Zwarte Pieten steunen boerenacties.

10-07-2020 11:23 452 berichten
Alle reacties Link kopieren
I :heart: it.

https://www.dvhn.nl/drenthe/De-boeren-k ... 22866.html

In Friesland blokkeerden de boeren net als zaterdag de A32 en A7 ter hoogte van Heerenveen. Het verkeer stond in beide richtingen stil. In de file doken ook Zwarte Pieten op, die snoep uitdeelden aan automobilisten.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
10-07-2020 17:09
Hoe zit het dan met die bioboer?
Die zorgt wel goed voor zijn beestjes, die wil dan toch dat ze ook een goed einde krijgen?
Hij denkt waarschijnlijk ook dat ze dat krijgen, maar in slachthuizen gebeuren dingen waar de honden geen brood van lusten. Laatst nog bij een van de grootste slachterijen van Nederland bleken dieren flink mishandeld te worden en ja, daar kwamen ook de dieren van de bioboer terecht.

Ik geloof echt wel dat veeboeren zelf het idee hebben dat ze goed voor hun dieren zorgen, maar uiteindelijk is het allemaal productie. Koeien worden bijvoorbeeld uitgebuit voor melk en als ze niet meer genoeg produceren, naar de slacht gebracht. Mannelijke kalfjes worden opgefokt en geslacht, mannelijke kuikentjes vergast of gaan door de shredder.
Zolang dieren genoeg opleveren, wordt er goed voor hen gezorgd. Maar als dat niet zo is, verandert de zaak.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 10-07-2020 17:34
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boeren zijn gewoon hele dure uitkeringstrekkers.

Met een portemonnee vol subsidie produceren ze absurde hoeveelheden melk en vlees, 100 keer meer als dat we in Nederland op kunnen. Dit resulteert in een land wat letterlijk drijft op stront, met alle schade van dien.
Er is dus een gestoorde overproductie, die in stand gehouden wordt door allerlei subsidies, tegelijkertijd is de markt door die overproductie al lang ingestort.

Een mooi voorbeeld zijn een paar van die die boeren van FDF.
Die krijgen zo maar €60.000, - subsidie per jaar om ons land met koeienstront te vervuilen.
https://www.welingelichtekringen.nl/sam ... sidie.html

Dat alles voor melk en vlees dat dus beneden de kostprijs op de wereldmarkt verkocht wordt. Met die gesubsidieerde producten die allemaal worden geëxporteerd, zorgen ze er ook nog eens voor dat boeren in andere landen geen droog brood meer kunnen verdienen. Want zij kunnen niet concurreren tegen die gesubsidieerde prijzen.


Persoonlijk zou ik zeggen geef die gasten gewoon die €60000,- om gewoon niks te doen. Daar worden we allemaal beter van!
:yawnee:
Alle reacties Link kopieren
Hier moet ik ook wel eens aan denken als ik de discussies rondom landbouw en veeteelt volg: de grootste groep miljonairs in Nederland is boer. En dat is al jaren zo.

https://www.boerderij.nl/Rundveehouderi ... r-442444E/

En dit is dus geen bedrijfsvermogen, maar privé vermogen, zonder de waarde van de hypotheek of de waarde van huis.
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
10-07-2020 17:25
Hier moet ik ook wel eens aan denken als ik de discussies rondom landbouw en veeteelt volg: de grootste groep miljonairs in Nederland is boer. En dat is al jaren zo.

https://www.boerderij.nl/Rundveehouderi ... r-442444E/

En dit is dus geen bedrijfsvermogen, maar privé vermogen, zonder de waarde van de hypotheek of de waarde van huis.
Oh vandaar jouw opmerking. Nu kan ik hem beter plaatsen.

Onder boeren is er ook veel armoede;

https://www.rtlnieuws.nl/economie/busin ... l-een-punt

Vooral met melkveehouders hadden een slecht jaar.

Boeren die miljonair zijn zullen minder moeite hebben met stoppen want geen armoedeval.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
10-07-2020 17:33
Oh vandaar jouw opmerking. Nu kan ik hem beter plaatsen.

Onder boeren is er ook veel armoede;

https://www.rtlnieuws.nl/economie/busin ... l-een-punt

Vooral met melkveehouders hadden een slecht jaar.

Boeren die miljonair zijn zullen minder moeite hebben met stoppen want geen armoedeval.
Het zijn juist die relboeren die miljonair zijn en die het vertikken om dingen te veranderen.
pamelacourson schreef:
10-07-2020 17:17
Hij denkt waarschijnlijk ook dat ze dat krijgen, maar in slachthuizen gebeuren dingen waar de honden geen brood van lusten. Laatst nog bij een van de grootste slachterijen van Nederland bleken dieren flink mishandeld te worden en ja, daar kwamen ook de dieren van de bioboer terecht.

Dan zou die bioboer ervoor kunnen kiezen om er tot het allerlaatste moment de controle over te houden.
Dat kan toch of is het een onmogelijkheid?
mizza schreef:
10-07-2020 17:42
Het zijn juist die relboeren die miljonair zijn en die het vertikken om dingen te veranderen.
Zou kunnen. Graag een bron.
Alle reacties Link kopieren
I LOVE PIET :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Theamuts schreef:
10-07-2020 12:01
Jij denkt dat het vee vandaag niets te eten heeft gekregen en iet gemolken is?
Koeien melk laten produceren is misdadig!
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
10-07-2020 17:33
Oh vandaar jouw opmerking. Nu kan ik hem beter plaatsen.
Neehoor, mijn vorige opmerking stond hier los van.

Dat sommige boeren lekker in de slappe was zitten, verbaast me wel eens als ik de protesten zie.
Want ik heb het idee dat we dat verhaal wat minder vaak horen dan dat het allemaal keihard werken is voor enkele centen per kilo melk, en dat het allemaal maar net uit kan.
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
10-07-2020 17:51
Neehoor, mijn vorige opmerking stond hier los van.

Dat sommige boeren lekker in de slappe was zitten, verbaast me wel eens als ik de protesten zie.
Want ik heb het idee dat we dat verhaal wat minder vaak horen dan dat het allemaal keihard werken is voor enkele centen per kilo melk, en dat het allemaal maar net uit kan.
Je hebt het idee, ....oke.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
10-07-2020 16:46
Omdat dat eerder voorbij kwam in de discussie.
Nee hoor. Jij concludeerde dat iemand die zegt geen gebruik te maken van de veehouderij niet wist waar z’n eten vandaan komt.
friezinnetje2014 schreef:
10-07-2020 12:32
nee en dat is dus het hele probleem. Hier worden de boeren met allemaal regels opgescheept, moeten aan allemaal voorwaarden voldoen. Helemaal prima hoor, voor goed dierenwelzijn. Maar we krijgen allemaal producten uit het buitenland, waar de regels lang zo streng niet zijn en waar veel minder controle is. Dan krijg je vlees wat wel vol hormonen gespoten is.
Nederlandse boeren doen dat ook hoor! Koeien voor drie maanden naar Ierland verplaatsen om zo subsidie op te strijken en het vlees te kunnen verkopen als Iers rundvlees!
Lucieanders schreef:
10-07-2020 17:56
Nederlandse boeren doen dat ook hoor! Koeien voor drie maanden naar Ierland verplaatsen om zo subsidie op te strijken en het vlees te kunnen verkopen als Iers rundvlees!
Dat verbaast me nou helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij denken heel veel mensen in NL nog dat koeien buiten de hele dag gras eten en kippen vrolijk rondlopen in een hen terwijl dit voor het merendeel niet het geval is.

Ik snap die fdf sowieso niet. Het ging toch gister toch stikstof? En dan nu een distributiecentrum blokkeren want vandaag gaat het om de prijs.
simbalabimba schreef:
10-07-2020 13:43
Ik heb geen problemen met het houden van dieren om me eten te verschaffen. kan niet niet in hoofd van een dier kijken, maar geloof niet dat een dier vanaf geboorte het besef heeft dat ie er is, om ooit afgemaakt te worden en dat ie ook beseft wat afmaken inhoudt.
Afgezien van (een) laatste moment(en) waarin ie wel ondervindt dat er iets anders dan anders aan de hand is.
Ik ken iemand die zit in de rvt van dierenbescherming en het is vreselijk hoe er met dieren wordt omgegaan. En ja, ze ruiken het bloed van hun voorgangers als ze naar het slachthuis gaan.
Snoesje666 schreef:
10-07-2020 14:28
Mijn boer heeft een week welverdiende vakantie. Kost een hoop geld, vervangers inhuren, maar één week per jaar moet kunnen wat hem betreft. Ook fijn voor de kinderen.

Ik haal nu dus biologisch-dynamische melk bij de bio-winkel, maar de verse melk van de boerderij met een kwak room die er bovenop drijft vind ik toch het lekkerste.
voornaam *

telefoonnummer

We bellen je graag over hoe we samen de dieren kunnen helpen. We respecteren je privacy.

Melkkoeien of melkmachines?
Een koe krijgt haar eerste kalf als ze twee jaar oud is. Op dat moment komt de melkproductie op gang. Omdat ze zoveel mogelijk melk moet produceren, krijgt de melkkoe een speciaal dieet met veel krachtvoer. Nog maar 68 procent van alle melkkoeien komt in de wei. Koeien die het hele jaar op stal staan hebben vaker last van pijnlijke ontstekingen aan de hoeven en uiers dan weidekoeien.

Kalfjes zeggen hun moeder direct na de geboorte vaarwel
Om de melkproductie op gang te houden, wordt een melkkoe ieder jaar kunstmatig bevrucht. Na de geboorte is er meestal geen tijd voor de moeder en haar kalfje samen. Het kalfje wordt direct weggehaald en individueel opgesloten, om daar (kunst-)melk uit een emmer te krijgen. Op sommige kalfjes wacht later hetzelfde leven als hun moeder. De andere kalfjes, waaronder alle stiertjes, gaan op transport naar een ander bedrijf om te worden afgemest voor de productie van kalfsvlees.
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
10-07-2020 17:45
Dan zou die bioboer ervoor kunnen kiezen om er tot het allerlaatste moment de controle over te houden.
Dat kan toch of is het een onmogelijkheid?
Ook een bioboer moet een koe zwanger maken en het kalfje dan weghalen bij z’n moeder om melk voor mensen te produceren.
Madelein schreef:
10-07-2020 17:59
Volgens mij denken heel veel mensen in NL nog dat koeien buiten de hele dag gras eten en kippen vrolijk rondlopen in een hen terwijl dit voor het merendeel niet het geval is.

Ach welnee, dat denken heel veel mensen helemaal niet.
Ze denken er uberhaupt niet over na, dat is het eerder.
Madelein schreef:
10-07-2020 17:55
Nee hoor. Jij concludeerde dat iemand die zegt geen gebruik te maken van de veehouderij niet wist waar z’n eten vandaan komt.
Nee hoor.
Lucieanders schreef:
10-07-2020 18:02
voornaam *

telefoonnummer

We bellen je graag over hoe we samen de dieren kunnen helpen. We respecteren je privacy.

Melkkoeien of melkmachines?
Een koe krijgt haar eerste kalf als ze twee jaar oud is. Op dat moment komt de melkproductie op gang. Omdat ze zoveel mogelijk melk moet produceren, krijgt de melkkoe een speciaal dieet met veel krachtvoer. Nog maar 68 procent van alle melkkoeien komt in de wei. Koeien die het hele jaar op stal staan hebben vaker last van pijnlijke ontstekingen aan de hoeven en uiers dan weidekoeien.

Kalfjes zeggen hun moeder direct na de geboorte vaarwel
Om de melkproductie op gang te houden, wordt een melkkoe ieder jaar kunstmatig bevrucht. Na de geboorte is er meestal geen tijd voor de moeder en haar kalfje samen. Het kalfje wordt direct weggehaald en individueel opgesloten, om daar (kunst-)melk uit een emmer te krijgen. Op sommige kalfjes wacht later hetzelfde leven als hun moeder. De andere kalfjes, waaronder alle stiertjes, gaan op transport naar een ander bedrijf om te worden afgemest voor de productie van kalfsvlees.
De meeste vrouwelijke dieren zijn elk jaar drachtig. Dat is niet per definitie zielig. Krachtvoer of bijvoeding of aanvulling. Ik ken ook wel koeien die uitsluitend gras eten of hooi. Kalfje krijgt eerst biest daarna kunstmelk.
Madelein schreef:
10-07-2020 17:59
Volgens mij denken heel veel mensen in NL nog dat koeien buiten de hele dag gras eten en kippen vrolijk rondlopen in een hen terwijl dit voor het merendeel niet het geval is.

Ik snap die fdf sowieso niet. Het ging toch gister toch stikstof? En dan nu een distributiecentrum blokkeren want vandaag gaat het om de prijs.
Nu ze toch zo bejegend worden gaan ze zelf ook eisen stellen. 5 cent per liter erbij.
miekemv schreef:
10-07-2020 18:15
De meeste vrouwelijke dieren zijn elk jaar drachtig. Dat is niet per definitie zielig. Krachtvoer of bijvoeding of aanvulling. Ik ken ook wel koeien die uitsluitend gras eten of hooi. Kalfje krijgt eerst biest daarna kunstmelk.
Maar het kalfje wordt bij zijn moeder weggehaald en dan wordt de koe via KI weer zwanger gemaakt en weer wordt het kalfje weggehaald! Dat is beestachtig!
miekemv schreef:
10-07-2020 18:15
De meeste vrouwelijke dieren zijn elk jaar drachtig. Dat is niet per definitie zielig. Krachtvoer of bijvoeding of aanvulling. Ik ken ook wel koeien die uitsluitend gras eten of hooi. Kalfje krijgt eerst biest daarna kunstmelk.
En de kalfjes worden in een moordend tempo moddervet gemaakt, zodat ze rechtop in hun hok moeten blijven staan. Ze kunnen niet eens gaan liggen, zo krap zijn die hokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven