Woedende Urker jongeren dringen huis van Soufyan (18) binnen

12-03-2019 19:24 290 berichten
De politie moest gisteravond massaal uitrukken na een geëscaleerde ruzie op Urk waarbij een kleine honderd jongeren betrokken waren. De woede van de grote groep was gericht op de 18-jarige Soufyan Boukhizzou. Tientallen jongeren drongen het huis van zijn familie binnen. Zijn moeder werd tegen de grond gewerkt, zelf liep hij klappen op. ,,We zijn doodsbang.’’

Het liep finaal uit de hand op Urk. Aan het begin van de avond drong een grote groep jongeren - schattingen lopen uiteen van 70 tot ver in de 100 - het huis van de familie Boukhizzou aan de Noorderpalen binnen. Op zoek naar Soufyan. Zijn moeder probeerde haar gezin te beschermen, maar werd tegen de grond gewerkt en raakte gewond. Soufyan kreeg klappen, zijn zus ook. De jongeren gooiden met vuurwerk en stenen en volgens de familie riepen ze 'Geertje Wilders’. De politie op Urk riep de hulp in van collega’s uit andere gemeenten om de meute te verdrijven met de wapenstok.

Waarom gebeurde dit? Er gaan twee versies rond op Urk. Volgens buurtbewoners zou Soufyan vervelend hebben gedaan tegen de vriendin van een plaatsgenoot. Dit verhaal wordt razendsnel gedeeld via apps en gesprekken op straat. ,,Dat moet je niet doen als Marokkaan, dan heb je de poppen aan het dansen op Urk’’, zegt een vrouw die de hond uitlaat in de buurt van de Noorderpalen. Volgens Soufyan (,,Ik ben gewoon geboren op Urk’’) is er iets anders aan de hand. Bovengenoemde kwestie is afgelopen weekend al opgelost, zegt hij. ,,Het gaat om wraak.’’
Hij is twee jaar geleden in elkaar geslagen door een plaatsgenoot en heeft daarop aangifte gedaan met zijn moeder. ,,Nu denken mensen dat we een schadevergoeding hebben gekregen omdat mijn vader een poosje geleden een Mercedes heeft gekocht.’’ Een misvatting, zegt zijn vader Saïd. ,,Ik heb hard gewerkt voor die auto! We hebben nooit meer iets gehoord van de politie na die aangifte.’’

De politie onderzoekt de zaak. Voor zover bekend, zijn er nog geen aanhoudingen verricht. Soufyan en zijn familie gaan aangifte doen.


Er is ook een journalist lastig gevallen.

Dit is het zóveelste incident in korte tijd. Hoofdredacteur Allard Berends van Omroep Flevoland is helemaal klaar met het geweld richting zijn journalisten. Maandagavond werd een collega op Urk aangevallen. ,,We maken ons hier heel erg zorgen over.’’

https://www.destentor.nl/flevoland/woed ... ~a5128f15/
https://www.destentor.nl/flevoland/poli ... ~a22cad2d/
https://www.ad.nl/binnenland/woedende-j ... ~a5128f15/
https://www.destentor.nl/flevoland/jour ... ~a1cc87c4/
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ncidenten/
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3281613 ... nval-jeugd
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 12-03-2019 19:28
2.32% gewijzigd
Soufyan zegt lelijke dingen over de moeder

Waar heb je dit gelezen?
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
16-03-2019 11:34
Soufyan zegt lelijke dingen over de moeder

Waar heb je dit gelezen?

Waarom heb jij dit niet gelezen?

In onderstaande link ook een Screenshot van de whatsappgroep met 125 Urker jongeren, waarin de ruzie ontstond.


:sherlock:
missie_m schreef:
14-03-2019 18:38
Hoe een bijgelegde ruzie tussen Jan Willem (17) en Soufyan (18) uitmondt in een ‘oorlog’ op Urk https://www.destentor.nl/dossier-jeugd- ... haring_web


................

,,Ik heb niks gedaan’’, zegt de 17-jarige Jan Willem. Met de politie is hij niet in aanraking geweest. Hij kent Soufyan niet eens echt goed, ze zitten niet bij elkaar op school. ,,Maar we zitten wel met zijn allen in een appgroep met 125 Urkers. Op een gegeven moment zei Souff in die groep allemaal vervelende dingen over mijn moeder en mijn vriendin. Hij kent mijn vriendin geeneens. Daar werd ik boos over. Later bood hij zijn excuses aan, dat het niet zo bedoeld was. Hij zei dat hij die dingen moest zeggen van iemand anders. We hadden het opgelost en ik was er toen wel klaar mee. Maar even later roept hij in diezelfde groep, waar dus honderd man in zit, dat hij wil vechten bij de snackbar. Dan moet je niet verbaasd zijn dat die groep komt om inderdaad te vechten.”

............


Toch erg vreemd allemaal. Van wie zou Soufyan dit dan moeten zeggen? Was dit opzet?
LOEP ME MAAR aub.
Je verschuilen achter een ander (Ja maar hij zei dat ik dat moest doen) is nogal laf. Met zijn allen tegen één is ook nogal laf. Kortom: één pot nat die gasten.
Een huis binnendringen en de bewoners te lijf gaan is van een heel andere orde en heeft niets meer met een doorsnee puberruzie te maken. Dat is gewoon terreur.
Kan het artikel niet lezen, moet betalen. Maar er is alleen een screenshot dat hij wat zegt over de vriendin van die jongen, niet over z'n moeder. Die Jan Willem kan zoveel zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat hier een hele discussie over woedt. Dit is gewoon niet oké. Het doet er niet toe of er nou of er wel of niet 'Geertje Wilders' is geroepen. Of het nou 100 Urkers zijn tegen het gezin van Soufyan of 100 Marokkanen tegen het gezin van Jan. Het doet er niet toe of het wel of niet uitgelokt is. Het is gewoon niet oké.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
16-03-2019 14:18
Kan het artikel niet lezen, moet betalen. Maar er is alleen een screenshot dat hij wat zegt over de vriendin van die jongen, niet over z'n moeder. Die Jan Willem kan zoveel zeggen.

In tegenstelling tot de woorden (Geertje Wilders) die de familie noemde, en wat dus niet waar bleek te zijn, vind ik Jan-Willem wél geloofwaardig. Ik kan het begrijpen dat niet alle screenshots geplaatst worden. Die woorden over zijn vriendin vond ik al vulgair en beledigend genoeg. Blijkbaar vonden veel jongelui dat je zoiets niet moet zeggen over hun "zusters".
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
CindieY schreef:
16-03-2019 14:55
Ik snap niet dat hier een hele discussie over woedt. Dit is gewoon niet oké. Het doet er niet toe of er nou of er wel of niet 'Geertje Wilders' is geroepen. Of het nou 100 Urkers zijn tegen het gezin van Soufyan of 100 Marokkanen tegen het gezin van Jan. Het doet er niet toe of het wel of niet uitgelokt is. Het is gewoon niet oké.

Dat doet er wel toe. Dat dit is gebeurd is het al erg genoeg. Het is gewoon foute boel.

Maar als dit met opzet gebeurd (om welke reden dan ook, of misschien omdat men Geert Wilders een loer wil draaien vlak voor de verkiezingen) dan is het ook nog eens erg gemeen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
14-03-2019 15:31
Afbeelding

Dit soort gasten helpen ook niet echt trouwens.
Wel typisch trouwens: "Wie ongevraagd aan onze zusters zit...." Die gast is zelf opgepakt voor seksueel wangedrag met een vijftienjarig zwakbegaafd meisje.
Alleen al vanwege dit.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
En dit:

Kerken op Urk houden deuren dicht tijdens zondagsdienst https://nos.nl/l/t/2276368 via @NOS

Alertheid geboden: kerken op Urk op slot https://www.telegraaf.nl/t/3301649/ via @telegraaf

https://youtu.be/QXvtNDN0kY4 Politie blokkeert Urk: vier gewapende mensen opgepakt - RTL NIEUWS
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
16-03-2019 14:18
Kan het artikel niet lezen, moet betalen. Maar er is alleen een screenshot dat hij wat zegt over de vriendin van die jongen, niet over z'n moeder. Die Jan Willem kan zoveel zeggen.
En zou hij gezegd hebben dat zijn moeder een hoer is. Wij leven toch niet in een maatschappij waarin zoiets, of welke belediging dan ook, je het recht geeft er maar op los te gaan slaan. Dus who cares wat er gezegd is
.
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
14-03-2019 16:15
...wie ongevraagd aan onze zusters zit..... daar zijn die marokkanen anders zelf ook niet vies van, om aan andermans zusters/vrouwen te zitten, of iemands zus of moeder uit te kafferen voor hoer, wat een hypocriet gewauwel.

Dit inderdaad.

Soufyan riep de beledigingen (die hij zelf niet zou pikken), bied daarna zijn excuses aan, vertelt dat hij dat van iemand anders moest zeggen, de ruzie word bijgelegd, en dan gaat hij de volgende dag ZELF in de groepsapp. roepen dat hij bij de friture wil vechten.

Als daar zijn twintig vrienden zich tegen hem keren, vlucht hij naar binnen om de politie te bellen. Was het eerst de bedoeling dat hij met twintig tegen 1 was, en schrok hij dat de groep zo groot was????
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
17-03-2019 15:40
Dat doet er wel toe. Dat dit is gebeurd is het al erg genoeg. Het is gewoon foute boel.

Maar als dit met opzet gebeurd (om welke reden dan ook, of misschien omdat men Geert Wilders een loer wil draaien vlak voor de verkiezingen) dan is het ook nog eens erg gemeen.
O_o
Alle reacties Link kopieren
Ikzegookwat schreef:
16-03-2019 13:50
Je verschuilen achter een ander (Ja maar hij zei dat ik dat moest doen) is nogal laf. Met zijn allen tegen één is ook nogal laf. Kortom: één pot nat die gasten.
Een huis binnendringen en de bewoners te lijf gaan is van een heel andere orde en heeft niets meer met een doorsnee puberruzie te maken. Dat is gewoon terreur.
Dit!

Maar volgens missie is het om Geert Wilders een loer te draaien...dus..,
Alle reacties Link kopieren
CindieY schreef:
16-03-2019 14:55
Ik snap niet dat hier een hele discussie over woedt. Dit is gewoon niet oké. Het doet er niet toe of er nou of er wel of niet 'Geertje Wilders' is geroepen. Of het nou 100 Urkers zijn tegen het gezin van Soufyan of 100 Marokkanen tegen het gezin van Jan. Het doet er niet toe of het wel of niet uitgelokt is. Het is gewoon niet oké.
Logisch weldenkende mensen zullen dit beamen. Individuen die naar loopholes zoeken om het alsnog goed te praten zullen het hier niet mee eens zijn. Misschien is het wel allemaal staged....
Alle reacties Link kopieren
Morduchen schreef:
18-03-2019 00:37
Dit!

Maar volgens missie is het om Geert Wilders een loer te draaien...dus..,
:sherlock:
missie_m schreef:
17-03-2019 15:40
Dat doet er wel toe. Dat dit is gebeurd is het al erg genoeg. Het is gewoon foute boel.

Maar als dit met opzet gebeurd (om welke reden dan ook, of misschien omdat men Geert Wilders een loer wil draaien vlak voor de verkiezingen) dan is het ook nog eens erg gemeen.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven