Wie wordt de nieuwe president van de VS?

05-03-2020 20:25 316 berichten
Wordt het weer 4 jaar Donald Trump, of kiezen de Amerikanen straks toch in meerderheid voor de democratische kandidaat?

Elizabeth Warren heeft zich vandaag teruggetrokken als kandidaat voor de democraten. De strijd lijkt nu voornamelijk te gaan tussen Joe Biden en Bernie Sanders. Dit betekent dat Trump sterke kaarten heeft. Joe Biden is, net als 4 jaar geleden Hillary Clinton, een kandidaat die te veel het stempel van de Washingtonse incrowd draagt. Trump gaat iets roepen over ‘drain the swamp’ en de vage Oekraine-deals waarmee de familie Biden om duistere reden heel veel geld heeft verdiend.

Bernie Sanders is zo radicaal links dat de kans groot is dat kiezers dit niet aandurven.

Kortom, bij gebrek aan tegenkandidaten van kaliber en dankzij economische rugwind, is de kans groot dat Trump gewoon een tweede termijn krijgt. Wat hem misschien nog de herverkiezing kan kosten, is een sterke economische teruggang de komende maanden door de Corona-paniek.
oudebaas schreef:
01-05-2020 15:23
Met 40% van de stemmen kan Trump, dankzij het absurde kiessysteem, toch de verkiezingen winnen.
De peilingen vier jaar geleden zaten er ook niet naast. Zij peilden de popular vote en niet de verkiezingen van kiesmannen. Hillary won dan ook met drie miljoen stemmen meer.
Die peilingen vier jaar geleden peilden zeker ook de verwachting per staat. Op basis daarvan zou Hillary bijna niet kunnen verliezen.

Ik zou het een goed systeem voor Nederland vinden: Verkiezingen per provincie en die leveren elk 10 Tweede Kamerleden van de partij die daar de grootste wordt. Eerste kamer gelijk opheffen en verkiezingen worden weer spannend!
kadanz schreef:
01-05-2020 12:08
Het is bizar, uitermate bizar, dat CNN nauwelijks aandacht besteedt aan iets wat toch de gemoederen heel erg bezig houdt in de VS namelijk het totale zwijgen van Biden als het aankomt op de beschuldiging van verkrachting.

Het onderwerp is al weken voorpaginanieuws op Fox en misschien is dat ook een tikkeltje overdreven, maar ‘the silence is deafening’ in de ‘linkse’ media.

Ik ben geen Trump-fan maar ik snap nu wel dat hij in ieder geval een punt heeft wanneer hij CNN als fake news bestempelt. Het zou alleen eerlijk zijn als hij FOX ook zo behandelt :-)
Eens. De media die altijd zei dat je vrouwen/slachtoffers moet geloven. Precies die media negeert nu de slachtoffers van Biden omdat hij van de juiste club is en dit nieuws nou niet bepaald goed uit komt op dit moment met de verkiezingen voor de deur. Het is walgelijk. CNN is uiterst selectief met nieuws brengen. Past het niet in hun straatje, dan plaatsen ze het niet. Het is om te kotsen, je zal maar door die viezerik betast zijn. En dan krijg je een trap na van de media want “je bent niet door de juiste persoon betast”.
Funny hoe Biden's proces al bij voorbaat afgehandeld is, hij per definitie wel de oude viezerik moet zijn en dat het zeker juist moet zijn want Fox (of all parties) bericht er over! :D

Nog funnier, dat Trump zelfs hier hersenloze aanhangers weet te ronselen.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
01-05-2020 16:22
Die peilingen vier jaar geleden peilden zeker ook de verwachting per staat. Op basis daarvan zou Hillary bijna niet kunnen verliezen.

Ik zou het een goed systeem voor Nederland vinden: Verkiezingen per provincie en die leveren elk 10 Tweede Kamerleden van de partij die daar de grootste wordt. Eerste kamer gelijk opheffen en verkiezingen worden weer spannend!
Het systeem zou alleen weinig met democratie te maken hebben. De overgrote meerderheid van de kiezers zou buitenspel gezet worden
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Sinjoren schreef:
01-05-2020 17:53
Funny hoe Biden's proces al bij voorbaat afgehandeld is, hij per definitie wel de oude viezerik moet zijn en dat het zeker juist moet zijn want Fox (of all parties) bericht er over! :D

Nog funnier, dat Trump zelfs hier hersenloze aanhangers weet te ronselen.
Gaat 'ie lekker?

Als ik een krant lees, of een nieuwssite bezoek dan wil ik goed geïnformeerd worden. Als ik Fox bezoek dan weet ik dat ik grotendeels onzin te zien krijg (maar het helpt wel om een beeld te vormen van de Amerikaanse politieke landschap).

Als ik tussen die onzin van FOX zie dat een verkrachtings-verhaal met Biden in de hoofdrol al wekenlang de ronde doet en steeds meer aandacht krijgt, en dat óók die-hard Biden supporters uit het #metoo-kamp zich beginnen te roeren, dan wil ik goed geïnformeerd worden. Dus ga ik naar CNN. Waar dus nada, niets, noppes te lezen is over de zaak, of je moet heel diep zoeken en zelfs dan krijg je niet echt een beeld van wat er speelt.

Dat is uiterst frappant. Dus beste Sinjoren, tone it down, hou het netjes hier. Het is een observatie van iemand die een paar pagina's geleden nog heeft gepost hoe erg hij van Trump walgt. En nu nog steeds. Maar geef toe dat dit een beetje vreemd is.
kadanz schreef:
01-05-2020 19:04
Gaat 'ie lekker?
Super lekker :)
Als ik een krant lees, of een nieuwssite bezoek dan wil ik goed geïnformeerd worden. Als ik Fox bezoek dan weet ik dat ik grotendeels onzin te zien krijg (maar het helpt wel om een beeld te vormen van de Amerikaanse politieke landschap).
Goed geïnformeerd willen, worden is inherent in tegenspraak met Fox opzoeken. Dat is zowat het equivalent van de Libelle, de Flair, de Blik of de Story open doen voor actuele informatie, of de bijbel open doen voor wetenschappelijk accurate reflecties.
Als ik tussen die onzin van FOX zie dat een verkrachtings-verhaal met Biden in de hoofdrol al wekenlang de ronde doet en steeds meer aandacht krijgt, en dat óók die-hard Biden supporters uit het #metoo-kamp zich beginnen te roeren, dan wil ik goed geïnformeerd worden.
Zie boven; waarom zou het uberhaupt nog maar moeten verbazen dat zoiets op Fox al weken de ronde doet? Als je een voorspelling wil: dat blijft duren tot aan de verkiezingen (met als het even kan daar nog een sausje van het Ukraine-verhaal bovenop), en dat gaat regardless van de uitslag ook nadien verder. That's the name of the game.
En op net dezelfde manier: moet het ook maar enigzinds verbazen dat het #metoo kamp zich begint te roeren?
Dus ga ik naar CNN. Waar dus nada, niets, noppes te lezen is over de zaak, of je moet heel diep zoeken en zelfs dan krijg je niet echt een beeld van wat er speelt.

Dat is uiterst frappant.
Nee het is domweg tekenend voor hoe politiek in de VS gespeeld wordt en daarmee is het domweg even tekenend voor hoe serieus het genomen moet worden. Grab them by the pussy, all over again.
Dus beste Sinjoren, tone it down, hou het netjes hier. Het is een observatie van iemand die een paar pagina's geleden nog heeft gepost hoe erg hij van Trump walgt.
Waarom zou ik :)
Uhh..als je uitgeraasd bent, lees dan even rustig door wat ik schrijf ok?
kadanz schreef:
01-05-2020 19:41
Uhh..als je uitgeraasd bent, lees dan even rustig door wat ik schrijf ok?
:popcorn:
Blankepit schreef:
01-05-2020 16:22
Die peilingen vier jaar geleden peilden zeker ook de verwachting per staat. Op basis daarvan zou Hillary bijna niet kunnen verliezen.

Ik zou het een goed systeem voor Nederland vinden: Verkiezingen per provincie en die leveren elk 10 Tweede Kamerleden van de partij die daar de grootste wordt. Eerste kamer gelijk opheffen en verkiezingen worden weer spannend!
De Zuid Hollanders zullen het vast niet erg vinden dat de stemmen van een bevolking van 3,7 miljoen net zoveel gewicht in de schaal leggen als die van Zeeland met 380 duizend inwoners.

De verdeling in de Kamer zou dan zo zijn geworden:

10 zetels PvdA
20 zetels Groen Links
20 zetels VVD
30 zetels FvD
40 zetels CDA

Lekker overzichtelijk, dat wel.
maylina schreef:
01-05-2020 21:02
De Zuid Hollanders zullen het vast niet erg vinden dat de stemmen van een bevolking van 3,7 miljoen net zoveel gewicht in de schaal leggen als die van Zeeland met 380 duizend inwoners.

De verdeling in de Kamer zou dan zo zijn geworden:

10 zetels PvdA
20 zetels Groen Links
20 zetels VVD
30 zetels FvD
40 zetels CDA

Lekker overzichtelijk, dat wel.
Net als in de VS waar Californië relatief weinig kiesmannen heeft t.o.v. het aantal inwoners. Ik beweer ook niet dat het een eerlijk systeem is - politiek is sowieso niet eerlijk - maar wel duidelijker.

Maar goed, ik vind het interessant om te volgen hoe het met die beschuldiging van Tara Reade over Joe Biden gaat. Ze zegt "I was sexually harassed and assaulted by my former boss Joe Biden in 1993".
Ze staat natuurlijk niet sterk om daar pas 27 jaar later mee te komen, precies op het moment van de presidentsverkiezingen.
Geen bewijzen, geen aangifte destijds, dus het zal wel overwaaien.
Van Trump nemen de kiezers dit soort grensoverschrijdend gedrag gewoon aan als een gegeven, bij Biden gaat het frame hem misschien parten spelen.

Als ik naar de site of het TV-kanaal van Fox News kijk, zie ik trouwens geen onzin zoals hierboven beweerd wordt. Ik zie wel gekleurd nieuws, maar dat krijg je bij de andere nieuwszenders ook.
Sinjoren schreef:
01-05-2020 19:15
Goed geïnformeerd willen, worden is inherent in tegenspraak met Fox opzoeken. Dat is zowat het equivalent van de Libelle, de Flair, de Blik of de Story open doen voor actuele informatie, of de bijbel open doen voor wetenschappelijk accurate reflecties.
Geef eens wat voorbeelden?
Blankepit schreef:
03-05-2020 12:17
Geef eens wat voorbeelden?
Allé, eentje dan, een recente, al was het maar om je een plezier te doen. Hit number one op google:
https://www.youtube.com/watch?v=5DmW_H4U-MI
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
01-05-2020 18:53
Het systeem zou alleen weinig met democratie te maken hebben. De overgrote meerderheid van de kiezers zou buitenspel gezet worden
Dat is kennelijk bij de gehouden referenda geen bezwaar gebleken. De kiezer heeft sowieso verloren. Kies je op ene partij, kies je meestal al voor een verwaterde versie van jouw wensen. Dan gaan ze vervolgens met nog 3 andere partijen water bij de wijn schenken en wat je krijgt is inmiddels kleurlozer dan een kan kinderlimonade op de voetbal.

Dat gezegd hebbende: dat die Biden met zijn grijpgrage klauwtjes ooit iemand gepenetreerd heeft tegen haar zin, verbaast mij niets.

https://www.youtube.com/watch?v=L4OYPiV1GsY

Zo zijn er nog tientallen momenten waar ome Jo even de schouders masseert of meisjes dicht bij hun borsten even vastpakt.
Een corrupte viezerik, dat is het.
mouthgard wijzigde dit bericht op 03-05-2020 15:37
23.48% gewijzigd
Sinjoren schreef:
03-05-2020 14:23
Allé, eentje dan, een recente, al was het maar om je een plezier te doen. Hit number one op google:
https://www.youtube.com/watch?v=5DmW_H4U-MI
Haha, ja die zijn erg! Zouden ze zich niet schamen vraag ik me dan af.

Maar wij hebben exact dat soort filmpjes ook van mensen zoals virologe Marion Koopmans of Sjaak de Gouw van de GGD's.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
03-05-2020 15:32
Haha, ja die zijn erg! Zouden ze zich niet schamen vraag ik me dan af.

Maar wij hebben exact dat soort filmpjes ook van mensen zoals virologe Marion Koopmans of Sjaak de Gouw van de GGD's.
Nog meer Jo in actie bij 'de vrouwtjes'.

https://www.youtube.com/watch?v=_H5NJZMDumY
Mouthgard schreef:
03-05-2020 15:39
Nog meer Jo in actie bij 'de vrouwtjes'.

https://www.youtube.com/watch?v=_H5NJZMDumY
Joe "The Sniffer" Biden :hihi:
Toch heeft Biden ten opzichte van Trump het imago van een degelijke ouwe (seniele) vent met zijn colgate glimlach.
Het is weer kiezen tussen twee kwaden in de VS. Arme Amerikanen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven