Zwarte Pieten steunen boerenacties.

10-07-2020 11:23 452 berichten
Alle reacties Link kopieren
I :heart: it.

https://www.dvhn.nl/drenthe/De-boeren-k ... 22866.html

In Friesland blokkeerden de boeren net als zaterdag de A32 en A7 ter hoogte van Heerenveen. Het verkeer stond in beide richtingen stil. In de file doken ook Zwarte Pieten op, die snoep uitdeelden aan automobilisten.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
smulrol schreef:
10-07-2020 12:01
Kijk je wel eens goed naar de labels en bordjes in de supermarkt? Behalve melkproducten komt er bijna niks uit NL.
De aardappels konden weggegooid omdat de supermarkten ze uit het buitenland haalden O_O
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
10-07-2020 12:01
Jij denkt dat het vee vandaag niets te eten heeft gekregen en iet gemolken is?

Ik zeg dat die boeren iets doen dat niet mag, snelwegen blokkeren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
10-07-2020 12:02
We kunnen heel goed zonder veeboeren. Sterker nog: ze kunnen mij niet snel genoeg allemaal verdwijnen.

Ook dat, maar dat is een ander verhaal.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Yvon Jaspers al gespot?
Dreamer schreef:
10-07-2020 11:53
Je hebt demonstreren en je hebt het leven volledig ontwrichten, door snelwegen te blokkeren. Dat mag níet. Dat was toen bij Dokkum al bekend, dat je geen snelwegen mag blokkern, maar die boeren blijven ermee wegkomen. Ik ben daar echt klaar mee. En ik was daar vooral in december al klaar mee, dus alles wat ze nu op dat vlak doen, maakt het erger.
Nou het leven volledig ontwrichten lijkt mij in deze erg overdreven.

De boeren vechten voor hun bestaan en daar zouden m.i. meer landgenoten achter moeten staan.
Als ze niks blokkeren gebeurt er waarschijnlijk niets, en dat er dan wat mensen iets langer in de file staan, het zij zo.
pamelacourson schreef:
10-07-2020 12:02
We kunnen heel goed zonder veeboeren. Sterker nog: ze kunnen mij niet snel genoeg allemaal verdwijnen.
Weet waar je voor kiest. Als de boeren worden weggepest staat hun land binnen de kortste keren vol met woningen en/of bedrijven.
Dát is waarom ze de stikstof naar beneden willen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-07-2020 11:32
Ik vind het hartverwarmend hoe twee benadeelde groepen elkaar vinden.
Je weet al dat Zwarte Piet niet echt is he?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
10-07-2020 12:04
Ook dat, maar dat is een ander verhaal.
Ik reageerde op iemand die zei dat we niets te eten hebben zonder deze zieligerds.

Maar ik ben het helemaal met je eens wat betreft de snelwegen. Demonstreren kan ook zonder de "gewone Nederlander" steeds maar weer tot last te zijn.
makreel schreef:
10-07-2020 12:06
Je weet al dat Zwarte Piet niet echt is he?
:O :'(
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
10-07-2020 12:05
Nou het leven volledig ontwrichten lijkt mij in deze erg overdreven.

De boeren vechten voor hun bestaan en daar zouden m.i. meer landgenoten achter moeten staan.
Als ze niks blokkeren gebeurt er waarschijnlijk niets, en dat er dan wat mensen iets langer in de file staan, het zij zo.
Nu gebeurt er ook niks. Behalve dat het draagvlak onder de niet-agrariërs in een recordtempo afneemt. Zelfs onder agrariërs zie ik hier in het diepe zuiden de aanhang voor Farmers Defence sneller smelten dan een bolletje schepijs onder de Toscaanse zon.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
10-07-2020 12:05
Nou het leven volledig ontwrichten lijkt mij in deze erg overdreven.

De boeren vechten voor hun bestaan en daar zouden m.i. meer landgenoten achter moeten staan.
Als ze niks blokkeren gebeurt er waarschijnlijk niets, en dat er dan wat mensen iets langer in de file staan, het zij zo.

Als je ergens 2 uur vastzit, waar je normaal binnen ene minuut voorbij kan? Als je niet naar je vader kan, die op sterven ligt? Als artsen niet van éne ziekenhuis naar andere kunnen komen, omdat boeren zo nodig alles moeten blokkeren? Ik ga er echt niet vanuit dat wij de enige waren met die problemen in december.

En dan zijn dit misschien ook nog niet eens de ergste voorbeelden. Ze hebben de macht van de traktor ontdekt, en dat vind ik enorm schadelijk. Er is geen bevolkingsgroep in Nederland die zoveel macht blijkt te hebben als de boer met z'n trekker.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Past perfect, twee achterlijke tokkie-groepen die elkaar een handje helpen.

Gecombineerd IQ van 60 maar een overweldigend gevoel voor 'traditie'.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
10-07-2020 12:11
Past perfect, twee achterlijke tokkie-groepen die elkaar een handje helpen.

Gecombineerd IQ van 60 maar een overweldigend gevoel voor 'traditie'.
Een CEO met een IQ van 60?
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
10-07-2020 12:09
Als je ergens 2 uur vastzit, waar je normaal binnen ene minuut voorbij kan? Als je niet naar je vader kan, die op sterven ligt? Als artsen niet van éne ziekenhuis naar andere kunnen komen, omdat boeren zo nodig alles moeten blokkeren? Ik ga er echt niet vanuit dat wij de enige waren met die problemen in december.

En dan zijn dit misschien ook nog niet eens de ergste voorbeelden. Ze hebben de macht van de traktor ontdekt, en dat vind ik enorm schadelijk. Er is geen bevolkingsgroep in Nederland die zoveel macht blijkt te hebben als de boer met z'n trekker.
Totdat ze een Litouwse vrachtwagenchauffeur de pis lauw maken. Dat was wel even een spektakel op de A2.
Nee heb je, ja kun je krijgen
redbulletje schreef:
10-07-2020 12:06
Weet waar je voor kiest. Als de boeren worden weggepest staat hun land binnen de kortste keren vol met woningen en/of bedrijven.
Dát is waarom ze de stikstof naar beneden willen.
Dat dus. Velen schijnen dat niet te beseffen.
de boeren pesten zich zo op deze manier zelf weg.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
10-07-2020 12:09
Er is geen bevolkingsgroep in Nederland die zoveel macht blijkt te hebben als de boer met z'n trekker.
Dat merk ik al bij mij in de straat (ik woon in het buitengebied aan een weg met boerenbedrijven). Ze denderen maar door met die dingen en gaan voor niets en niemand aan de kant. Ook nauwelijks voor fietsers (vaak middelbare scholieren). Er is er het afgelopen jaar welgeteld één geweest die eens zijn hand opstak toen ik voor hem aan de kant ging (de rest drukt je gewoon van de weg). Zelfs 's nachts denderen ze met een rotvaart door de straat met die dingen. Ik denk dat dat voor een groot deel mijn afkeer van boeren heeft aangewakkerd. Verder zijn het vast heel aardige mensen :-?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-07-2020 12:06
Weet waar je voor kiest. Als de boeren worden weggepest staat hun land binnen de kortste keren vol met woningen en/of bedrijven.
Dát is waarom ze de stikstof naar beneden willen.

Ja, en de megastallen van de boeren zijn natuurlijk een aanwinst voor het landschap :nope:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
10-07-2020 12:11
Past perfect, twee achterlijke tokkie-groepen die elkaar een handje helpen.

Gecombineerd IQ van 60 maar een overweldigend gevoel voor 'traditie'.
Mooi gezegd.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
10-07-2020 12:09
Nu gebeurt er ook niks. Behalve dat het draagvlak onder de niet-agrariërs in een recordtempo afneemt. Zelfs onder agrariërs zie ik hier in het diepe zuiden de aanhang voor Farmers Defence sneller smelten dan een bolletje schepijs onder de Toscaanse zon.
En gelukkig maar. De bedreigingen die FDF wekelijks doen zijn echt niet van de lucht. Mensen naar huis volgen, met nummerbord en alle persoonsgegevens op internet gooien en oproepen om 'het net rond personen te sluiten' , ministers bedreigen... Het is gewoon een terroristische groep. Van mensen die niet al te ver vooraan stonden bij het uitdelen van verstand.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
10-07-2020 12:11
Past perfect, twee achterlijke tokkie-groepen die elkaar een handje helpen.

Gecombineerd IQ van 60 maar een overweldigend gevoel voor 'traditie'.
Zijn boeren een traditie :rofl:
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
10-07-2020 12:14
Dat merk ik al bij mij in de straat (ik woon in het buitengebied aan een weg met boerenbedrijven). Ze denderen maar door met die dingen en gaan voor niets en niemand aan de kant. Ook nauwelijks voor fietsers (vaak middelbare scholieren). Er is er het afgelopen jaar welgeteld één geweest die eens zijn hand opstak toen ik voor hem aan de kant ging (de rest drukt je gewoon van de weg). Zelfs 's nachts denderen ze met een rotvaart door de straat met die dingen. Ik denk dat dat voor een groot deel mijn afkeer van boeren heeft aangewakkerd. Verder zijn het vast heel aardige mensen :-?
Die ervaringen heb k dan gelukkig weer niet
En ik weet ook dat het grootste deel van de boeren tegen deze acties zijn, maar ze worden er wel mee over één kam geschoren. (gescheerd? nee he?) Die worden dus zowel door de regering als hun 'eigen volk' benadeeld.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-07-2020 12:06
Weet waar je voor kiest. Als de boeren worden weggepest staat hun land binnen de kortste keren vol met woningen en/of bedrijven.
Dát is waarom ze de stikstof naar beneden willen.

Afgezien van dat het niet op waarheid berust wat je zegt, is dat scenario echt niet slechter dan een gore megastal of nutteloze monocultuur van Engels Raaigras.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
10-07-2020 12:14
Ja, en de megastallen van de boeren zijn natuurlijk een aanwinst voor het landschap :nope:
Inderdaad. Toen wij hier kwamen wonen hadden we een prachtig uitzicht, helemaal tot aan het dorp verderop. Binnen een half jaar stond er een enorme stal waar we nu tegenaan kijken. Ik had toch echt liever een paar huizen met gezellige buren gehad.Bovendien kunnen we nieuwe woningen heel goed gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
10-07-2020 12:15
Zijn boeren een traditie :rofl:
Dat houden ze zelf stevig vol ja. Dat ze per sé door willen met hun bedrijf zoals het nu gaat 'want dat is altijd al zo geweest' en een beetje sympathie wekken met termen als 'familiebedrijf'.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven