Wie wordt de nieuwe president van de VS?

05-03-2020 20:25 316 berichten
Wordt het weer 4 jaar Donald Trump, of kiezen de Amerikanen straks toch in meerderheid voor de democratische kandidaat?

Elizabeth Warren heeft zich vandaag teruggetrokken als kandidaat voor de democraten. De strijd lijkt nu voornamelijk te gaan tussen Joe Biden en Bernie Sanders. Dit betekent dat Trump sterke kaarten heeft. Joe Biden is, net als 4 jaar geleden Hillary Clinton, een kandidaat die te veel het stempel van de Washingtonse incrowd draagt. Trump gaat iets roepen over ‘drain the swamp’ en de vage Oekraine-deals waarmee de familie Biden om duistere reden heel veel geld heeft verdiend.

Bernie Sanders is zo radicaal links dat de kans groot is dat kiezers dit niet aandurven.

Kortom, bij gebrek aan tegenkandidaten van kaliber en dankzij economische rugwind, is de kans groot dat Trump gewoon een tweede termijn krijgt. Wat hem misschien nog de herverkiezing kan kosten, is een sterke economische teruggang de komende maanden door de Corona-paniek.
Zazamaenade schreef:
24-03-2020 19:05
Is het ook.
Toch zou een president beter moeten weten dan in zijn persconferenties zo specifiek over een mogelijk geneesmiddel te spreken.
Gisteren deed hij het weer, tijdens de dagelijkse persconferentie doorrammelen over een corona-patiënt die op wonderbaarlijke wijze was genezen door chloroquine.

Voor sommige mensen die Trump bewonderen zal het misschien gelijk staan aan een soort doktersadvies.


Een eerste vereiste lijkt mij vooral dom genoeg zijn.

Ik ben geen Trump fan maar niet àlles is zijn schuld of zelfs maar deels zijn schuld.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook niet zomaar uit de lucht gegrepen. De experimenten zijn in volle gang. Hier zie en hoor ik vaak genoeg mensen die er verstand van zouden moeten hebben over chloroquine praten. Ongelukkige samenloop van omstandigheden is denk ik de exacte oorzaak van dit sterfgeval.
Let’s Go Brandon!
Lange-met-een-korte schreef:
24-03-2020 19:24
Het is ook niet zomaar uit de lucht gegrepen. De experimenten zijn in volle gang. Hier zie en hoor ik vaak genoeg mensen die er verstand van zouden moeten hebben over chloroquine praten. Ongelukkige samenloop van omstandigheden is denk ik de exacte oorzaak van dit sterfgeval.
Testen zien er voorlopig goed uit ja, maar dat wil niet zeggen dat je het blind moet gaan nemen (het is ook niet zonder bijwerkingen), en al helemaal niet dat je varianten er van die eigenlijk dienen voor je aquarium moet gaan opeten (which happened here).

Trump is an arse, dat is duidelijk, maar dit is gewoon een geval van natuurlijke selectie.
Hetvrijewoord schreef:
24-03-2020 19:08
Een eerste vereiste lijkt mij vooral dom genoeg zijn.

Ik ben geen Trump fan maar niet àlles is zijn schuld of zelfs maar deels zijn schuld.
Maar hij draagt ook niet bepaald bij aan de oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
25-03-2020 08:52
Maar hij draagt ook niet bepaald bij aan de oplossing.


Want jij weet wat de oplossing is? Op welke punten verschilt zijn aanpak met de juiste?
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
25-03-2020 10:48
Want jij weet wat de oplossing is? Op welke punten verschilt zijn aanpak met de juiste?
.
Precies. Hij lult raar, maar doet feitelijk meer dan de meeste politici. En de kiezers zien dat ook. Het zal niet lukken om Corona aan Trump te verwijten. Integendeel. Hij is 1 van de weinigen die China verantwoordelijk durft te houden voor deze ellende.
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
25-03-2020 10:57
.
Precies. Hij lult raar, maar doet feitelijk meer dan de meeste politici. En de kiezers zien dat ook. Het zal niet lukken om Corona aan Trump te verwijten. Integendeel. Hij is 1 van de weinigen die China verantwoordelijk durft te houden voor deze ellende.
Het is wel te verwijten dat hij het niet serieus neemt.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
25-03-2020 11:53
Het is wel te verwijten dat hij het niet serieus neemt.
Dat lijkt me meer een onderbuikgevoel.
Want waaruit blijkt dat dan? Zijn media optredens zijn nooit serieus te nemen.

Trump gooide de grenzen voor Schengen al dicht op 13 maart. Kreeg een hoop kritiek uit Europa en vervolgens doet Europa hetzelfde. 6 of 7 staten in lockdown. Amerika laat vooralsnog geen slechte cijfers zien.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
25-03-2020 13:22
Dat lijkt me meer een onderbuikgevoel.
Want waaruit blijkt dat dan? Zijn media optredens zijn nooit serieus te nemen.

Trump gooide de grenzen voor Schengen al dicht op 13 maart. Kreeg een hoop kritiek uit Europa en vervolgens doet Europa hetzelfde. 6 of 7 staten in lockdown. Amerika laat vooralsnog geen slechte cijfers zien.
Ik weet niet of jij New York nog in de gaten hebt gehouden de afgelopen dagen?
Daar loopt het aardig uit de hand.

Maar Trump maakt zich zorgen over zijn golf resorts en wil alles voor Pasen weer open gooien.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
25-03-2020 13:56
Ik weet niet of jij New York nog in de gaten hebt gehouden de afgelopen dagen?
Daar loopt het aardig uit de hand.

Maar Trump maakt zich zorgen over zijn golf resorts en wil alles voor Pasen weer open gooien.
Maar wat had hij dan anders moeten doen? Het loopt overal aardig uit de hand. Wat zijn concrete voorbeelden van het falen van Trump met corona?
Let’s Go Brandon!
Lange-met-een-korte schreef:
25-03-2020 14:08
Maar wat had hij dan anders moeten doen? Het loopt overal aardig uit de hand. Wat zijn concrete voorbeelden van het falen van Trump met corona?
Dit is een interessant artikel:

https://www.topics.nl/-de-vs-worden-het ... ent=topics

Niet alleen aangaande de VS, maar alle landen. Natuurlijk is de crisis niemands "schuld", (al heeft Trump wel pogingen gedaan om anderen de schuld in de schoenen te schuiven, maar dat terzijde). Het gaat om het tonen van goed leiderschap. En niemand heeft de wijsheid in pacht, maar wegwuiven, bagatelliseren en je kop in het zand steken brengt ook niemand verder.
Alle reacties Link kopieren
Als je bijvoorbeeld Trump vergelijkt me Govenor Cuomo zie je een groot verschil.
Terwijl Cuomo met veel grotere issues zit komt hij veel daadkrachtiger en betrouwbaarder over.
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
25-03-2020 15:11
Dit is een interessant artikel:

https://www.topics.nl/-de-vs-worden-het ... ent=topics

Niet alleen aangaande de VS, maar alle landen. Natuurlijk is de crisis niemands "schuld", (al heeft Trump wel pogingen gedaan om anderen de schuld in de schoenen te schuiven, maar dat terzijde). Het gaat om het tonen van goed leiderschap. En niemand heeft de wijsheid in pacht, maar wegwuiven, bagatelliseren en je kop in het zand steken brengt ook niemand verder.
Geert Mak heeft een boel aannames op een rijtje gezet. Met Trump en Johnson als diegenen die zich moeten bewijzen. Omdat ze incompetent zijn en hun verkiezingen aan bluf en pr te danken hebben aldus Mak. Orban is ook de gebeten hond omdat hij een aantal bedrijven onder toezicht heeft geplaatst. Gemiste kans om te op te sommen in welke sector die bedrijven zijn en waarom dat schadelijk is. Misbruik maken van corona voor het versterken van het militaire regime zullen we dan maar moeten geloven. Dat kunnen we niet uit het artikel herleiden. Maar gelukkig gaat hij er wel vanuit dat deze maatregelen opgeheven worden zodra de corona crisis over is.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat beschuldigingen uiten en bekritiseren heel makkelijk is. Terwijl het daar nog veel te vroeg voor is. Als deze crisis voorbij is zullen er zeker dingen aan het licht komen die beter hadden of zelfs moesten zijn. Iedereen met een podium voelt zich genoodzaakt iets te verkondigen. En we moeten eerlijk zijn dat daar een hoop onzin uit voorkomt. Het is maar in hoeverre je de persoon die het verkondigt sympathiseert.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
25-03-2020 14:08
Maar wat had hij dan anders moeten doen? Het loopt overal aardig uit de hand. Wat zijn concrete voorbeelden van het falen van Trump met corona?
Het loopt giga uit de hand in New York, ook doordat ze daar duidelijk hebben hoeveel besmettingen er zijn. Waar ik woon zijn er alleen maar testen voor first-responders dus mensen die in het ziekenhuis enzo werken. Verder nog niks.. En dan zegt Trump dat hij hoopt dat alles in april weer open gaat. Het is niet realistisch en dat zorgt naar mijn idee alleen maar voor onrust.
Ik ben toch bang dat Trump weer herkozen gaat worden, teveel mensen lopen hem blind achterna en hij heeft de Evangelicals mooi voor zich gewonnen die ook weglopen met hem helaas.

Ik weet niet op Biden de juiste man is om Trump te verjagen.
Alle reacties Link kopieren
Elvy25 schreef:
25-03-2020 17:30
Het loopt giga uit de hand in New York, ook doordat ze daar duidelijk hebben hoeveel besmettingen er zijn. Waar ik woon zijn er alleen maar testen voor first-responders dus mensen die in het ziekenhuis enzo werken. Verder nog niks.. En dan zegt Trump dat hij hoopt dat alles in april weer open gaat. Het is niet realistisch en dat zorgt naar mijn idee alleen maar voor onrust.

Je hebt er beter zicht op omdat je er woont. Zijn er dingen die Trump nu tegenhoudt of juist er doordrukt die bewezen effectief zijn tegen corona en andersom?

Maar testen voor first-responders klinkt zo slecht nog niet omdat die tenslotte voor de rest van enorm belang zijn. Truus op de hoek wacht maar even en moet zoveel mogelijk binnen blijven. Dat is zeker niet alleen in Amerika zo maar over de hele wereld. Dat kun je Trump toch niet aanrekenen dat er te weinig tests zijn?

Maar wat is dan de oplossing? Trump nu afzetten en Clinton of Biden installeren? Of een andere president? Een noodregering?
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
25-03-2020 18:05
Je hebt er beter zicht op omdat je er woont. Zijn er dingen die Trump nu tegenhoudt of juist er doordrukt die bewezen effectief zijn tegen corona en andersom?

Ik merk nu nog niet iets van dingen die effect hebben. Op dit moment is er een shelter in place wat gedaan is door de governor doordat mensen gewoon naar buiten gingen en dingen bleven doen en dat lijkt wel te helpen. Alleen essentiële bedrijven mogen open zijn, al worden veel bedrijven nog steeds als “essentieel” gezien, GameStop is bijvoorbeeld nog open.. Het extra geld geven zorgt er denk ik wel voor dat mensen sneller thuisblijven doordat ze niet voor het geld op werk hoeven te zijn. Paid sick leave is een goeie stap, alleen veel mensen worden nu ontslagen dus dan heeft dat geen zin. Veel dingen zijn zo korte termijn dat mensen hierna alsnog problemen kunnen krijgen. Mensen mogen nu bijvoorbeeld niet uit hun huis gezet worden als ze geen huur betalen, maar na begin april kan dat wel.

En dingen die Trump zegt en doet hebben tot nu toe vooral impact op de beurs. De beurs is een stuk hoger dan vorige week ook door het pompen van geld door de Fed.


Maar testen voor first-responders klinkt zo slecht nog niet omdat die tenslotte voor de rest van enorm belang zijn. Truus op de hoek wacht maar even en moet zoveel mogelijk binnen blijven. Dat is zeker niet alleen in Amerika zo maar over de hele wereld. Dat kun je Trump toch niet aanrekenen dat er te weinig tests zijn?

Trump wilde de testen van de WHO niet en de testen die ze zelf geproduceerd hebben waren niet goed genoeg. Hij zegt steeds dat er veel testen aankomen alleen er zijn nu hier alleen nog maar testen voor first responders. Tuurlijk, die zijn zeker belangrijk, alleen op dit moment geeft dat een verkeerd beeld van hoeveel besmettingen er zijn. Mensen gaan ook liever niet naar de dokter vanwege de kosten dus zal het veel grotere gevolgen hebben. Op het moment dat de drive-through test plekken voor iedereen met symptomen te gebruiken zijn zullen er veel meer bekende besmettingen zijn en die mensen zullen dan ook echt thuis blijven.

Maar wat is dan de oplossing? Trump nu afzetten en Clinton of Biden installeren? Of een andere president? Een noodregering?
Ik denk eigenlijk niet dat Trump zelf veel doet, hij is meer het gezicht. Het probleem is dat hij tijdens pers conferenties maar blijft praten zonder een script te hebben en dingen zegt die niet altijd kloppen. Je krijgt dan tegenstrijdige dingen te horen. Dr Fauci en Dr Birx lijken wel echt goed te weten waar ze het over hebben. Trump zou meer naar hen moeten luisteren. Als zij tijdens een persconferentie praten komen er antwoorden op vragen, als Trump praat is het vooral geblaat over dat er heeeel veel testen komen en ze alles onder controle hebben
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn ze allemaal oud. Leuk een president van in of bijna 80.
Alle reacties Link kopieren
Als dit zijn tegenstander wordt, wordt het een makkelijke winst voor Donald.

https://www.foxnews.com/media/biden-med ... oronavirus
Lange-met-een-korte schreef:
25-03-2020 17:25
Geert Mak heeft een boel aannames op een rijtje gezet. Met Trump en Johnson als diegenen die zich moeten bewijzen. Omdat ze incompetent zijn en hun verkiezingen aan bluf en pr te danken hebben aldus Mak. Orban is ook de gebeten hond omdat hij een aantal bedrijven onder toezicht heeft geplaatst. Gemiste kans om te op te sommen in welke sector die bedrijven zijn en waarom dat schadelijk is. Misbruik maken van corona voor het versterken van het militaire regime zullen we dan maar moeten geloven. Dat kunnen we niet uit het artikel herleiden. Maar gelukkig gaat hij er wel vanuit dat deze maatregelen opgeheven worden zodra de corona crisis over is.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat beschuldigingen uiten en bekritiseren heel makkelijk is. Terwijl het daar nog veel te vroeg voor is. Als deze crisis voorbij is zullen er zeker dingen aan het licht komen die beter hadden of zelfs moesten zijn. Iedereen met een podium voelt zich genoodzaakt iets te verkondigen. En we moeten eerlijk zijn dat daar een hoop onzin uit voorkomt. Het is maar in hoeverre je de persoon die het verkondigt sympathiseert.
We gaan het zien inderdaad. Ik hoop voor de mensen daar dat jij gelijk hebt.
Lange-met-een-korte schreef:
25-03-2020 13:22
Dat lijkt me meer een onderbuikgevoel.
Want waaruit blijkt dat dan? Zijn media optredens zijn nooit serieus te nemen.

Trump gooide de grenzen voor Schengen al dicht op 13 maart. Kreeg een hoop kritiek uit Europa en vervolgens doet Europa hetzelfde. 6 of 7 staten in lockdown. Amerika laat vooralsnog geen slechte cijfers zien.
Nou....
En Trump zegt dat rond Pasen (12 april) alles op veel plekken weer normaal kan zijn.
Dus hij kan er wel degelijk iets aan doen.
Daarbij Trump/Republikeinen hebben al jaren een verplichte zorgverzekering voor iedereen tegengehouden, die onder Obama was ingezet.
Daar kan hij nu direct niets aan veranderen, maar het gevolg is dat veel mensen ondanks klachten, toch doorwerken, omdat ze bij ziekte niet of nauwelijks worden doorbetaald en zich ook minder snel laten behandelen, omdat ze onverzekerd zijn.
Ik ben een groot Bernie fan, maar ik denk niet dat Sanders de nominatie binnensleept. Hoe dan ook denk ik dat elke democraat in de running het aflegt tegen de al zittende Trump:

Sowieso is een zittend president in het voordeel, en zijn aanhangers zijn te blij met hem, ook aanhangers die hem onhandig vinden qua communicatie en zijn ideeen. Daarnaast zijn de Trump haters in de democratische partij te onverenigd, met hun kandidaten die niet alle groeperingen binnen de democraten genoeg weet te raken. Biden is te verward en niet scherp/gewiekst genoeg de blatend beledigende Trump af te troeven tijdens de debatten tegen hem als hij de nominatie binnensleept (waar het wel op lijkt). Ik verwacht een afgang a la Jeb Bush in de vorige debatten, en dat was ook nog eens een republikein. Jeb was ook veel te aardig en niet snel en scherp genoeg.

Al mijn familie in de USA stemden Trump en zullen Trump stemmen. Want eigen bedrijven en de daadkracht en pro economie die Trump uitstraalt en vaak nakomt. Daar geven zij het meest om na 2x gedesillusioneerd Obama gestemd te hebben. Zelfs de vrouwen. Zij vinden mij veel te links met m'n Bernie adoratie.
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
27-03-2020 08:15
Nou....
En Trump zegt dat rond Pasen (12 april) alles op veel plekken weer normaal kan zijn.
Dus hij kan er wel degelijk iets aan doen.
Daarbij Trump/Republikeinen hebben al jaren een verplichte zorgverzekering voor iedereen tegengehouden, die onder Obama was ingezet.
Daar kan hij nu direct niets aan veranderen, maar het gevolg is dat veel mensen ondanks klachten, toch doorwerken, omdat ze bij ziekte niet of nauwelijks worden doorbetaald en zich ook minder snel laten behandelen, omdat ze onverzekerd zijn.

Aan de andere kant kun je met een verplichte zorgverzekering het zorgsysteem zo belasten dat het instort. Vooral met een crisis als deze. Neem even het voorbeeld van Nederland. Ondanks een ( dure ) verplichte zorgverzekering is er absoluut geen garantie dat het zorgstelsel het gaat redden. Het doemscenario is dat we net zoals in Italië moeten gaan kiezen wie er sterft ondanks dat iedereen verzekerd is. De zorg is zeker essentieel maar aan beide systemen zitten voor en nadelen.
Let’s Go Brandon!
Lange-met-een-korte schreef:
27-03-2020 12:16
Aan de andere kant kun je met een verplichte zorgverzekering het zorgsysteem zo belasten dat het instort. Vooral met een crisis als deze. Neem even het voorbeeld van Nederland. Ondanks een ( dure ) verplichte zorgverzekering is er absoluut geen garantie dat het zorgstelsel het gaat redden. Het doemscenario is dat we net zoals in Italië moeten gaan kiezen wie er sterft ondanks dat iedereen verzekerd is. De zorg is zeker essentieel maar aan beide systemen zitten voor en nadelen.
Nee, als het te lang gaat duren, dan is geen enkel systeem dekkend.
Maar in NL kunnen we het wel even uithouden. In de US wordt het al nijpend na dag 1 zo ongeveer
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
27-03-2020 14:19
Nee, als het te lang gaat duren, dan is geen enkel systeem dekkend.
Maar in NL kunnen we het wel even uithouden. In de US wordt het al nijpend na dag 1 zo ongeveer
Sorry, maar dat is echt klinkklare onzin.
Let’s Go Brandon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven