Coronavirus COVID-19 alle pijlers

70 jarigen wanneer ingeënt?

04-02-2021 21:36 428 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand wanneer deze doelgroep gaat worden ingeënt ongeveer? Ik lees net een artikel dat de astraZeneca vaccins naar 60 tot 65 jarigen gaat. Daarna komt de doelgroep 50 tot 60 jarigen aan de beurt. Maar wanneer dan 70 jarigen? Pas als allerlaatst? Want de 90 jarigen zijn ze al wel mee begonnen ook..

Mijn ouders zijn in de 70 en met die Britse variant zit het me allemaal niet lekker als het te lang gaat duren dus hoe sneller ze die prik kunnen krijgen, hoe beter.
Alle reacties Link kopieren
Yep. Wil ik ook wel weten voor mijn vader voornamelijk... 70+ en risico groep....
Alle reacties Link kopieren
De planning was eind maart geloof ik, maar met de huidige shit-show zetten wij als gezin in op mei. Misschien juni.
Alle reacties Link kopieren
Dat weet niemand, maar als je kijkt naar de verwachte leveringen lijkt het niet heel waarschijnlijk dat dat voor april wordt.
Ik las het net ook, over die volgorde, en vroeg me hetzelfde af.
Wel raar dat 80+ nu opgeroepen wordt maar 70+ nog een paar maanden zouden moeten wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd! Ben zelf al ingeënt (2x) maar kan niet wachten totdat m’n ouders en schoonouders ingeënt zijn.

Zijn allemaal tussen de 68 en 72.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
04-02-2021 21:51
Ik las het net ook, over die volgorde, en vroeg me hetzelfde af.
Wel raar dat 80+ nu opgeroepen wordt maar 70+ nog een paar maanden zouden moeten wachten.
Het lijkt mij dat 70+ hierna aan de beurt is, toch? Of misschien eerst nog 75+, maar ik kan me ook niet voorstellen dat het nog maanden duurt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
De ouderen/65+ krijgen toch Pfizer of Moderna en dus niet Astra-zeneca? Dus mogelijk dat ze daarom niet worden genoemd in het artikel?

In het vaccinatie schema van vorige maand wat nog op de site van Rijksoverheid staat wordt nog steeds 'van oud naar jong' genoemd. Dus na 80+ volgt 75+, denk ik?
pochacco wijzigde dit bericht op 04-02-2021 22:05
14.63% gewijzigd
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
Pochacco schreef:
04-02-2021 22:04
De ouderen/65+ krijgen toch Pfizer of Moderna en dus niet Astra-zeneca? Dus mogelijk dat ze daarom niet worden genoemd in het artikel?

In het vaccinatie schema van vorige maand wat nog op de site van Rijksoverheid staat wordt nog steeds 'van oud naar jong' genoemd. En ik hoorde vanmorgen volgens mij op de radio dat ze gaan beginnen met het oproepen van 80+
Inderdaad, 70+ krijgt geen Astrazeneca, dat gaat naar 60-65.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 64 en zou dus het Astra Zeneca vaccin binnenkort krijgen. Man is 65 en moet dus wachten, heel vervelend want hij zit echt in een risicogroep...ik zou het liever andersom hebben maar ja.....zo heeft iedereen zijn eigen belangen...
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
04-02-2021 22:03
Het lijkt mij dat 70+ hierna aan de beurt is, toch? Of misschien eerst nog 75+, maar ik kan me ook niet voorstellen dat het nog maanden duurt.
In Q1 (dus tot en met maart) is de verwachting nu dat er 2,8 miljoen doses Pfizer en moderna komen, genoeg om 1,4 miljoen mensen te vaccineren. Er zijn in Nederland ongeveer 800.000 mensen ouder dan 80. Tot nu toe zijn er 450.000 vaccins gezet, waarvan het overgrote deel níet bij ouderen. Dan is het dus tot en met maart ongeveer wel op, want de vaccinatiebereidheid lijkt onder ouderen fors.
Tussen de 75 en 80 zijn nog ongeveer 600.000 mensen, dus die groep past er niet meer bij voor eind maart (misschien wel deels) - om het over de groep 70-75 die bestaat uit bijna een miljoen mensen maar niet te hebben. Tenzij er ergens ineens een verrassingsvoorraad opduikt, gaat dat wel nog maanden duren.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
04-02-2021 22:14
In Q1 (dus tot en met maart) is de verwachting nu dat er 2,8 miljoen doses Pfizer en moderna komen, genoeg om 1,4 miljoen mensen te vaccineren. Er zijn in Nederland ongeveer 800.000 mensen ouder dan 80. Tot nu toe zijn er 450.000 vaccins gezet, waarvan het overgrote deel níet bij ouderen. Dan is het dus tot en met maart ongeveer wel op, want de vaccinatiebereidheid lijkt onder ouderen fors.
Tussen de 75 en 80 zijn nog ongeveer 600.000 mensen, dus die groep past er niet meer bij voor eind maart (misschien wel deels) - om het over de groep 70-75 die bestaat uit bijna een miljoen mensen maar niet te hebben. Tenzij er ergens ineens een verrassingsvoorraad opduikt, gaat dat wel nog maanden duren.
Ik weet niet hoeveel er precies is gezet bij ouderen, ik zie alleen of het door de GGD, het ziekenhuis of een instelling is gedaan.

Maar we zullen het zien.
susan wijzigde dit bericht op 04-02-2021 22:19
8.16% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
04-02-2021 21:51
Ik las het net ook, over die volgorde, en vroeg me hetzelfde af.
Wel raar dat 80+ nu opgeroepen wordt maar 70+ nog een paar maanden zouden moeten wachten.
We hebben natuurlijk een veer grotere 80-85 groep dan 85-90. Dus deze groep duurt al langer. Daarna zal eerst nog 75-80 komen. En dan pas 70-75.
Het is inderdaad vervelend. Mijn vader (net 65) komt waarschijnlijk een stuk later aan de beurt dan mijn moeder (60-65 groep). Ik hoop dat Janssen geschikt is voor 65+. Ik denk dat we daarvan de eerste vaccins in de tweede helft maart ofzo krijgen. Dan zou dan de groep 65-80 denk ik aan de beurt zijn.
Alle reacties Link kopieren
:fortune:

mei
sprietgras schreef:
04-02-2021 22:18
We hebben natuurlijk een veer grotere 80-85 groep dan 85-90. Dus deze groep duurt al langer. Daarna zal eerst nog 75-80 komen. En dan pas 70-75.
Het is inderdaad vervelend. Mijn vader (net 65) komt waarschijnlijk een stuk later aan de beurt dan mijn moeder (60-65 groep). Ik hoop dat Janssen geschikt is voor 65+. Ik denk dat we daarvan de eerste vaccins in de tweede helft maart ofzo krijgen. Dan zou dan de groep 65-80 denk ik aan de beurt zijn.
Zou het echt met groepen van 5 jaar gaan?
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt eraan wanneer welk vaccin komt. Voor t eind van het jaar is iedereen ingeent. Het astra zenica vaccin is niet geschikt voor 65 plussers. Dus als daar morgen heel veel van binnen komt, gaan ze met de groep 60-65 jaar verder.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
04-02-2021 22:28
Zou het echt met groepen van 5 jaar gaan?
Bij lagere leeftijden worden die wel heel groot. Dan zal het wel wat verder verfijnd worden. We gaan het zien als AstraZeneca start bij 65minners.
Mijn moeder heeft vandaag haar vaccin gehad, nadat ik vanmiddag had gebeld voor een afspraak. Er stond op het AD blog van vanmiddag namelijk dat vanaf a.s. vrijdag de 80-85 jarigen een brief in de bus krijgen, maar dat je ook zelf alvast een afspraak mocht maken. Mijn moeder is 79, maar wordt dit jaar nog 80 en er was vanavond gelijk plek.

Hou dus alle berichten in de gaten wanneer de leeftijdscategorie van je ouders aan de beurt gaat komen en bel zelf 0800-7070 om een tijdslot te reserveren.
redbulletje schreef:
04-02-2021 23:05
Mijn moeder heeft vandaag haar vaccin gehad, nadat ik vanmiddag had gebeld voor een afspraak. Er stond op het AD blog van vanmiddag namelijk dat vanaf a.s. vrijdag de 80-85 jarigen een brief in de bus krijgen, maar dat je ook zelf alvast een afspraak mocht maken. Mijn moeder is 79, maar wordt dit jaar nog 80 en er was vanavond gelijk plek.

Hou dus alle berichten in de gaten wanneer de leeftijdscategorie van je ouders aan de beurt gaat komen en bel zelf 0800-7070 om een tijdslot te reserveren.
Ik had het al gelezen van je, en het nummer al genoteerd!
Eze schreef:
04-02-2021 22:14
In Q1 (dus tot en met maart) is de verwachting nu dat er 2,8 miljoen doses Pfizer en moderna komen, genoeg om 1,4 miljoen mensen te vaccineren. Er zijn in Nederland ongeveer 800.000 mensen ouder dan 80. Tot nu toe zijn er 450.000 vaccins gezet, waarvan het overgrote deel níet bij ouderen. Dan is het dus tot en met maart ongeveer wel op, want de vaccinatiebereidheid lijkt onder ouderen fors.
Tussen de 75 en 80 zijn nog ongeveer 600.000 mensen, dus die groep past er niet meer bij voor eind maart (misschien wel deels) - om het over de groep 70-75 die bestaat uit bijna een miljoen mensen maar niet te hebben. Tenzij er ergens ineens een verrassingsvoorraad opduikt, gaat dat wel nog maanden duren.
Ik vrees dat het ook nog maanden gaat duren. Als de vaccins naar de ouderen waren gegaan, zoals geadviseerd door de Gezondheidsraad, dan waren er veel levens gespaard en zou de druk op de zorg sneller ontlast zijn. Heel vreemde actie was dat om niet te luisteren naar het advies.
Hoe meer "gedoe" er omtrent de verschillende vaccinaties ontstaat hoe minder mensen zich willen laten inenten dus wellicht gaat het sneller dan verwacht?

In mij omgeving hoor ik steeds vaker dat mensen het (nog) niet gaan doen.

Ik ga mee ook niet laten inenten, ik ben 38 jaar en gezond. De kans is groter dat ik een dodelijk ongeluk krijg dan dat ik op de ic kom met corona.

Ik zie dan ook geen enkele waarder om bijvoorbeeld pfeizzer nog meer te sponsoren.

Ik geloof in de ernst van corona, maar een winstmodelijk op de eerste lichting vaccins?? Walgelijk
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel redbulletje, voor je tip!
biebje schreef:
04-02-2021 23:11
Ik vrees dat het ook nog maanden gaat duren. Als de vaccins naar de ouderen waren gegaan, zoals geadviseerd door de Gezondheidsraad, dan waren er veel levens gespaard en zou de druk op de zorg sneller ontlast zijn. Heel vreemde actie was dat om niet te luisteren naar het advies.
Ja, mee eens.
En nu zijn ze naar mensen gegaan die vaak zelfs al immuun waren via natuurlijke besmetting.
Worstel ik zelf ook erg mee.

Maar het gaat om de hectische situaties in ziekenhuizen waar ze gek worden van pakken aantrekken, steeds quarantaines enzo.
Het personeel is het grootste probleem, dus snap ook wel dat dat nodig was.
Maar voelt wel zuur.
Alle reacties Link kopieren
En nu maar hopen dat het vaccin, welke je ook krijgt, langer dan 3 maanden werkzaam is.. Begint het circus weer opnieuw..
elsjeregen schreef:
05-02-2021 00:14
Ja, mee eens.
En nu zijn ze naar mensen gegaan die vaak zelfs al immuun waren via natuurlijke besmetting.
Worstel ik zelf ook erg mee.

Maar het gaat om de hectische situaties in ziekenhuizen waar ze gek worden van pakken aantrekken, steeds quarantaines enzo.
Het personeel is het grootste probleem, dus snap ook wel dat dat nodig was.
Maar voelt wel zuur.
Dat argument kwam steeds voorbij inderdaad.
Ik hoop dat ze nog steeds pakken aantrekken en zichzelf en anderen beschermen. Het is namelijk nog niet bekend of vaccin ook verspreiding tegengaat, dat onderzoek loopt nog.

Gevoelsmatig gun je het de zorg uiteraard. Maar uiteindelijk waren ze meer geholpen bij het vaccineren van de risicogroep. En dat zou ook nog eens meer gezondheidswinst hebben opgeleverd voor de samenleving. Nu ging het ten koste van mensenlevens. Denk dat veel zich dat niet beseffen. En dat is zuur inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven