Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Avondklok deel 2

24-01-2021 08:34 1183 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan hier verder over de avondklok.
Vind je het een goed idee of niet?

Hoe werkt het bij jou in de praktijk?
Blijven je buren braaf binnen?

Ter info de avondklokken in de omringende landen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
24-01-2021 18:21
Je moet het andersom zien. Als het 1 marokkaan was geweest dan waren Geert Wilders en consorten schuimbekkend van de woede op Twitter los gegaan.



Logisch toch.

De aanhang van Baudet / Wilders zitten in Urk dus die gaan niet los.
Net als je DENK niet hoort na islamistische aanslagen.

Zo werkt politiek.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
MacTrees schreef:
24-01-2021 18:14
Nee hoor. Men doet echt niet hetzelfde. Het grootste probleem zijn toch de jongeren die 's avonds er op uitgaan en samenscholen (feestjes). Dat zal overdag toch een stuk minder zijn. Daarnaast werken mensen overdag dus datgene wat ze 's avonds doen als ze er op uitgaan kunnen ze niet zonder meer overdag doen.
Wat ze nu doen is alle zeilen bij zetten om het virus zolang in bedwang te houden tot het merendeel gevaccineerd is. Groepsbelang gaat soms gewoon voor individueel belang. Dan kun je mekkeren over brute inbreuk op de persoonlijke vrijheid maar op dit moment is er geen normale situatie. Er is wat aan de hand en er is wel zeker een reden. Ook al blijkt achteraf dat het weinig uithaalt, iets wat we nu niet kunnen weten, dan vind ik het nog de moeite waard. Ik leef nu eenmaal liever met de gedachte "helaas maar het is voor niks geweest" dan "hadden we het maar gedaan".

Men doet toch echt wel hetzelfde als anders maar dan eerder. Dat kan ook heel gemakkelijk want die klok gaat om 21:00 in en dat is natuurlijk best laat, zeker doordeweeks.

Het is volstrekt disproportioneel om 17 miljoen Nederlanders een straatverbod op te leggen met als argument om een minimaal clubje jongeren te stoppen dat in het weekend naar een feestje gaat. Doordeweeks zullen er geen feestjes zijn. Om hoeveel jongeren zal het op een doorsnee zaterdagnacht gaan? Om 1.000? 5.000? Tegenover 17.000.000! Pak die jongeren aan. Verder is de overgrote meerderheid van de jongeren verstandig en gaat niet naar dit soort feestjes. Eerlijk is het ook niet t.o.v. die jongeren want de meeste besmettingen vinden niet n.a.v. dit soort feestjes plaats, maar in de huiskamers.

Verder ben ik zeker voor coronamaatregelen maar alleen als deze daadwerkelijk effectief zijn en in verhouding staan. Een avondklok is onvoldoende effectief en niet in verhouding. Een brute inbreuk op de vrijheid.
Boogschutter10, het gaat niet alleen om feestende jongeren maar ook simpelweg om het bezoek van Bep aan Mien, die 's middags bij Sjaan op bezoek was en 's ochtends bij Greet.
Bij bejaarde Bep kun je alleen hopen op enige zelfregulering, want die gaat nu overdag, bij de nog wel werkende Christien kun je hopen dat ze in elk geval van maandag tm vrijdag geen tijd meer heeft.
Boogschutter10 schreef:
24-01-2021 17:05
Normale, weldenkende burgers die tegen de disproportionele en onvoldoende effectieve avondklok zijn, kunnen bij de gematigde (grote) politieke partijen nergens terecht. Op de PVV, DENK en FvD na hebben alle partijen ingestemd met de avondklok. Degenen die hiertegen 'demonstreren' zijn relschoppers/ hooligans en wappies. Een grote groep kiezers wordt niet gehoord.
Ik deed van de week een vrijwillige peiling van het AD. Op het moment dat ik stemde over de avondklok was 13% tegen de avondklok en zou zich er niet aan houden. 42% was voor. Daartussen lag een leeg gebied van 'vooruit dan maar, als het nodig is.'
Ook op alle sociale media zie je deze tendens. Die grote groep van jou bestaat niet.
ca726647543 schreef:
24-01-2021 18:22
Ik zou er toch niets van moeten hebben als dat soort tuig mijn collega's zouden zijn.
Wat denk je als je nu met je kop op beeld staat en je moet maandag klanten bezoeken...
Als ondernemer doneerde ik je salaris aan de eigenaars van de horeca in Eindhoven
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
24-01-2021 09:07
Als ik hier schrijf wat ik op Twitter heb geschreven krijg ik een maandban :-D
Deze jongeren vernielen ook mijn belastinggeld.

Jammer dat ik niet echt "los kan" ivm het bansysteem op VIVA
Dit dus. Ik ben echt pissed. Evenals op al die stumpers die ik zag rellen in Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam.
Pokkejong.
Alle reacties Link kopieren
de feestjes stoppen nu gewoon om 04;30 u.

ik heb alleen geen zin om ieder weekend kapot gegooide flessen Chardonnay onder mijn auto vandaan te vissen.
drinkt jeugd Chardonnay trouwens?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
24-01-2021 09:49
Als ik de reacties en beelden van de Urkers (zeg je dat zo?) dan denk ik, schaam je je dan niet? Ik denk als ik dat zou plaatsen en doen, dat ik een belletje van m'n werk krijg dat ik per direct op non-actief sta wegens spoedoverleg of ik daar wel kan blijven werken. :@@:
Daarom allemaal op foto met hun koppen op tv. Laat iedereen maar zien wat voor stumpers ze zijn. Mijn werkgever zou mij er ook door op non actief stellen..
Die schandpaal was zo stom nog niet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-01-2021 12:46
misschien een ander topic??
Ja idd ander topic graag
mabelle schreef:
24-01-2021 19:41
Dit dus. Ik ben echt pissed. Evenals op al die stumpers die ik zag rellen in Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam.
Pokkejong.

Eindhoven heb ik het niet over. Geen beelden van gezien. En de beelden die ik zag alleen van Dé media.

Heb jij van Amsterdam alleen de beelden gezien van de NOS? Of ook beelden die men zelf heeft gemaakt. Die heb ik namelijk ook bekeken (ik was er zelf niet bij)
Mensen die zitten op de grond met een vel papier met een rood hart in hun hand.
Politie die provoceert. Waterkanonnen inzet tegen mensen die alleen zitten.

Eigen schuld, dikke bult.

Voor alle mensen die het normaal vinden dat zoiets fundamenteels als het demonstratierecht mag worden ingeperkt, we spreken elkaar nog wel als het zelfs voor jou te ver gaat. Iedereen heeft zijn breekpunt. Voor sommigen betekent dat helaas een een beetje te laat (zie mijn motto).
Alle reacties Link kopieren
Renske_ schreef:
24-01-2021 20:05
Mensen die zitten op de grond met een vel papier met een rood hart in hun hand.
Politie die provoceert. Waterkanonnen inzet tegen mensen die alleen zitten.
Politie die mensen vraagt om te vertrekken, want teveel op een kluitje en/of geen mondkapjes. Mensen blijven zitten. Nogmaals de vraag om de vertrekken, maar mensen blijven zitten. Tja, dan worden er uiteindelijk grove middelen ingezet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Sodemieter toch op Renske. Niemand heeft het over mensen die op een normale manier demonstreren. Dit gaat over tuig dat maar met 1 reden op stap was: rellen!
Ik heb beelden gezien van een vriend van mijn dochter die bij de Jumbo in Eindhoven aan het werk was toen daar het volkomen gestoorde relvolk binnen kwam stormen.
Echt te triest voor woorden.
Alle reacties Link kopieren
Renske_ schreef:
24-01-2021 20:05
Eindhoven heb ik het niet over. Geen beelden van gezien. En de beelden die ik zag alleen van Dé media.

Heb jij van Amsterdam alleen de beelden gezien van de NOS? Of ook beelden die men zelf heeft gemaakt. Die heb ik namelijk ook bekeken (ik was er zelf niet bij)
Mensen die zitten op de grond met een vel papier met een rood hart in hun hand.
Politie die provoceert. Waterkanonnen inzet tegen mensen die alleen zitten.

Eigen schuld, dikke bult.

Voor alle mensen die het normaal vinden dat zoiets fundamenteels als het demonstratierecht mag worden ingeperkt, we spreken elkaar nog wel als het zelfs voor jou te ver gaat. Iedereen heeft zijn breekpunt. Voor sommigen betekent dat helaas een een beetje te laat (zie mijn motto).
Heb je toevallig een linkje van dat filmpje?
tonkje schreef:
24-01-2021 20:07
Politie die mensen vraagt om te vertrekken, want teveel op een kluitje en/of geen mondkapjes. Mensen blijven zitten. Nogmaals de vraag om de vertrekken, maar mensen blijven zitten. Tja, dan worden er uiteindelijk grove middelen ingezet.

Dat heet nou demonstratierecht. En het normaal vinden dat dat wordt ingeperkt, geeft wel weer aan dat veel mensen hersenloos zijn geworden. En vrijheid niet waard.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
24-01-2021 20:11
Sodemieter toch op Renske. Niemand heeft het over mensen die op een normale manier demonstreren. Dit gaat over tuig dat maar met 1 reden op stap was: rellen!
Ik heb beelden gezien van een vriend van mijn dochter die bij de Jumbo in Eindhoven aan het werk was toen daar het volkomen gestoorde relvolk binnen kwam stormen.
Echt te triest voor woorden.
Ja dat is wat ze wel laten zien, zij verpesten het voor de mensen die niet komen om te rellen. Die mensen laten ze niet zien he.
girasole3 schreef:
24-01-2021 20:11
Sodemieter toch op Renske. Niemand heeft het over mensen die op een normale manier demonstreren. Dit gaat over tuig dat maar met 1 reden op stap was: rellen!
Ik heb beelden gezien van een vriend van mijn dochter die bij de Jumbo in Eindhoven aan het werk was toen daar het volkomen gestoorde relvolk binnen kwam stormen.
Echt te triest voor woorden.

Ik rot niet op. Openbaar forum. En als je mijn mening niet trekt, dan blokkeer je me maar.

Als je een beetje had gelezen dan heb je gezien dat ik het niet had over Eindhoven. Wat ik daar van lees, vind ik ook verschrikkelijk. Dat is inderdaad rellen.

In Amsterdam zaten ze. Op de grond. Met een vel papier. Door de "organisatie" gevraagd om vreedzaam te protesteren. Zittend op de grond. Dat is geen rellen. Dat je is demonstratierecht uitoefenen. Kijk ook eens de beelden wat de politie daaraan doet. Uit zichzelf. Zonder geprovoceerd te worden. Kom eens uit je kokervisie.
Renske_ schreef:
24-01-2021 20:15
Ik rot niet op. Openbaar forum. En als je mijn mening niet trekt, dan blokkeer je me maar.

Als je een beetje had gelezen dan heb je gezien dat ik het niet had over Eindhoven. Wat ik daar van lees, vind ik ook verschrikkelijk. Dat is inderdaad rellen.

In Amsterdam zaten ze. Op de grond. Met een vel papier. Door de "organisatie" gevraagd om vreedzaam te protesteren. Zittend op de grond. Dat is geen rellen. Dat je is demonstratierecht uitoefenen. Kijk ook eens de beelden wat de politie daaraan doet. Uit zichzelf. Zonder geprovoceerd te worden. Kom eens uit je kokervisie.

Waarom gingen die mensen dan niet weg toen ze dat werd gevraagd? Dat zie je namelijk ook op de filmpjes.
Alle reacties Link kopieren
Renske_ schreef:
24-01-2021 20:12
Dat heet nou demonstratierecht. En het normaal vinden dat dat wordt ingeperkt, geeft wel weer aan dat veel mensen hersenloos zijn geworden. En vrijheid niet waard.
Net zoals vrijheid van meningsuiting niet betekent dat je altijd en overal maar alles mag zeggen, betekent demonstratierecht niet dat je altijd en overal mag demonstreren.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Renske_ schreef:
24-01-2021 20:12
Dat heet nou demonstratierecht. En het normaal vinden dat dat wordt ingeperkt, geeft wel weer aan dat veel mensen hersenloos zijn geworden. En vrijheid niet waard.
De mensen die vandaag z.g. demonstreerde zijn die vrijheid niet waard. Hersenloos is wanneer je dit soort gedrag gaat goed praten.
En als je het hebt over filmpjes er staan er genoeg op you tube inmiddels van plunderende mensen en brandende auto's.

De demonstratie in A'dam begint inderdaad rustig maar door toenemende drukte loopt die ook uit de hand. Mensen waren wel degelijk uit op een confrontatie met de politie. In Eindhoven nam ook pegida deel aan de demonstratie. Er werd gen afstand gehouden, met vuurwerk en stenen naar politie gegooid en o.a. de jumbo geplunderd.

Hoe verspeel je je demonstratierecht. Zo dus!
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh crap, she's up".
MacTrees schreef:
24-01-2021 20:26
De mensen die vandaag z.g. demonstreerde zijn die vrijheid niet waard. Hersenloos is wanneer je dit soort gedrag gaat goed praten.
En als je het hebt over filmpjes er staan er genoeg op you tube inmiddels van plunderende mensen en brandende auto's.

De demonstratie in A'dam begint inderdaad rustig maar door toenemende drukte loopt die ook uit de hand. Mensen waren wel degelijk uit op een confrontatie met de politie. In Eindhoven nam ook pegida deel aan de demonstratie. Er werd gen afstand gehouden, met vuurwerk en stenen naar politie gegooid en o.a. de jumbo geplunderd.

Hoe verspeel je je demonstratierecht. Zo dus!

Dit was ook in Amsterdam: https://twitter.com/Ace_125/status/1353 ... 36512?s=20
Ach dat gejammer dat het in Amsterdam allemaal zo vreedzaam was. Lekker met zn allen geen afstand houden, zingen en knuffelen. Dan verdien je in deze tijd een flink waterkanon in je gezicht. Zo komen we nooit uit deze shitzooi.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
24-01-2021 20:07
Politie die mensen vraagt om te vertrekken, want teveel op een kluitje en/of geen mondkapjes. Mensen blijven zitten. Nogmaals de vraag om de vertrekken, maar mensen blijven zitten. Tja, dan worden er uiteindelijk grove middelen ingezet.
Dit. Demonstreren ben ik voor. Maar al die menigtes is gewoon niet handig ivm besmettingen... gewoon NIET.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
24-01-2021 18:21
Je moet het andersom zien. Als het 1 marokkaan was geweest dan waren Geert Wilders en consorten schuimbekkend van de woede op Twitter los gegaan. Nu in Urk, maar ook vandaag in Eindhoven in Amsterdam allemaal Nederlandse jongens (en misschien meisjes) die de boel slopen en Geert Wilders is stil. Hij zou publiekelijk afstand moeten nemen van deze Nederlanders zoals hij ook als eist van Marokkaanse leiders. Maar misschien doet hij dat later vandaag nog.
In Eindhoven waren het niet echt Nederlandse jongens die de Jumbo plunderden hoor. Zoek maar eens een filmpje met geluid erbij...
I made it. Ben binnen.
Alle reacties Link kopieren
Renske_ schreef:
24-01-2021 20:05
Eindhoven heb ik het niet over. Geen beelden van gezien. En de beelden die ik zag alleen van Dé media.

Heb jij van Amsterdam alleen de beelden gezien van de NOS? Of ook beelden die men zelf heeft gemaakt. Die heb ik namelijk ook bekeken (ik was er zelf niet bij)
Mensen die zitten op de grond met een vel papier met een rood hart in hun hand.
Politie die provoceert. Waterkanonnen inzet tegen mensen die alleen zitten.

Eigen schuld, dikke bult.
Als je met een vel papier op de grond gaat zitten bij een samenscholing zonder toestemming terwijl opdracht is gegeven om op te rotten heb ik NUL medelijden als je waterkanon over je heen krijgt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven