Coronavirus COVID-19 alle pijlers

6 april weer naar school

24-03-2020 21:40 729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tweede week van onze thuis school en ondanks dat zoon het allemaal wel best vind bekruipt me het gevoel dat 6 april die scholen niet opengegaan denk zelfs dat het pas na de meivakantie gaat worden.
Wat denken jullie, zijn 6 April de scholen open ?
Alle reacties Link kopieren
In China is alles 2 maanden dicht geweest.
Dus hier half maart dicht dan half mei weer open.
kerst schreef:
31-03-2020 20:39
Blijft overeind dat het allemaal mensen met overgewicht zijn dus complicatie.
Blijft ook overeind dat meesten niet levend van de IC afkomen.
Nee, 67-80% heeft overgewicht.
Dat is veel, maar niet allemaal
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
31-03-2020 20:43
Nee, 67-80% heeft overgewicht.
Dat is veel, maar niet allemaal
Er zijn ook gezonde jonge mensen met gezond gewicht overleden, dus laten we stoppen met denken dat een hele grote groep toch wel veilig is.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
31-03-2020 20:31
Niemand komt om van de honger nee maar een forumster krijgt niet de benodigde behandeling voor haar kanker en de buurman van mijn moeder heeft vrijdag te horen gekregen dat hij prostaatkanker heeft maar voorlopig niet behandeld gaat worden vanwege corona.
Dan maar uitzaaiingen en mogelijk niet meer te behandelen, sorry maar ja dan wordt ik kwaad.

Heel onredelijk, ik weet het maar de zorg ligt stil tenzij het over corona gaat en daar hoor je niemand over
Dus als je kanker hebt moet je aan kanker dood gaan, stel je voor dat je aan Corona zou doodgaan.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Maki15 schreef:
31-03-2020 21:01
Er zijn ook gezonde jonge mensen met gezond gewicht overleden, dus laten we stoppen met denken dat een hele grote groep toch wel veilig is.
Dit was trouwens een reactie op Kerst, foute quote
Alle reacties Link kopieren
Dit is een slim virusje. uiteindelijk zullen er miljoenen aan moeten geloven wereldwijd.
New York is momenteel een van de grootste corona-brandhaarden ter wereld.
KLM heeft nog steeds vluchten naar en van New York.
Net als bij het cabinepersoneel is het beveiligingspersoneel bang om door passagiers die vanuit New York aankomen besmet te worden met het coronavirus

Momenteel vliegt KLM nog een keer per dag tussen Schiphol en New York's JFK Airport.

New York is op dit moment een besmettingshaard, een risicogebied. Passagiers hebben urenlang bij elkaar in het vliegtuig gezeten. Bij aankomst is er geen medische check en gaan ze meteen langs de beveiliging.

Het leed is dus al geschiedt ... :|
Welkom in de tropen
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moeten ze mensen wel behandelen (zolang dat zinvol is). Maar mensen moeten de gevolgen voor heel veel mensen in de samenleving niet onderschatten. Daar kunnen ook velen aan overlijden of blijvende schade aan overhouden (niet alleen nu maar soms levenslang). Dus aan de ene kant ben je mensen aan het redden en aan de andere kant worden problemen steeds groter.
Alle reacties Link kopieren
Tomos schreef:
31-03-2020 21:13
Dit is een slim virusje. uiteindelijk zullen er miljoenen aan moeten geloven wereldwijd.
New York is momenteel een van de grootste corona-brandhaarden ter wereld.
KLM heeft nog steeds vluchten naar en van New York.
Net als bij het cabinepersoneel is het beveiligingspersoneel bang om door passagiers die vanuit New York aankomen besmet te worden met het coronavirus

Momenteel vliegt KLM nog een keer per dag tussen Schiphol en New York's JFK Airport.

New York is op dit moment een besmettingshaard, een risicogebied. Passagiers hebben urenlang bij elkaar in het vliegtuig gezeten. Bij aankomst is er geen medische check en gaan ze meteen langs de beveiliging.

Het leed is dus al geschiedt ... :|

Dit begrijp ik dus echt niet. Waarom hoor je Rutte hier niet over en waarom werden er op de persconferentie hier geen vragen over gesteld?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
31-03-2020 22:31
Dit begrijp ik dus echt niet. Waarom hoor je Rutte hier niet over en waarom werden er op de persconferentie hier geen vragen over gesteld?
Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Dat niet iedereen getest kan worden begrijp ik, maar ze kunnen echt wel meer controles uitvoeren.
Ze willen de tests flink gaan opvoeren, na de zieken vind dat ik vliegvelden de eerste testplaatsen moeten zijn. Dit wordt voor de tweede keer dweilen met de kraan open...
Maki15 schreef:
31-03-2020 20:35
50% van de mensen op de IC is jonger dan 50, dus ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom iedereen het steeds over ouderen heeft, dit kan iedereen overkomen.
Waar haal je deze info vandaan??? Op officiële RIVM site staat dat slechts 10 procent van mensen op IC onder 50 is. Het is zo kwalijk dat iedereen alles zo maar op internet kan gooien.
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
31-03-2020 22:41
Waar haal je deze info vandaan??? Op officiële RIVM site staat dat slechts 10 procent van mensen op IC onder 50 is. Het is zo kwalijk dat iedereen alles zo maar op internet kan gooien.
In Zuid-Holland zijn relatief meer jongeren met Covid-19
Dit was op het landelijke nieuws
tomos wijzigde dit bericht op 31-03-2020 22:49
Reden: ZH kan verward worden met Ziekenhuis
1.45% gewijzigd
Welkom in de tropen
Alle reacties Link kopieren
ZH is niet heel Nederland... Waar heb je gezien dat het meer dan 50% is? Want relatief meer is nog steeds geen nummer, ben oprecht benieuwd waar deze cijfers staan.

https://nos.nl/artikel/2328824-corona-i ... maart.html
Dit is info van gister (landelijk), aan die grafiek te zien is ruim 75% boven de 60 jaar.
panda1987 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 22:52
59.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
Kan topic over thuis les geven niet vinden. Iemand van jullie de link? Sorry voor dit bericht in dit topic.
Ttroeteltje schreef:
01-04-2020 09:52
Kan topic over thuis les geven niet vinden. Iemand van jullie de link? Sorry voor dit bericht in dit topic.
Hier staan ook antwoorden over thuis lessen. Werd in het begin veel geschreven over hoe en wat iedereen moet doen.
Er staan nu veel antwoorden in die niets met dit te maken hebben hoor. ;) Dus schrijf gewoon wat je wil schrijven over de thuislessen.

Hier heeft de oudste (gr6)v vandaag ook begrijpend lezen via Snappet toegevoegd gekregen.
Ze hebben zijn Snappet rapport moeilijker gemaakt want hij vliegt goed door alles heen.

Voor de jongste gr 3 heb ik vandaag weer nieuw materiaal gekregen, schrijfboekje, werkboekje VLL en rekenrijk. Daarnaast een stapel kopieën voor rekenen. We kunnen weer lekker door.

Juf van gr 3 kort gesproken die hoopt na 10 mei (is voor ons einde vakantie) weer naar school te kunnen gaan.
IK hoop het ook , maar ik ben ook realistisch en wil ook niet teveel hopen i.v.m dat het misschien wel helemaal geen school meer word tot zomer.
Ik lees dat jouw kind door de stof heen vliegt. Hier is dat dus het tegenovergestelde.
Het zijn herhalingen, geen nieuwe stof en ik schrik enorm van de hoeveelheid fouten in het werk.
Het lijkt alsof de basis niet eens bekend is.
Ttroeteltje schreef:
01-04-2020 11:50
Ik lees dat jouw kind door de stof heen vliegt. Hier is dat dus het tegenovergestelde.
Het zijn herhalingen, geen nieuwe stof en ik schrik enorm van de hoeveelheid fouten in het werk.
Het lijkt alsof de basis niet eens bekend is.
Oei dat klinkt niet goed en fijn.
Ligt dat aan je kind? Aan de school? Aan de lesstof?
Hoe was het laatste rapport? Gaat hij/zij te snel?

Zou jij je kind kunnen ondersteunen? Iets wat hij/zij niet begrijpt even mee helpen?
Die van mij maakt ook echt wel foutjes hoor.
Wat hij niet snapt probeer ik uit te leggen.
Hij snapte niets van breuken en tabellen aflezen.
Ik heb het idee dat hij dus op school nooit vraagt van hoe en wat en daardoor dus daar op vast loopt.
Ook is ie op school ontzettend afgeleid.

Ze hebben hier eerst ook herhalingslessen gedaan en zijn vanaf vorige week donderdag bezig met nieuwe lessen.

Hoe werken jullie thuis, alles via snappet of ook boekjes?
Kan je juf/meester nog om tips vragen?
Welke groep zit je kind? Sorry voor al die vragen hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
Tomos schreef:
31-03-2020 21:13
Dit is een slim virusje. uiteindelijk zullen er miljoenen aan moeten geloven wereldwijd.
New York is momenteel een van de grootste corona-brandhaarden ter wereld.
KLM heeft nog steeds vluchten naar en van New York.
Net als bij het cabinepersoneel is het beveiligingspersoneel bang om door passagiers die vanuit New York aankomen besmet te worden met het coronavirus

Momenteel vliegt KLM nog een keer per dag tussen Schiphol en New York's JFK Airport.

New York is op dit moment een besmettingshaard, een risicogebied. Passagiers hebben urenlang bij elkaar in het vliegtuig gezeten. Bij aankomst is er geen medische check en gaan ze meteen langs de beveiliging.

Het leed is dus al geschiedt ... :|
Sterker nog, ze hoeven hier niet 14 dagen in quarantaine maar mogen gewoon meedraaien in onze huidige maatschappij....

Ben zelf vorige week met een overvol vliegtuig, nee drie overvolle vliegtuigen (want ik moest overstappen onderweg), terug gekomen uit mijn vakantieland.
Waar veel landen reizigers 14 dagen in quarantaine zet vinden de Nederlandse regering dat niet nodig. Lijkt me ook niet heel verstandig...
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag voor het eerst enorm geschrokken over de snelheid van het rekenwerk.
Heb het hier al eerder gezegd, mijn dochter is een dyscalcuut. Met een eigen leerlijn (rekenen niveau groep 5 alle andere vakken gewoon groep 6)

Maandag en dinsdag had ze lessen over vermenigvuldigen. (via het RID is ze daar ook net mee gestart, dus echt net met de basis van vermenigvuldigen)
vandaag moest ze gaan delen... maar niet normaal delen. Nee, delen met restgetallen...

Ik zag de paniek ... het wordt enorm goed uitgelegd, daar niet van... maar je zag haar kijken van hoe moet ik dit in godsnaam gaan doen.
Kind gefrustreerd, huilen, gewoon maar maar wat invullen om er vanaf te zijn...
Gelukkig kan ze hulpmiddelen gebruiken (we hebben een tafelbord met blokjes die je om kan keren, som op de ene kant, antwoord op de andere kant). Maar toch schrok ik ervan...
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
31-03-2020 20:43
In China is alles 2 maanden dicht geweest.
Dus hier half maart dicht dan half mei weer open.
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Welkom in de tropen
Alle reacties Link kopieren
Tomos schreef:
01-04-2020 16:06
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Wat is er zo grappig? Ik heb toch ook echt wel de hoop dat de kinderen op 11 mei (na de meivakantie) weer naar school kunnen en we weer verder kunnen met onze levens.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
01-04-2020 16:14
Wat is er zo grappig? Ik heb toch ook echt wel de hoop dat de kinderen op 11 mei (na de meivakantie) weer naar school kunnen en we weer verder kunnen met onze levens.
Ik verwacht zelf nog een verlenging naar 1 juni.
De piek wordt pas eind mei verwacht...
dus zou vreemd zijn om de kinderen na de meivakantie weer naar school te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
01-04-2020 16:14
Wat is er zo grappig? Ik heb toch ook echt wel de hoop dat de kinderen op 11 mei (na de meivakantie) weer naar school kunnen en we weer verder kunnen met onze levens.
Met alle respect,
Ik verwacht zelf dat de grote kindervakantie er aan gaat geloven en dat uiteindelijk het 'gewone' leven pas weer na 30 Augustus opgepakt gaat worden. En da's geen GRAP !! :-|
Welkom in de tropen
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
01-04-2020 11:50
Ik lees dat jouw kind door de stof heen vliegt. Hier is dat dus het tegenovergestelde.
Het zijn herhalingen, geen nieuwe stof en ik schrik enorm van de hoeveelheid fouten in het werk.
Het lijkt alsof de basis niet eens bekend is.
Hoe is het contact met school nu? Ik zou dit met de leerkracht delen, ook dat je enorm geschrokken bent en of de school dit herkent. Even mailen of bellen.
Alle reacties Link kopieren
Tomos schreef:
01-04-2020 18:05
Met alle respect,
Ik verwacht zelf dat de grote kindervakantie er aan gaat geloven en dat uiteindelijk het 'gewone' leven pas weer na 30 Augustus opgepakt gaat worden. En da's geen GRAP !! :-|
Dat hoop ik echt niet, ik weet nu al niet goed hoe we die nu nutteloze 2 weken meivakantie zonder dat de ochtend Iig gevuld is met schoolwerk gaan combineren met onze beide banen. 6 weken zomervakantie zonder dat je weg /op vakantie bent of dat er bso is in de weken dat je als ouder wel werkt Kan ik me gewoon nog niet voorstellen, we zijn het hier na drie weken allemaal thuis al wel zat laat staan dat dit maanden gaat duren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven