Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ajax mag naar Italië, mijn kind mag niet naar scouting...

27-10-2020 06:56 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan het betaald voetbal s.v.p. afgeschaft worden?

Gezellig overbetaald voetballen in Italië, terwijl hier kinderen van 18+ niet meer naar school, sport of scouting mogen en ouders hun mini's, F'jes etc. niet mogen zien spelen.

Alle overige wedstrijden zijn afgelast.

Ik word er misselijk van.

https://www.ajax.nl/artikelen/liveblog- ... -zit-erop/

https://www.destentor.nl/andere-sporten ... gle.com%2F

Sportkoepel NOC*NSF stelt dat op voetbal na alle nationale competities in de categorie amateursport vallen. Dat betekent dat al die competities niet door mogen gaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Kinderen van 18+? Dat zijn gewoon volwassenen.

Die zich aan de maatregel moeten houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de vergelijking met je kinderen niet kloppend in deze, maar ik vind het wel echt idioot dat dit allemaal door kan gaan. Dit lijkt me toch echt niet-noodzakelijk-beroep nummer 1! En die verplaatsingen naar het buitenland zijn al helemaal niet nodig.
Ja het leven is oneerlijk. Punt.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
27-10-2020 07:49

Individuele topsporters mogen trouwens naar Papendal.
Trainen. Ik mag als individuele sporter ook gewoon trainen bij de vereniging.
Alle reacties Link kopieren
Panem et circenses

geef het volk Brood en Spelen. Mensen hebben vermaak nodig, anders gaan ze etteren en worden opstandig enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ach, het typische egocentrisme van veel ouders. Denken dat de hele wereld om hun kind draait. Voor jou wel, maar voor niemand anders verder.. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Ritmodelanoche schreef:
27-10-2020 08:00
Ach, het typische egocentrisme van veel ouders. Denken dat de hele wereld om hun kind draait. Voor jou wel, maar voor niemand anders verder.. Sorry.
je bedoelt nu de ouders van de ajax-spelers???
Alle reacties Link kopieren
@Jolijn: je hebt de OP gequote en een of andere sneuerd heeft het ook al gestafd. Dus haal het even weg voordat de mods aan de knopjes gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
27-10-2020 08:03
@Jolijn: je hebt de OP gequote en een of andere sneuerd heeft het ook al gestafd. Dus haal het even weg voordat de mods aan de knopjes gaan zitten.
huh, volstrekt OT
maar als iemand het gestaft heeft, dat kun jij toch alleen weten, als jij het wilde staffen???
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-10-2020 08:02
je bedoelt nu de ouders van de ajax-spelers???
Ja grappig ja
Alle reacties Link kopieren
Ik vind betaald voetbal totaal overbodig, maar dat gejank over 'zij mogen wel en ikke niet' vind ik nog overbodiger.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Buiten sport is voetbal gewoon entertainment, er kijken heel veel mensen naar een wedstrijd. Meer dan naar welke sport dan ook in Nederland. Ik hou van Holland mag ook gewoon door gaan, dat lijkt me nou ook verder niet van levensbelang. Mijn kinderen zijn 18-, dus gaan nog gewoon naar school en mogen ook nog trainen. Maar ik heb even gemist dat 18 + niet meer naar school mag?
Alle reacties Link kopieren
Ajax mag naar Italië voor een spelletje voetbal en ik mag niet naar mijn kind in Londen. Maar mensen die voor hun werk naar Londen moeten, mogen dat weer wel.

Voetbal is werk. Voor je werk naar het buitenland mag. Ze worden dagelijks/wekelijks getest. Wel iets anders dan de scouting.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Tijger32 schreef:
27-10-2020 08:16
Buiten sport is voetbal gewoon entertainment, er kijken heel veel mensen naar een wedstrijd. Meer dan naar welke sport dan ook in Nederland. Ik hou van Holland mag ook gewoon door gaan, dat lijkt me nou ook verder niet van levensbelang. Mijn kinderen zijn 18-, dus gaan nog gewoon naar school en mogen ook nog trainen. Maar ik heb even gemist dat 18 + niet meer naar school mag?
Technisch gezien mogen ze wel...maar op het MBO/HBO/universiteit wordt zoveel mogelijk online gedaan. 18+ moet immers ook onderling afstand houden en dat past niet. Daar vind ik wel wat van en belangrijker dan scouting. De kwaliteit en motivatie zal er niet beter van worden. Mijn nichtje zit op het HBO en heeft eens per week
een halve dag fysiek college. Dat is mentaal zwaar.

Wat dat betreft zijn de jongvolwassenen 18-25 wel degelijk zwaar geraakt door de maatregelen voor een ziekte waar ze zelf amper last van hebben; studie, sport, uitgaan, reizen etc. Het is nu moeilijk of onmogelijk om je te ontwikkelen en te ontplooien voor je gaat settelen. Dat kun je afdoen als zeuren maar ik snap ook dat het voelt als een soort gevangenis en een oneerlijke straf. Een oplossing weet ik ook niet, maar ik begrijp de frustraties.
Alle reacties Link kopieren
Profvoetbal is werk, geen hobby zoals de scouting van je kinderen. Tv-programma’s worden ook nog steeds opgenomen en een vriend van mij die een hotel heeft, gaat ook niet thuiszitten. Bovendien worden die voetballers continu getest, jouw kinderen vast niet voordat ze naar hun hobbyclubje gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ritmodelanoche schreef:
27-10-2020 08:00
Ach, het typische egocentrisme van veel ouders. Denken dat de hele wereld om hun kind draait. Voor jou wel, maar voor niemand anders verder.. Sorry.
Haha, en dit!
S-Groot schreef:
27-10-2020 08:03
@Jolijn: je hebt de OP gequote en een of andere sneuerd heeft het ook al gestafd. Dus haal het even weg voordat de mods aan de knopjes gaan zitten.
Oeps, sorry, niet doorgehad.
Niet erg hoor, dat het gestaft is, zo kon het gecorrigeerd worden. Al was ik zelf te laat.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch totaal niet te vergelijken met elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
27-10-2020 08:18
Ajax mag naar Italië voor een spelletje voetbal en ik mag niet naar mijn kind in Londen. Maar mensen die voor hun werk naar Londen moeten, mogen dat weer wel.

Voetbal is werk. Voor je werk naar het buitenland mag. Ze worden dagelijks/wekelijks getest. Wel iets anders dan de scouting.
Precies dit.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
27-10-2020 07:09
Ik mag (moet) ook naar mijn werk. Dat ga ik toch ook niet vergelijken met dat ik geen tenniswedstrijd meer mag spelen.

Profvoetbal is werk en dat kunnen ze niet individueel van achter hun pc middels zoom doen.Ik vond het dan ook echt heel logisch en goed uitlegbaar
Fantasy Football Pro :D
MrsDuck schreef:
27-10-2020 08:38
Technisch gezien mogen ze wel...maar op het MBO/HBO/universiteit wordt zoveel mogelijk online gedaan. 18+ moet immers ook onderling afstand houden en dat past niet. Daar vind ik wel wat van en belangrijker dan scouting. De kwaliteit en motivatie zal er niet beter van worden. Mijn nichtje zit op het HBO en heeft eens per week
een halve dag fysiek college. Dat is mentaal zwaar.

Wat dat betreft zijn de jongvolwassenen 18-25 wel degelijk zwaar geraakt door de maatregelen voor een ziekte waar ze zelf amper last van hebben; studie, sport, uitgaan, reizen etc. Het is nu moeilijk of onmogelijk om je te ontwikkelen en te ontplooien voor je gaat settelen. Dat kun je afdoen als zeuren maar ik snap ook dat het voelt als een soort gevangenis en een oneerlijke straf. Een oplossing weet ik ook niet, maar ik begrijp de frustraties.
Dat ben ik zeker met je eens. dat die groep zwaar wordt geraakt. Ik vind het voor mijn pubers al best sneu en die gaan (vooralsnog) gewoon naar school en mogen iig nog trainen. Mijn zoon ging ook heel slecht op de online lessen, ik kan me voorstellen dat het voor de meeste studenten geen goed doet voor de motivatie. Dus ik begrijp de frustratie ook. Maar ik snap het wijzen naar het betaald voetbal niet, alsof het beter wordt als dat ook niet meer mag. Of misschien voelt het dan eerlijker ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik word moe van al die zeurverhalen. Het is nu eenmaal een crisis en niemand heeft op dit moment een leuk leven. Wat een hoop verwende mensen lopen er toch rond.
Alle reacties Link kopieren
Betaald voetbal is gewoon een bedrijf. En die moet doordraaien. Alle andere topsporten zijn geen bedrijven, en over het algemeen (een paar uitzonderingen daargelaten) halen de sporters daar ook geen fatsoenlijk inkomen uit. Die moeten het hebben van sponsoren en vaak nog een andere baan.

Verdiep je er eens in zou ik zeggen. Dan word je vast wat minder misselijk. Of ga jij nu ook niet meer naar je werk?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-10-2020 07:56
Panem et circenses

geef het volk Brood en Spelen. Mensen hebben vermaak nodig, anders gaan ze etteren en worden opstandig enzo.

Dit wilde ik ook zeggen idd.

Hele volkstammen raken anders van de leg
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je ervan baalt, maar ja dat is het leven dus ik zou proberen er niet teveel over in te zitten. Het heeft geen zin om je druk te maken om iets waar je niets aan kunt veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven