Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Angststoornis en wachten op uitslag

01-12-2021 20:43 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik moet even m’n ei kwijt ik heb zaterdag contact gehad met achteraf een positief getest Corona persoon,
Nu heb ik vandaag zelf een test laten doen maar ik sta stijf van de paniek zo bang om ziek te worden….
En dus positief te zijn.
Over het algemeen gaat het stuk beter met me na de therapie maar die ligt al maanden plat door vakanties en ziekte van therapeut.

Dit trigger me enorm pfff ik tril gewoon van de bank af.

Wegens die angst was ik nog niet gevaccineerd, was wel bezig met huisarts daarover want dat was ook weer door de angst 😟

Wat ik wil ? Weet ik niet ik heb geen begrip in mijn omgeving maar ben zo bang
Alle reacties Link kopieren
Zonenregen schreef:
01-12-2021 22:42
Serieus?
Ja serieus. Heel netjes.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is 37,6 ook een normale lichaam temperatuur hoor. Geen koorts.
Alle reacties Link kopieren
Weet je, ook als je met iemand in contact bent geweest is de kans relatief klein dat je besmet bent. Ik heb 2 dagen ‘besmet’ bij mijn man in bed gelegen. Met klachten maar nog zonder uitslag. Ik bleek Corona te hebben, maar man had niks!

En zo ken ik er een hoop meer.
Alle reacties Link kopieren
LadyTramp schreef:
01-12-2021 22:43
Nee, gefeliciteerd: je hebt een prachtige lichaamstemperatuur.
Pff ik las tot 37,5 vandaar vandaag ook nog wat bloed bij het plassen maar ben er niet uit of in urine of wat ongesteld
Alle reacties Link kopieren
Nu niet meer gaan temperaturen. Dit is een heel normale temperatuur, dus je lichaam is in ieder geval op dit moment niet bezig iets te bestrijden.

Gewoon proberen te gaan slapen nu.
Alle reacties Link kopieren
Zonenregen schreef:
01-12-2021 22:45
Pff ik las tot 37,5 vandaar vandaag ook nog wat bloed bij het plassen maar ben er niet uit of in urine of wat ongesteld

Bloed bij het plassen hoort in ieder geval NIET bij de verschijnselen van corona.
Alle reacties Link kopieren
moizer schreef:
01-12-2021 22:44
Weet je, ook als je met iemand in contact bent geweest is de kans relatief klein dat je besmet bent. Ik heb 2 dagen ‘besmet’ bij mijn man in bed gelegen. Met klachten maar nog zonder uitslag. Ik bleek Corona te hebben, maar man had niks!

En zo ken ik er een hoop meer.
Raar hè daar hoop ik zo hard op ik heb naast degene op de bank gezeten uurtje ofzo was je erg ziek ?
Alle reacties Link kopieren
Lina888 schreef:
01-12-2021 22:44
Voor mij is 37,6 ook een normale lichaam temperatuur hoor. Geen koorts.
Gelukkig ik dacht is wat hoog maar niet dus thx 🙏
Alle reacties Link kopieren
LadyTramp schreef:
01-12-2021 22:45
Nu niet meer gaan temperaturen. Dit is een heel normale temperatuur, dus je lichaam is in ieder geval op dit moment niet bezig iets te bestrijden.

Gewoon proberen te gaan slapen nu.
Ja je hebt gelijk zou aan de gang blijven ja
Alle reacties Link kopieren
Slapen nu! Yep, heel streng hier. Ook al ben je positief, niet erg hoor. Je bent 51, je bent voor de rest gezond, neem ik aan, anders had je dat wel geschreven. De ziekenhuizen liggen echt niet vol met 51 jarigen ongevaccineerden hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
01-12-2021 23:00
Slapen nu! Yep, heel streng hier. Ook al ben je positief, niet erg hoor. Je bent 51, je bent voor de rest gezond, neem ik aan, anders had je dat wel geschreven. De ziekenhuizen liggen echt niet vol met 51 jarigen ongevaccineerden hoor.
💋💗 ik voel van alles maar dat zal er wel bij horen
Slapen hoop het maar heel onrustig
Alle reacties Link kopieren
Zonenregen schreef:
01-12-2021 23:08
💋💗 ik voel van alles maar dat zal er wel bij horen
Slapen hoop het maar heel onrustig
Natuurlijk voel je vanalles, daar is je hoofd heel goed in. ;-)
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Zonenregen schreef:
01-12-2021 22:46
Raar hè daar hoop ik zo hard op ik heb naast degene op de bank gezeten uurtje ofzo was je erg ziek ?
Nee, ik was helemaal niet erg ziek. Ik voelde me een paar dagen niet zo fit en daarna een paar dagen reuk- en smaakverlies. Maar na anderhalve week was ik weer helemaal ‘normaal’. Het viel me alles mee.
Alle reacties Link kopieren
In je topic van vorig jaar, rond deze tijd, was je 36 jaar oud. Weet je zeker dat je de dingen niet allemaal wat aandikt, hier? Ik zou niet goed weten waarom je zoiets zou zeggen, eigenlijk. Zeker als je 36 bent, hoef je zelfs nog minder zorgen te hebben over ernstig ziek worden door covid. Waarom zeg je hier nu, dat je in de 50 bent? Dat zou ik serieus wel eens willen weten.
Alle reacties Link kopieren
Weer zo paniek 😱
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
01-12-2021 23:58
In je topic van vorig jaar, rond deze tijd, was je 36 jaar oud. Weet je zeker dat je de dingen niet allemaal wat aandikt, hier? Ik zou niet goed weten waarom je zoiets zou zeggen, eigenlijk. Zeker als je 36 bent, hoef je zelfs nog minder zorgen te hebben over ernstig ziek worden door covid. Waarom zeg je hier nu, dat je in de 50 bent? Dat zou ik serieus wel eens willen weten.
Toen ivm herkenbaar heid sorry
Alle reacties Link kopieren
Ik dik niks aan waarom zou ik dat doen ?
Ik wil niet herkenbaar zijn. Maar ben 51
Alle reacties Link kopieren
Joh, 36, 50, beiden weinig kans om ernstig ziek te worden.

Waarvoor precies paniek nu? Kan je het beschrijven?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
02-12-2021 00:01
Joh, 36, 50, beiden weinig kans om ernstig ziek te worden.

Waarvoor precies paniek nu? Kan je het beschrijven?
Uhm even denken hoe …
Overspoeld door ik ben word heel erg ziek en dat kan ik niet aan bloed bij urine ook niet goed Corona pfff zoiets
Alle reacties Link kopieren
Zonenregen schreef:
02-12-2021 00:04
Uhm even denken hoe …
Overspoeld door ik ben word heel erg ziek en dat kan ik niet aan bloed bij urine ook niet goed Corona pfff zoiets
Ben je nog nooit ziek geweest? Koorts, in bed liggen de hele dag, je ellendig voelen?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
02-12-2021 00:06
Ben je nog nooit ziek geweest? Koorts, in bed liggen de hele dag, je ellendig voelen?
Lang geleden keelontsteking maar toen geen paniek
En paar jaar geleden maag infectie toen veel beroerd geweest en in bed gelegen
Ik voel me tegenwoordig vaak niet lekker en ineens is de angst opstaan daarvoor ook voor medicijnen of vaccinatie
Vroeger ook weleens griepje gehad
Maar sinds mijn moeder is overleden is die angst gekomen jaar of 3 gelden is het langzaam begonnen.
Angst periodes heb ik wel gehad ook vroeger wel paar keer maar ook jaren nergens last van
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je schrik voor? Want ja, je kan ziek worden en dan? Dan genees je en ga je weer door met je leven. Zoals na die keelontsteking, maaginfectie, griep,...

Kan je een andere therapeut toegewezen krijgen? Want maanden zonder therapie lijkt me ook niet ideaal nu.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
01-12-2021 21:48
Oh niet gevaccineerd zie ik, maar dan nog, ook van de niet gevaccineerden ligt slechts een klein deel in het ziekenhuis. De meeste mensen komen er met milde klachten vanaf.
Echt zo hypocriet. In andere topics iedereen zeiken dat de meeste mensen ongevaccineerd op de IC liggen en nu ineens niet als iemand angstig is. Echt. Noem mij maar een wappie maar liever dat dan een schaap.
Alle reacties Link kopieren
Zonenregen schreef:
02-12-2021 00:00
Ik dik niks aan waarom zou ik dat doen ?
Ik wil niet herkenbaar zijn. Maar ben 51
Ik dacht, dat je in de 30 was, en dat je misschien zei dat je een stuk ouder bent, om de situatie ernstiger te doen lijken, ofzo. In de trant van de situatie een beetje aandikken, om compleet gerustgesteld te zijn, omdat dan eigenlijk, stiekem, de omstandigheden helemaal niet zo ernstig zijn.
Ik dacht dit, omdat ik lees dat je zo ontzettend angstig bent, elke dag, en dat je steeds naarstig op zoek lijkt naar geruststelling. En ik wou dat het je hielp, alle geruststelling, maar dat doet het volgens mij niet.

Ondanks het feit, dat je wat dingen veranderd hebt, denk ik, dat ik je toch herken. Je schrijfstijl, maar vooral je torenhoge lijdenslast.
Ik vind het zo vreselijk heftig en erg, om te lezen dat je eigenlijk al jaren, bijna elk moment van elke dag, compleet in paniek bent, daardoor verlamd bent en steeds alleen maar kan huilen.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
02-12-2021 00:17
Waar heb je schrik voor? Want ja, je kan ziek worden en dan? Dan genees je en ga je weer door met je leven. Zoals na die keelontsteking, maaginfectie, griep,...

Kan je een andere therapeut toegewezen krijgen? Want maanden zonder therapie lijkt me ook niet ideaal nu.
Ik denk dat ik dan bang ben dat ik heel bang ben voor het zieke gevoel met name voor koorts ben ik erg bang en braken
En dat ik dan soort van constant paniek heb ?.
Klinkt heel onsamenhangend hè 😱

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven