Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Al met de tondeuse bezig geweest?

06-04-2020 21:43 85 berichten
Mijn vriend heeft vandaag een fancy tondeuseset besteld zodat ik deze week zijn kapsel kan fatsoeneren. Hij heeft een keurig herenkapsel, onderkant kort en iets langer gedekt aan de bovenkant. Ik heb dus wel al de nodige tutorials gekeken maar vind het best spannend. Hij staat er nogal laconiek in, als het mislukt is het wel weer aangegroeid als hij weer naar zijn werk kan.
Zijn er nog meer mensen die deze weken de vuurdoop hebben gehad als thuiskapper? En, mooi geworden?
Alle reacties Link kopieren
Jaa! Ik heb vorige week mijn mans haar geknipt. Maar hij heeft stug krullend haar dus foutjes zie je niet zo. Ik vind het best mooi geworden, hij ook.
Alle reacties Link kopieren
Gaat best goed hoor. Man en zwager al geknipt.
Ik raad wel aan om een echte haar-schaar te kopen. Anders is het knippen niet te doen.
Maar leuk toch? Effe experimenteren?
Gewoon niet met de kleinste kam beginnen, dan komt het vast goed.
helena2 schreef:
06-04-2020 21:48
Gaat best goed hoor. Man en zwager al geknipt.
Ik raad wel aan om een echte haar-schaar te kopen. Anders is het knippen niet te doen.
Maar leuk toch? Effe experimenteren?
Gewoon niet met de kleinste kam beginnen, dan komt het vast goed.
Het is een heel setje met tondeuse, trimmer, kam en schaar. Volgens de filmpjes moet ik beginnen met 4 dan met 2 en dan 1 voor de onderkant, en bovenop met de schaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik durf niet... maar had vanmorgen wel een speldje in mijn zoons haar gedaan, want eigenlijk had hij al naar de kapper gemoeten vóór de Corona crisis.
Hij vond het nogal voor meisjes, maar heb hem ervan overtuigd dat het binnenshuis wel kon, zodat hij in elk geval dat haar niet in zijn ogen heeft.
Hij heeft wel gel, maar nu het wat langer is, blijft het daarmee niet meer opzij zitten.
Lang haar bij mannen altijd +1
Tenzij ze kalend zijn, dan wel tondeuse.
Met pony’s knippen heb ik wel ervaring, die heeft mijn oudste dochter. Dat is ook wel eens mis gegaan, dat het te kort werd. Je moet er echt goed voor zitten want als je er van onderaf naar kijkt lijkt het langer.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Het haar van mijn dochtertje prikte in haar ogen dus ik heb een kappersschaar gekocht en heb alles bijgeknipt. Nu heeft ze een (iets te) korte pony, die haar zeker niet misstaat :) .
Mijn zoon wilde ook geknipt worden maar dat durf ik dan weer niet aan, lijkt iets ingewikkelder.
Misschien de tondeuse eerst op een wat 'langere' stand zetten?
Alle reacties Link kopieren
Kijk even naar de millimeters. Bij de meeste mannen ziet 1mm er gewoon niet uit. Ook niet aan de onderkant. Ik raad 3 mm.

Dus 3 mm onderkant en zijkant, oplopend naar 4 mm, 5 mm, 6 mm en bovenop knippen. Mocht je man stijl haar hebben dan raad ik het je overigens af. Mannen goed knippen is echt een vak. Bij krullend haar geeft het minder als het niet helemaal top geknipt is.
intotheunknown wijzigde dit bericht op 06-04-2020 21:57
51.50% gewijzigd
_Aphia_ schreef:
06-04-2020 21:51
Ik durf niet... maar had vanmorgen wel een speldje in mijn zoons haar gedaan, want eigenlijk had hij al naar de kapper gemoeten vóór de Corona crisis.
Hij vond het nogal voor meisjes, maar heb hem ervan overtuigd dat het binnenshuis wel kon, zodat hij in elk geval dat haar niet in zijn ogen heeft.
Hij heeft wel gel, maar nu het wat langer is, blijft het daarmee niet meer opzij zitten.
Sorry hoor, maar in dit geval zou ik toch echt gewoon even de schaar erin zetten.

Ik ben bij mijn (kalende) man met de tondeuse in de weer geweest. Het is vrij kort maar wel netjes.
Ik heb geleerd om zelf mijn hond te trimmen. De hond is bijna 12 en sinds een jaartje heb ik dat in de vingers.

Gezien die leercurve ga ik me dus maar niet aan mensenkapsels wagen.
ClumsyNinja schreef:
06-04-2020 21:55
Ik heb geleerd om zelf mijn hond te trimmen. De hond is bijna 12 en sinds een jaartje heb ik dat in de vingers.

Gezien die leercurve ga ik me dus maar niet aan mensenkapsels wagen.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ja hier vd week voor het eerst op zoonlief.
Ik heb net een tondeuse gekocht en er zitten allerlei hulpstukken op.
Ook speciaal voor oren.
Ik heb het de dag erna afgemaakt en even dik en lang. Voor een eerste keer niet slecht.
Betty_Slocombe schreef:
06-04-2020 21:51
Lang haar bij mannen altijd +1

Ja?

Afbeelding
Als het mislukt maken we er een coupe Grapperhaus van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft het zelfde kapsel als jouw man TO. Ook mij is al gevraagd..😳

Vooral dat oplopende zie ik tegenop. Alles in standje 2 is niet zo moeilijk, maar van kort naar langer, hoe dan???

Wat was het beste filmpje wat je gezien hebt? (Scheelt mij weer zoeken😬)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 2 van de 3 zoons en mijn man hun kapsel met de tondeuse en schaar bewerkt. Niet perfect maar goed genoeg 😂
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een “paarden”tondeuse besteld. Mijn man heeft heel stug haar, vroeger wel eens met een normale tondeuse geprobeerd, maar daar kom ik er niet mee doorheen. Deze had ik vroeger ook voor de manen van mijn paard, dus die moet er wel doorheen komen. En anders maak ik mijn dochter er blij mee voor haar paard 🤣🤣

Man heeft overigens ook bij altijd de kapper alles op 1 lengte geschoren, dus we weten hoe het staat.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-04-2020 21:50
Het is een heel setje met tondeuse, trimmer, kam en schaar. Volgens de filmpjes moet ik beginnen met 4 dan met 2 en dan 1 voor de onderkant, en bovenop met de schaar.
Ja, precies zo. Ik heb ook een haaropvang schort erbij. Haha, ze zitten echt voor l*l, maar daarna is het weer mooi.
En zo opgeruimd.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd hoop ik dat er van de week een persconferentie komt waarin Rutte aankondigt dat de kappers gewoon weer open gaan omdat hij zelf ook hoognodig naar de kapper moet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Zoiets
Alle reacties Link kopieren
Moeten alleen de mannen geknipt worden?
Wie doet jullie haar?
Alle reacties Link kopieren
Nou dat kan wel een paar weken wachten bij mij.
Of maanden zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Het moeilijkst is om de overgangen tussen de twee tondeuse standen mooi te laten overlopen. En links en rechts gelijk, ook altijd een uitdaging.
En niet in je eigen vingers knippen :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik was echt een paar dagen voor sluiting gelukkig naar de kapper gegaan. (en naar tandarts en had net een nieuwe bril oftewel ik heb mazzel wat dit betreft) maar mijn man is een ander verhaal die had al moeten gaan voordat ze dicht gingen.

Hij wast het nu elke dag want anders zit het echt heel wild, tja als dit nog weken duurt uh ik weet niet wat dan.
Hij vind het nu al irritant lang worden en ik vind het ook mooier als het korter is maar ja is nu niet anders.
Bij mijn overleden echtgenoot deed ik zijn haar wel maar hij wilde gewoon 1 stand met de tondeuse dus dat was makkelijk.
Mijn huidige man wil daar weer korter dan hier maar daar dan weer wat langer dan daar.
Gewoon knippen durf ik echt niet aan hoor.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven