Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Avondklok deel 2

24-01-2021 08:34 1183 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan hier verder over de avondklok.
Vind je het een goed idee of niet?

Hoe werkt het bij jou in de praktijk?
Blijven je buren braaf binnen?

Ter info de avondklokken in de omringende landen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of het al gezegd is maar in België is avondklok van 24.00 uur tot 5 uur. Las niet verder. Staat toch juist.
poezewoefje wijzigde dit bericht op 24-01-2021 21:02
17.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
de Schilderswijk doet nu ook mee:

https://www.ad.nl/den-haag/onrust-in-ha ... ~ac8cfc95/
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Jezus, nu ook al rellen en brandstichtingen in Den Haag. De politie wordt ook belaagd

Ik ben bang dat we daar voorlopig nog niet vanaf zijn... Wat moet je met deze mensen?
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
24-01-2021 21:04
Jezus, nu ook al rellen en brandstichtingen in Den Haag. De politie wordt ook belaagd

Ik ben bang dat we daar voorlopig nog niet vanaf zijn... Wat moet je met deze mensen?
De straat afknuppelen. Of arresteren en dan 14 dagen de cel in plus een boete van 2000 Euro.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Is iedereen de afgelopen jaren dan zo verwend en gepamperd geweest dat ze dit al zo heftig vinden? Of zijn ze stelselmatig niet gehoord waardoor alles te veel en heftig is? Of zijn ze continu anti-overheid: het maakt niet uit wat het kabinet doet, want die zijn toch allemaal niet vertrouwen?

Het valt toch allemaal best mee, gezien de omstandigheden? Ik snap het niet.....:(
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
24-01-2021 21:11
De straat afknuppelen. Of arresteren en dan 14 dagen de cel in plus een boete van 2000 Euro.
Dat. Ik dacht nog aan een strafblad? dan leren ze het wel af hoop ik
Maar misschien is zo'n bedrag ook wel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje.... t is wat... al die mensen die zo vreselijk in hun rechten en vrijheid worden aangetast....

Als die "activisten/demonstranten" het nou echt zo vreselijk vinden allemaal, dan duw je bij elke winkelier een briefje van 100 door de brievenbus van hun winkel inplaats van dat je hun ramen ingooit en hun winkel plunderd...

Man man man wat een armoe......
Alle reacties Link kopieren
Tilburg, Venlo, Enschede.
wij slapen nooit.
Schandalig!
Alle reacties Link kopieren
Wat een vies smerig tuig. Vieze gore kakkerlakken, dat zijn het. En de café's van de ondernemers die het toch al zo zwaar hebben vernielen. Ik ben werkelijk waar zo verschrikkelijk boos. Wat wonen er toch een hoop smerige vieze hooligans in Nederland. Tuig!! Ik zie geen licht aan het einde van de tunnel door deze randdebielen. Mijn kinderen snakken naar school, hun sociale leventje hun alles. Ik zie al gebeuren dat de scholen door deze bevlekte onderbroeken tot maart dicht blijven.
Bah bah bah!!🤮🤮🤮
thing1 wijzigde dit bericht op 24-01-2021 21:29
13.89% gewijzigd
Dit zijn volgens mij vooral mensen die willen dat er weer eens wat gebeurt, tegen de verveling. Stompzinnig natuurlijk, maar ik denk niet dat ze allemaal principieel voor hun vrijheden aan het strijden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tilburg:

Rond 20.40 uur zou de groep de woonwijk achter het ROC aan de Wandelboslaan zijn ingetrokken. Daar zouden ze ferm zijn toegesproken door buurtbewoners, waarna ze verder trokken naar de Westermarkt. Volgens een getuige is de sfeer rondom het gebied waar de groep protesteert ‘grimmig’. Er zou een groep van ongeveer zestig jongeren op de been zijn. Ze vernielen van alles dat op hun pad komt: zo trekken ze verkeersborden uit de grond, steken ze vuurwerk af en gooien ze stenen door ramen en tegen omstanders.

Een verslaggever van deze krant werd bekogeld door stenen en werd vervolgens achterna gezeten. Tijdens een poging om te vluchten dook hij een brandgang in, waar hij werd ingesloten door een groep van zo'n 15 man. Via een tuin van een aangrenzende woning kon hij zichzelf in veiligheid brengen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
novaviva schreef:
24-01-2021 21:28
Dit zijn volgens mij vooral mensen die willen dat er weer eens wat gebeurt, tegen de verveling. Stompzinnig natuurlijk, maar ik denk niet dat ze allemaal principieel voor hun vrijheden aan het strijden zijn.
Inderdaad.
Gatti schreef:
24-01-2021 21:28
Tilburg:

Rond 20.40 uur zou de groep de woonwijk achter het ROC aan de Wandelboslaan zijn ingetrokken. Daar zouden ze ferm zijn toegesproken door buurtbewoners, waarna ze verder trokken naar de Westermarkt. Volgens een getuige is de sfeer rondom het gebied waar de groep protesteert ‘grimmig’. Er zou een groep van ongeveer zestig jongeren op de been zijn. Ze vernielen van alles dat op hun pad komt: zo trekken ze verkeersborden uit de grond, steken ze vuurwerk af en gooien ze stenen door ramen en tegen omstanders.

Een verslaggever van deze krant werd bekogeld door stenen en werd vervolgens achterna gezeten. Tijdens een poging om te vluchten dook hij een brandgang in, waar hij werd ingesloten door een groep van zo'n 15 man. Via een tuin van een aangrenzende woning kon hij zichzelf in veiligheid brengen.
Die agressie is echt buitenproportioneel en heeft geen ruk te maken met vrijheid, als je willekeurige mensen zo opjaagt. Ze draaien door.
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
24-01-2021 21:28
Tilburg:

Rond 20.40 uur zou de groep de woonwijk achter het ROC aan de Wandelboslaan zijn ingetrokken. Daar zouden ze ferm zijn toegesproken door buurtbewoners, waarna ze verder trokken naar de Westermarkt. Volgens een getuige is de sfeer rondom het gebied waar de groep protesteert ‘grimmig’. Er zou een groep van ongeveer zestig jongeren op de been zijn. Ze vernielen van alles dat op hun pad komt: zo trekken ze verkeersborden uit de grond, steken ze vuurwerk af en gooien ze stenen door ramen en tegen omstanders.

Een verslaggever van deze krant werd bekogeld door stenen en werd vervolgens achterna gezeten. Tijdens een poging om te vluchten dook hij een brandgang in, waar hij werd ingesloten door een groep van zo'n 15 man. Via een tuin van een aangrenzende woning kon hij zichzelf in veiligheid brengen.
Tjonge, het zal je kind maar zijn die zoiets doet..

Ik hoop dat ze flink worden aangepakt
Alle reacties Link kopieren
Er blijkt ook al met messen op politie afgegaan te zijn. Vind ik schietwaardige situatie hoor.
Bah wat een tuig!!
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh crap, she's up".
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
24-01-2021 21:31
Inderdaad.
+1
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net te janken voor de tv. Wat een smerig tuig bestaat er toch. Mijn lieve zusje staat daar op straat stenen op te vangen die naar haar hoofd gegooid worden. En waarom? Omdat je na 21uur geacht wordt om op je luie kont op de bank te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Nou ze moeten echt harder aanpakken. Nu ook in Enschede lopen de hooligans door de straat, trapte een winkel in en gooide iets naar binnen waardoor het nu brand. Een ander trapte een ruit in van een winkel. En je zag een politie auto weg rijden want er kwamen wel 100 mannen op die auto afgerend .

Ik heb hier geen woorden voor , kan er zo kwaad om worden, wat een idioten zeg

(Zag de beelden op instagram )
.
Geen woorden voor deze primaten :"-(

Hoop toch wel dat die wél stevige boetes van een paar duizend euro tegemoet kunnen zien én natuurlijk inclusief strafblad.
Paasende en goede reactie van Klaas Dijkhoff op Twitter. Je moet ze in hun eigen taal aanspreken.

VVD-fractieleider Klaas Dijkhoff twittert: „Respect en lof voor de politie en anderen die optreden tegen waanzin en geweld in Urk, Amsterdam en Eindhoven. En aan het rellend trieste zooitje daar: wtf zijn jullie mee bezig?!? #PleurOp.”
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
24-01-2021 20:50
In Eindhoven waren het niet echt Nederlandse jongens die de Jumbo plunderden hoor. Zoek maar eens een filmpje met geluid erbij...
Nee. Dat viel me helaas ook op. Normaal keek ik hier niet naar. Nu iedereen op alle slakken zout legt, gaan deze dingen mee ook meer opvallen.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
24-01-2021 21:33
Die agressie is echt buitenproportioneel en heeft geen ruk te maken met vrijheid, als je willekeurige mensen zo opjaagt. Ze draaien door.
Precies, dit heeft helemaal niks meer met demonstreren te maken.
Tadderak30 schreef:
24-01-2021 21:56
Ik zat net te janken voor de tv. Wat een smerig tuig bestaat er toch. Mijn lieve zusje staat daar op straat stenen op te vangen die naar haar hoofd gegooid worden. En waarom? Omdat je na 21uur geacht wordt om op je luie kont op de bank te zitten.
Ja het is echt dieptriest. Je zult daar net je hond aan het uitlaten zijn.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
24-01-2021 21:11
De straat afknuppelen. Of arresteren en dan 14 dagen de cel in plus een boete van 2000 Euro.
Dit. We moeten echt weer eens wat meer gaan opvoeden. Mam waarom?? Helemaal niks. Om daarom.
Ik leg veel aan ze uit. Ik wedijver veel. Maar nee is nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven