Werd Wilders op bevel van Opstelten vervolgd?

09-06-2019 19:57 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Ik nam het eerst met een korrel zout, dit soort dingen gebeuren niet in Nederland en die verklaring van die ambtenaar is vast een man met persoonlijke rancune tegen Ivo Opstelten.

Verder hoe betrouwbaar is een verklaring na 8 jaar (in mijn ogen niet dus)

Afbeelding

Maar goed, aan de andere kant het blijft VVD de club van bonnetjes, Datsja Zijlstra en belangenverstrengeling Jos van Rey

Ik zal als eerste mijn mening geven.

Een een parlementaire enquête zoals Wilders wil (net op het journaal) vind ik een te zwaar middel maar ik denk een prima klus voor de rijksrecherche en het proces stilleggen tot er duidelijkheid is of er sprake was van ( verboden ) politieke beïnvloeding.

Wat is jullie - gewaardeerde - mening in deze zaak?

Mijn voorkeur gaat uit naar:

Totaal aantal stemmen: 36

Een parlementaire enquête (61%)
Onderzoek rijksrecherche (22%)
Niets, tegen Wilders is alles geoorloofd (8%)
Eerst de verklaring van Opstelten afwachten (6%)
Anders en dat leg ik uit in de draad (3%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
10-06-2019 11:11
Vreselijk irritant die rechtstaat. Moet snel een einde aan komen toch? Al die rechters die nadenken, en advocaten die de wet gebruiken. Brrr... (totdat jij zelf het een keer nodig hebt waarschijnlijk)
Je leest slecht, ik pleit juist voor de rechtstaat.
Het is goed dat mensen niet op een getuigenverklaring veroordeeld kunnen worden.

Maar goed, lezen is ook een kunst ;)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Interessant:

https://www.rtlnieuws.nl/columns/column ... aus-knoops
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Justitie hoort niet bij de VVD.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Al zal hiervan 10% waar zijn, dan is dit al een ernstige zaak.
Alle reacties Link kopieren
elmoni schreef:
12-06-2019 14:07
Al zal hiervan 10% waar zijn, dan is dit al een ernstige zaak.
Inderdaad dan is het een zeer ernstige zaak en iets zegt mij dat het waar is.
De onderste steen moet boven in deze zaak.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
10-06-2019 11:33
Het systeem van benoemingen voor het leven van rechters zou wat mij betreft afgeschaft moeten worden. Eigenlijk zou ons hele strafstelsel eens goed tegen het licht moeten worden gehouden, want het is voor verbetering vatbaar. Het gaat niet goed als drugssyndicaten aangeven dat zij voor vestiging in Nederland kiezen, omdat onze straffen voor drugsdelicten zo laag zijn. Daarnaast zou in ons rechtssysteem de aandacht meer bij de slachtoffers moeten liggen dan bij de daders. Op dat gebied gaat er namelijk ook het een en ander mis.

Rechters die tegen alle adviezen van deskundigen in gevaarlijke figuren los laten op de maatschappij komen daar straffeloos mee weg. Ook het hele circus rond Volkert vd G. laat zien dat rechters eigengereid hun eigen koers varen. (Al zou daar natuurlijk ook meer aan de hand kunnen zijn.)
De zaak Volkert is inderdaad ook eeeh heel bijzonder.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
12-06-2019 18:37
Inderdaad dan is het een zeer ernstige zaak en iets zegt mij dat het waar is.
De onderste steen moet boven in deze zaak.
Gaat niet gebeuren want het is Wilders, dit wordt een doofpotje.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
12-06-2019 18:37
Inderdaad dan is het een zeer ernstige zaak en iets zegt mij dat het waar is.
De onderste steen moet boven in deze zaak.
Welke onderste eerst?
;-)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
12-06-2019 21:32
Gaat niet gebeuren want het is Wilders, dit wordt een doofpotje.

Ik hoorde toevallig op Radio 1
dat een minister van justitie gewoon een aanwijzing mag geven.

Maar hij mag dat weer niet doen met als hoofddoel politieke concurrentie uitschakelen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
16-06-2019 15:23
Ik hoorde toevallig op Radio 1
dat een minister van justitie gewoon een aanwijzing mag geven.

Maar hij mag dat weer niet doen met als hoofddoel politieke concurrentie uitschakelen.
Een aanwijzing? Als in hints https://nl.wikipedia.org/wiki/Hints_(spel) ?
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
17-06-2019 08:29
Een aanwijzing? Als in hints https://nl.wikipedia.org/wiki/Hints_(spel) ?
https://wetten.overheid.nl/BWBR0005730/2018-01-01

Aanwijzingen voor de regelgeving

Deze aanwijzingen hebben betrekking op regelingen die onder ministeriële verantwoordelijkheid tot stand komen, en, voor zover uitdrukkelijk aangegeven, op verdragen, bindende besluiten van instellingen van de Europese Unie en andere besluiten van volkenrechtelijke organisaties.


Hoe het juridisch tot achter de komma zit weet ik ook niet maar het schijnt zo te zijn dat het ministerie wel degelijk kan besluiten wel / niet te vervolgen overigens zal dat dus niet mogen als daarmee politieke concurrenten worden uitgeschakeld.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het is begonnen

https://nos.nl/artikel/2290640-hoger-be ... -niet.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Goed werk RTL,trek de beerput maar open.
Echt een grote schande is dit.
Laat alle verantwoordelijken maar opstappen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... ministerie

Documenten zijn hier te lezen:

https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/ ... tukken.pdf

https://www.geenstijl.nl/5149472/explos ... s-wilders/
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gijs, hoe denk je nu over een parlementaire enquête?
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
09-09-2019 09:23
Goed werk RTL,trek de beerput maar open.
Echt een grote schande is dit.
Laat alle verantwoordelijken maar opstappen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... ministerie

Documenten zijn hier te lezen:

https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/ ... tukken.pdf

https://www.geenstijl.nl/5149472/explos ... s-wilders/
Dit kan toch niet zonder politieke gevolgen blijven? Demmink heeft er ook nog mee te maken; overal waar het stinkt, is hij erbij betrokken.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
09-09-2019 09:51
Dit kan toch niet zonder politieke gevolgen blijven? Demmink heeft er ook nog mee te maken; overal waar het stinkt, is hij erbij betrokken.
Er zijn kabinetten voor minder gevallen.
De enige politici die zich er over uitgesproken hebben zijn tot nu toe Lilian Marijnissen,Thierry Baudet en Henk Krol.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Het kabinet gaat hier niet om vallen.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
09-09-2019 10:37
Het kabinet gaat hier niet om vallen.
Nee uiteraard niet!
Hooguit een debatje in de kamer waar Rutte zich weer lachend uitlult en verder glas,plas was.
De jongens en meisjes in de tweede kamer vinden het verder wel prima want Wilders.
De mond vol over Poetin en Orban want die zijn pas erg.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Laten we wel wezen, Wilders had de wet overtreden met de minder Marokkanen uitspraak. Dit in tegenstelling tot de eerste rechtszaak over Fitna.

Bij minder Marokkanen wordt namelijk een bevolkingsgroep weggezet op grond van een onveranderlijke eigenschap. Bij Fitna wordt een religie en/of een ideologie afgeserveerd. Dat is gewoon vrijheid van meningsuiting.

Had Wilders geroepen “Wilt U meer of minder Islam.” of “wilt U meer of minder PvdA?” dan was hij binnen de wet gebleven, dan had hij hooguit mensen weggezet op grond van een, in zijn ogen, verkeerde keuze die ze hebben gemaakt. Niet op grond van een onveranderlijke eigenschap zoals afkomst.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
09-09-2019 12:00
Laten we wel wezen, Wilders had de wet overtreden met de minder Marokkanen uitspraak. Dit in tegenstelling tot de eerste rechtszaak over Fitna.

Bij minder Marokkanen wordt namelijk een bevolkingsgroep weggezet op grond van een onveranderlijke eigenschap. Bij Fitna wordt een religie en/of een ideologie afgeserveerd. Dat is gewoon vrijheid van meningsuiting.

Had Wilders geroepen “Wilt U meer of minder Islam.” of “wilt U meer of minder PvdA?” dan was hij binnen de wet gebleven, dan had hij hooguit mensen weggezet op grond van een, in zijn ogen, verkeerde keuze die ze hebben gemaakt. Niet op grond van een onveranderlijke eigenschap zoals afkomst.
Daar waren de experts helemaal niet zo zeker van!
De bemoeienis en beïnvloeding van ambtenaren is een grote schande!

Uit de stukken blijkt nu dat ambtenaren het OM voedden met argumenten tegen Wilders, die een opponent was van de toenmalig minister, VVD'er Ivo Opstelten. Zij noemen zijn uitspraken 'kwaadaardig' en 'racistisch'. Als deze ambtenaren een zeer vertrouwelijk ambtsbericht van het College van procureurs-generaal aan minister Opstelten van 10 september 2014 hebben gelezen, vraagt een van hen zich af: "Is het OM wel overtuigd van de wenselijkheid en haalbaarheid van vervolging?"

Geen reden voor strafzaak
Zij adviseren het OM er juridisch met gestrekt been in te gaan. De aanleiding is discussie binnen het OM over de zaak. Het OM Den Haag wilde de strafzaak rond de eerste 'minder Marokkanen'-uitspraak op 12 maart 2014 zelfs seponeren, zo bleek vorige week, ruim vijf jaar later. En de eigen experts van het OM, van het Landelijk Expertisecentrum Discriminatie, zagen ook in de uitspraken op de verkiezingsavond van 19 maart 2014 geen goede reden voor een strafzaak. Zij vonden de uitspraken 'niet onnodig grievend'.


Hoe je verder ook over Wilders denkt dit kan en mag niet zonder politieke gevolgen blijven.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
De wet heeft hij juist niet overtreden, zoals het OM zelf concludeerde voordat de corrupte top van Justitie zich ging bemoeien en de vervolging van een oppositieleider heeft bevolen.

Zijn uitspraken zijn gewoon onderdeel van het maatschappelijk debat.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
09-09-2019 12:00
Laten we wel wezen, Wilders had de wet overtreden met de minder Marokkanen uitspraak. Dit in tegenstelling tot de eerste rechtszaak over Fitna.

Bij minder Marokkanen wordt namelijk een bevolkingsgroep weggezet op grond van een onveranderlijke eigenschap. Bij Fitna wordt een religie en/of een ideologie afgeserveerd. Dat is gewoon vrijheid van meningsuiting.

Had Wilders geroepen “Wilt U meer of minder Islam.” of “wilt U meer of minder PvdA?” dan was hij binnen de wet gebleven, dan had hij hooguit mensen weggezet op grond van een, in zijn ogen, verkeerde keuze die ze hebben gemaakt. Niet op grond van een onveranderlijke eigenschap zoals afkomst.
Volgens het OM was de uitspraak van Wilders volgens de wet niet strafbaar. Lees de stukken die nu openbaar gemaakt zijn er maar op na.

Waarom werd Pechtold dan niet vervolgd voor eenzelfde soort uitspraak over Russen?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
09-09-2019 13:32
Volgens het OM was de uitspraak van Wilders volgens de wet niet strafbaar. Lees de stukken die nu openbaar gemaakt zijn er maar op na.

Waarom werd Pechtold dan niet vervolgd voor eenzelfde soort uitspraak over Russen?
Bij Pechtold was ook geen heel aangiftecircus met voorgedrukte formulieren opgetuigd.
Geen optocht van de deugbrigade met burgemeesters voorop richting de politiebureaus met extra openingstijden.

Pechtold vervolgen zou ik trouwens net zo belachelijk gevonden hebben als Wilders vervolgen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
09-09-2019 09:48
Gijs, hoe denk je nu over een parlementaire enquête?

Errug :-D
Was deze draad helemaal vergeten.

Maar moet mijn mening bijstellen, ambtenaren die proberen het OM te beïnvloeden, volgens de stukken van RTL wilde Opstelten zich er niet mee bemoeien.
Het zou de rechters sieren als ze het proces afblazen ivm het niet handhaven van de Trias Politica maar ik weet niet of dat kan hoor.

Afbeelding

En opruiming op het ministerie van Veiligheid en Justitie (heet nu weer anders)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wilder heeft aangifte gedaan tegen officieren van justitie

https://www.nu.nl/geert-wilders/5990060 ... edirect=1

Ben benieuwd hoe ze zich hier uitlullen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven