Mee naar (kleine) festivals?

14-01-2020 13:10 8 berichten
Hoi allemaal,

Hier een Viva meelezer van 32 jaar (maar mijn leeftijd past totaal niet bij wie ik ben en hoe ik leef. Het is immers maar een getal ;-) ), woonachtig in Enschede, werkt en studeert tegelijk en houdt van stappen, uit eten gaan, kleine festivals ontdekken, dansfestivals bezoeken en muziek concerten bijwonen.

Op 22 februari wil ik erg graag naar het festival 'Overwinteren' in Amsterdam. Deze is overdag (van 12:00 tot 23:00 uur) en prima te doen met de trein. Entree valt wel mee (rond de 30 euro) en het is écht een heeeeel tof festival! :shame:

En nu komt het: "geen geld", "geen oppas voor kids", "geen tijd". Vrienden van mij zitten in hele andere fase(n) van hun leven. Ik heb nog nooit eerder een oproep geplaatst via een forum o.i.d., maar doe het nu toch.

Wie wil mee?

En niet alleen 'Overwinteren', maar ook andere festivals! Feestjes die niet doorsnee/heel bekend zijn vind ik altijd erg leuk om te ontdekken. Ik houd van muziek (brede smaak), maar vooral van de sfeer.

Liefs S
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon alleen gaan. Heerlijk je eigen plan trekken en wie weet ontmoet je leuke mensen.

Maar ik vermaak me alleen ook prima, zeker op een festival.
I wanna live my life with the volume full!
Voor veel liefhebbers/kleine festivals ontstaan whatsappgroepen van alleengaanden via Last.fm (ja, nog steeds!) en social media. Dat zou ook iets kunnen zijn als je niet alleen gaat.

Persoonlijk ben ik wel een aantal keren alleen gegaan en als je wil, heb je zo aanspraak.

Sorry, daar vroeg je natuurlijk niet om, maar ik zie het persoonlijk niet zitten om met 1 ander, onbekend persoon een festival te doen; ik heb nogal mijn eigen ritme en ga met mensen ook vaak een beetje "alleen". Vervolgens tref je elkaar wel of niet weer ergens. Heb geleerd dat dit niet vanzelfsprekend is, maar ik trek zwaankleefaanacties/onderhandelingen/planningen tijdens dat soort evenementen niet zo goed; wil lekker vrij zijn. Misschien handig om te omschrijven hoe jij dat het liefste doet?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken dit festival niet (maar ga wel even googlen) maar ik zou zeggen: ga als vrijwilliger! Is (vaak) gratis en je hebt aanspraak genoeg. Superleuk om te doen
.
Alle reacties Link kopieren
Sommelier schreef:
14-01-2020 13:10
Hoi allemaal,
Hier een Viva meelezer van 32 jaar (maar mijn leeftijd past totaal niet bij wie ik ben en hoe ik leef. Het is immers maar een getal ;-) ), woonachtig in Enschede, werkt en studeert tegelijk en houdt van stappen, uit eten gaan, kleine festivals ontdekken, dansfestivals bezoeken en muziek concerten bijwonen.
Liefs S
En hoe zijn en leven andere dertigers volgens jou dan? Ik ken ze bijna niet anders dan zo eigenlijk..
Enneh.. ik ben inmiddels eind 40 en doe dit alles trouwens ook ;-)
2020suzuki wijzigde dit bericht op 14-01-2020 15:30
7.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En ik bezoek kleinschalige festivals soms met vrienden, maar ook wel vaak alleen. In het laatste geval kan ik lekker helemaal mijn eigen plan trekken.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen kun je vaak ook prima meenemen naar deze kleinschalige festivals trouwens. Deed ik ook toen de mijne nog klein waren..
Hmm alleen gaan. Daar had ik nog niet over nagedacht!

Die vrijheid houd ik ook van. Ik ben helemaal niet van het plannen en ben een beetje allergisch voor "dit moeten we wel minimaal zien/doen/eten hoor". Maar ik kan ook compromissen maken daarin.

Vaak als ik met een groep vrienden ben, loop ook her en der wel eens alleen te struinen. Maar toch zoek ik de rest ook wel weer op. Ik deel graag mijn leuke momenten. Ben echt een sociaal dier.

Dus alleen gaan?......Eerste gevoel zegt; neeh.

Wel goed om eens over na te denken trouwens! Dus thanks voor die inspiratie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven