Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ajax mag naar Italië, mijn kind mag niet naar scouting...

27-10-2020 06:56 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan het betaald voetbal s.v.p. afgeschaft worden?

Gezellig overbetaald voetballen in Italië, terwijl hier kinderen van 18+ niet meer naar school, sport of scouting mogen en ouders hun mini's, F'jes etc. niet mogen zien spelen.

Alle overige wedstrijden zijn afgelast.

Ik word er misselijk van.

https://www.ajax.nl/artikelen/liveblog- ... -zit-erop/

https://www.destentor.nl/andere-sporten ... gle.com%2F

Sportkoepel NOC*NSF stelt dat op voetbal na alle nationale competities in de categorie amateursport vallen. Dat betekent dat al die competities niet door mogen gaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ja, en als je nog wat verder teruggaat stonden ze met 11 jaar in de fabriek. Als pa overleed op een woensdag was er vanaf donderdag geen inkomen meer met veel kinderen in een kleine woning. Zo is er voor iedere generatie wel wat. Het kan altijd beter, maar zeker ook altijd slechter vind ik.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
27-10-2020 14:06
Ja, en als je nog wat verder teruggaat stonden ze met 11 jaar in de fabriek. Als pa overleed op een woensdag was er vanaf donderdag geen inkomen meer met veel kinderen in een kleine woning. Zo is er voor iedere generatie wel wat. Het kan altijd beter, maar zeker ook altijd slechter vind ik.
En zijn er nog veel mensen van die generatie momenteel dan die nu beperkt worden in hun sociale leven? Dat klinkt namelijk als de generatie van mijn grootouders en die waren geboren tussen 1885 en 1906.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
27-10-2020 14:06
Ja, en als je nog wat verder teruggaat stonden ze met 11 jaar in de fabriek. Als pa overleed op een woensdag was er vanaf donderdag geen inkomen meer met veel kinderen in een kleine woning. Zo is er voor iedere generatie wel wat. Het kan altijd beter, maar zeker ook altijd slechter vind ik.

Nou, dan valt niet naar de scouting kunnen toch gewoon enorm mee :D
Later is nu
Divadaan schreef:
27-10-2020 14:10
En zijn er nog veel mensen van die generatie momenteel dan die nu beperkt worden in hun sociale leven? Dat klinkt namelijk als de generatie van mijn grootouders en die waren geboren tussen 1885 en 1906.

Daar had ik het ook over. Het gaat mij erom dat je dit gewoon kunt treffen. Je kan ook meer geluk hebben, maar ook minder. Klagen dat iemand in de oorlog niet naar buiten kon en nu weer niet, tja... Is lullig maar dan nog zijn er veel jaren van ongekende voorspoed geweest die veel generaties daarvoor of elders op de wereld niet kennen.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
27-10-2020 14:19
Daar had ik het ook over. Het gaat mij erom dat je dit gewoon kunt treffen. Je kan ook meer geluk hebben, maar ook minder. Klagen dat iemand in de oorlog niet naar buiten kon en nu weer niet, tja... Is lullig maar dan nog zijn er veel jaren van ongekende voorspoed geweest die veel generaties daarvoor of elders op de wereld niet kennen.
Dat is waar, maar vergeleken daarbij valt het toch nog mee dat een jongere nu niet naar de scouting kan? Die heeft nog een heel leven voor zich. Mijn schoonmoeder kan nu ook bepaalde dingen niet en ik vind dat voor haar rot. Ze vereenzaamt behoorlijk, maar we wonen als familie helaas niet dichtbij. Met andere woorden, het is voor veel generaties nu afzien, de een zal er meer last van hebben dan de ander. Mijn vader heeft in het voorjaar maandenlang binnen gezeten omdat hij in een verzorgingstehuis woont en het beleid zo was. Dat vond ik erg afzien voor hem. Hij was als een kind zo blij toen hij eind juni ineens naar buiten kon voor een ommetje.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
27-10-2020 14:17
Nou, dan valt niet naar de scouting kunnen toch gewoon enorm mee :D
Dat is wat ik ook bedoel!!
Alle reacties Link kopieren
Misselijk nog wel, toe maar. Dus omdat jouw bloedje zijn hobby niet mag uitoefenen, moet er een miljoenenindustrie worden stilgelegd, waar bovendien heel veel mensen plezier aan beleven?

Wat een geneuzel weer.
Alle reacties Link kopieren
Uh het is een baan he, neem niet aan dat jouw kind een beroepsscout is?
Alle reacties Link kopieren
swimkim schreef:
27-10-2020 13:46
Maar er zijn wel steeds besmettingen in het betaald voetbal.
Ze staan zelfs op het veld in afwachting van de uitslag.
En dan vraag ik mij dus af waarom niemand de stekker er uit haalt. Horeca is gesloten omdat een deel van de klanten en de maatschappij zich niet aan regels houden en oplopende besmettingen onvermijdelijk werden. Hele bedrijfstak met toeleveranciers en afgeleide staat stil. Maar koning voetbal gaat door en elke week staat er wel een team gehavend op de grasmat omdat de "bubbel" niet werkt. Die bubbel is er wel op de club maar spelers wonen daar niet en gaan gewoon hun gang. Alle andere sporten die doorgaan creëeren bubbels waarmen 24 op 7 bij elkaar is, zolang het toernooi duurt. Voetbal niet. Verder heeft Rutte gezegd op te treden bij bedrijven waar veel besmettingen zijn. Deze mogen gesloten worden. Waarom sluit men het voetbal dan niet. Wat maakt voetbal heiliger dan de horeca?
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
27-10-2020 17:57
En dan vraag ik mij dus af waarom niemand de stekker er uit haalt. Horeca is gesloten omdat een deel van de klanten en de maatschappij zich niet aan regels houden en oplopende besmettingen onvermijdelijk werden. Hele bedrijfstak met toeleveranciers en afgeleide staat stil. Maar koning voetbal gaat door en elke week staat er wel een team gehavend op de grasmat omdat de "bubbel" niet werkt. Die bubbel is er wel op de club maar spelers wonen daar niet en gaan gewoon hun gang. Alle andere sporten die doorgaan creëeren bubbels waarmen 24 op 7 bij elkaar is, zolang het toernooi duurt. Voetbal niet. Verder heeft Rutte gezegd op te treden bij bedrijven waar veel besmettingen zijn. Deze mogen gesloten worden. Waarom sluit men het voetbal dan niet. Wat maakt voetbal heiliger dan de horeca?
minder reisbewegingen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Minder groot algemeen belang in verhouding tot de risico's. Ben wel van mening dat de horeca geofferd is, de echte besmettingshaarden liggen elders en dat weet men best.
Alle reacties Link kopieren
Omdat het hier Ajax betreft ben ik het met je eens.
Westerpaviljoen schreef:
27-10-2020 18:08
Omdat het hier Ajax betreft ben ik het met je eens.

Bij Feyenoord is daar ook geen sprake van.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
27-10-2020 17:57
En dan vraag ik mij dus af waarom niemand de stekker er uit haalt. Horeca is gesloten omdat een deel van de klanten en de maatschappij zich niet aan regels houden en oplopende besmettingen onvermijdelijk werden. Hele bedrijfstak met toeleveranciers en afgeleide staat stil. Maar koning voetbal gaat door en elke week staat er wel een team gehavend op de grasmat omdat de "bubbel" niet werkt. Die bubbel is er wel op de club maar spelers wonen daar niet en gaan gewoon hun gang. Alle andere sporten die doorgaan creëeren bubbels waarmen 24 op 7 bij elkaar is, zolang het toernooi duurt. Voetbal niet. Verder heeft Rutte gezegd op te treden bij bedrijven waar veel besmettingen zijn. Deze mogen gesloten worden. Waarom sluit men het voetbal dan niet. Wat maakt voetbal heiliger dan de horeca?
Dit.
Zo simpel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
27-10-2020 11:45
Kinderen tot 18 mogen gewoon naar scouting. Ben je 18, dan kan je gaan leiding geven en heb je dus nog gewoon scouting. Of je gaat naar de roverscouts, studentenscouts of plusscouts. En dan zorg je er met zijn allen voor dat je toffe online opkomsten hebt. Kind zelf kan dus initiatief nemen en en met zijn groep gaan kampvuurkoken, kaarsvetten of wat dan ook. Iedereen thuis, met discord voicecall of videocall ben je toch nog samen. Oftewel, zoek naar mogelijkheden in plaats van te blijven hangen in wat er niet kan. Vaak leer je dat wel bij scouting!

Alle schoollessen online en de vrije tijd ook.

Juist dat online gesodemieter maakt dat jongeren compleet passief worden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
1. het is hun werk, i.t.t. de scouting
2. er gaat heel veel geld in om, i.t.t. de scouting
3. er hangen enorm veel banen aan vast en niet alleen die van voetballers, i.t.t. de scouting
4. ze worden continu getest, i.t.t. de scouting

En bijkomend voordeel: er worden ook nog eens heel veel mensen blij van (i.t.t. de scouting)
Alle reacties Link kopieren
Zit iedereen klaar? ;-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
27-10-2020 20:24
Zit iedereen klaar? ;-D
;-D
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
27-10-2020 19:43
Alle schoollessen online en de vrije tijd ook.

Juist dat online gesodemieter maakt dat jongeren compleet passief worden.
Het hoeft dus niet passief te zijn hè, dat is je eigen keuze. Ga naar buiten, zet je tablet neer en ga ieder een ondergronds vuur maken en daarop een frietje bakken. Dit kan ook in kleine groepjes. Ga hiken in groepjes. Ga stage lopen om leiding te gaan geven. Ga zelf een rugzak maken. Zoek naar mogelijkheden in plaats van huilend te wijzen naar een ander.
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
27-10-2020 20:05
1. het is hun werk, i.t.t. de scouting
2. er gaat heel veel geld in om, i.t.t. de scouting
3. er hangen enorm veel banen aan vast en niet alleen die van voetballers, i.t.t. de scouting
4. ze worden continu getest, i.t.t. de scouting

En bijkomend voordeel: er worden ook nog eens heel veel mensen blij van (i.t.t. de scouting)

Op dit moment wel ja Als ze achter staan dan had ik ook liever niet dat er nog gevoetbald werd. ;-D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoezo mag jouw kind niet naar scouting?
Gaat hier ‘gewoon’ door
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
27-10-2020 21:40
Op dit moment wel ja Als ze achter staan dan had ik ook liever niet dat er nog gevoetbald werd. ;-D
Haha inderdaad, dan hadden ze het per direct mogen verbieden! :$ Niet eens meer uitspelen die wedstrijd, veel te gevaarlijk!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
27-10-2020 20:24
Zit iedereen klaar? ;-D
Man wel :P
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
27-10-2020 21:47
Haha inderdaad, dan hadden ze het per direct mogen verbieden! :$ Niet eens meer uitspelen die wedstrijd, veel te gevaarlijk!
:'(
Later is nu
delicious35 schreef:
27-10-2020 07:09
Ik mag (moet) ook naar mijn werk. Dat ga ik toch ook niet vergelijken met dat ik geen tenniswedstrijd meer mag spelen.

Profvoetbal is werk en dat kunnen ze niet individueel van achter hun pc middels zoom doen.Ik vond het dan ook echt heel logisch en goed uitlegbaar
:rofl: Tuurlijk kan dat wel :D Zie het al helemaal voor me :D Allemaal op een stoel met anderhalve meter afstand en een joystick in de hand turend naar een schermpje. Of nog beter, zo'n vr bril :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven