Zweden van migratie-modelland naar chaos

20-07-2018 23:43 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de Volkskrant een ontluisterend bericht over het mislukte migratiebeleid in Zweden

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... red_earned

De pers durft / wil de problemen niet te benoemen en de kloof tussen allochtoon en autochtoon groeit, sterker nog, die is er al.

Afbeelding

Van het braafst jongetje van de klas naar de crimesite van Europa

Afbeelding

Waar aanslagen op de politie gewoon zijn geworden

Afbeelding

En ook hier gaat populistisch rechts een grote verkiezingsoverwinning halen.

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
21-07-2018 19:47
Dus jouw oplossing voor het fileprobleem zou zijn: geen auto's meer verkopen, en verder zoveel mogelijk mensen de rijbevoegdheid ontzeggen. Dat is namelijk geen oplossing, want het probleem, dat mensen van A naar B moeten, blijft, Problemen kun je alleen oplossen door de wortel ervan te zoeken.

Een samenleving kan niet zonder mobiliteit en maar prima functioneren met hele strenge regels voor migratie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
21-07-2018 19:06
Waar woon jij eigenlijk? De problemen verspreiden zich ondertussen ook naar buitenwijken en randgemeenten, zeker als daar ook goedkopere, zoals sociale huur-)woningen zijn.
Ik woon eigenlijk in een villawijk en als ik daar een keer uitkom is het een grote ellende met al die migranten. Continu vechten, autochtone Nederlanders uitschelden, meningen opdringen, eisen stellen, terroristische aanslagen, in eigen taal praten, weigeren te werken, voordringen op de woningmarkt, overal geld voor krijgen. En dat is nog maar een klein deel van de ellende.
hollebollegijs schreef:
21-07-2018 20:22
Een samenleving kan niet zonder mobiliteit en maar prima functioneren met hele strenge regels voor migratie.

Maar mijn punt was, dat het probleem daarmee niet is opgelost. Ja, voor ons, tijdelijk. Maar linksom of rechtsom zullen we er toch weer mee geconfronteerd worden.

Hele strenge regels is trouwens iets anders dan de grenzen sluiten en niemand meer binnenlaten.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
21-07-2018 19:38

Maakte mensen zich maar wat meer zorgen om alle andere zaken die je opsomt. Met name de klimaatverandering is een belangrijke oorzaak van migratie, en zal in de toekomst een nog grotere aanjager daarvan worden. Maar nee, iedereen blijft liever dweilen met de kraan open in plaats van eigen verantwoordelijkheid te nemen.

Ik schrijf al een jaar of 8 ( schrijf hier vanaf 2010 ) dat de welvaart beter verdeeld moet worden en heb al diverse pleidooien geschreven over consuminderen omdat de ongebreidelde westerse consumptiedrift een van de hoofdoorzaken van de "global warming" is.

Dus en / en
Inzetten op grensbewaking omdat er een storm aan migranten aankomt.
Betere verdeling welvaart en zwaar consuminderen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
bethweeter schreef:
21-07-2018 20:25
Ik woon eigenlijk in een villawijk en als ik daar een keer uitkom is het een grote ellende met al die migranten. Continu vechten, autochtone Nederlanders uitschelden, meningen opdringen, eisen stellen, terroristische aanslagen, in eigen taal praten, weigeren te werken, voordringen op de woningmarkt, overal geld voor krijgen. En dat is nog maar een klein deel van de ellende.
Wat een ontzettend flauwe reactie. Blijkbaar kun jij je niet voorstellen dat er mensen zijn die zo’n beetje dagelijks de negatieve kanten van massale immigratie ervaren.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
21-07-2018 20:27
Maar mijn punt was, dat het probleem daarmee niet is opgelost. Ja, voor ons, tijdelijk. Maar linksom of rechtsom zullen we er toch weer mee geconfronteerd worden.

Hele strenge regels is trouwens iets anders dan de grenzen sluiten en niemand meer binnenlaten.
Omdat grenzen dicht niet werkt.

Je hebt nu eenmaal kennismigranten nodig om je gezondheidszorg, de IT sector etc. draaiend te houden.
De grenzen gaan dus dicht voor iedereen die geen nut heeft en tijdelijke werkvergunningen (model Zwitserland / Singapore ) voor mensen waar we iets aan hebben.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Maar je schreef zelf:
hollebollegijs schreef:
21-07-2018 16:29
Een oplossing is grenzen dicht en remigratie uiteraard waar mogelijk.
Een extra taalcursus een inburgeringsplicht etc. allemaal lapmiddelen.

En zoals ik al schreef is de topic titel wat zwaar aangezet en dat mag best op een discussie forum.
Overigens is het in Nederland allemaal prima bespreekbaar, zelfs uitspraken van een minister (casus Blok) zorgen voor wat onrust maar verder niet.

In Zweden zijn ze niet eens op het niveau dat ze in kranten een discussie durven voeren over het compleet mislukte migratiebeleid.

Daar reageerde ik op.
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2197840-de-zweed ... naten.html

Aardige uitzending van de NOS

Wijkagent Hanif Azizi heeft ruim twee jaar in Rinkeby gewerkt en merkt dat veel van zijn collega's afhaken.

Gek vindt hij dat niet: "Onze banden worden lek gestoken, onze autoramen vernield en we krijgen stenen, molotovcocktails en handgranaten naar ons hoofd gegooid. Pasgeleden werd er een agent neergestoken en werd een agente gekidnapt." Sinds kort worden er in deze wijken camera s opgehangen en dragen wijkagenten bodycams. Azizi: "Het geeft ons iets meer bescherming en zorgt ervoor dat we als agenten niet helemaal vogelvrij zijn."



Als je dit leest denk je aan de strijd in Noord Ierland jaren 70 /80
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
21-07-2018 20:30
Wat een ontzettend flauwe reactie. Blijkbaar kun jij je niet voorstellen dat er mensen zijn die zo’n beetje dagelijks de negatieve kanten van massale immigratie ervaren.
Ik heb eerder gezegd dat ik weet dat er wijken zijn met grote problemen maar dat het naast die paar wijken prima gaat en mensen gewoon met elkaar leven en elkaar niet lastig vallen of overlast van elkaar ondervinden. En ik heb gezegd dat ik midden in de Randstad woon.
Vervolgens kom jij met de vraag waar ik woon want in randgemeenten en buitenwijken is het volgens jou ook een grote ellende.
Daar kwam ik met een sarcastische reactie op want ik heb geen flauw idee wat je van me wil weten behalve dat ik net als jou ga denken en ga beweren dat het heel Nederland een grote probleemwijk is door immigratie.

En dus leg je mij dingen in de mond die ik niet gezegd heb (zoals dat er niemand problemen heeft)
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/vrouw-in-het-b ... uctPageUrl

Boek van een Duitse politieagente. Ik denk dat het weinig zal verschillen van de situatie in veel andere Westeuropese landen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
21-07-2018 23:23
https://www.bol.com/nl/p/vrouw-in-het-b ... uctPageUrl

Boek van een Duitse politieagente. Ik denk dat het weinig zal verschillen van de situatie in veel andere Westeuropese landen.
Boek heb ik gelezen.
Goed boek.

Denk dat het grote probleem is geweest dat er jaren lang geen eisen zijn gesteld aan nieuwkomers en dan bedoel ik harde eisen wat betreft taal etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neig naar de commentaren van popita, alhoewel ik de opmerking over grenzen dicht en alleen tijdelijke werkvergunningen van de TO ook heel zinnig vind klinken.

Sorry, ik heb niets zinnigs bij te dragen maar vind de discussies hierover altijd erg interessant.

Alleen komt er nooit iemand met de ultieme oplossing "ja, als we het zo doen is iedereen blij" te utopisch denk ik.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Zweedse studente staat op in vliegtuig en stopt uitzetting vluchteling - http://nos.nl/l/2243073

Grappig dit soort protesten.
Ben benieuwd hoe de reacties van de pers zouden zijn als er vliegtuigen met vluchtelingen geblokkeerd zouden worden die het land inkomen.


En uiteraard de NOS weer kort door de bocht.
Een vluchteling krijgt asiel, krijgt hij / dat niet gebruik je de term asielzoeker
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
25-07-2018 00:30
Zweedse studente staat op in vliegtuig en stopt uitzetting vluchteling - http://nos.nl/l/2243073

Grappig dit soort protesten.
Ben benieuwd hoe de reacties van de pers zouden zijn als er vliegtuigen met vluchtelingen geblokkeerd zouden worden die het land inkomen.


En uiteraard de NOS weer kort door de bocht.
Een vluchteling krijgt asiel, krijgt hij / dat niet gebruik je de term asielzoeker

Maar dat klopt toch ook? Het staat iedereen vrij om asiel aan te vragen, of ze het krijgen moeten ze afwachten. Of het systeem zoals het nu is, werkbaar is, is een ander verhaal, maar de term dekt wel de lading. In dit geval ging het om een afgewezen asielzoeker. Niets onduidelijks aan lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
25-07-2018 08:58
Maar dat klopt toch ook? Het staat iedereen vrij om asiel aan te vragen, of ze het krijgen moeten ze afwachten. Of het systeem zoals het nu is, werkbaar is, is een ander verhaal, maar de term dekt wel de lading. In dit geval ging het om een afgewezen asielzoeker. Niets onduidelijks aan lijkt mij.
Precies maar een uitgeprocedeerde asielzoeker klinkt weer net iets anders dan " vluchteling uitgezet "

De NOS is - op het gebied van migratie - zo doorzichtig bezig.

Iedere stap van het kraak collectief WE ARE HERE (dat zijn uitgeprocedeerde migranten) volgenden ze.

Maar waar is de NOS / media nu er een rapport is verschenen dat deze groep €350.000 aan schade heeft veroorzaakt.

Schoonmaakkosten, vernielingen, advocaten om ze er uit te krijgen etc.

Stond alleen op pagina 12 van het Parool
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik ben niet speciaal een fan van de NOS hoor. Maar dit specifieke bericht vond ik niet onduidelijk. Bovendien is er genoeg reden om te twijfelen aan de veiligheid in Afghanistan.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
25-07-2018 00:30



En uiteraard de NOS weer kort door de bocht.
Een vluchteling krijgt asiel, krijgt hij / dat niet gebruik je de term asielzoeker
Lees dan gewoon geen berichten meer van de NOS (en deel ze dan al helemaal niet). Het wordt een beetje krampachtig hoe je ze iedere keer wil ‘betrappen’ op foutieve berichtgeving. Ze zijn objectief gezien vrij neutraal.

Maar ja, als jij iets over Ozil in het vluchtelingentopic gaat schrijven dan zal de NOS wel nooit voldoen. (Die man is nota bene in Duitsland geboren en ook zijn ouders waren geen vluchtelingen)
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
25-07-2018 12:49
Lees dan gewoon geen berichten meer van de NOS (en deel ze dan al helemaal niet). Het wordt een beetje krampachtig hoe je ze iedere keer wil ‘betrappen’ op foutieve berichtgeving. Ze zijn objectief gezien vrij neutraal.

Maar ja, als jij iets over Ozil in het vluchtelingentopic gaat schrijven dan zal de NOS wel nooit voldoen. (Die man is nota bene in Duitsland geboren en ook zijn ouders waren geen vluchtelingen)
Ik heb al 10 keer geschreven dat de NOS een prima nieuwsapp is.

Sta er mee op en sluit de dag er mee af.
Alleen op migranten gebied zijn ze niet neutraal en zal je ze daar nooit echt op kunnen betrappen.

In de vluchtelingen topic komt veel meer voorbij dat meer met migratie te maken heeft dan met vluchtelingen, zo ook ozil en zijn huil verhaal.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
25-07-2018 12:11
Ik ben niet speciaal een fan van de NOS hoor. Maar dit specifieke bericht vond ik niet onduidelijk. Bovendien is er genoeg reden om te twijfelen aan de veiligheid in Afghanistan.
Wat de NOS moet doen is neutraal verslag doen en het betreft hier een uitgeprocedeerde migrant en geen vluchteling.

Als de NOS iets vind van het asielbeleid in Zweden zijn daar opinie stukken voor maar die horen niet bij een publieke zender.

Maar de eerlijkheid gebied te melden dat ik misschien een wat over allergische reactie heb bij de NOS in combinatie met migranten, en dat komt voornamelijk door hun wangedrag in 2015
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Het bleek inderdaad geen spontane actie maar een georganiseerd protest (dat vermoeden had ik al)

Maar ere wie ere toekomt de NOS heeft het artikel keuring aangepast.


Noot van de redactie: In dit artikel van 24 juli 2018 zijn wijzigingen aangebracht om inzichtelijk te maken dat de studente ook actief is als activiste en betrokken is bij vluchtelingenorganisaties. Het oorspronkelijke artikel wekte de indruk dat sprake was van een spontane actie, maar dat was niet zo. De actie was voorbereid en gepland.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaar in Zweden gewoond (tot afgelopen februari) en herken het beeld dat geschetst wordt totaal niet.

Zelf woonde ik ook in een "mindere" wijk met veel allochtonen, maar heb mjj absoluut nooit bedreigd of onveilig gevoeld. Nooit overlast gehad, wel acties in de stad tegen het uitzetten van Afghanen.

Het verhaal dat St Lucia niet meer buiten gevierd wordt herken ik ook niet, ben nog bij meerdere vieringen die buiten werden gehouden geweest

De situatie zal natuurlijk wel per stadsdeel verschillen. In Stockholm, Malmö en Göteborg zijn wijken waar veel overlast is, maar die wijken heb je in iedere grotere stad. Ik heb Zweedse vrienden van mij destijds gevraagd naar die wijken n.a.v. zo'n rechts populistisch artikel en ze waren lichtelijk verbaasd, dachten dat ik het over een Nazi bijeenkomst in Göteborg had die uitliep op een rel met linkse activisten haha
Alle reacties Link kopieren
Olivia_93 schreef:
31-07-2018 18:35
Ik heb een jaar in Zweden gewoond (tot afgelopen februari) en herken het beeld dat geschetst wordt totaal niet.

Zelf woonde ik ook in een "mindere" wijk met veel allochtonen, maar heb mjj absoluut nooit bedreigd of onveilig gevoeld. Nooit overlast gehad, wel acties in de stad tegen het uitzetten van Afghanen.

Uit Trouw van vanmorgen.
Als de politie van een land al aangeeft dat de politie de controle in 50 wijken kwijt is gaat er toch ergens iets mis.

Afbeelding

Het begon allemaal met de opmerkingen van deze politiechef

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Klinkt als Nederland. We eten met welke grote het mis is, we weten waar de grote angel zit en niemand durft het hardop te zeggen. Ja, Blok, maar die werd direct teruggefloten.

Zweden en Nederland. Ooit prachtig en open, maar de keerzijde van deze medaille wordt steeds pijnlijker duidelijk. Waarschijnlijk is het nog te pijnlijk om toe te geven dat je als persoon toch een mindere kant hebt, dus blijven we politiek correct.
Alle reacties Link kopieren
[quote=hollebollegijs post_id=28842757 time=1533359734 user_id=102727]
Uit Trouw van vanmorgen.
Als de politie van een land al aangeeft dat de politie de controle in 50 wijken kwijt is gaat er toch ergens iets mis.

[URL=https://imageshack.com/i/plMoFdMCj]
Ik vind het dan weer vooral interessant met welk DOEL men de Europese landen in deze gevarenzone heeft geplaatst. Een kind van 3 kan je vertellen dat dergelijke immigratie alleen maar kan leiden tot negatieve gevolgen.

Is het een waanzinnig experiment van goedgelovige miljardairs zoals Soros?

Is het een breed gedragen elite die zo hoopt de controle te houden op het volk?

Is het... ???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven