Zweden van migratie-modelland naar chaos

20-07-2018 23:43 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de Volkskrant een ontluisterend bericht over het mislukte migratiebeleid in Zweden

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... red_earned

De pers durft / wil de problemen niet te benoemen en de kloof tussen allochtoon en autochtoon groeit, sterker nog, die is er al.

Afbeelding

Van het braafst jongetje van de klas naar de crimesite van Europa

Afbeelding

Waar aanslagen op de politie gewoon zijn geworden

Afbeelding

En ook hier gaat populistisch rechts een grote verkiezingsoverwinning halen.

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit is ook wel echt een beetje het centrum van de branden volgens mij. Heb ook wel wat dingen voorbij zien komen. Zonde inderdaad. Tja, misschien dat het nog even een paar dagen flink kan gaan regenen voor ik weg ga.
Alle reacties Link kopieren
inkepinkje schreef:
21-07-2018 14:22
Overheden waren niet tot slecht voorbereid op de afgelopen migratiegolf dus is het logisch dat ze tegen onvoorziene moeilijkheden oplopen, dat was het enige wat er voorspelbaar aan was.
Dat is inderdaad het hele punt. Niemand had die golf van 2015 voorzien en daarom is er het een en ander misgegaan
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
21-07-2018 13:55
Eerst Pim Fortuyn en later Wilders groeiden omdat Nederland veel te ruimhartig migranten heeft toegelaten, tenminste dat vinden de stemmers (ik ook overigens)
En de meeste stemmen haalt Wilders in gemeenten waar nauwelijks een migrant te bekennen is. Neem Volendam: daar is de PVV al jaren de grootste. Volgens mij hebben die nou niet bepaald ‘een tsunami van migranten’ te verwerken gehad.
bethweeter schreef:
21-07-2018 15:04
Dat is inderdaad het hele punt. Niemand had die golf van 2015 voorzien en daarom is er het een en ander misgegaan
Die golf van 2015 en daarna is niet zo best geweest mijns inziens. Met leugens, paspoorten weggooien en uitkeringen hier mogen blijven vind ik een voorbeeld van slapperdanslap.

En heel eerlijk: ik vind de islam nou niet bepaald een verrijking. Een enkele moslim levert geen probleem op en daar heb ik ook geen problemen mee. Een hele bups levert wel problemen op en ik vind het bijna lachwekkend hoe dit gebagatelliseerd wordt. 'Alsof de christenen zo lief zijn geweest' (laten we een paar honderd jaar geleden erbij halen) en het niet mogen benoemen van de feiten zijn mijns inziens te idioot voor woorden.

Ik haal mijn stokpaardje maar weer van stal: ga eens lesgeven in Rotterdam-Zuid of Kanaleneiland als westerse vrouw. Ik ben heel benieuwd of je dan nog steeds geen problemen ondervindt.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
21-07-2018 15:13


Ik haal mijn stokpaardje maar weer van stal: ga eens lesgeven in Rotterdam-Zuid of Kanaleneiland als westerse vrouw. Ik ben heel benieuwd of je dan nog steeds geen problemen ondervindt.
En dan zeg ik: kijk eens in de buitenwijken en randgemeenten. Weinig aan de hand. En ik ontken daarmee niet dat er wijken zijn waar wel problemen zijn.

Verder vind ik juist dat er maar een enkele moslim voor problemen zorgt en dat juist de hele bups gewoon een normaal leven in de Nderlandse samenleving leeft.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
21-07-2018 13:51
Misschien ook belangrijk om te vermelden dat het grootste deel van die problemen worden veroorzaakt door criminelen (motorbendes enz), niet door immigranten.

Dus die tijd hebben ze helemaal niet achter zich gelaten. Verdiep je eerst een beetje in de waarheid ipv zomaar onzin en berichten die overdreven zijn te citeren.
Motorbendes? Weet weinig van Zweden, en dit wist ik ook niet.

Wat is eigenlijk typisch Zweeds eten?
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
21-07-2018 15:09
En de meeste stemmen haalt Wilders in gemeenten waar nauwelijks een migrant te bekennen is. Neem Volendam: daar is de PVV al jaren de grootste. Volgens mij hebben die nou niet bepaald ‘een tsunami van migranten’ te verwerken gehad.

Oke dus als je - zoals ik - NAAST een wijk vol migranten woont mag je er niets van vinden.
Ik stem overigens VVD omdat ik - anders dan Wilders - niet anti islam ben.

Ik vind het zwaar waardeloos dat Nederland zo ruimhartig migranten heeft toegelaten.
Dat de handrem nu is aangetrokken is een beetje laat.

Vind het ook oprecht niet leuk om in een multicultureel land te wonen.
Nu heb ik niets te willen maar zal altijd een partij stemmen die zo min mogelijk migranten toelaat.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Pientjexxxx schreef:
21-07-2018 15:00
Ik vind het dus een probleem dat een oude buurvrouw met kind noch kraai in haar seniorenwoning al haar (autochtone) buren heeft zien vertrekken en nu alleen maar buren heeft die ze niet verstaat en die alleen maar met mensen in hun eigen kring omgaan. Dit allemaal dankzij het gemeentelijk beleid om statushouders voorrang te geven. Ouderen die een seniorenwoning zoeken, kunnen vervolgens het heen en weer krijgen. Zij staan zo lang op de wachtlijst dat ze meestal al dood zijn voordat ze voor een woning aan de beurt zijn.

Daar hoef jij dan geen last van te hebben, maar het is wel degelijk een maatschappelijk probleem als er parallelle samenlevingen ontstaan.

Ik ontken nergens dat er problemen zijn want die zijn er wel degelijk. Ik ontken alleen dat het overal en altijd kommer en kwel is. Het probleem dat jij aankaart bestaat , maar is niet één op een de schuld van migranten. Het is het gevolg van slecht beleid, net zoals de hele crisis op de woningmarkt dat is.

Overigens ging dit topic in eerste instantie over een ander soort problemen en werd gesuggereerd dat heel Zweden een chaos was als gevolg daarvan. En dat is gewoon niet waar, ondanks de problemen die ook daar opspelen.
hollebollegijs schreef:
21-07-2018 15:44
Oke dus als je - zoals ik - NAAST een wijk vol migranten woont mag je er niets van vinden.
Ik stem overigens VVD omdat ik - anders dan Wilders - niet anti islam ben.

Ik vind het zwaar waardeloos dat Nederland zo ruimhartig migranten heeft toegelaten.
Dat de handrem nu is aangetrokken is een beetje laat.

Vind het ook oprecht niet leuk om in een multicultureel land te wonen.
Nu heb ik niets te willen maar zal altijd een partij stemmen die zo min mogelijk migranten toelaat.
Ik heb geen last van migranten en andere culturen.
hollebollegijs schreef:
21-07-2018 15:44
Oke dus als je - zoals ik - NAAST een wijk vol migranten woont mag je er niets van vinden.
Ik stem overigens VVD omdat ik - anders dan Wilders - niet anti islam ben.

Ik vind het zwaar waardeloos dat Nederland zo ruimhartig migranten heeft toegelaten.
Dat de handrem nu is aangetrokken is een beetje laat.

Vind het ook oprecht niet leuk om in een multicultureel land te wonen.
Nu heb ik niets te willen maar zal altijd een partij stemmen die zo min mogelijk migranten toelaat.

Natuurlijk mag je daar iets van vinden. Zolang je maar niet suggereert dat ten gevolge van de problemen in jouw buur-wijk het hele land in chaos verkeert. Niets mis met het benoemen van problemen, maar dan met het oogmerk er een oplossing voor te vinden, niet met het oogmerk paniek te zaaien en mensen tegen elkaar op te zetten.
(Ik zeg niet dat jij dat doet, maar het gebeurt wel, en er zijn mensen die daar klakkeloos in meegaan. Door een artikel als in de OP te plaatsen, lijkt het alsof je er daar één van bent.)
Kunstenkitsch schreef:
21-07-2018 15:13
Ik haal mijn stokpaardje maar weer van stal: ga eens lesgeven in Rotterdam-Zuid of Kanaleneiland als westerse vrouw. Ik ben heel benieuwd of je dan nog steeds geen problemen ondervindt.

Mijn dochter (blond haar, blauwe ogen), heeft vorig jaar stage gelopen op een VMBO-school in Rotterdam-Zuid. Overigens niet als docent, maar ze had wel veel contact met leerlingen uit alle klassen. Haar beeld is door die ervaring helemaal veranderd, in positieve zin welteverstaan. Natuurlijk spelen er veel problemen onder deze kinderen, maar zelf had ze alleen maar leuke ervaringen met hen.
Maar goed, niet op iedere school is de sfeer hetzelfde natuurlijk.
anoniem_362599 wijzigde dit bericht op 21-07-2018 16:03
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Paarsebloem: Smörgåsbord! Het meeste is wel een beetje hetzelfde als de andere Scandinavische landen: veel vis, aardappelen en fruitsoep. Veel dingetjes die je bij de Ikea ziet natuurlijk: gravad lax, köttbullar en varmkorv:)
anoniem_351505 wijzigde dit bericht op 21-07-2018 16:09
3.15% gewijzigd
SannaU schreef:
21-07-2018 16:03
Smörgåsbord! Het meeste is wel een beetje hetzelfde als de andere Scandinavische landen: veel vis, aardappelen en fruitsoep. Veel dingetjes die je bij de Ikea ziet natuurlijk: gravad lax, köttbullar en varmkorv:)
Koken kunnen die Zweden wel. En taarten en koekjes bakken.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
21-07-2018 15:51
Natuurlijk mag je daar iets van vinden. Zolang je maar niet suggereert dat ten gevolge van de problemen in jouw buur-wijk het hele land in chaos verkeert. Niets mis met het benoemen van problemen, maar dan met het oogmerk er een oplossing voor te vinden, niet met het oogmerk paniek te zaaien en mensen tegen elkaar op te zetten.
(Ik zeg niet dat jij dat doet, maar het gebeurt wel, en er zijn mensen die daar klakkeloos in meegaan. Door een artikel als in de OP te plaatsen, lijkt het alsof je er daar één van bent.)
Een oplossing is grenzen dicht en remigratie uiteraard waar mogelijk.
Een extra taalcursus een inburgeringsplicht etc. allemaal lapmiddelen.

En zoals ik al schreef is de topic titel wat zwaar aangezet en dat mag best op een discussie forum.
Overigens is het in Nederland allemaal prima bespreekbaar, zelfs uitspraken van een minister (casus Blok) zorgen voor wat onrust maar verder niet.

In Zweden zijn ze niet eens op het niveau dat ze in kranten een discussie durven voeren over het compleet mislukte migratiebeleid.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
21-07-2018 15:46
Ik heb geen last van migranten en andere culturen.
Ik heb momenteel geen last van klimaat verandering, luchtvervuiling, de handelsoorlog met de VS de plasticsoep en de kap van het tropisch regenwoud.
Toch ben ik van mening dat we beter nu in actie kunnen komen dan als het laat is.

Overigens staat het jou vrij een partij te stemmen die wel ruimhartig migranten toelaat, zo mooi werkt een democratie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
21-07-2018 16:29


In Zweden zijn ze niet eens op het niveau dat ze in kranten een discussie durven voeren over het compleet mislukte migratiebeleid.
Hoe goed ken jij de Zweedse pers? Ik ken het helemaal niet en spreek ook geen Zweeds. Dus ik ben benieuwd waar de conclusie dat ze geen discussie durven voeren vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
21-07-2018 14:39
Nos, Trouw, Volkskrant, NRC, VPRO zijn de bronnen.
Deze Nieuwsmedia zijn een en al pro multicultureel als die al zulke artikelen plaatsen is er iets mis gegaan in Zweden
Nieuwsmedia. :rofl: Volkskrant? :sarcastic: NRC :HA: Trouw!!! :hyper: VPRO... ik ben op slag om LMFAO. Wauw. :facepalm:
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
inkepinkje schreef:
21-07-2018 17:43
Nieuwsmedia. :rofl: Volkskrant? :sarcastic: NRC :HA: Trouw!!! :hyper: VPRO... ik ben op slag om LMFAO. Wauw. :facepalm:
Leg uit, ben benieuwd wat je bedoeld met LMFAO
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
21-07-2018 17:31
Hoe goed ken jij de Zweedse pers? Ik ken het helemaal niet en spreek ook geen Zweeds. Dus ik ben benieuwd waar de conclusie dat ze geen discussie durven voeren vandaan komt.

Je leest het, ik durf het aan conclusies te trekken zonder Zweeds kranten te lezen :-D
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
21-07-2018 18:07
Leg uit, ben benieuwd wat je bedoeld met LMFAO
Dat zijn media die op sensatie gericht zijn. Net als de telegraaf.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
21-07-2018 18:09
Dat zijn media die op sensatie gericht zijn. Net als de telegraaf.
Oke , Trouw en Telegraaf op een lijn.
Tja dan houden we het er maar op dat we Agree to disagree
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
FiIee schreef:
21-07-2018 11:33
Ik heb er tot vorig jaar gewoond.... Geen spat veranderd ten opzichte van die 6 jaar ervoor.
Dan wordt het tijd dat je je ogen eens opendoet!
bethweeter schreef:
21-07-2018 15:25
En dan zeg ik: kijk eens in de buitenwijken en randgemeenten. Weinig aan de hand. En ik ontken daarmee niet dat er wijken zijn waar wel problemen zijn.

Verder vind ik juist dat er maar een enkele moslim voor problemen zorgt en dat juist de hele bups gewoon een normaal leven in de Nderlandse samenleving leeft.
Waar woon jij eigenlijk? De problemen verspreiden zich ondertussen ook naar buitenwijken en randgemeenten, zeker als daar ook goedkopere, zoals sociale huur-)woningen zijn.
hollebollegijs schreef:
21-07-2018 16:33
Ik heb momenteel geen last van klimaat verandering, luchtvervuiling, de handelsoorlog met de VS de plasticsoep en de kap van het tropisch regenwoud.
Toch ben ik van mening dat we beter nu in actie kunnen komen dan als het laat is.

Overigens staat het jou vrij een partij te stemmen die wel ruimhartig migranten toelaat, zo mooi werkt een democratie.
Wat ongenuanceerd weer. Voor de weet-ik-veel hoeveelste keer: op een enkeling na is helemaal niemand een voorstander van ongebreidelde immigratie.
Maakte mensen zich maar wat meer zorgen om alle andere zaken die je opsomt. Met name de klimaatverandering is een belangrijke oorzaak van migratie, en zal in de toekomst een nog grotere aanjager daarvan worden. Maar nee, iedereen blijft liever dweilen met de kraan open in plaats van eigen verantwoordelijkheid te nemen.
hollebollegijs schreef:
21-07-2018 16:29
Een oplossing is grenzen dicht en remigratie uiteraard waar mogelijk.
Een extra taalcursus een inburgeringsplicht etc. allemaal lapmiddelen.

En zoals ik al schreef is de topic titel wat zwaar aangezet en dat mag best op een discussie forum.
Overigens is het in Nederland allemaal prima bespreekbaar, zelfs uitspraken van een minister (casus Blok) zorgen voor wat onrust maar verder niet.

In Zweden zijn ze niet eens op het niveau dat ze in kranten een discussie durven voeren over het compleet mislukte migratiebeleid.

Dus jouw oplossing voor het fileprobleem zou zijn: geen auto's meer verkopen, en verder zoveel mogelijk mensen de rijbevoegdheid ontzeggen. Dat is namelijk geen oplossing, want het probleem, dat mensen van A naar B moeten, blijft, Problemen kun je alleen oplossen door de wortel ervan te zoeken.

Over Zweedse kranten kan ik geen oordeel geven, want die kan ik niet lezen. Dus geen idee wat erin staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven