Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Angststoornis en wachten op uitslag

01-12-2021 20:43 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik moet even m’n ei kwijt ik heb zaterdag contact gehad met achteraf een positief getest Corona persoon,
Nu heb ik vandaag zelf een test laten doen maar ik sta stijf van de paniek zo bang om ziek te worden….
En dus positief te zijn.
Over het algemeen gaat het stuk beter met me na de therapie maar die ligt al maanden plat door vakanties en ziekte van therapeut.

Dit trigger me enorm pfff ik tril gewoon van de bank af.

Wegens die angst was ik nog niet gevaccineerd, was wel bezig met huisarts daarover want dat was ook weer door de angst 😟

Wat ik wil ? Weet ik niet ik heb geen begrip in mijn omgeving maar ben zo bang
Alle reacties Link kopieren
kers schreef:
02-12-2021 23:00
goed dat het gelukt is!
Hoe heb je het gedaan?
Probeer ook stil te staan hoe je nog maar een paar uur geleden dacht: dit lukt me niet, en kijk: wel gelukt...!!

Sla in je hoofd of even op schrift op hoe dit nu ging, dat is belangrijk want dan kan je daar de volgende keer dat je paniek voelt, weer aan terugdenken!

Ik heb wel eens blaasontsteking gehad en te laat behandeld, dus kreeg nierbekkenontsteking. Dan trekt het 'op'.
Dat is zo pijnlijk. Dus ook daarom: neem het echt nu, dat scheelt je ellende later...
Precies dit dus.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
02-12-2021 23:39
Yep, beginnende blaasontsteking en ik dacht het zonder medicatie wel op te lossen door veel water te drinken en het weg te spoelen. Dat mislukte. ;-)
Ja dat lukte me nu ook niet ik heb wel vaker vroeger blaasontsteking gehad maar nooit met bloed erbij maar goed huisarts zei dat niks zei over de Ernst ervan maar wel dat ie fiks was

Had jij last van de ab ?
Alle reacties Link kopieren
Zonenregen schreef:
02-12-2021 23:42
Ja dat lukte me nu ook niet ik heb wel vaker vroeger blaasontsteking gehad maar nooit met bloed erbij maar goed huisarts zei dat niks zei over de Ernst ervan maar wel dat ie fiks was

Had jij last van de ab ?
Niet meer doen hoor, onmiddellijk naar de huisarts gaan de volgende keer.

Nee joh, ik was dolblij met de AB. Als ik er al last van had, maakte me niets uit. Als het nodig is, is het nodig.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Zonenregen schreef:
02-12-2021 23:26
Nou ik vind echt geweldig! De wereld over reizen jeeeeeetje man ik kan me daar gewoon niks bij voorstellen! Ja die tijden van alleen maar paniek 😱 kwam m’n bed niet meer uit dan en ik vind het zelfs heel moeilijk om daar aan terug te denken dat vreselijke wanhopig gevoel brrrr
Hoe ga jij daar mee om ?

Ik ben nu al dik 3 jaar ermee bezig
Ik heb echt nog heel erg lang, echt veel langer dan gebruikelijk is zepammetjes geslikt. Daarvan ben ik pas sinds de reis af. Dus das dan nuhuhuhu….twee jaar. Of twee en half intussen.

Na die ergste periode was het nog een steeds een aantal jaar best naar. De angst was best groot, best vaak, ook al waren de paniekaanvallen toen al wel over. Ik was gewoon banger voor de angst dan voor waarvoor ik eigenlijk bang was.

Maar dat werd geleidelijk steeds een beetje minder.

En nu kan ik dat hele bange gevoel, die paniek amper nog oprakelen. Ik weet dat het er geweest is. Maar ik ben gewoon niet bang dat het terug komt. Want ik heb zoveel relevante dingen geleerd intussen.

Maar ja, sommige dingen kosten gewoon (flink) wat tijd. Dat is nu eenmaal zo, en als je er nog midden in zit wil je dat natuurlijk helemaal niet. Het zit je dwars, je wil het weghebben. Je hebt er teveel en te vaak last van.

Maar naarmate je proces vordert doe je steeds stapjes vooruit. En tussendoor soms even een stapje terug, en dat lijkt heel eng, want shit, als het maar niet weer zo naar wordt. Maar dat wordt het niet, want jij hebt nieuwe manieren geleerd om ermee om te gaan. En dan blijk je dus die hobbel ook gewoon te kunnen nemen. En dan behaal je weer een minisuccesje. En die momentjes moet je lekker een beetje vieren. Want daarop mag je heel trots zijn.

Tussen die eerste paniekaanval en de allereerste vakantie erna zat bijna tien jaar…maaarrrrrrrrrr ik heb in die tien jaar vele andere minisuccesjes kunnen vieren. En dat ik weer op vakantie durfde, naar Griekenland eerst, zorgde voor zo’n boost dat ik een half jaar later zelfs naar Zuid Afrika gegaan ben. Alleen, maar wel in een reisgezelschap.
Alle reacties Link kopieren
Zuid Afrika 🙌 echt meid wat een mooi verhaal zo fijn 😊

Tja daar zit nog wel een verschil inderdaad ik ben echt een paar keer flink terugvallen en daar ben ik nog bang voor … die angst man dat ik in bed lag en zelfs douchen te eng vond en niet kon eten gewoon ondanks de oxazepam
Heb jij dat ook zo gehad ? Ook met die terugvallen zo?

Dat maakt me nog zoooo onzeker 😔 dat je zo vreselijk kan voelen …
En een partner heb die er werkelijk niks van snapt en ook niet wil snappen hij heeft mij leren kenn in hele goede jaren
Heb/ had jij een partner?
Alle reacties Link kopieren
Heel normaal hoor terugvallen, maar naarmate je meer leert en snapt en verwerkt zakken die af. Het worden er steeds minder. En de tijd ertussen wordt steeds langer.

Is idd lastig hoor, alleen mensen die het gevoel kennen snappen het echt. En het is gewoon hartstikke moeilijk uitleggen aan iemand die het gevoel niet kent. Daarbij, als je precies kunt uitleggen hoe het voelt, zodat een ander het snapt, dan ben je vermoedelijk al een stuk verder in je proces, want als jij jezelf beter leert snappen kun je het ook makkelijker overbrengen. En dan zullen er nog steeds wel mensen zijn die het niet snappen, dat is dan maar zo.

Nee toen het bij mij speelde was ik single en dat ben ik nu ook al jaren. Ik had dus geen support dichtbij maar ik hoefde het dus ook niet heel vaak uit te leggen. Dat was zowel een nadeel als een voordeel. Bij mij was een ex onderdeel van de oorzaak. Dus in eerste instantie was ik beter af als single en later was de vijver leeg gevist. Dat was erg jammer. Wil je daarover advies, dan moet je dat, denk ik halen bij mensen met ervaring daarmee. Wellicht kun je dat ook over twee weken met je therapeut bespreken.

En nu ga ik slapen, want de wekker gaat om zeven uur. Trusten alvast.
Alle reacties Link kopieren
Slaap lekker Beaucis dank je wel 😘
Alle reacties Link kopieren
Zonenregen schreef:
02-12-2021 17:23
@doornroosje erger nog heb op mijn medicijn zitten lezen !

Dus voel me echt niet lekker nu angst zit er alweer tjonge wat een achterlijk gedoe
Vroeger dacht ik daar niet eens over na !

Het is bijna alsof je niet meer zonder die angst wil? Je zoekt het bewust op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven