Guilty Pleasure boekenclub in Rotterdam

06-09-2016 09:13 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Update: weer op zoek naar aanmeldingen!

Ondertussen zijn we met een clubje van 7 dames. We zijn nog op zoek naar ongeveer 3 dames. Maandag 14 november is onze volgende meeting. Mochten er nog dames interesse hebben, kan ik in een DM vertellen welk boek we voor de 14e hebben gekozen en waar we hebben afgesproken. Hieronder volgt de officiële oproep.



Gezocht: dames uit Rotterdam voor een Guilty Pleasure boekenclub!

Een complete tissue doos leeggesnotterd bij Me before you? Genieten van YA boeken terwijl je al jaren geen YA meer bent? Al je vriendinnen lyrisch over de nieuwe A.F.Th. van der Heiden terwijl jij jezelf s'avonds onderdompelt in de wereld van heksen en vampieren? Welke genre je Guilty Pleasure is maakt niet uit, ik ben op zoek naar jullie! Ik ben zelf 35 en woon in Rotterdam. Ik zou graag eens in de 6 weken willen afspreken in bv een koffiebar/cafe om een boek te bespreken. En dan in plaats van over de motivatie van de schrijver te discussiëren, iets luchtigere vragen te bedenken. He, het is onze club, toch. Ik kijk uit naar jullie reacties!
Volgend jaar lach je er om.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt leuk, lijkt me wel interessant
It's not always easy, but it's worth it.
Dat klinkt eigenlijk wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Wat is jou guilty pleasure?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me erg leuk!
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie zo snel al gereageerd hebben! Mijn guilty Pleasure: all of the above . En van jullie? Vinden jullie het goed om te wachten tot we ongeveer met 6 -8 zijn om verdere acties te ondernemen? Is dat een goed aantal of willen we meer?
Volgend jaar lach je er om.
Ja! Heel leuk idee!
Alle reacties Link kopieren
My Guilty Pleasures zijn er een aantal:

de Dark-Hunter serie van Sherrilyn Kenyon & de Vampire Chronicles van Anne Rice

Pride & Prejudice + Wuthering Heights (dit zijn mijn ultieme favorieten)

en stiekem hou ik ook heel erg van zwijmelboekjes - en ja, ik ben de huilebalk bij boeken als Me before You of P.S. I love you.



Maar ik ben altijd wel op zoek naar dingen om te lezen, ook boeken van bv. David Icke vind ik erg interessant. Ik lees in principe alles, maar lees wel bij voorkeur Engelstalig



Ook fitness/health/gezond koken lees ik veel haha.





Veel guilty pleasures dus :p



Ik ben overigens 28, kom uit Hellevoetsluis (Rotterdam is voor mij goed te doen)
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Het idee lijkt me leuk maar het ligt wel een beetje aan de invulling ervan (lastig type ik weet het ). Ik kom niet uit Rdam maar het is wel goed te reizen.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
@judith1107: Anne Rice vind ik ook fantastisch. Ik heb meer met haar vampieren dan de twilight vampieren. Ik ben nu bezig in A Discovery of witches van Deborah Harkness en tot nu toe bevalt het me goed. Ik lees ook een hoop in het Engels, voornamelijk omdat die beter te vinden zijn online .

@subon: de invulling, ik ben zelf nooit eerder onderdeel geweest van een boekenclub, misschien kunnen we samen de invulling bepalen? Hoe de boeken gekozen worden, wat we willen bespreken, etc. Ik zal vanavond op internet ff uitzoeken wat 'normaal' is.
Volgend jaar lach je er om.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dduck schreef op 06 september 2016 @ 10:08:

Wat leuk dat jullie zo snel al gereageerd hebben! Mijn guilty Pleasure: all of the above . En van jullie? Vinden jullie het goed om te wachten tot we ongeveer met 6 -8 zijn om verdere acties te ondernemen? Is dat een goed aantal of willen we meer?

Ik noem het geen guilty pleasure hoor, gewoon lekker lezen

YA vind ik leuk, de Stravaganza serie is echt heel mooi! Hungergames en Legend ook fantastisch.

Me before you achtige dingen lezen heerlijk weg. Het vervolg heb ik ook al uit. Snotteren heb ik dan weer niet gedaan.



Ervaring van andere groepen heeft mij geleerd dat afspreken en beslissingen nemen lastiger wordt met meer mensen. 6-8 lijkt me prima!
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
Ik steek een voorzichtige vinger op Ik lees graag en veel, alles wat los en vast zit. Van zware kost tot een boeketreeks op zijn tijd. Woon niet in Rdam, maar wel dicht in de buurt. Ik ben wel beperkt in mijn tijd, want drukke baan en twee kleine kinderen, maar het lijkt me toch wel heel erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk! Ik lees lees ook bij voorkeur in het Engels net als Judith, hoe zit dat bij de rest?



Wachten tot 6 a 8 is helemaal prima! Te veel wordt moeilijk afspreken denken ik.
Alle reacties Link kopieren
En met Whosthatgirl's voorzichtige vinger zitten we nu op 8 deelnemers! Zullen we het hierbij laten? Volgens mij hebben de meeste mensen wel een Facebook account( ik niet, maar ik zal er eentje aanmaken). Zal ik een groep aanmaken vanavond? Of willen jullie op een andere manier in contact komen? Whatsapp/ mail?
Volgend jaar lach je er om.
Alle reacties Link kopieren
een (besloten) facebookgroep vind ik wel een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Vind een faceboekgroep ook een goed idee.



Lees zelf in het NL. Lees veel maar niet alles. Dus even onder voorbehoud, ook die voorzichtige vinger zeg maar.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Veel boeken zijn in het Nederlands en het Engels te lezen, dus dat moet wel lukken toch.



Maakt leeftijd eigenlijk nog iets uit? Ik ben 22.
Alle reacties Link kopieren
@yellowlemon voor mij maakt leeftijd totaal niets uit.

@subon ik denk dat we er wel uit zullen komen; misschien kunnen we omstebeurt 3 boeken voorstellen waar we allemaal over stemmen. Komt iedereen iig aan de beurt en heb je elke keer ook input?
Volgend jaar lach je er om.
Alle reacties Link kopieren
En ik wil ook andere boeken proberen dus ik ben er niet vang voor dat we er niet uit zullen komen als groep
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Facebook groep, goed idee!

Ik stuur een privé bericht naar jou met mijn naam, kan je me toevoegen leuk!
Oh ik kan jou geen berichten sturen, staat uit! @Dduck
Alle reacties Link kopieren
@sheep12, sorry, wist niet dat dat standaard uit staat. Als het goed is, kan ik nu berichtjes ontvangen.
Volgend jaar lach je er om.
Geeft niets, wist ik eerst ook niet haha.
Alle reacties Link kopieren
Doe het andersom...stuur een pb naar iedereen met de fb groep dan kun je je aanmelden....
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
O wat leuk.



Als het nog kan zou ik ook graag mee doen.

Ik lees veel, voornamelijk in het Engels. Vampierboeken zijn momenteel wel helemaal favoriet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven