Weer een vrouw gestalkt en vermoord

13-07-2018 10:11 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zonet hoorde ik op de radio dat de ex-vriend van de vrouw die woensdag werd vermoord gearresteerd is. Hij had al eerder vastgezeten op verdenking van stalking, en had een contact- en locatieverbod.
De vrouw had een alarmknop gekregen van de politie, en toch is het misgegaan en is ze vermoord.

Hij is natuurlijk op dit moment alleen maar verdachte, maar zij is wel vermoord.
Ik ben zo verdrietig en boos hierover.
Wat kunnen we doen om te zorgen dat dit soort moorden minder vaak gebeuren ?
https://nos.nl/artikel/2241263-ex-vrien ... achte.html
nounou
Als het kalf verdronken is dempt men de put.
Als er een slachtoffer is gevallen wordt pas de dader ingerekend waarvan al bekend was dat 'ie maf eng grensoverschrijdend gedrag vertoonde. En dat terwijl stalken sowieso een afwijking te noemen is.

Stalken is gestoord gedrag, waarom zo'n persoon niet verplicht op laten nemen in een psychiatrische opvang ook al was hij zo lief voor de buitenwereld. Vaak zijn het mensen die niet tegen afwijzing kunnen en dan rondom een woning gaan lopen etteren en/of het slachtoffer bedreigen. Kortom, psychisch niet lekker in hun hoofd.

Zelf ben ik jaren geleden drie jaar lang slachtoffer geweest van stalking door mijn ex, op een gegeven moment kwam er een straatverbod maar nadat mijn ex zich een tijdje lang rustig had gehouden ging hij in verweer en werd het straatverbod weer ingetrokken. Ik heb het zekere voor het onzekere gekozen en ben verhuisd, heel ver weg en dat hielp.

Dat was twintig jaar geleden. 'k Lees dat als je gestalkt wordt nu een alarmknop krijgt, jammer dat zelfs zoiets niet altijd helpt en hulp te laat kan komen.

Ontzettende trieste afloop voor deze jonge vrouw en haar nabestaanden. Voor hen veel sterkte toegewenst.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
13-07-2018 11:17
Sorry maar je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Een stalker hoeft zich helemaal niet tijdens de relatie al vreemd te gedragen, dat komt pas nadat je het hebt uitgemaakt. Het is de afwijzing die ze niet kunnen verkroppen.
Een normaal persoon kan dat handlen, alleen iemand met een afwijking en zeeën van tijd vindt stalken boeiend om te doen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
13-07-2018 11:12
Ja, maar dan leef je nog wel. En men hoeft er niet achter te komen.

Mijn nicht had ook zo'n vent, kinderen samen, na jaren gescheiden, hij bleef haar lastig vallen, ook op werk. Haar werk had er geen zin in steeds die problematiek, dus stond zij op straat.

Uiteindelijk is de stalker dus wel aangepakt door familie. Dit was niet in Nederland trouwens. Maar je kunt niet rekenen voor je leven op de overheid. Ik zou liever strafbaar zijn dan dood met als tekst op grafsteen 'hier ligt Strikje, ze hield zich aan de wet'.

Ik kan je heel goed volgen maar vraag me wel af of iemand die niet gevoelig is voor politie-ingrijpen (hij is gearresteerd geweest) wél gevoelig is voor privé-intimidatie.
Voor mezelf ben ik ook wel voorstandster van liever-veroordeeld-dan-verkracht-of-vermoord.

In delen van de wereld waar eigenrichting, het zelf regelen via familie, gebruikelijker is komen dit soort moorden dacht ik niet minder voor.
nounou
zazamaenade schreef:
13-07-2018 11:22
Ik kan je heel goed volgen maar vraag me wel af of iemand die niet gevoelig is voor politie-ingrijpen (hij is gearresteerd geweest) wél gevoelig is voor privé-intimidatie.
Voor mezelf ben ik ook wel voorstandster van liever-veroordeeld-dan-verkracht-of-vermoord.

In delen van de wereld waar eigenrichting, het zelf regelen via familie, gebruikelijker is komen dit soort moorden dacht ik niet minder voor.
Nou, als je iemand z'n poten breekt wordt het fysiek al gewoon lastiger. Maar goed. Ik vind een verlicht systeem ook beter, maar dat kan enkel werken als iedereen een tandeloze tijger is. Voor die personen die dat niet zijn, en de wet te soft, is daar een niche waar in eigenrichting prima kan voldoen. Ik vind het mijn god given right om mijn leven te verdedigen. Daar doet geen wet iets aan af.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
13-07-2018 10:19
Het is best simpel: geen relatie aangaan met dit soort mannen.


Veel te veel vrouwen gaan voor de foute man, want oh zo spannend!
En op een gewone man worden we niet verliefd.

relaties/advies-nodig/list_messages/415757
Alsof iemand op zijn voorhoofd heeft getatoeëerd dat hij je ooit gaat vermoorden mocht je bij hem weg gaan. Is het niet zo dat mensen kunnen veranderen? Legio vrouwen hier op het forum die willen scheiden zijn ineens getrouwd met een narcist. Neem aan dat dit geleidelijk gaat en dat je niet zo dom bent in het huwelijk te gaan treden en kinderen met hem te verwekken als het een narcist is?

Ik denk dat toen zij doorhad dat zij een relatie had met 'dit soort man' zij de relatie heeft beëindigd en dit dus met de dood heeft moeten bekopen. Volgens mij kun je voor dit soort mensen niet wegrennen. Als ze hun zinnen op je hebben gezet ben je de sjaak. Of het met alleen oogcontact of een relatie aangaan was, maakt volgens mij niets uit.
https://www.misdaadjournalist.nl/2018/0 ... en-pttser/
nog wat interessante feitjes
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
13-07-2018 11:20
Een normaal persoon kan dat handlen, alleen iemand met een afwijking en zeeën van tijd vindt stalken boeiend om te doen.

Ja dat is wel zo. Als je dat tijdens de relatie niet opmerkt, is het eigenlijk je eigen schuld als je vermoord wordt.
Such fun!1
Ik denk dat het goed is om heel veel voorlichting te geven over het soort relaties waarin deze vrouwen belanden met een voor de buitenwereld oh zo aardige man.

Dan kunnen deze vrouwen al bij de eerste paar red flags de benen nemen en komen ze niet in een jarenlange nare relatie met een stalk of een anderszin nare beëindiging ervan.

Dit is geen victim blaming van mij, maar een mogelijk stukje preventie van dit soort dramatische toestanden.

Hoe deze stalkers tot een halt geroepen kunnen worden weet ik niet, want de omgeving was op de hoogte van zijn gedrag en er was al een contactverbod.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
13-07-2018 11:34
https://www.misdaadjournalist.nl/2018/0 ... en-pttser/
nog wat interessante feitjes

Wat een ellende allemaal. Ik weet nooit zo hoe serieus ik dit soort sites moet nemen, want ze kunnen ook verdachtmakingen de wereld in slingeren die gebaseerd zijn op halve waarheden.
Zo is er de laatste tijd in India een golf aan 'lynchings' van onschuldigen door sociale media-ophitsing.
nounou
iris1969 schreef:
13-07-2018 11:42
Ik denk dat het goed is om heel veel voorlichting te geven over het soort relaties waarin deze vrouwen belanden met een voor de buitenwereld oh zo aardige man.

Dan kunnen deze vrouwen al bij de eerste paar red flags de benen nemen en komen ze niet in een jarenlange nare relatie met een stalk of een anderszin nare beëindiging ervan.

Dit is geen victim blaming van mij, maar een mogelijk stukje preventie van dit soort dramatische toestanden.

Hoe deze stalkers tot een halt geroepen kunnen worden weet ik niet, want de omgeving was op de hoogte van zijn gedrag en er was al een contactverbod.
Het vervelende is dat je niet altijd een relatie hoeft te hebben gehad met een stalker, het kan je klusjesman zijn geweest die gevoelens voor je heeft ontwikkeld, of zelfs iemand die jou nooit zo was opgevallen maar jij hem duidelijk wel. Maar in de meeste gevallen zijn het wel ex-partners en ook al neem je vlug de benen na een aantal red flags, dan nog kunnen ze je gaan lastigvallen. Er staat geen tijdslimiet op van hoe lang de relatie heeft geduurd. Ook duidelijk grenzen aangeven werkt niet. Ik ben ervan overtuigd dat stalkers de een of andere persoonlijkheidsstoornis hebben. Ik zou het nog niet in mijn hoofd halen om door de straat te gaan van iemand waarbij ik een blauwtje heb gelopen, laat staan in de tuin gaan en naar binnen koekeloeren etc.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
13-07-2018 11:41
Ja dat is wel zo. Als je dat tijdens de relatie niet opmerkt, is het eigenlijk je eigen schuld als je vermoord wordt.
Jij overdrijft een beetje maar je moet uiteraard altijd proberen om problemen vóór te zijn. Als je jezelf toestaat om heel erg onassertief en verlegen te zijn dan loop je een grotere kans om een doelwit te worden. Ik wil helemaal niet zeggen dat assertieve mensen die hun mondje klaar hebben nooit doelwit kunnen worden. Er zijn tal van beroemdheden die stalkers hebben. Soms fans, soms collega's.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
13-07-2018 11:42
Hoe deze stalkers tot een halt geroepen kunnen worden weet ik niet, want de omgeving was op de hoogte van zijn gedrag en er was al een contactverbod.
Wapenvergunning voor vrouwen, ter zelfverdediging. Hoeft geen pistool te zijn maar kan ook een taser zijn oid.
Of strafvermindering, voor vrienden en familie die voor gestalkte opkomen, zeker als er al een dossier bij de politie ligt met bewijs van hetgeen stalker aan het doen was. Ik zou best een dagje in de cel willen als ik daarmee een waarschuwing kon uitdragen naar stalker. Net als dat stalker, maar drie dagen! vast zat.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
13-07-2018 11:42
Ik denk dat het goed is om heel veel voorlichting te geven over het soort relaties waarin deze vrouwen belanden met een voor de buitenwereld oh zo aardige man.

Dan kunnen deze vrouwen al bij de eerste paar red flags de benen nemen en komen ze niet in een jarenlange nare relatie met een stalk of een anderszin nare beëindiging ervan.

Dit is geen victim blaming van mij, maar een mogelijk stukje preventie van dit soort dramatische toestanden.

Hoe deze stalkers tot een halt geroepen kunnen worden weet ik niet, want de omgeving was op de hoogte van zijn gedrag en er was al een contactverbod.
Stalkers zijn vaak net zo “oh zo aardig” voor hun partner binnen de relatie als dat zij dat naar de buitenwereld zijn. Het probleem ontstaat pas bij afwijzing, dan slaan de stoppen door. Soms al voordat het überhaupt ooit tot een relatie was gekomen, maar meestal pas nadat de relatie spaak loopt. De rode vlaggen gaan dus pas wapperen als het te laat is.
Bobby-Pin schreef:
13-07-2018 11:50
Het vervelende is dat je niet altijd een relatie hoeft te hebben gehad met een stalker, het kan je klusjesman zijn geweest die gevoelens voor je heeft ontwikkeld, of zelfs iemand die jou nooit zo was opgevallen maar jij hem duidelijk wel. Maar in de meeste gevallen zijn het wel ex-partners en ook al neem je vlug de benen na een aantal red flags, dan nog kunnen ze je gaan lastigvallen. Er staat geen tijdslimiet op van hoe lang de relatie heeft geduurd. Ook duidelijk grenzen aangeven werkt niet. Ik ben ervan overtuigd dat stalkers de een of andere persoonlijkheidsstoornis hebben. Ik zou het nog niet in mijn hoofd halen om door de straat te gaan van iemand waarbij ik een blauwtje heb gelopen, laat staan in de tuin gaan en naar binnen koekeloeren etc.
Eens, ik las dat er 2 soorten stalkers zijn: de ex-partners en een obsessieve "fan".

Bij de ex-partner kun je nog enigszins preventief zijn dmv het onmiddelijk reageren op de red flags, maar bij de obsessieve "fan" ben je gewoon de klos.

En ik denk inderdaad ook dat het hier gaat om persoonlijkheidsstoornissen, vooral cluster B.

Deze zijn nog veel te onbekend en worden ook vaak ronduit ontkend, maar ze bestaan wel degelijk.

Daar moet dus imo veel meer voorlichting over komen.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 18:33
0.11% gewijzigd
Nummer*Zoveel schreef:
13-07-2018 11:54
Stalkers zijn vaak net zo “oh zo aardig” voor hun partner binnen de relatie als dat zij dat naar de buitenwereld zijn. Het probleem ontstaat pas bij afwijzing, dan slaan de stoppen door. Soms al voordat het überhaupt ooit tot een relatie was gekomen, maar meestal pas nadat de relatie spaak loopt. De rode vlaggen gaan dus pas wapperen als het te laat is.
Dat zeker, die types heb je ook, maar als je bijvoorbeeld alle rare mannen neemt waar hier in het forum een topic over geopend worden is de kans dat deze mannen gaan stalken na een afwijzing groter dan dat een volstrekt emotioneel evenwichtig mens dat gaat doen.

(vrouwen stalken ook, dus het is m/v wat mij betreft)
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
13-07-2018 11:58
Eens, ik las dat er 2 soorten stalkers zijn: de ex-partners en een obsessieve "fan".

Bij de ex-partner kun je nog enigszins preventief zijn dmv het onmiddelijk reageren op de red flags, maar bij de obsessieve "fan" ben je gewoon de klos.

En ik denk inderdaad ook dat het hier gaat om persoonlijkheidsstoornissen, vooral cluser B.

Deze zijn nog veel te onbekend en worden ook vaak ronduit ontkend, maar ze bestaan wel degelijk.

Daar moet dus imo veel meer voorlichting over komen.

Doe nou niet joh, Iris, dat strooien met dit soort termen. Dat voegt toch niets toe en veroorzaakt alleen maar ergernis.
nounou
zazamaenade schreef:
13-07-2018 12:03
Doe nou niet joh, Iris, dat strooien met dit soort termen. Dat voegt toch niets toe en veroorzaakt alleen maar ergernis.
Het was niet als ergenisbron bedoeld en ik was ook niet van plan om er verder op door te gaan. Het was gewoon een opmerking.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
13-07-2018 12:02
Dat zeker, die types heb je ook, maar als je bijvoorbeeld alle rare mannen neemt waar hier in het forum een topic over geopend worden is de kans dat deze mannen gaan stalken na een afwijzing groter dan dat een volstrekt emotioneel evenwichtig mens dat gaat doen.

(vrouwen stalken ook, dus het is m/v wat mij betreft)
Een normaal mens heeft daar geen tijd voor en ook niet genoeg interesse. Een psychisch normale vrouw kan misschien wel na een afwijzing een paar keer langs zijn huis gaan, maar al gauw denkt ze: daar win ik hem niet mee terug. Het is over. Ik moet daar doorheen.

Het lijkt mij persoonlijk ook niks aan om iemand bij je te willen houden die niet meer bij je wil zijn.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
13-07-2018 12:02
Dat zeker, die types heb je ook, maar als je bijvoorbeeld alle rare mannen neemt waar hier in het forum een topic over geopend worden is de kans dat deze mannen gaan stalken na een afwijzing groter dan dat een volstrekt emotioneel evenwichtig mens dat gaat doen.

(vrouwen stalken ook, dus het is m/v wat mij betreft)

Wat ik me afvraag : is hier onderzoek naar gedaan ? Het is een conclusie die voor de hand liggend is maar stalking lijkt me toch echt iets anders dan als man ontevreden zijn in je relatie (al of niet omdat er geen seks meer is) en dat op een nare of dreigende manier uiten.
'Rare mannen' vind ik overigens wel een héél brede term :)

En inderdaad, vrouwen stalken ook, en zijn soms erg hardnekkig (ik kan me die vrouw herinneren die jarenlang Harry Sacksioni stalkte).
Hun stalkingsslachtoffer vermoorden doen ze geloof ik niet vaak.
nounou
tv-icoon schreef:
13-07-2018 12:11
Een normaal mens heeft daar geen tijd voor en ook niet genoeg interesse. Een psychisch normale vrouw kan misschien wel na een afwijzing een paar keer langs zijn huis gaan, maar al gauw denkt ze: daar win ik hem niet mee terug. Het is over. Ik moet daar doorheen.

Het lijkt mij persoonlijk ook niks aan om iemand bij je te willen houden die niet meer bij je wil zijn.
Precies, er zit dan toch een flinke steek bij je los om dat wel te doen.
Een normaal mens behoudt een gezond gevoel van gêne om iemand niet lastig te gaan vallen na afwijzing ( of kritiek, want zo eentje ken ik ook nog ).
zazamaenade schreef:
13-07-2018 12:14
Wat ik me afvraag : is hier onderzoek naar gedaan ? Het is een conclusie die voor de hand liggend is maar stalking lijkt me toch echt iets anders dan als man ontevreden zijn in je relatie (al of niet omdat er geen seks meer is) en dat op een nare of dreigende manier uiten.
'Rare mannen' vind ik overigens wel een héél brede term :)

En inderdaad, vrouwen stalken ook, en zijn soms erg hardnekkig (ik kan me die vrouw herinneren die jarenlang Harry Sacksioni stalkte).
Hun stalkingsslachtoffer vermoorden doen ze geloof ik niet vaak.
Ik kan je bronnen geven, maar ik heb geen zin een ban :-D

En rare mannen is uiteraard een eufemisme. Ik ben zoekende tussen het delen van mijn kennis en het belanden in een zinloze discussie met geïrriteerde medeforummers.
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
13-07-2018 11:51
Jij overdrijft een beetje maar je moet uiteraard altijd proberen om problemen vóór te zijn. Als je jezelf toestaat om heel erg onassertief en verlegen te zijn dan loop je een grotere kans om een doelwit te worden. Ik wil helemaal niet zeggen dat assertieve mensen die hun mondje klaar hebben nooit doelwit kunnen worden. Er zijn tal van beroemdheden die stalkers hebben. Soms fans, soms collega's.

En wat wil je hiermee zeggen dan? Deze vrouw kapte juist de relatie wél af.
Such fun!1
Wat is er mis mee om cluster B te benoemen, ik denk dat dat aardig in de buurt komt.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
13-07-2018 12:15
Een normaal mens behoudt een gezond gevoel van gêne om iemand niet lastig te gaan vallen na afwijzing ( of kritiek, want zo eentje ken ik ook nog ).

Dit vind ik behoorlijk de kern raken. Met als vervolgvraag : hoe kan het dat mensen die gêne kwijtraken, of hadden ze die al niet ?
Escalatie naar obsessiever gestalk en iemand vermoorden is denk ik een ander verhaal.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven