Wijdbeens zitten

26-09-2018 13:30 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een 20 jarige Russische activiste ergert zich aan wijdbeens zittende mannen. Ik citeer een klein stukje uit het bericht:

Ze vindt wijdbeens zitten een typisch voorbeeld van (seksuele) agressie van mannen. Volgens haar maakt wijdbeens zitten wel heel erg duidelijk welk lichaamsdeel het mannelijk gedrag stuurt.

Om daar een eind aan te maken gooit zij bleekmiddel in het kruis van mannen die wijdbeens zitten. 70 mannen zijn de pineut


Activiste geeft wijdbeens zittende mannen in Rusland volle laag http://a.msn.com/01/nl-nl/AAAET2J?ocid=se

Ik erger mij veel meer aan deze agressieve-actie, (en vooral als zij bleekmiddel gebruikt) dan aan mannen die nietsvermoedend wijdbeens een boek/tablet/telefoon lezen.
Ergeren jullie je aan wijdbeens zittende mensen?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
:sick:
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Het feit dat veel mensen niets meer van elkaar kunnen velen wordt steeds erger. Nog even, mogen we ons alleen nog maar gedragen als geprogrammeerde robots.

Waar blijft het gezegde dat niets menselijks ons vreemd is?

Dat mokkel is zwaar gefrustreerd.
Alle reacties Link kopieren
Hemeltje lief. Op zich zitten mannen weleens zo wijdbeens en breed in het OV dat niemand er meer naast past. Maar eh, agressie van mannen? En dan met bleek gaan gooien?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me meer aan de vrouw die zo obsessief heeft gezocht naar iets om te laten zien dat mannen slecht zijn.
nlies wijzigde dit bericht op 26-09-2018 13:36
6.42% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat een dom gezeur van dat mens. Echt, een keer goed hard neerhoeken. Ik heb geen geduld meer voor dit soort mensen, compleet de weg kwijt en aandachtsgeil. Rijp voor opname.

Ik ben een vrouw en zit ook graag wijdbeens trouwens, het is een voorkeurshouding en heeft niks met andere lichaamsdelen te maken.
Alle reacties Link kopieren
Dat wijf is knettergestoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger mij wel als mannen wijdbeens gaan zitten in de trein of bus waardoor hun been helemaal tegen mijn been wordt aangedrukt.

Zijn vaak ook mannen die willen imponeren die dit doen.

Maar bleekmiddel gooien gaat dan weer veel te ver.
Manspreading in het OV is echt wel een ding, soms zit je helemaal ingeklemd. Maar ja, er gebeuren wel meer asociale dingen in het OV.
Nou ja zeg.
Ik heb liever dat ze gaat strijden voor de vrijheid dat vrouwen óók wijdbeens mogen zitten!
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me er wel aan ja. Soms levert het echt ruimtegebrek op. Maar je bent natuurlijk hartstikke gek om bleekmiddel in iemands kruis te gieten.

Ik heb wel ooit geziet dat bij het optrekken van de metro iemands paraplu recht in het kruis van de passagier ertegenover viel. Daar kon ik hartelijk om lachen. De man in kwestie wat minder.
Dit is overduidelijk in scene gezet voor aandacht (en er zitten in het filmpje ook vrouwen die net zo wijdbeens zitten).

De vraag of anderen zich ook ergeren is dus zinloos. De vraag of anderen haar actie overdreven vinden is dus ook zinloos.
Er is geen mening, geen actie, geen statement. Er is een aandachtsgeile youtuber die aandacht krijgt doordat anderen net doen alsof het ergens over gaat.

Je zou de vraag kunnen stellen of anderen het ook zo irritant vinden dat sommige mensen net doen alsof het ergens over gaat?
Mannen en vrouwen verschillen fysiek nogal van elkaar. Andere vorm bekken etc resulteert in anders zitten. Kijk maar eens hoe verschillend mannen en vrouwen hun benen kruisen als ze zitten. Gaan we daar ook een voorkeursvariant van maken?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
26-09-2018 13:40
Manspreading in het OV is echt wel een ding, soms zit je helemaal ingeklemd. Maar ja, er gebeuren wel meer asociale dingen in het OV.
Was tegen dit fenomeen ook niet een wet in Barcelona (of een andere Spaanse stad, weet niet helemaal meer zeker waar het was)? Ik vind het in ieder geval vervelend als mannen (en andere wijbeens zittende mensen, maar voornaleijk mannen) in het ov breder zitten dan hun zitplaats. Daardoor hebben de mensen die naast ze zitten minder ruimte om te zitten en dat is asociaal. Wijdbeens zitten op zich is imo niet asociaal, wel als het betekent dat iemand anders er door beperkt wordt.
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
26-09-2018 13:50
Dit is overduidelijk in scene gezet voor aandacht (en er zitten in het filmpje ook vrouwen die net zo wijdbeens zitten).

De vraag of anderen zich ook ergeren is dus zinloos. De vraag of anderen haar actie overdreven vinden is dus ook zinloos.
Er is geen mening, geen actie, geen statement. Er is een aandachtsgeile youtuber die aandacht krijgt doordat anderen net doen alsof het ergens over gaat.

Je zou de vraag kunnen stellen of anderen het ook zo irritant vinden dat sommige mensen net doen alsof het ergens over gaat?
Nee, ik ben vrij en blij tolerant.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
sugarmiss schreef:
26-09-2018 13:37
Ik erger mij wel als mannen wijdbeens gaan zitten in de trein of bus waardoor hun been helemaal tegen mijn been wordt aangedrukt.

Zijn vaak ook mannen die willen imponeren die dit doen.

Maar bleekmiddel gooien gaat dan weer veel te ver.
Dit. Zo raar agressief.
Ik vind het ook stom gedrag maar ga er gewoon met mijn dikke kont naast zitten.
Ik weet niet wat erger is, bleekmiddel of dat :-D
vivapimpelmees schreef:
26-09-2018 13:49
Ik erger me er wel aan ja. Soms levert het echt ruimtegebrek op. Maar je bent natuurlijk hartstikke gek om bleekmiddel in iemands kruis te gieten.

Ik heb wel ooit geziet dat bij het optrekken van de metro iemands paraplu recht in het kruis van de passagier ertegenover viel. Daar kon ik hartelijk om lachen. De man in kwestie wat minder.
:rofl:

Het is toch niet dat mensen hier al tijden voor gewaarschuwd zijn en de maat vol is ofzo.
Zoiets als iemand bleekwater over mensen met een sterk luchtje op gaat gooien, of juist als ze naar zweet ruiken. Met een heel verhaal erbij waarom het een strijd voor iets is.
Het is gewoon een vorm van agressie en je kunt ook gewoon praten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het ov in het buitenland (geloof Spanje) wel bordjes gezien waarop met een plaatje werd duidelijk gemaakt dat wijdbeens zitten verboden/ongewenst is
anoniem_348605 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 14:14
9.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_348605 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 14:13
Reden: Dubbel
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er wel een hekel aan, als mensen over de 'grens' gaan. Kan ook een collega zijn, die tijdens de lunch zijn(haar) voeten onder mijn stoel zet. Ja, dat vind ik knap irritant gedrag.
Ik werd een keer in de tram tegen het raam geperst door een vrouw met maatje 58. Dan heb ik liever een wijdbeense man.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
26-09-2018 14:04
Dit. Zo raar agressief.
Ik vind het ook stom gedrag maar ga er gewoon met mijn dikke kont naast zitten.
Ik weet niet wat erger is, bleekmiddel of dat :-D
Ik ga altijd ook wijdbeens zitten. Die hint snappen ze meestal wel :proud:
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit vaak met m'n benen over elkaar, waardoor de persoon tegenover mij vrii weinig beenruimte heeft. Nog nooit iemand over horen klagen
Ik haat manspreading. Maar om nou bleek te gooien....

Ik probeer koekje van eigen deeg te geven, maar dat wordt meestal niet opgemerkt... Pas ook weer in het vliegtuig. Een forse man die dan ook nog wijdbeens gaat zitten, en het liefst dat balkje tussen de stoelen omhoog laat. Nou die heb ik telkens weer omlaag geduwd. Bah.
Alle reacties Link kopieren
Wijdbeenszittende vrouwen worden gespaard?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven