Wij willen regen ! Deel 2

07-08-2018 17:36 2331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic omdat het oude voorbij de 3000 posts was.
Nog steeds is het droog, en hoewel het vanavond, of morgen, of volgende week gaat regenen is er heel wat nodig voor de dorst naar regen bevredigd is.
Hopelijk heeft het vaak en met mooie milde buien geregend voor dit topic 'vol' is.
Dit topic is een vervolg hierop actueel/ik-wil-regen/list_messages/4160 ... start=3080

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 07-08-2018 17:42
13.52% gewijzigd
nounou
Toen ik vanmiddag naar huis reed, viel me het ineens op dat het weiland naast me wel erg geel eruit zag :(
Vannacht en vanmorgen is het neerslagtekort weer een beetje verminderd, ik ben benieuwd hoe ver ik nu in mijn tuin kan graven voor ik weer gortdroge grond tegenkom.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ga vanmiddag ook eens graven!

Er is een best beetje gevallen in Noord- en Zuid-Holland, en in Zeeland (de duivel schijt op de grote hoop :P )
https://www.buienradar.nl/nederland/nee ... 4uur-terug
nounou
Alle reacties Link kopieren
Het heeft hier vanmorgen en vanmiddag veel geregend. Maar ja ik woon ook in de duivel provincie (6) .
Mij viel het gister op de fiets op dat het hier toch wel erg mooi groen is, het gras dan, weilanden nog niet gezien.

Ben wel benieuwd hoe ver je hebt moeten graven voor droge grond.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
bojoti schreef:
15-06-2019 23:04
Het heeft hier vanmorgen en vanmiddag veel geregend. Maar ja ik woon ook in de duivel provincie (6) .
Mij viel het gister op de fiets op dat het hier toch wel erg mooi groen is, het gras dan, weilanden nog niet gezien.

Ben wel benieuwd hoe ver je hebt moeten graven voor droge grond.
:D
Vanochtend op de radio hoorde ik dat Hoofddorp de meeste regen heeft gehad: 157 mm deze maand (normaal 68mm, en we zijn pas halverwege). Dat is dus nu de pleisterplaats van de duivel.
Maar als jij goede connecties hebt, kun je hem/haar dan eens naar het oosten sturen?
De grond is niet kurkdroog, want grotendeels bedekt door planten, maar een echt vochtige laag is er eigenlijk niet :(

Afbeelding
nounou
Voorbije weken hier een afwisseling van buien en warmte.
Zalig.
Elke dag zie je de planten groeien.
Alle reacties Link kopieren
Gister vanuit werk tussen de weilanden gereden en eens opgelet. Het ziet er allemaal groen uit maar ik heb de boeren ook al regelmatig zien sproeien.
Niemand is onmisbaar
Valdemar_II schreef:
17-06-2019 00:51
Voorbije weken hier een afwisseling van buien en warmte.
Zalig.
Elke dag zie je de planten groeien.
Groeien? Verzuipen is een beter woord lijkt me.
Zal van je regio afhangen. Hier buien en een temperatuur tegen de dertig graden, overtollig vocht verdampt snel. Ondanks de regen is mijn grond echt niet doorweekt.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
17-06-2019 08:23
Groeien? Verzuipen is een beter woord lijkt me.
Ik heb gisteren de tuin alweer gesproeid. Relatief weinig regen gehad en er verdampt veel.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het nu weer heerlijk koel, na de buien van gisteren.
Het heeft hier eindelijk weer eens goed doorgeregend, en alles ruikt ook hier nu zo lekker grassig. En de jasmijnen geuren!
Eindelijk is de meeste regen eens een keer in het midden en het oosten van het land gevallen:
https://neerslagkaart.nl/neerslagkaart_ ... =Amsterdam
Hoeven ze daar niet over te mopperen in het westen ;-D

Wat mij betreft blijft het de hele zomer zo, af en toe een paar warme dagen en dan weer een tijdje koel met regen en wat wind.

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 20-06-2019 12:07
38.45% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
14-06-2019 17:34
Toen ik vanmiddag naar huis reed, viel me het ineens op dat het weiland naast me wel erg geel eruit zag :(

Als het maar één weiland is, en de rest is redelijk groen, kan het ook nog zijn dat er met glyfosaat (Roundup) is gespoten. Dan krijgt alles een dodelijk oranje-gele kleur. Dat zag ik hier een maand geleden ook op één stuk grond.
https://www.vilt.be/application/public/ ... Defour.jpg
nounou
Alle reacties Link kopieren
Hier toch wel veel geregend laatste paar dagen. Heb nog geprobeerd het door te sturen maar ze bleven hangen :D
Ben wel benieuwd naar volgende week, geven ze hittegolf af pfff.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
20-06-2019 10:47
Als het maar één weiland is, en de rest is redelijk groen, kan het ook nog zijn dat er met glyfosaat (Roundup) is gespoten. Dan krijgt alles een dodelijk oranje-gele kleur. Dat zag ik hier een maand geleden ook op één stuk grond.
https://www.vilt.be/application/public/ ... Defour.jpg
:'(
Schandalig dat die troep nog steeds gebruikt mag worden.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop wel dat na die hittedagen van volgende week net zulke heftige buien volgen!
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
20-06-2019 18:17
:'(
Schandalig dat die troep nog steeds gebruikt mag worden.

Nou. En dan te bedenken dat de kieviten, grutto's en en andere weidevogels daar ook rondlopen met hun jongen om insecten te vangen.
En dat die rommel uitspoelt naar het grondwater :-[
Minister Schouten weigert gewoon de motie van de Tweede Kamer uit te voeren, en laat niet optreden tegen de boeren die dat nog gebruiken.
https://beta.trouw.nl/opinie/een-verbod ... ~b6adfd66/

Maar goed, dat is nogal off-topic.
Wat een drama, volgende week wordt het echt heet. Daar gaat het beetje voorraad aan water wat er is.
Hopelijk inderdaad fikse buien als afsluiting van het hittegolfje!
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook op die fikse buien!
En was inderdaad off topic maar ben het helemaal met je eens.
...
Als er maar geen fikse hagelstenen in die fikse buien zitten om m'n tuin en zonnepanelen te ontzien!
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
20-06-2019 20:21
Als er maar geen fikse hagelstenen in die fikse buien zitten om m'n tuin en zonnepanelen te ontzien!

Nou vooruit, hier dan een milde bui :)

Afbeelding

Ik zag op twitter beelden langskomen van veel hagel, ter grootte van een euromunt, bij Deventer, deze week.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... agelstenen
Foto van de wolk waar die uitvielen:

Afbeelding
https://www.destentor.nl/deventer/helse ... ~aa35347f/

Kunnen zonnepanelen niet tegen hagel?
nounou
Mooi wolkje.

Vanaf zondag hier een week boven de 30 graden, woensdag de top van 37 of 38... Nu dus nog maar even genieten van de relatieve koelte.
Zazamaenade schreef:
20-06-2019 10:47
Als het maar één weiland is, en de rest is redelijk groen, kan het ook nog zijn dat er met glyfosaat (Roundup) is gespoten. Dan krijgt alles een dodelijk oranje-gele kleur. Dat zag ik hier een maand geleden ook op één stuk grond.
https://www.vilt.be/application/public/ ... Defour.jpg
Jeetje.. Ja dat zou goed kunnen. Ik reed op de snelweg dus kon niet uitgebreid kijken.

Volgende week dus echt extreme warmte. Ik kreeg vanavond mail van werk dat ze het hitte-plan inzetten vanaf maandag (werk in de thuiszorg).
Woensdag de piek, ik ben blij dat ik woensdagmiddag vrij ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op buienradar gekeken en het is volgende week 4 dagen bloedheet. Kan erg slecht tegen de hitte maar zal wel door de leeftijd komen ;-D

Vanavond heb ik de weilanden nog eens goed bekeken en alles is groen. Paar van die velden met van die kleine witte bloempjes, aardappels dus, moest het opzoeken met google want ik woon dan wel in the middle of nowhere ben een geboren en getogen Hagenees :biggrin:
Niemand is onmisbaar
Zazamaenade schreef:
20-06-2019 20:30
Kunnen zonnepanelen niet tegen hagel?
Gewone hagel wel, maar euromunten- of pingpongballen-hagel, ik ben bang van niet. Ik zag ook foto's van kapotte auto's na heftige hagelbuien, materiaal heeft z'n grens waar het tegen kan
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook op regen, bij ons is het nog steeds veel te droog. En na een dag als vandaag helemaal!
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
En helemaal eens met Zazamaenades verhaal over Roundup.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven