Wie moet de volgende Premier worden (met pol) ?

12-04-2021 17:21 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens de peiling van Maurice de Hond wil op dit moment 34 % van de Nederlanders dat Rutte premier wordt van een nieuw kabinet. Dat is natuurlijk lang geen meerderheid, maar als Rutte het niet doet, wie dan?

Wat mij betreft is een andere VVD'er het meest waarschijnlijk, ik ga voor Melanie Schultz van Haegen.

Wie moet er volgens jou premier worden?

Totaal aantal stemmen: 420

Rutte (33%)
Kaag (26%)
Omtzigt (13%)
Een andere VVD'er (5%)
Iemand anders (24%)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat toch een beetje gek hoor, VVD stemmen en dan niet Rutte als premier willen. Of zou die 34% precies het aantal VVD-stemmers zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op Kaag gestemd. Ik vind Rutte niet geloofwaardig als MP, en het is ook een beetje gek om iemand anders van de VVD (die veel mensen niet kennen en ook niet de campagne heeft gedaan) MP te laten worden... Dus dan maar de lijsttrekker van de op één na grootste partij.
Nee 34% van de Nederlanders lees ik. Dus dat is logisch, als je geen VVD hebt gestemd maar D66, dan ziende waarschijnlijk liever Kaag als premier.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
12-04-2021 17:22
Ik vind dat toch een beetje gek hoor, VVD stemmen en dan niet Rutte als premier willen. Of zou die 34% precies het aantal VVD-stemmers zijn?
De VVD heeft geen 34 % van de stemmen gekregen, ze hebben 34 van de 150 zetels, dat is ongeveer 23 %. Van de VVD'ers wil 86 % nog dat Rutte premier wordt.

Ik denk dat er ook nog best kans is op een minderheidskabinet van CDA/VVD/D66 die gaat regeren met wisselende meerderheden.
Alle reacties Link kopieren
Rutte. Ik vind Kaag wel sympathiek en volgens mij zou ze het goed doen, maar ik ben blij dat D66 niet de grootste partij is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie zelf geen enkel realistisch kabinet zonder de VVD. De VVD gaat naar mijn inschatting niet in een kabinet zitten zonder de premier te leveren, en wat mij betreft hebben ze daar ook recht op nu ze de grootste zijn geworden.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
12-04-2021 17:22
Ik vind dat toch een beetje gek hoor, VVD stemmen en dan niet Rutte als premier willen. Of zou die 34% precies het aantal VVD-stemmers zijn?
Normaal gezien gebeurt het niet zo vaak, maar kan natuurlijk.
Kan dat je de partij goed vindt, Rutte niet per se een naar persoon vindt, maar toch een ander beter vindt.
Of dat je afgeknapt bent in de afgelopen weken.

In een grijs verleden kreeg Verdonk ook meer stemmen dan Rutte. Waren toen VVD stemmen, maar de voorkeur was toch een ander.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil Marcouch als premier

Maar Rutte zal het worden.
Een andere VVDer, want VVD is en blijft grootste partij. Rutte heeft voor mij afgedaan en Kaag en haar partij vind ik ronduit eng.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
12-04-2021 17:33
Ik wil Marcouch als premier

Maar Rutte zal het worden.
Ik Aboutaleb. Maar Rutte zal het inderdaad worden.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
12-04-2021 17:27
De VVD heeft geen 34 % van de stemmen gekregen, ze hebben 34 van de 150 zetels, dat is ongeveer 23 %. Van de VVD'ers wil 86 % nog dat Rutte premier wordt.

Ik denk dat er ook nog best kans is op een minderheidskabinet van CDA/VVD/D66 die gaat regeren met wisselende meerderheden.
Ah, dat klinkt al een stuk logischer.
Ik vind Rutte een even grote liegende draaikont en gladjakker als voor het Omzigt-schandaal. Het verbaast me dan ook oprecht dat mensen dit zo shockerend vinden.

Maar het moet Rutte worden, want er is op Rutte gestemd. Of ze hadden hem weg moeten sturen, en dat is niet gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Het zal helaas wel weer een VVD'er worden, maar liever Kaag of andere D66'er dan een VVD'er of een CDA'er. Qua persoon waardeer ik Omtzigt zeer, ondanks zijn CDA-lidmaatschap, maar ik zie hem niet als premier. Ik zou zelf graag Aboutaleb als premier zien, maar dat zit er niet echt in.
Edith Schippers?
Alle reacties Link kopieren
Die van de BBB natuurlijk ;)

Overigens hoop ik dat Omtzigt en Leijten nog lang in de kamer mogen zitten om het kabinet goed in de gaten te houden.
zonmuis wijzigde dit bericht op 12-04-2021 18:27
68.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
12-04-2021 17:33
Ik wil Marcouch als premier
Sorry, die hebben we hier nog nodig
Alle reacties Link kopieren
Klaas Dijkhoff? En dan moet ie dan plan voor een eigen bedrijf maar even laten varen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
12-04-2021 17:52
Ik vind Rutte een even grote liegende draaikont en gladjakker als voor het Omzigt-schandaal. Het verbaast me dan ook oprecht dat mensen dit zo shockerend vinden.

Maar het moet Rutte worden, want er is op Rutte gestemd. Of ze hadden hem weg moeten sturen, en dat is niet gebeurd.
Ja dit dus
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat D'66 bewust heeft gelekt om een grotere kans te maken op het premierschap.

Met alle aandacht voor privacy, het al diverse malen lekken naar de pers, het feit dat Ollongren amper 48 uur corona positief is geweest, gewoon haar werk is blijven doen en bij haar chauffer in stapte doet mij vermoeden dat het een toneelstukje was. Ze heeft een onderliggende aandoening die ook effect heeft op de luchtwegen. Ik geloof niet dat ze zo door een corona besmetting zou fietsen.

Rutte is een teflonpan, maar de sfeer bij D'66 daar lusten de honden geen brood van. Op het gebied van achterbaksgedrag zijn vrouwen een stuk geraffineerder dan mannen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tja zal wel Rutte worden en dan hopen dat het snel valt en mensen eens gaan nadenken als ze stemmen.

Een andere VVD'er is nauwelijks een optie, want de partij is helemaal uitgehold tot Rutte fanclub. Zullen ze dus zelf ook nooit doen.

Kaag is een nog veel slechtere optie. Dat zou pas echt een ramp zijn.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
12-04-2021 17:30
Ik zie zelf geen enkel realistisch kabinet zonder de VVD. De VVD gaat naar mijn inschatting niet in een kabinet zitten zonder de premier te leveren, en wat mij betreft hebben ze daar ook recht op nu ze de grootste zijn geworden.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
12-04-2021 18:59
Tja zal wel Rutte worden en dan hopen dat het snel valt en mensen eens gaan nadenken als ze stemmen.

Een andere VVD'er is nauwelijks een optie, want de partij is helemaal uitgehold tot Rutte fanclub. Zullen ze dus zelf ook nooit doen.

Kaag is een nog veel slechtere optie. Dat zou pas echt een ramp zijn.
De VVD zou ook kunnen kijken naar de volgende verkiezingen. Ruttes houdbaarheidsdatum is dan echt verstreken denk ik. Ze hebben nu de kans om een opvolger direct de premierbonus bij de verkiezingen te laten winnen.
Omtzigt is een kritisch kamerlid en dat siert hem, maar dat maakt je nog geen goede MP.

Kaag vind ik uitstekend voor BuZa, maar ik zie in haar geen goede premier. Gewoon een gevoel, maar ik denk vooral dat ze niet echt goed is als cement tussen de stenen.

Mijn keuze is sowieso Rutte: en veruit de meeste stemmen en de VVD mag zelf kiezen wie ze naar voren willen schuiven.
viva-amber schreef:
12-04-2021 18:48
Ik vermoed dat D'66 bewust heeft gelekt om een grotere kans te maken op het premierschap.

Met alle aandacht voor privacy, het al diverse malen lekken naar de pers, het feit dat Ollongren amper 48 uur corona positief is geweest, gewoon haar werk is blijven doen en bij haar chauffer in stapte doet mij vermoeden dat het een toneelstukje was. Ze heeft een onderliggende aandoening die ook effect heeft op de luchtwegen. Ik geloof niet dat ze zo door een corona besmetting zou fietsen.

Rutte is een teflonpan, maar de sfeer bij D'66 daar lusten de honden geen brood van. Op het gebied van achterbaksgedrag zijn vrouwen een stuk geraffineerder dan mannen.
Dit idee had ik idd ook vrijwel meteen.
Vind dat hele D66 sowieso een enge partij. Die Kaag wringt zich overal tussen. Nu zag ik haar ook opeens opduiken bij dat Cadhuisoverleg. Voorheen was dat toch alleen Rutte en de Jonge + RIVM/OMT? Toch ook geen andere partijleiders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven