Weer een vrouw gestalkt en vermoord

13-07-2018 10:11 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zonet hoorde ik op de radio dat de ex-vriend van de vrouw die woensdag werd vermoord gearresteerd is. Hij had al eerder vastgezeten op verdenking van stalking, en had een contact- en locatieverbod.
De vrouw had een alarmknop gekregen van de politie, en toch is het misgegaan en is ze vermoord.

Hij is natuurlijk op dit moment alleen maar verdachte, maar zij is wel vermoord.
Ik ben zo verdrietig en boos hierover.
Wat kunnen we doen om te zorgen dat dit soort moorden minder vaak gebeuren ?
https://nos.nl/artikel/2241263-ex-vrien ... achte.html
nounou
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar zal de overheid wel met de uitslag van het onderzoekje komen. Waarin staat dat niemand verantwoordelijk is. En dat zo'n moord niet was te voorkomen.
Er zal dus niks veranderen in Nederland. Op naar het volgende slachtoffer.

Het boeit onze "volksvertegenwoordigers" gewoon niet vrees ik

Ze blijven immers maar bezuinigen op politie en gevangenissen. Het OM functioneert slecht. Boeit ook niemand schijnbaar.

De dader zal een mild strafje krijgen en zeg eind 2019 weer vrij rondlopen?

Laura is dus ook nog eens voor niets gestorven. Zeer wrang.
Alle reacties Link kopieren
Quattro, in het artikel van het Brabants Dagblad gaat het over straffen van 10 jaar met TBS, 11 jaar en 20 jaar.
Ben je nu niet erg cynisch ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
iris1996 ik vond je allemaal heel wijs en dacht dat jij wel een vrouw was met statuur maar als jij cluusterb voruwen as kindermoordenaars ziet wil ik wel evne jou terugfluiten! ineens vind ik jou niet meer wijs
niet waar
Alle reacties Link kopieren
en len12345 weet ook wel waar ze dr doop kan halen blijkbaar dus dat is ook stom geluk
niet waar
Alle reacties Link kopieren
en gelul ook met je protiers die je in de ogen kijken, dan weet je wel waar je bent
niet waar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit een keer van dichtbij mee moeten maken. Gelukkig is het wel goed afgelopen. Maar alleen omdat de persoon in kwestie drastische stappen heeft genomen om zichzelf en haar kind veiligheid te bieden. Kind zat zelf ook onder de blauwe plekken.

Rechter gaf hem een straatverbod en ze had ook direct contact als er iets niet pluis was. Maar zij wist ook wel dat het niets uit zou maken. Zij heeft uiteindelijk heel besloten om onder te duiken via een blijf van mijn lijf huis op een geheim adres. En heeft jarenlang op een kamertje gewoond daar totdat ze uiteindelijk een geheim adres kreeg aan de andere kant van het land. Al haar gegevens waren ook geheim en naam veranderd.

Hij heeft uiteindelijk een tijd gezeten. Ik heb daar aan meegeholpen doormiddel van bewijs materiaal en een getuige verklaring. Dat vond ik doodeng. Want je naam wordt natuurlijk vrijgegeven wanneer je dat doet. En hij wist dus dat ik de sleutel was vanwege foto's en ander bewijsmateriaal. Ik ben toen zelf ook verhuisd. Ik woon al heel lang in het buitenland, maar wanneer ik op bezoek ben, vermijd ik die plaats compleet. Ik ben nog steeds trots op mezelf dat ik juist heb gehandeld. Maar wat een rotgevoel, wanneer je weet dat iemand je dood wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Snowkitty schreef:
13-07-2018 18:24
Het nare van stalking is dat je nooit weet wanneer het nou echt afgelopen is.
Doet me denken aan het programma Gestalkt!. Het slachtoffer moet lang wachten, veel langer dan de tussenpozen die er kunnen zijn tussen momenten van gestalkt worden. Op een gegeven moment wacht hij/zij zó lang dat het nu echt gestopt is. Ik kan mij ook voorstellen dat de angst tergend langzaam afneemt tijden de lange periode van niet gestalkt worden.
World of Warcraft: Legion
Rakinova schreef:
14-07-2018 02:38
iris1996 ik vond je allemaal heel wijs en dacht dat jij wel een vrouw was met statuur maar als jij cluster b vrouwen als kindermoordenaars ziet wil ik wel even jou terugfluiten! ineens vind ik jou niet meer wijs
Ik schreef dat (stalkende) cluster B vrouwen hun ex-partner niet snel zullen vermoorden en als cluster B vrouwen al moorden dan zijn het helaas meestal hun kinderen ipv hun ex. Er staat dus niet dat alle cluster B vrouwen kindermoordenaars zijn.

In de kranten zijn er helaas genoeg voorbeelden te lezen van dergelijk vrouwen die hun kinderen hebben vermoord en het zal mij bijvoorbeeld niet verbazen als de moeder van Sharleyne een serieuze persoonlijkheidsstoornis heeft.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
13-07-2018 10:12
Haar bewapenen.

voor de rest kun je niets anders doen, want je kunt niet iemand op pakken voor iets wat hij nog niet heeft gedaan.
In de VS waar die vrouwen wel de mogelijkheid hebben een wapen te bezitten gebeuren dit soort zaken ook.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
13-07-2018 22:12


De dader zal een mild strafje krijgen en zeg eind 2019 weer vrij rondlopen?

Laura is dus ook nog eens voor niets gestorven. Zeer wrang.
Kletskoek, je reinste gezwam

Nederland is een van de weinige landen waar levenslang nog levenslang is.
De straffen zijn niet mild in vergelijking met andere westerse landen, oke de VS uitgezonderd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quattro35 schreef:
13-07-2018 22:12
Volgend jaar zal de overheid wel met de uitslag van het onderzoekje komen. Waarin staat dat niemand verantwoordelijk is. En dat zo'n moord niet was te voorkomen.
Er zal dus niks veranderen in Nederland. Op naar het volgende slachtoffer.

Het boeit onze "volksvertegenwoordigers" gewoon niet vrees ik

Ze blijven immers maar bezuinigen op politie en gevangenissen. Het OM functioneert slecht. Boeit ook niemand schijnbaar.

De dader zal een mild strafje krijgen en zeg eind 2019 weer vrij rondlopen?

Laura is dus ook nog eens voor niets gestorven. Zeer wrang.
Wat een populistisch geblaat over de rug van deze vermoorde vrouw heen.
Poppy_del_Rio schreef:
14-07-2018 11:34
Wat een populistisch geblaat over de rug van deze vermoorde vrouw heen.

Nou zeg dat wel
hollebollegijs schreef:
14-07-2018 11:09
In de VS waar die vrouwen wel de mogelijkheid hebben een wapen te bezitten gebeuren dit soort zaken ook.
Die hebben iig een fighting chance. Sowieso geen argument voor maar als sitting duck te wachten tot je stalker je komt vermoorden.
hollebollegijs schreef:
14-07-2018 11:11
Kletskoek, je reinste gezwam

Nederland is een van de weinige landen waar levenslang nog levenslang is.
De straffen zijn niet mild in vergelijking met andere westerse landen, oke de VS uitgezonderd.


Klopt, maar die straffen moeten dan wel worden opgelegd en dat gebeurt maar zeer zelden (uiteraard)
Zijn wel lijstjes van te vinden.

Inmiddels is er een adviescollege dat na 25 jaar beoordeelt of een gedetineerde kan terugkeren in de maatschappij, je zou dus kunnen stellen dat Nederland geen 'echte' levenslang meer kent. In naam wellicht maar in uitvoering twijfelachtig.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
14-07-2018 11:58
Die hebben iig een fighting chance. Sowieso geen argument voor maar als sitting duck te wachten tot je stalker je komt vermoorden.

En dan bewapen je Nederlandse vrouwen, met die wapens worden vervolgens echtelijke ruzies beslecht, kinderen schieten elkaar er mee dood (per ongeluk) zoons nemen ze mee naar school om een ruzie mee te beslechten, ongelukken met pistolen die per ongeluk afgaan.
Allemaal dingen uit de praktijk in de Vs


Kortom populistische onzin.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Zal er wel weer afkomen met 2 jaartjes cel en een taakstrafje :(
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
16-07-2018 23:16
En dan bewapen je Nederlandse vrouwen, met die wapens worden vervolgens echtelijke ruzies beslecht, kinderen schieten elkaar er mee dood (per ongeluk) zoons nemen ze mee naar school om een ruzie mee te beslechten, ongelukken met pistolen die per ongeluk afgaan.
Allemaal dingen uit de praktijk in de Vs


Kortom populistische onzin.
Eens. Het getuigt niet van realiteitszin om te denken dat je veiliger bent door een wapen te hebben, laat staan dat de wereld er veiliger door wordt.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
hollebollegijs schreef:
16-07-2018 23:16
En dan bewapen je Nederlandse vrouwen, met die wapens worden vervolgens echtelijke ruzies beslecht, kinderen schieten elkaar er mee dood (per ongeluk) zoons nemen ze mee naar school om een ruzie mee te beslechten, ongelukken met pistolen die per ongeluk afgaan.
Allemaal dingen uit de praktijk in de Vs


Kortom populistische onzin.
Nee lekker argument weer, zonder te kijken naar de echte data. Dat is pas populistische onzin.

Nare discussie techniek van jou.
hollebollegijs schreef:
16-07-2018 23:16
En dan bewapen je Nederlandse vrouwen, met die wapens worden vervolgens echtelijke ruzies beslecht, kinderen schieten elkaar er mee dood (per ongeluk) zoons nemen ze mee naar school om een ruzie mee te beslechten, ongelukken met pistolen die per ongeluk afgaan.
Allemaal dingen uit de praktijk in de Vs


Kortom populistische onzin.

Beetje vreemd en populistisch om de VS op deze manier met Nederland te vergelijken.
Niet dat ik voor bewapening ben. Maar dit is bijzonder kort door de bocht.
Hetvrijewoord schreef:
17-07-2018 07:53
Beetje vreemd en populistisch om de VS op deze manier met Nederland te vergelijken.
Niet dat ik voor bewapening ben. Maar dit is bijzonder kort door de bocht.
Toch zit er wel een kern van waarheid in, want de VS kent dit probleem en buurland Canada niet, want die hebben geen vrije wapenhandel.

We doen de VS nu al op vele fronten na, maar ik hoop dus niet op dit front.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
13-07-2018 19:16
Misschien heb ik helemaal geen zin in zulke vage tenten, vind ik niet gezellig! En ik kan je verzekeren dat je je niet in moet laten met zulke mensen, dat zijn de types die hun exen stalken als ze een schop onder hun ego krijgen..
Dat laatste dus. Ik ben heel erg tegen eigenrichting, maar voor een gevaarlijke stalker maak ik een uitzondering. Alleen: ik heb dat soort types niet in mijn vriendenkring of familie. Ik ' ken' er wel een paar, van vroeger uit het uitgaansleven.
Type potige portier. En die zie ik nog wel eens lopen. Maar daar wil helemaal niks mee te maken hebben of krijgen. Dat zijn ook gestoorde types, straks keren ze zich om een of andere reden tegen jou en zit je opeens in een Van God Los scenario.

Ik vind het enkelband idee zo gek nog niet. Je zou het kunnen koppelen aan een ontvanger bij de gestalkte zodat je een seintje krijgt als hij in de buurt komt. Niet helemaal waterdicht, hij kan de enkelband doorknippen of zagen en dan krijgt de politie alarm maar de vraag is of dat op tijd is. Toch zou het de gestalkte wel wat rust geven denk ik. Je zou ook het recht moeten hebben om pepperspray of een taser te dragen, maar ik zou denk ik te bang zijn om dat te gebruiken.

Ik las in de reactie op het stuk met de details trouwens dat bekenden van de dader zijn doordraaien ook wijten aan overmatig drugsgebruik.
.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
17-07-2018 00:19
Nee lekker argument weer, zonder te kijken naar de echte data. Dat is pas populistische onzin.

Nare discussie techniek van jou.
Kom maar met die data dan.
Hoeveel vrouwen redden zichzelf het leven door een wapen te dragen en hoeveel ongelukken gebeuren er met wapens.
En denk eens mee, vrouw krijgt een wapenvergunning maar die is dan ook binnen het bereik van de - misschien wel compleet gestoorde - echtgenoot.

Dit zijn gewoon praktijk gevallen uit de VS waar negatief publiceren over vrij wapenbezit nagenoeg onmogelijk is door wetgeving maar er is wel wat aan cijfers

Dit is wat daar aan wapens wordt gestolen
Afbeelding

Hier wat cijfers over ongelukken met wapens waarbij kinderen in het spel zijn
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/05/02/fl ... 14-a751400

Verdiep je eerst eens in de voor en nadelen voor je populistisch schrijft.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven