zeker ook allemaal bewust alles laten staan behalve de fles en geen kansen gegrepen?
anoniem_210941 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 18:57
1.40% gewijzigd
ClaireSophie schreef:
18-09-2018 18:53
Dit. Eensch met elastiekje. Ik ben ook oprecht benieuwd naar het 'ik heb bet zó slecht gevoel'. Kunnen jullie werkelijk dat tientjes extra in de maand zorgpremie niet betalen?
Het is een tientje hier voor de zorgpremie, een tientje daar voor de huur, een tientje ginder voor de elektriciteit, nog een tientje voor de boodschappen, ... en mijn loon gaat toch echt niet mee omhoog in dergelijke mate.
Om over de uitkeringen maar te zwijgen.

Bovendien zijn de wachtlijsten overal gigantisch en worden alleen maar langer.

Dus néé, het gaat niet beter. Tenzij je Mark Rutte of Bill Gates heet.


(En jep, hier in België is het even erg.)
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 18:57
3.24% gewijzigd
Cateautje schreef:
18-09-2018 18:55
Niemand beweert dat niet te kunnen. Het gaat hier over de fratsen die bijna iedereen treffen, ook jou.
Dan beleef ik de fratsen tóch anders. De zorg wordt duurder en zal betaald moeten worden, dus betaal ik meer komend jaar.
Alle reacties Link kopieren
Och och, wat hebben we het toch slecht met zn allen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Elastiekje22 schreef:
18-09-2018 18:55
Ik weet niet wat je bedoelt met egotrippen, maar ik kijk zeker wel om me heen. Daarom vraag ik mij af hoe het komt dat er zo geklaagd wordt
Dat is wat ik bedoel met egotrippen.
Ik durf zomaar te gokken dat ook jij de prijs betaald die Rutte je heeft voorgelegd, maar het staat zo armoedig hier op het forum om dat eerlijk toe te geven.
ClaireSophie schreef:
18-09-2018 18:53
Dit. Eensch met elastiekje. Ik ben ook oprecht benieuwd naar het 'ik heb bet zó slecht gevoel'. Kunnen jullie werkelijk dat tientjes extra in de maand zorgpremie niet betalen?
Maar ieder jaar komt er een tientje of meer bij. En dit jaar ook al bijna 20 euro huurverhoging om mijn oren gehad (en nee, volgens de banken verdien ik niet genoeg geld om een huis te kopen, maar wat huur betreft kan het ineens blijkbaar wel). Reken daarnaast de belastingverhoging over gas en elektriciteit, btw-verhoging op boodschappen... Zoveel krijg ik er aan salaris echt niet bij, dat kan ik je wel verzekeren.

Edit: mosterd zie ik. Maar laat het wel staan...
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 19:03
5.14% gewijzigd
Elastiekje22 schreef:
18-09-2018 18:50
Maar even een oprechte vraag aan iedereen die zo klaagt. Hebben jullie echt het gevoel dat jullie het slecht hebben? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen
Waar om moet je met een oedeem buikje een mager gevuld schaaltje rijst met vliegen op je ogen hebben voor je mag vinden dat het welvaartsniveau niet verder om laag mag?

Ik vind dat het veel en veel beter kan, efficienter met name en minder overheid die van gekkigheid niet weet aan welk zinloos project ze nu weer belastinggeld moet besteden. Ook vind ik het absurd dat je hier zo extreem veel belasting moet betalen. Ik heb er niks mee van doen dat in Venezuela men ratten moet eten om dat communisme voor de nde keer niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
18-09-2018 19:00
Dat is wat ik bedoel met egotrippen.
Ik durf zomaar te gokken dat ook jij de prijs betaald die Rutte je heeft voorgelegd, maar het staat zo armoedig hier op het forum om dat eerlijk toe te geven.
Probeer eens met wat feiten te komen, i.p.v. Deze algemeenheden.
Welke prijs heeft Rutte voorgelegd?
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje22 schreef:
18-09-2018 18:50
Maar even een oprechte vraag aan iedereen die zo klaagt. Hebben jullie echt het gevoel dat jullie het slecht hebben? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen
Dat kunnen we vooralsnog best wel betalen en het Nederlandse zorgstelsel is ook niet slecht. Maar het wordt wel elk jaar meer en meer qua kosten. Straks weer de boodschappen, de zorg en energie. What’s next? Vooralsnog geen recht (meer) op toeslagen, maar ergens houdt dat ook een keer op. Plus langer doorwerken en doorgaans slechte pensioenregelingen, stijgende huurprijzen, een uitspraak van de Hoge Raad waarin staat dat men niet verplicht kan worden tot het überhaupt betalen van zorgpremie (😱! Op wie denk je dat dat uiteindelijk afgewenteld wordt!) etc. Wij werken allebei fulltime en lijden geen armoe, maar straks leef je alleen maar om te werken. Zoals het er nu naar uit ziet tot ons 70e of zo.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
18-09-2018 18:56
Och hou toch op, evengoed veel kansen om tussen wal en 't schip te vallen. De zwervers buiten die hebben volgens jou zeker ook allemaal bewust alles laten staan behalve de fles en geen kansen gegrepen?
Je hebt het nu over 0,002% van de bevolking, waarom haal je die groep erbij? En ja ook daar is het grootste percentage zelf debet aan de situatie waar de inzitten. Uitzondering daargelaten, maar dit gaat een andere regering ook niet kunnen oplossen.
koko67 schreef:
18-09-2018 19:02
Probeer eens met wat feiten te komen, i.p.v. Deze algemeenheden.
Welke prijs heeft Rutte voorgelegd?
Zie Lily en meerderen hierboven. Het tot op het bot blijven herhalen maakt het niet indrukwekkender, alleen voor hen die niet lezen natuurlijk.
Je bent in feite altijd debet aan zulke dingen, maar het is wel zo dat werkelijk iedereen maar een tegenslag verwijderd is van zo'n bestaan. Heb ik mogen ervaren.
ClaireSophie schreef:
18-09-2018 18:55
Ik zie het dagelijks in mijn werk, en het is 99% foute keuzes die mensen maken. Tienermoeder die na een jaar al de tweede hummel op de wereld zetten. Meiden van 17/18 in een geweldadige relatie. Meiden die hun opleiding niet afmaken.

Keuzes, keuzes, keuzes...
En stel dat deze meiden wel een opleiding afmaken en een baan krijgen met minimum loon, dan zitten ze nog allemachtig krap terwijl ze wel veel luiers moeten kopen :lightbulb: Koopkracht.
Ik hoop overigens uit de grond van mijn hart, Elastiek, dat jij je baan nooit kwijtspeelt en overal "te oud" wordt bevonden.
Dat je geen zwaar ziek / gehandicapt kind op de wereld zet waardoor je moet thuisblijven omdat er nu éénmaal iemand voor hem moet zorgen.
Dat je je huis niet kwijtraakt daardoor en de wachtlijst voor sociale huur 700 man lang is en je uiteraard geen recht hebt op urgentie.

Want dan zal je na een tijd dus wel tientjes mogen gaan tellen.
.laat ook maar
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 19:22
95.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
18-09-2018 19:01
Waar om moet je met een oedeem buikje een mager gevuld schaaltje rijst met vliegen op je ogen hebben voor je mag vinden dat het welvaartsniveau niet verder om laag mag?

Ik vind dat het veel en veel beter kan, efficienter met name en minder overheid die van gekkigheid niet weet aan welk zinloos project ze nu weer belastinggeld moet besteden. Ook vind ik het absurd dat je hier zo extreem veel belasting moet betalen. Ik heb er niks mee van doen dat in Venezuela men ratten moet eten om dat communisme voor de nde keer niet werkt.
Het probleem is dat 17 miljoen meningen zijn over waar de overheid wel of geen geld aan uit moet geven. Jij wil minder belasting betalen, andere willen dat mensen niet naar de voedselbank hoeven. Het moet uit de lengte of de breedte komen toch?
Alle reacties Link kopieren
Er worden in Nederland een aantal dingen duurder, maar ook een aantal dingen goedkoper. Per saldo zal het ongeveer gelijk blijven.
Ik denk dat we het met z'n allen behoorlijk goed hebben.
Ik vind dat werken moet lonen, en hoop dat mensen met een laag salaris er flink op vooruit gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven