Woedende Urker jongeren dringen huis van Soufyan (18) binnen

12-03-2019 19:24 290 berichten
De politie moest gisteravond massaal uitrukken na een geëscaleerde ruzie op Urk waarbij een kleine honderd jongeren betrokken waren. De woede van de grote groep was gericht op de 18-jarige Soufyan Boukhizzou. Tientallen jongeren drongen het huis van zijn familie binnen. Zijn moeder werd tegen de grond gewerkt, zelf liep hij klappen op. ,,We zijn doodsbang.’’

Het liep finaal uit de hand op Urk. Aan het begin van de avond drong een grote groep jongeren - schattingen lopen uiteen van 70 tot ver in de 100 - het huis van de familie Boukhizzou aan de Noorderpalen binnen. Op zoek naar Soufyan. Zijn moeder probeerde haar gezin te beschermen, maar werd tegen de grond gewerkt en raakte gewond. Soufyan kreeg klappen, zijn zus ook. De jongeren gooiden met vuurwerk en stenen en volgens de familie riepen ze 'Geertje Wilders’. De politie op Urk riep de hulp in van collega’s uit andere gemeenten om de meute te verdrijven met de wapenstok.

Waarom gebeurde dit? Er gaan twee versies rond op Urk. Volgens buurtbewoners zou Soufyan vervelend hebben gedaan tegen de vriendin van een plaatsgenoot. Dit verhaal wordt razendsnel gedeeld via apps en gesprekken op straat. ,,Dat moet je niet doen als Marokkaan, dan heb je de poppen aan het dansen op Urk’’, zegt een vrouw die de hond uitlaat in de buurt van de Noorderpalen. Volgens Soufyan (,,Ik ben gewoon geboren op Urk’’) is er iets anders aan de hand. Bovengenoemde kwestie is afgelopen weekend al opgelost, zegt hij. ,,Het gaat om wraak.’’
Hij is twee jaar geleden in elkaar geslagen door een plaatsgenoot en heeft daarop aangifte gedaan met zijn moeder. ,,Nu denken mensen dat we een schadevergoeding hebben gekregen omdat mijn vader een poosje geleden een Mercedes heeft gekocht.’’ Een misvatting, zegt zijn vader Saïd. ,,Ik heb hard gewerkt voor die auto! We hebben nooit meer iets gehoord van de politie na die aangifte.’’

De politie onderzoekt de zaak. Voor zover bekend, zijn er nog geen aanhoudingen verricht. Soufyan en zijn familie gaan aangifte doen.


Er is ook een journalist lastig gevallen.

Dit is het zóveelste incident in korte tijd. Hoofdredacteur Allard Berends van Omroep Flevoland is helemaal klaar met het geweld richting zijn journalisten. Maandagavond werd een collega op Urk aangevallen. ,,We maken ons hier heel erg zorgen over.’’

https://www.destentor.nl/flevoland/woed ... ~a5128f15/
https://www.destentor.nl/flevoland/poli ... ~a22cad2d/
https://www.ad.nl/binnenland/woedende-j ... ~a5128f15/
https://www.destentor.nl/flevoland/jour ... ~a1cc87c4/
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ncidenten/
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3281613 ... nval-jeugd
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 12-03-2019 19:28
2.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
14-03-2019 15:13
Dus een puberende grootbek roept "Kom maar op, ik wil vechten".
Er "komen" een paar puberende mensen "op".

De grootbek krijgt 7 kleuren stront in de broek, vlucht de cafetaria binnen en jankt om politie-assistentie.

De politie komt, dit trekt aandacht van meer mensen en de grootbek gaat af als een lekke gieter.

Het was verstandig geweest om het bij die lekke gieter te laten, en de grootbek daarmee voor schut te zetten.
Afbeelding

Dit soort gasten helpen ook niet echt trouwens.
Wel typisch trouwens: "Wie ongevraagd aan onze zusters zit...." Die gast is zelf opgepakt voor seksueel wangedrag met een vijftienjarig zwakbegaafd meisje.
...wie ongevraagd aan onze zusters zit..... daar zijn die marokkanen anders zelf ook niet vies van, om aan andermans zusters/vrouwen te zitten, of iemands zus of moeder uit te kafferen voor hoer, wat een hypocriet gewauwel.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
14-03-2019 15:31
Afbeelding

Dit soort gasten helpen ook niet echt trouwens.
Wel typisch trouwens: "Wie ongevraagd aan onze zusters zit...." Die gast is zelf opgepakt voor seksueel wangedrag met een vijftienjarig zwakbegaafd meisje.
:woa: Dreigende taal.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Hoe een bijgelegde ruzie tussen Jan Willem (17) en Soufyan (18) uitmondt in een ‘oorlog’ op Urk https://www.destentor.nl/dossier-jeugd- ... haring_web


................

,,Ik heb niks gedaan’’, zegt de 17-jarige Jan Willem. Met de politie is hij niet in aanraking geweest. Hij kent Soufyan niet eens echt goed, ze zitten niet bij elkaar op school. ,,Maar we zitten wel met zijn allen in een appgroep met 125 Urkers. Op een gegeven moment zei Souff in die groep allemaal vervelende dingen over mijn moeder en mijn vriendin. Hij kent mijn vriendin geeneens. Daar werd ik boos over. Later bood hij zijn excuses aan, dat het niet zo bedoeld was. Hij zei dat hij die dingen moest zeggen van iemand anders. We hadden het opgelost en ik was er toen wel klaar mee. Maar even later roept hij in diezelfde groep, waar dus honderd man in zit, dat hij wil vechten bij de snackbar. Dan moet je niet verbaasd zijn dat die groep komt om inderdaad te vechten.”

............


Toch erg vreemd allemaal. Van wie zou Soufyan dit dan moeten zeggen? Was dit opzet?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
https://www.destentor.nl/urk/moeder-van ... ~aabc8b06/

Samenvatting van dit alles is denk ik gewoon dat er slechte mensen in elke groep zitten. In urk absoluut , maar ook onder de marrokanen.
Jammer voor dit gezin dat ze zich nu zo onveilig voelen. Gelukkig staat in het artikel dat veel urker inwoners achter het gezin staan
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
14-03-2019 16:15
...wie ongevraagd aan onze zusters zit..... daar zijn die marokkanen anders zelf ook niet vies van, om aan andermans zusters/vrouwen te zitten, of iemands zus of moeder uit te kafferen voor hoer, wat een hypocriet gewauwel.
Maar dan hoeven wij "superieure" Nederlanders ons toch niet tot hetzelfde niveau te verlagen? Als je je net zo gedraagt als de mensen waar je het niet mee eens bent ben je geen haar beter.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
14-03-2019 10:38
Ze praat niets goed, maar laten we nu niet doen alsof dat Marokkaanse knulletje een engeltje is.

Jammer ook dat je al die Marokkaanse jongeren die nu wraak roepen, nooit hoort als er weer eens autochtone bejaarden beroofd en in elkaar geslagen zijn of als homo’s in elkaar gebeukt zijn door hun mede-Marokkaanse “broeders”. Ik lees ook nooit in de krant dat bejaarde Marokkanen in huis overvallen en beroofd worden of dat hun sieraden op straat worden afgerukt. Hoe zit dat eigenlijk?
je zegt dus eigenlijk (of vind eigenlijk) dat het wel prima is dat ze het huis zijn binnengevallen.

En als we dan toch bezig zijn: waar zijn al die katholieken die zich verontschuldigen voor de misdaden van hun geloofsgenoten?

Waarmee is dus wel zeggen dat "hunnie doen het ook" nooit een excuus is om je te misdragen.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
14-03-2019 21:16
je zegt dus eigenlijk (of vind eigenlijk) dat het wel prima is dat ze het huis zijn binnengevallen.

En als we dan toch bezig zijn: waar zijn al die katholieken die zich verontschuldigen voor de misdaden van hun geloofsgenoten?

Waarmee is dus wel zeggen dat "hunnie doen het ook" nooit een excuus is om je te misdragen.
Dat zeg ik niet en dat vind ik niet. Als je de berichtjes van die Marokkaanse jongen leest, dan is hij ook niet helemaal schoon op de graat. Hij zocht de confrontatie op die manier zelf op. De reacties van Marokkaanse jongeren uit het hele land vind ik behoorlijk hypocriet. Het aantal geweldsdelicten en de overlast die zijzelf veroorzaken is ronduit problematisch. Daar spreken ze elkaar nooit over aan.

Waarom je er nu katholieken bij haalt is mij een compleet raadsel.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
14-03-2019 21:13
Maar dan hoeven wij "superieure" Nederlanders ons toch niet tot hetzelfde niveau te verlagen? Als je je net zo gedraagt als de mensen waar je het niet mee eens bent ben je geen haar beter.
Het is alleen zo jammer dat de Nederlandse, vriendelijke aanpak zo slecht werkt.
Fizz schreef:
14-03-2019 22:11
Het is alleen zo jammer dat de Nederlandse, vriendelijke aanpak zo slecht werkt.
LOLLLLLLLLLLLLLLLLL
Fizz schreef:
14-03-2019 22:09
Dat zeg ik niet en dat vind ik niet. Als je de berichtjes van die Marokkaanse jongen leest, dan is hij ook niet helemaal schoon op de graat. Hij zocht de confrontatie op die manier zelf op. De reacties van Marokkaanse jongeren uit het hele land vind ik behoorlijk hypocriet. Het aantal geweldsdelicten en de overlast die zijzelf veroorzaken is ronduit problematisch. Daar spreken ze elkaar nooit over aan.

Waarom je er nu katholieken bij haalt is mij een compleet raadsel.
hij wilde gewoon 1 op 1 vechten niet dat ze met z'n alle naar z'n huis kwamen en z'n moeder in elkaar slaan
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
14-03-2019 22:16
LOLLLLLLLLLLLLLLLLL
Ik doel op politie, welzijnswerkers, enz.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
14-03-2019 22:17
hij wilde gewoon 1 op 1 vechten niet dat ze met z'n alle naar z'n huis kwamen en z'n moeder in elkaar slaan
Marokkaanse jongens vechten toch altijd als ze met een aantal en in de meerderheid zijn? Als ik al die filmpjes van vechtpartijen en treiterijen op het internet zie, dan zie ik altijd een groep van die bontkraagjes die een slachtoffer belaagt.
Vroeger werd er op het platteland ook gemat door de localo’s. Alleen was er toen nog geen social media waardoor het aantal deelnemers opeens vertienvoudigde.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
14-03-2019 22:30
Vroeger werd er op het platteland ook gemat door de localo’s. Alleen was er toen nog geen social media waardoor het aantal deelnemers opeens vertienvoudigde.
Klopt, dorp tegen dorp.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
14-03-2019 22:30
Vroeger werd er op het platteland ook gemat door de localo’s. Alleen was er toen nog geen social media waardoor het aantal deelnemers opeens vertienvoudigde.
Tsja, een jongen uit dorp A zou het eens moeten wagen om te willen zoenen met een meid uit dorp B.

Dat kon natuurlijk niet, allemaal het gevolg van de uitvinding van de fiets.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
14-03-2019 22:17
hij wilde gewoon 1 op 1 vechten niet dat ze met z'n alle naar z'n huis kwamen en z'n moeder in elkaar slaan

1 op 1 vechten ?? Waarom? Hij had het met die jongen toch al uitgepraat. Hij had excuses aangeboden en gezegd dat hij die beledigingen (heb je die gelezen?) van iemand anders moest zeggen/schrijven. Dus het was uitgepraat. Als hij dan iets later op de groepsapp waar 125 man opzitten roept dat hij wil vechten bij de friture, dan vraag ik me af of hij dat ook van iemand anders moest zeggen, of heeft iemand anders dit onder zijn naam op zijn app gezegd? Dit riekt naar een gevecht uitlokken.

En ook foute boel is het om dan je moeder de deur te laten openen als er 100 man op de stoep staan.
BA'H.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
14-03-2019 23:04
1 op 1 vechten ?? Waarom? Hij had het met die jongen toch al uitgepraat. Hij had excuses aangeboden en gezegd dat hij die beledigingen (heb je die gelezen?) van iemand anders moest zeggen/schrijven. Dus het was uitgepraat. Als hij dan iets later op de groepsapp waar 125 man opzitten roept dat hij wil vechten bij de friture, dan vraag ik me af of hij dat ook van iemand anders moest zeggen, of heeft iemand anders dit onder zijn naam op zijn app gezegd? Dit riekt naar een gevecht uitlokken.

En ook foute boel is het om dan je moeder de deur te laten openen als er 100 man op de stoep staan.
BA'H.
Dus dan besluit je maar met 100 man het gevecht aan te gaan? Met 1 persoon...

Ach, hou toch op met je verdraaingen. Nu is dit gezin ook nog eens schuldig volgens jouw beredenering, want moeder opende de deur?
Nog even en je gaat nog beweren dat het allemaal in scene is gezet om die arme Urkse deugnieten in de val te lokken.

Oh, wacht dat ze je eigenlijk al min of meer:
Dit riekt naar een gevecht uitlokken.
En ook foute boel is het om dan je moeder de deur te laten openen als er 100 man op de stoep staan.
BA'H.
Jakkes...
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
14-03-2019 18:38
Hoe een bijgelegde ruzie tussen Jan Willem (17) en Soufyan (18) uitmondt in een ‘oorlog’ op Urk https://www.destentor.nl/dossier-jeugd- ... haring_web


................Jan Willem zegt:

Later bood hij zijn excuses aan, dat het niet zo bedoeld was. Hij zei dat hij die dingen moest zeggen van iemand anders. We hadden het opgelost en ik was er toen wel klaar mee. Maar even later roept hij in diezelfde groep, waar dus honderd man in zit, dat hij wil vechten bij de snackbar. Dan moet je niet verbaasd zijn dat die groep komt om inderdaad te vechten.”

............


Er hoeft helemaal niets verdraaid te worden. Ik geef mijn mening over datgene wat ik lees en quote de link mee.
missie_m wijzigde dit bericht op 15-03-2019 00:02
Reden: een regel vetgedrukt
1.50% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
14-03-2019 22:30
Vroeger werd er op het platteland ook gemat door de localo’s. Alleen was er toen nog geen social media waardoor het aantal deelnemers opeens vertienvoudigde.
Yup.

Maakt het fenomeen niet minder gestoord natuurlijk.
Gelukkig waren er wel altijd vooraankondigingen en dan kon ik die plek mijden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
14-03-2019 22:37
Tsja, een jongen uit dorp A zou het eens moeten wagen om te willen zoenen met een meid uit dorp B.

Dat kon natuurlijk niet, allemaal het gevolg van de uitvinding van de fiets.
:HA:

Nou zoiets dus... hoe triest en dan met insta, whapp eronder maakt het groter en meer idioot dan het al was.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Sara9876 schreef:
14-03-2019 21:16
je zegt dus eigenlijk (of vind eigenlijk) dat het wel prima is dat ze het huis zijn binnengevallen.

En als we dan toch bezig zijn: waar zijn al die katholieken die zich verontschuldigen voor de misdaden van hun geloofsgenoten?

Waarmee is dus wel zeggen dat "hunnie doen het ook" nooit een excuus is om je te misdragen.
Zijn geen katholieken. Stemgedragingen SGP, die zijn gereformeerd.
Sara9876 schreef:
14-03-2019 21:13
Maar dan hoeven wij "superieure" Nederlanders ons toch niet tot hetzelfde niveau te verlagen? Als je je net zo gedraagt als de mensen waar je het niet mee eens bent ben je geen haar beter.
Klopt, dat zeg ik ook niet, verbaas mij alleen over zijn uitspraak.
Alle reacties Link kopieren
Morduchen schreef:
14-03-2019 23:38



Jakkes...
Inderdaad heel erg jakkes.

Ik hoop dat de politie flink onderzoek gaat doen.
Want als 'ik als leek' de nieuwsberichten naast elkaar leg dan springen een paar punten er uit.

Een nieuwsbericht met de titel 'Hoe een bijgelegde ruzie tussen Jan-Willen (17) en Soufyan (18) uitmondt op een 'oorlog' op Urk'

Soufyan zegt lelijke dingen over de moeder en de vriendin van Jan-Willem terwijl Soufyan hen niet kent.
Op vrijdag heeft Soufyan zijn excuses aan Jan-Willem aangeboden, hij vertelde dat hij die nare dingen moest zeggen van iemand anders.

Van wie en waarom???

En waarom zegt de moeder dat de jongeren 'Geertje Wilders' riepen en werd in de krant beelden van boze jongeren geplaatst die 'Geertje Wilders' riepen, maar achteraf bleken die beelden al enkele jaren oud te zijn en helemaal niets met Urk te maken. Ik zag meerdere filmpjes , , duidelijk geluid, daarop hoor ik heel veel, maar geen 'Geertje Wilders'.

LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven