Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Astra zeneca en bijwerkingen

23-02-2021 09:35 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ff klagen hoor. Ik heb afgelopen zondag het vaccin gehad en ben nu zo ziek als een hond. Zere arm op de prikplek, hoofdpijn, koude rillingen. En vannacht dreef ik mijn bed uit vd koorts. Spierpijn over mijn hele lichaam, net of ik uitelkaar getrokken ben.

Iemand ook dit vaccin gehad? Hoelang hielden de bijwerkingen aan? Hoor wel meer mensen die ziek zijn geworden vd Astra zeneca. Toch meer als van Pfizer. Moet donderdag weer werken nl. Maar voel mij nu echt een vaatdoek. Heb net twee pcm gehad en dan gaat het redelijk maar jeetje is het eindelijk mooi weer, voel ik mij zo....bah.
Alle reacties Link kopieren
Peter Dan heb je ws geen astrazeneca gehad waar dit topic over gaat lijkt me? Want daar krijg je de 2e prik pas 2 tot 3 maanden later van.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
24-02-2021 20:43
Peter Dan heb je ws geen astrazeneca gehad waar dit topic over gaat lijkt me? Want daar krijg je de 2e prik pas 2 tot 3 maanden later van.
Gezien de verschillende reacties gaat het meer over bijwerkingen van de verschillende merken Covid vaccinaties.

En klopt. ik heb niet het Astra Zeneca gehad maar Spoetnik.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
23-02-2021 10:29
Ik heb hem een week geleden al gehad en nergens last van gehad. Wat al eerder werd gezegd, bij pfizer geeft de 2e prik meer kans op bijwerkingen en bij astrazeneca juist de 1e. Veel mensen die pfizer hebben gehad moeten de 2e nog dus daar hoor je nu niet zoveel over. Ik ben er echt van overtuigd dat er geen verschil in bijwerkingen zit tussen de verschillende vaccinaties en begrijp de mensen die nu overslaan in de hoop dat ze bij een volgende het door hun gewenste vaccin krijgen echt niet.
Ik heb begin februari de 2e Pfizer vaccinatie gehad. Ik had bij de 1e prik nergens last van, maar na de 2e prik begon een sluimerende hoofdpijn in de avond en de volgende ochtend een pijnlijke arm. Dag later was het weer over.
Alle reacties Link kopieren
Bloemnon schreef:
23-02-2021 12:21
Ik had liever gezien dat deze schaarse vaccins in de armen waren gespoten van 60+ en obesen zodat die niet meer in de ziekenhuizen terecht komen en de maatschappij open had gekund.
Dat gaat toch ook gebeuren?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Peter-FRL schreef:
24-02-2021 20:57
Gezien de verschillende reacties gaat het meer over bijwerkingen van de verschillende merken Covid vaccinaties.

En klopt. ik heb niet het Astra Zeneca gehad maar Spoetnik.

Spoetnik? Dat zegt mij helemaal niks. Ken eigelijk alleen de Pfizer, Astra zeneca en moderna. Als COVID vaccin.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
24-02-2021 21:28
Spoetnik? Dat zegt mij helemaal niks. Ken eigelijk alleen de Pfizer, Astra zeneca en moderna. Als COVID vaccin.
Het Russisch vaccin.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook nog niet eerder gehoord van spoetnik, vandaar dat ik het niet herkende in je berichtje als vaccin peter. Ben je dan een proefpersoon of zijn er landen waar deze spoetnik al wel is goedgekeurd?
Alle reacties Link kopieren
Ik had er wel van gehoord, maar ik wist niet dat die al was goedgekeurd. Heb je die in Nederland gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ik werk voor een bedrijf in Rusland.

Daar was de mogelijkheid om je als werknemer te laten vaccineren.
Dit gebeurde op het werk door een aantal artsen en verpleegkundigen.
(Medische controle daarna vaccinatie en een half uur blijven voor eventuele na reacties)
Gistermiddag Astrazeneca gehad. Gisteravond kreeg ik koude rillingen en vanochtend had ik 38.7 koorts. Hoofdpijn, duizeligheid en een beetje misselijk.
Geen spierpijn, geen pijn in de arm.
Ik heb vorige week AZ gehad. Dezelfde avond wat lichte hoofdpijn, vermoeidheid en een pijnlijke arm. Ik heb toen paracetamol genomen.
De volgende ochtend spierpijn en een lamlendig gevoel. Dat trok gedurende de dag weer weg. De pijnlijke prikplek was na 2 dagen ook weg.
Een collega had zelfs wat verhoging gehad, maar ik niet (ik heb mezelf tenminste niet getempt).

Verder geen bijzonderheden.
In mei mag ik voor nr 2, misschien dat ik van tevoren pcm neem dan.

Ik vond het alleszins meevallen die bijwerkingen.
-Darkside- schreef:
25-02-2021 09:52
Ik heb vorige week AZ gehad. Dezelfde avond wat lichte hoofdpijn, vermoeidheid en een pijnlijke arm. Ik heb toen paracetamol genomen.
De volgende ochtend spierpijn en een lamlendig gevoel. Dat trok gedurende de dag weer weg. De pijnlijke prikplek was na 2 dagen ook weg.
Een collega had zelfs wat verhoging gehad, maar ik niet (ik heb mezelf tenminste niet getempt).

Verder geen bijzonderheden.
In mei mag ik voor nr 2, misschien dat ik van tevoren pcm neem dan.

Ik vond het alleszins meevallen die bijwerkingen.

Mijn man heeft hem gisteren ook gekregen en die heeft nergens last van. Dus het verschilt nogal per persoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn eerste AZ vaccinatie ook gehad. Voelde me pas een dag later koortsig met wat spierpijn en heel erg moe. Was vroeg naar bed gegaan en voelde me toen weer prima. Heb er misschien een halve dag last van gehad. Het viel me heel erg mee. Voel me vooral heel erg opgelucht (al moet ik nog de tweede).
Alle reacties Link kopieren
RosieQ schreef:
25-02-2021 13:47
Ik heb mijn eerste AZ vaccinatie ook gehad. Voelde me pas een dag later koortsig met wat spierpijn en heel erg moe. Was vroeg naar bed gegaan en voelde me toen weer prima. Heb er misschien een halve dag last van gehad. Het viel me heel erg mee. Voel me vooral heel erg opgelucht (al moet ik nog de tweede).

Het schijnt dat je van de 2e niet zo ziek word. Maar goed dat weet ik natuurlijk niet zeker. Ik krijg de 2e in mei en heb voor de zekerheid 2 dagen erna toch aangegeven dat ik dan graag vrij wil zijn. Dat de planning er rekening mee kan houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dinsdag de AZ vaccinatie gehad. Ik heb werkelijk waar nergens geen last van gehad. Collega van mij had een gevoelige plek op de arm en wat misselijk. Volgens mij scheelt het gewoon heel erg per persoon.

Wat ik me wel afvroeg, als je weinig of geen bijwerkingen hebt betekent dat dan dat je van jezelf al redelijk immuun bent? Of werkt je immuunsysteem dan bijvoorbeeld juist minder goed doordat het vaccin niet wordt ‘aangevallen’? Of werkt dat op die manier niet en valt er geen pijl op te trekken? Iemand die het weet toevallig?
In de plaats waar ik woon wordt het Astra Zeneca vaccin voorlopig niet meer gegeven vanwege meerdere allergische reacties op het vaccin.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gisteravond om 6 uur gekregen. Ben een risico patiënt.
Ik had gisteren al last van vermoeidheid (pms klachten) dus ben om 7 uur met de kinderen naar bed gegaan. Toen voelde ik al een beetje een stijve arm.
Rond half 4/4 uur werd ik wakker, mijn arm voelt nog wat stijf aan maar kan er gewoon op liggen.
Ik heb een lichte verhoging volgens mij (nog niet getempt) maar het voelt meer als warm geslapen.
Ik voel een hoofdpijn sluimeren maar dat heb ik altijd nadat ik warm geslapen heb.
Hopelijk dadelijk als de kinderen naar school zijn even een stuk wandelen en dan hoop ik dat het beter gaat.
Kan vandaag wel rustig aan doen gelukkig.

Mag je hierbij een paracetamol innemen als het erger wordt? Bij kinderen wordt dat afgeraden zodat het immuunsysteem goed zijn werking kan doen.
En ik lees overal dat je voor 60% bent beschermd na 2 prikken en als je het dan krijgt, dat je milde klachten krijgt. Stel ik krijg het tussen de 2 prikken in, in hoeverre ben ik dan beschermd en krijg ik nu dan al milde klachten?
Ik vind het maar spannend, net of ik een marathon aan het lopen ben tot ik beide prikken heb gehad en dan pas opgelucht adem kan halen.

Overigens heb ik ook een auto immuunziekte wat zich voornamelijk uit in huid klachten. Maar ik vind de vaccinatie in dit geval toch net wat belangrijker. Al zal ik volgende week wel helemaal onder staan.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
25-02-2021 20:10
In de plaats waar ik woon wordt het Astra Zeneca vaccin voorlopig niet meer gegeven vanwege meerdere allergische reacties op het vaccin.
Allergische reacties of bijwerkingen?

https://www.thelocal.se/20210213/two-sw ... de-effects
Honey, you should see me in a crown
Waarschijnlijk zal ik ook het astra zeneca vaccin gaan krijgen, dus ik lees hier geïnteresseerd mee.

Ik vind het overigens wel enorm krom dat mensen onder de 60 die in de risico groep vallen uitgerekend een vaccin krijgen die veel minder effectief is.

Ik val zelf in de risico groep. Ziek worden, ook al zou het in lichtere mate zijn, kan grote gevolgen hebben. In het slechtste geval moet ik alsnog het ziekenhuis in. Niet door de infectie met corona, maar mijn auto immuun ziekte die ontaard en me ziek maakt. Ik begrijp die keuze totaal niet.
mallebeppie schreef:
26-02-2021 09:50
Waarschijnlijk zal ik ook het astra zeneca vaccin gaan krijgen, dus ik lees hier geïnteresseerd mee.

Ik vind het overigens wel enorm krom dat mensen onder de 60 die in de risico groep vallen uitgerekend een vaccin krijgen die veel minder effectief is.

Ik val zelf in de risico groep. Ziek worden, ook al zou het in lichtere mate zijn, kan grote gevolgen hebben. In het slechtste geval moet ik alsnog het ziekenhuis in. Niet door de infectie met corona, maar mijn auto immuun ziekte die ontaard en me ziek maakt. Ik begrijp die keuze totaal niet.

Het is niet minder effectief. Heb je de resultaten van Schotland niet gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Aneliz schreef:
26-02-2021 05:27
Ik heb hem gisteravond om 6 uur gekregen. Ben een risico patiënt.
Ik had gisteren al last van vermoeidheid (pms klachten) dus ben om 7 uur met de kinderen naar bed gegaan. Toen voelde ik al een beetje een stijve arm.
Rond half 4/4 uur werd ik wakker, mijn arm voelt nog wat stijf aan maar kan er gewoon op liggen.
Ik heb een lichte verhoging volgens mij (nog niet getempt) maar het voelt meer als warm geslapen.
Ik voel een hoofdpijn sluimeren maar dat heb ik altijd nadat ik warm geslapen heb.
Hopelijk dadelijk als de kinderen naar school zijn even een stuk wandelen en dan hoop ik dat het beter gaat.
Kan vandaag wel rustig aan doen gelukkig.

Mag je hierbij een paracetamol innemen als het erger wordt? Bij kinderen wordt dat afgeraden zodat het immuunsysteem goed zijn werking kan doen.
En ik lees overal dat je voor 60% bent beschermd na 2 prikken en als je het dan krijgt, dat je milde klachten krijgt. Stel ik krijg het tussen de 2 prikken in, in hoeverre ben ik dan beschermd en krijg ik nu dan al milde klachten?
Ik vind het maar spannend, net of ik een marathon aan het lopen ben tot ik beide prikken heb gehad en dan pas opgelucht adem kan halen.

Overigens heb ik ook een auto immuunziekte wat zich voornamelijk uit in huid klachten. Maar ik vind de vaccinatie in dit geval toch net wat belangrijker. Al zal ik volgende week wel helemaal onder staan.
Lees dit even:

https://www.parool.nl/nederland/oxford- ... gle.com%2F
Honey, you should see me in a crown
Nou we zijn weer een dag verder en ik ben weer kiplekker.
60 % tegenover ruim 90 % van pfizer en Moderna?

Wat is er in Schotland dan bevonden dat de studies voorafgaand aan het breed inzetten van dit vaccin niet hebben gevonden?
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
26-02-2021 09:55
60 % tegenover ruim 90 % van pfizer en Moderna?

Wat is er in Schotland dan bevonden dat de studies voorafgaand aan het breed inzetten van dit vaccin niet hebben gevonden?
Waarom blijft iedereen op die 60% hameren? 60% is prima:

https://nos.nl/artikel/2366546-rond-60- ... enoeg.html
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
26-02-2021 09:55
60 % tegenover ruim 90 % van pfizer en Moderna?

Wat is er in Schotland dan bevonden dat de studies voorafgaand aan het breed inzetten van dit vaccin niet hebben gevonden?
Dat heeft alles te maken met hoe het onderzoek is uitgevoerd. Pfizer deed dat net wat anders dan AZ. Onder de streep is het verschil dus niet zo groot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven