Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Avondklok

13-01-2021 10:31 3257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af waarom mensen zo tegen een avondklok zijn. Wat voor beperkingen hebben mensen dan? Ik kan mij voorstellen dat je dan bijvoorbeeld savonds niet meer de hond kan uitlaten. Maar wat nog meer?

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit of er een avondklok komt. Door de lockdown ben ik altijd thuis savonds omdat alles toch dicht is. Voor mij zou het dan geen impact hebben. Ik ben benieuwd voor wie dat wel zo is. Ik ga er van uit dat er een uitzondering komt voor mensen met een crusiaal beroep, die moeten natuurlijk naar hun werk kunnen.
Lady_Day schreef:
22-01-2021 16:06
Ik ben bang dat we nog vele maanden in deze ellende zitten. Elke dag 6K besmettingen vind ik namelijk best nog veel voor een land wat bijna geheel op slot zit. Ik beperk mijn contacten zodat ik het risico op besmetting zo laag mogelijk houd. En nee, ik zit niet 24 uur per dag alleen thuis maar ben wel zeer selectief in wie ik zie en waar.

Mijn beste vriendin woont in Australie en zij hebben een maand of 3 in een soortgelijke lockdown gezeten en het werkte daar. Nu is geloof ik alles zo'n beetje weer open (behalve de grenzen). Ik wil ook weer normaal naar buiten, dat de kinderen weer naar school gaan, dat mensen gewoon weer de nodige zorg krijgen, dat de mensen in het ziekenhuis niet meer continu op de top van hun kunnen moeten presteren, dat de horeca en winkels weer open kunnen (of wat er nog van over is straks) en dat zo min mogelijk mensen een ouder, partner of kind hoeven te verliezen aan dit virus waar inmiddels een vaccin voor is.

Ik kan het risico niet nul maken want ik word ook knettergek van alleen maar alleen thuis zitten maar ik doe wat ik kan. En nogmaals, ik ben echt best bang dat het nog tot de zomer gaat duren voordat we langzaam aan weer een beetje terug naar 'normaal' kunnen.

Vele maanden zal wel meevallen, over ruim 2 maanden is het al april en dan leven we weer voornamelijk buiten (qua sociaal leven, lekker in de tuin, erop uit, dierentuinen en pretparken weer open, langer licht).

En dan is na de zomer iedereen ingeënt. Ik zie het niet zo somber in hoor.

En waarom dat "alleen maar thuis zitten"? Dat begrijp ik echt niet. Ik heb gisteren nog 2 uur met een vriendin gewandeld. Ja, het waaide. Ja, het was koud. Maar 9 van de 10 x valt dat reuze mee! Vandaag was het bijvoorbeeld weer supermooi weer met een zonnetje. En we hadden warme jassen aan, muts op, thermos thee, een lekkere koek, we konden warme choco halen bij een horeca take-away. Er waren meer mensen dus wat reuring, de omgeving was mooi.

Ik snap absoluut niet waarom je alleen maar thuis zou zitten en bijna niemand zou zien.

Ik ben echt geen positivo of rasoptimist van nature, maar een beetje creatief en realistisch kijken naar mogelijkheden lukt mij nog wel. Hoop dat meer mensen dat kunnen gaan doen zodat die paar maandjes nog draaglijk, zelfs een beetje aardig, worden.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
22-01-2021 18:40
Vele maanden zal wel meevallen, over ruim 2 maanden is het al april en dan leven we weer voornamelijk buiten (qua sociaal leven, lekker in de tuin, erop uit, dierentuinen en pretparken weer open, langer licht).

En dan is na de zomer iedereen ingeënt. Ik zie het niet zo somber in hoor.

En waarom dat "alleen maar thuis zitten"? Dat begrijp ik echt niet. Ik heb gisteren nog 2 uur met een vriendin gewandeld. Ja, het waaide. Ja, het was koud. Maar 9 van de 10 x valt dat reuze mee! Vandaag was het bijvoorbeeld weer supermooi weer met een zonnetje. En we hadden warme jassen aan, muts op, thermos thee, een lekkere koek, we konden warme choco halen bij een horeca take-away. Er waren meer mensen dus wat reuring, de omgeving was mooi.

Ik snap absoluut niet waarom je alleen maar thuis zou zitten en bijna niemand zou zien.

Ik ben echt geen positivo of rasoptimist van nature, maar een beetje creatief en realistisch kijken naar mogelijkheden lukt mij nog wel. Hoop dat meer mensen dat kunnen gaan doen zodat die paar maandjes nog draaglijk, zelfs een beetje aardig, worden.
Euhm ... Er zijn toch écht mensen die overdag gewoon moeten werken.

Ik ben vanochtend om kwart voor 8 in 't donker naar mijn werk vertrokken.
Ik ben vanavond om half 6 in 't donker thuisgekomen.


(Jep, ik ga naar mijn werk.
2 dagen per week permanentie draaien.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
22-01-2021 18:42
Euhm ... Er zijn toch écht mensen die overdag gewoon moeten werken.


Ja. Ik ook. En twee kleine kinderen hier.

Goede afspraken maken, keertje spijbelen, overleggen met leidinggevende. Ik geef toe, ik heb een goede werkgever die begrijpt dat we er soms even uit moeten. Mijn vriendin heeft gisteren 4 uur verlof opgenomen om samen te kunnen wandelen. En by the way, mijn kinderen van net 2 en 6 waren mee. Warm ingepakt, met step, een voetbal en de belofte van warme choco en een shitload aan babysnacks.

Ik geloof heus dat niet iedereen dat kan doen. Echt. Maar voor veel mensen kan er vast wel iets meer dan ze nu denken.

Just spreading some hope.
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
22-01-2021 13:18
Ja dus de goeden moeten maar onder de kwaden lijden? Zoals vroeger op de basisschool, de hele klas straf omdat er 2 of 3 lopen te klieren?
Nee dus.

Wel doen: beter de maatregelen van voor de avondklok handhaven. Die zijn al zeer vergaand. Plus meer en betere voorlichting geven.




Iedereen kent in zijn omgeving wel de voorbeelden van die "net iets te drukke verjaardag" en "een paar mensen teveel met kerst"
En een enkele brave borst kent die voorbeelden niet maar ik wel, ben laatst ook op een "net iets te drukke verjaardag" geweest en eerlijk is eerlijk de huiskamer was te klein.

Dat kan een overheid niet handhaven.

Ik schreef afgelopen week over de werkgever van mijn zus die iedereen een verklaring heeft gegeven dat ze een cruciaal beroep hebben dus kunnen ze de kinderen naar de dagopvang brengen en naar het werk terwijl maar een klein gedeelte van het bedrijf een cruciale functie heeft.

Hoe moet je daar als BOA op handhaven?
Dan moet je bedrijfseconoom zijn en dan nog is het een pittige klus.


Wij mensen kunnen het verschil maken om ons wel of niet aan de maatregelen te houden maar helaas verzuimd een deel dat.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Parella schreef:
22-01-2021 18:40
Vele maanden zal wel meevallen, over ruim 2 maanden is het al april en dan leven we weer voornamelijk buiten (qua sociaal leven, lekker in de tuin, erop uit, dierentuinen en pretparken weer open, langer licht).

En dan is na de zomer iedereen ingeënt. Ik zie het niet zo somber in hoor.

En waarom dat "alleen maar thuis zitten"? Dat begrijp ik echt niet. Ik heb gisteren nog 2 uur met een vriendin gewandeld. Ja, het waaide. Ja, het was koud. Maar 9 van de 10 x valt dat reuze mee! Vandaag was het bijvoorbeeld weer supermooi weer met een zonnetje. En we hadden warme jassen aan, muts op, thermos thee, een lekkere koek, we konden warme choco halen bij een horeca take-away. Er waren meer mensen dus wat reuring, de omgeving was mooi.

Ik snap absoluut niet waarom je alleen maar thuis zou zitten en bijna niemand zou zien.

Ik ben echt geen positivo of rasoptimist van nature, maar een beetje creatief en realistisch kijken naar mogelijkheden lukt mij nog wel. Hoop dat meer mensen dat kunnen gaan doen zodat die paar maandjes nog draaglijk, zelfs een beetje aardig, worden.

Jij leeft in een droomwereld?


Voor de rest ben ik het overigens wel met je eens. Gewoon overdag naar buiten. Ook tijdens het thuisonderwijs. Zolang het nog kan.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
22-01-2021 08:35
Ik zag alweer de eerste "problemen" over het formulier dat je bij je moet hebben. Meestal gebaseerd op onwetendheid en dwarsliggerij. Reacties als "ik heb geen printer" (formulier mag je ook digitaal bij je hebben, en hoeft dan geeneens ondertekend te zijn), "ik kan de pdf niet invullen" (daar zijn gewoon apps voor). Veel mensen zoeken gewoon naar dingen om moeilijk te doen lijkt het soms wel.


Precies

En nog een "drama" het formulier was niet in het FRIES (6) >:-( :steam: :swear:

Uiteraard de Friezen met hooivorken en rieken de straat op :'-(


Iedere Fries kan Nederlands, hun dialect (ze noemen het zelf taal) is alleen leuk voor in het openluchtmuseum, tijdens de Sneekweek en de folkloristische cursus kantklossen maar zeiken dat ze er over doen.


https://www.lc.nl/friesland/Avondklokfo ... 82069.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
22-01-2021 18:40
Vele maanden zal wel meevallen, over ruim 2 maanden is het al april en dan leven we weer voornamelijk buiten (qua sociaal leven, lekker in de tuin, erop uit, dierentuinen en pretparken weer open, langer licht).

En dan is na de zomer iedereen ingeënt. Ik zie het niet zo somber in hoor.

En waarom dat "alleen maar thuis zitten"? Dat begrijp ik echt niet. Ik heb gisteren nog 2 uur met een vriendin gewandeld. Ja, het waaide. Ja, het was koud. Maar 9 van de 10 x valt dat reuze mee! Vandaag was het bijvoorbeeld weer supermooi weer met een zonnetje. En we hadden warme jassen aan, muts op, thermos thee, een lekkere koek, we konden warme choco halen bij een horeca take-away. Er waren meer mensen dus wat reuring, de omgeving was mooi.

Ik snap absoluut niet waarom je alleen maar thuis zou zitten en bijna niemand zou zien.

Ik ben echt geen positivo of rasoptimist van nature, maar een beetje creatief en realistisch kijken naar mogelijkheden lukt mij nog wel. Hoop dat meer mensen dat kunnen gaan doen zodat die paar maandjes nog draaglijk, zelfs een beetje aardig, worden.
Hmm sja, ik loop dan meestal alleen want ik ben in maart vorig jaar naar een stad verhuisd waar ik niemand kende. Met het idee om nieuwe mensen te leren kennen en weer naar kantoor te gaan. Dat gaat wat lastig momenteel. Maar je hebt gelijk, over 2 maanden is het alweer april en zijn de dagen langer en wordt er volop gevaccineerd (mag ik hopen). De winter maakt me somber merk ik.
Lady_Day schreef:
22-01-2021 20:33
Hmm sja, ik loop dan meestal alleen want ik ben in maart vorig jaar naar een stad verhuisd waar ik niemand kende. Met het idee om nieuwe mensen te leren kennen en weer naar kantoor te gaan. Dat gaat wat lastig momenteel. Maar je hebt gelijk, over 2 maanden is het alweer april en zijn de dagen langer en wordt er volop gevaccineerd (mag ik hopen). De winter maakt me somber merk ik.

Zijn er geen online initiatieven om mensen te leren kennen of om ouderen te helpen die graag een wandeling maken?
Mijn vader had het echt fantastisch gevonden als iemand met hem had willen wandelen, ja, ook hartje winter.

Er is veel om somber van te worden, maar er zijn ook mogelijkheden en oplossingen en lichtpuntjes. Wat je aandacht geeft groeit.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me alleen afvraag, mocht je toch in de auto zitten na 21:00 , gaan ze die auto’s dan van de snelweg plukken en bijv vragen waarom bent u buiten? Lijkt me niet te doen toch
.
Alle reacties Link kopieren
isa__88 schreef:
22-01-2021 20:43
Wat ik me alleen afvraag, mocht je toch in de auto zitten na 21:00 , gaan ze die auto’s dan van de snelweg plukken en bijv vragen waarom bent u buiten? Lijkt me niet te doen toch
Hier en daar wat fuiken opzetten en steekproeven houden zie ik wel gebeuren.

Of gewoon knal op de oprit of afrit gaan staan.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
22-01-2021 20:44
Hier en daar wat fuiken opzetten en steekproeven houden zie ik wel gebeuren.

Of gewoon knal op de oprit of afrit gaan staan.
Ja dit zou idd kunnen natuurlijk
.
Alle reacties Link kopieren
Mooi even de staatskas weer een beetje aanvullen en de besmettingen naar beneden brengen. Win win situatie
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
22-01-2021 20:44
Hier en daar wat fuiken opzetten en steekproeven houden zie ik wel gebeuren.

Of gewoon knal op de oprit of afrit gaan staan.





Een paar is genoeg, paar camera's erbij van RTL / SBS / NOS en de paniek slaat wel toe onder de brave burgers.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
tonkje schreef:
22-01-2021 16:00
Ik vind het anders best verontrustend dat na 5 weken lockdown het aantal besmettingen nog steeds erg hoog is. 5000-6000 per dag is gewoon erg hoog. En veel hoger dan gewenst, als je kijkt naar het aantal ziekenhuisopnamen die het tot gevolg heeft. En het daalt de laatste dagen ook niet meer echt lekker.
Het is gewoon het begin van de derde golf misschien? Van mij had die avondklok om 2000 uur in mogen gaan.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
22-01-2021 21:29
Het is gewoon het begin van de derde golf. Van mij had die avondklok om 2000 uur in mogen gaan.
O, de 2e is overgegaan in de 3e. :|

Ik weet eigenlijk niet of een avondklok nou de beste oplossing is. Ik denk eerder aan een 'niemand op bezoek bij niemand, tenzij het echt moet'. Dat lijkt mij effectiever.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
22-01-2021 21:29
Het is gewoon het begin van de derde golf misschien? Van mij had die avondklok om 2000 uur in mogen gaan.



Tja en omdat D66 zich electoraal op de kaart wilde zetten is het 21.00 geworden.
Op zich konden de rest van de partijen zich vinden in 20.30
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Bezoek is helaas heilig. Ik heb daar weinig begrip voor.

Ik vraag me af in hoeverre de Britse variant er nu al voor zorgt dat de besmettingen niet meer dalen.
hollebollegijs schreef:
22-01-2021 21:38
Tja en omdat D66 zich electoraal op de kaart wilde zetten is het 21.00 geworden.
Op zich konden de rest van de partijen zich vinden in 20.30
Ja. Ik overwoog D66 te stemmen, maar ze stellen me nu zo teleur.. wat een miskluun.
Die derde golf zou zich toch rond maart manifesteren en op zijn ergst zijn? Zou best kunnen dat we nu aan het begin daarvan zitten. Over een ruime laamd is het al maart. Komende weken dan oplopende besmettingen, of een stagnatie van de daling? Anders snap ik niet hoe ze aan die derde golf komen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
22-01-2021 21:38
Tja en omdat D66 zich electoraal op de kaart wilde zetten is het 21.00 geworden.
Op zich konden de rest van de partijen zich vinden in 20.30
Maar mooi toch. Het kosten een hele dag vergaderen maar iedereen kan claimen dat ze gewonnen hebben. VVD/CDA kunnen zeggen dat ze de avondklok hebben geregeld, D66 heeft gewonnen want ze hebben maar de avondklok maar liefst een half uur kunnen opschuiven, en Wilders kan zeggen dat hij opkomt voor de gewone man door 100% tegen te zijn in de hoop dat dat straks extra stemmen oplevert. Iedereen blij.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
22-01-2021 22:01
Maar mooi toch. Het kosten een hele dag vergaderen maar iedereen kan claimen dat ze gewonnen hebben. VVD/CDA kunnen zeggen dat ze de avondklok hebben geregeld, D66 heeft gewonnen want ze hebben maar de avondklok maar liefst een half uur kunnen opschuiven, en Wilders kan zeggen dat hij opkomt voor de gewone man door 100% tegen te zijn in de hoop dat dat straks extra stemmen oplevert. Iedereen blij.


Ik weet hoe het spel werkt.
Ik zie alleen het verband wat de winst voor "de gewone man" is dat er geen avondklok komt, corona treft iedereen.
Wilders was - anders dan Baudet - de hele crises pro maatregelen.

Hij kon het zich nu permitteren tegen te zijn omdat de avondklok er toch wel zou komen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
22-01-2021 22:14
Ik weet hoe het spel werkt.
Ik zie alleen het verband wat de winst voor "de gewone man" is dat er geen avondklok komt, corona treft iedereen.
Wilders was - anders dan Baudet - de hele crises pro maatregelen.

Hij kon het zich nu permitteren tegen te zijn omdat de avondklok er toch wel zou komen.
Wilders was niet de hele crisis pro maatregelen. Dat is pas gekomen toen bleek dat een groot deel van zijn achterban bang werd voor corona. Daarvoor vond hij het overdreven. En nu met de avondklok is er electorale winst te halen door als enige grote partij tegen te zijn. Hij zal het gaan verdedigen dat hij het voor de hardwerkende Nederlander, de gewone man, Henk en Ingrid en hoe hij het allemaal noemt doet. Diep in zijn hart wil hij waarschijnlijk wel een avondklok voor buitenlanders. Dat zijn immers de mensen die ziekenhuisbedden bezet houden (zoals hij vorig jaar heeft gezegd).
Alle reacties Link kopieren
Je kan natuurlijk ook gewoon je dag eerder beginnen voor iedereen die begint over sporten dat pas na een werkdag kan. Vanaf 4.30 uur is er geen avondklok meer. Hardlopen kan ook om 5 uur sochtend of 5.30 uur. Daarna werken/kinderen/werken en om 21.30 uur naar bed. Niks aan de hand. Voor je werk sporten is heerlijk. Persoonlijk doe ik dat al jaren. Om 7 uur was het ook altijd rustig in de sportschool. Nu doe ik dat thuis.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
22-01-2021 19:27
Precies

En nog een "drama" het formulier was niet in het FRIES (6) >:-( :steam: :swear:

Uiteraard de Friezen met hooivorken en rieken de straat op :'-(


Iedere Fries kan Nederlands, hun dialect (ze noemen het zelf taal) is alleen leuk voor in het openluchtmuseum, tijdens de Sneekweek en de folkloristische cursus kantklossen maar zeiken dat ze er over doen.


https://www.lc.nl/friesland/Avondklokfo ... 82069.html
Als je in Friesland woont heb je wettelijk recht op communicatie van de overheid in het Fries. En er zijn idd Friezen die geen NL spreken of zeer slecht NL spreken. Iig een probleem dat vrij snel kan worden opgelost.

En uiteraard ga ik je als Fries wel corrigeren: Fries is wettelijk gezien ook een taal. Niet om dat de Friezen dat vinden dus :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er niet zo’n probleem mee, maar ik begeef me toch niet op straat na 21:00 en ben niet zo’n ‘bezoekend’ type. En duurt het tot het mooi weer wordt vermaak ik me wel in de tuin. Begrijp wel dat het voor anderen anders is of voelt. Iedereen is verschillend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven